پایه چراغ ترافیکی, پایه چراغ راهنمایی, پایه چراغ راهنمایی و رانندگی, پایه چراغ هشت وجهی, فرتو ترافیک

قیمت پایه تابلو ترافیکی |فرتو ترافیک 1401

پایه تابلو ترافیکی

پایه تابلو ترافیکی چیست؟

پایه تابلو ترافیکی همانطور که از نامشان مشخص است برای نصب تجهیزات حمل و نقل و ترافیکی در سطح شهر ها و یا جاده های برون شهری استفاده میشوند. باقطعیت میتوان گفت عبور از تقاطع های درون شهری و برون شهری بدون وجود این گونه پایه ها برای همه ی انسان های فوق العاده دشوار می باشد. طراحی پایه های ترافیکی به گونه ای انجام شده است که علاوه بر مقاومتِ خود سازه در برابر نیرو های وارده، شامل وزن کنسول چراغ های راهنمایی و رانندگی و … بتوانند ظاهری زیبا و جذاب به شهر بدهند.

علائم راهنمایی و رانندگی برای کمک به رانندگان در رانندگی ایمن مهم هستند. هنگامی که تابلو نیاز به جابجایی مکرر دارد، به عنوان مثال، در محوطه ساخت و ساز، داشتن یک پایه تابلوهای راهنمایی و رانندگی بادوام و انعطاف پذیر ضروری است.

پایه تابلو ترافیکی

 

مشخصات پایه تابلو ترافیک

در رابطه با مشخصات پایه تابلو ترافیک باید گفت پایه تابلو ترافیکی از نظر ویژگی های ظاهری اشکال مختلفی دارند و به صورت لوله ای یا ورق و یا مکعب مستطیل و … ساخته می شود .
استحکام کافی، ماندگاری و عمر زیاد و مرغوبیت و کیفیت از جمله ویژگی های شاخص تابلوهای ترافیکی می باشد. از آنجایی که میدانیم تابلوهای ترافیکی و علائم ترافیکی در جاده ها و خیابان ها برای راهنمایی رانندگان از اهمیت بالایی برخوردار است، می توانیم بگوییم که پایه های ترافیکی که مورد استفاده قرار می گیرند نیز یکی از انواع ملزومات ترافیکی مهم محاسبه میشود که برای نصب تابلوهای ترافیکی از آن پایه ها استفاده می شود.

در انتخاب پایه تابلو ترافیکی میتوانیم به مشخصاتی مثل ارتفاع ، مواد اولیه، پوشش، قیمت ،دامنه کاربرد، اتصال قطعات و مشخصات الکتریکی دقت کنیم . نکته ی مهم دیگر در انتخاب پایه تابلوهای ترافیکی این است که لازم است تا به استحکام پایه نیز توجه کنیم به دلیل اینکه در اثر برخورد خودرو به پایه به راحتی از جا کنده نشود و آسیبی به سرنشینان خودرو یا عابرین وارد نکند.
معمولا پایه های علائم ترافیکی را از جنس فلز هستند و روی آن را با رنگ و گالوانیزه گرم پوشش می دهند تا مقاومت و طول عمر آن بالا برود.

پایه تابلو ترافیکی

 

کاربرد پایه تابلو ترافیکی

تابلو های ترافیکی به تنهایی نمیتواند در همه ی قسمت هایی که به آن احتیاج است نصب بشود و احتیاج دارد تا روی پایه ای قرار بگیرد و کاربرد پایه تابلو ترافیکی همین است که باعث میشود در محل هایی که نمیتوان به راحتی تابلوی ترافیکی را نصب کرد قرار بدهیم.
گاهی در پروژه های شهری یا جاده ای لازم است سراغ استفاده از تابلو های ترافیکی به صورت موقتی بشویم ، برای قرار دادن تابلو های ترافیکی در آن نقاط احتیاج به پایه ی تابلوی ترافیکی داریم.

پایه تابلو ترافیکی در مکان های مختلفی و برای قرارگیری تجهیزات و تابلوهای ترافیکی مختلف و انواع چراغ های راهنمایی و رانندگی، معکوس شمارهای ترافیکی، دوربین کنترل سرعت و پلیس هوشمند و بسیاری دیگر از تجهیزات استفاده میشود.
پایه های چراغ راهنمایی در ناحیه ی تقاطع ها و پشت چراغ قرمز، نقش تاثیرگذاری در بهبود ترافیک و عبور و مرور دارند و یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی مناطق شهری به حساب می آید.

پایه تابلو ترافیکی

 

انواع پایه تابلو ترافیکی

انواع پایه تابلو ترافیکی بسیار مختلف است که برای رفع نیازهای مختلف وجود دارد. موجودی ما شامل پایه های تابلو از دسته های زیر است:
• پایه تابلوهای دروازه ای
این پایه دو عدد پایه در دو طرف مسیر و یک بازوی پیوسته دارد. تابلو یا دوربین روی بازو جایگذاری می شود.
• پایه های تابلوی صلیبی
یک پایه و دو بازو دارد که معمولا در جدا کننده های بین دو راهی استفاده میشود تا افراد را از دوراهی ها با خبر کند.
• پایه تابلوی کنسولی
از یک پایه و یک بازو دارد که معمولا برای نصب دوربین های پلاک خوان یا تابلو های راهنمای مسیر در قسمت خروجی بزرگراه ها استفاده می شوند.به دلیل اینکه این دوربین ها کار حساسی انجام میدهند لازم است تا این پایه با دقت زیادی ساخته شود تا از لرزش و خطاهای احتمالی این دوبین ها جلوگیری شود.

پایه ها با توجه به کاربردی که دارند در ابعاد و اندازه های مختلفی و با طول بازوهای متفاوتی ساخته می شوند. طراحی تابلوهای ترافیکی باید به شکلی باشد که استحکام و مقاومت بالایی داشته باشند و در برابر شرایط جوی ناپایدار استحکام خود را حفظ نمایند. جنس پایه ها از فلز مقاوم می باشد. همچنین با توجه به نوع تابلو ترافیکی وسایز و بزرگی آن پایه ای مناسب با آن در نظر گرفته می شود.

پایه تابلو ترافیکی

 

پایه زمینی برای تابلو راهنمایی و رانندگی

پایه زمینی راه حلی نوآورانه برای نصب سریع و ساده خطوط و علائم جاده است، زیرا باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. از ورق فلز گالوانیزه با ضخامت لایه 100 میکرومتر ساخته شده است. این پایه تابلو ترافیکی امکان استفاده های متعدد را فراهم می کند و در برابر آب و هوا و همچنین سایر تأثیرات محیطی مقاوم است. نصب پایه با یک مته الکتریکی تنظیم شده یا با یک دستگاه دستی انجام می شود.
گاهی اوقات میتوان تابلو های متصل به پایه های دائمی را استفاده کرد که فوق العاده راحت است و کاربرد آن در قسمت های مختلف شهری و جاده ای قابل مشاهده است، این علائم راهنمایی و رانندگی را دقیقاً در جایی که دیده می شوند قرار دهید. علائم راهنمایی و رانندگی قابل حمل دارای چرخ های داخلی و تابلوهای ترافیکی در دو طرف هستند.
که این پایه و تابلوی ثابت بر آن را با باز کردن قفل چرخ میتوانید حرکت بدهید. و با قفل کردن چرخ های آن تابلو را ثابت میکنیم .

سخن انتهایی :

پایه تابلو ترافیکی و تابلوهای ما که برای کار در تقریبا هر محیطی طراحی شده اند، می توانند در برابر شرایط سخت و حتی ضربه های خودرو مقاومت کنند. برای پروژه های خاص خود یک پایه تابلوی راهنمایی و رانندگی یا پارکینگ موقت یا پایه تابلو دائمی یا قابل حمل تهیه کنید و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.