سرعت گیر, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی اصفهان, سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی, سرعتگیر لاستیکی و پلاستیکی, فرتو ترافیک

ابعاد سرعت گیر پلاستیکی درجه 1

سرعت گیر پلاستیکی، با توجه به محل مورد استفاده آن، ابعاد مختلفی دارد. ابعاد استاندارد ارتفاع سرعت گیر برای معابر شهری پنج سانتی متر و برای معابر جاده ای دو و نیم سانتیمتر است. در ادامه چند نمونه از ابعاد سرعتگیر شرح داده شده است:
-سرعت گیر 33 *90: این سرعت گیر با ارتفاع استاندارد شهری 5 سانتیمتر در محل های پرتردد نصب می شود و در دو جنس سرعتگیر پلاستیکی و لاستیکی ساخته میشود.
-سرعتگیرجاده ای 33 * 50: این سرعتگیر با ارتفاع استاندارد وزارت راه 5/2 سانتیمتر ساخته میشود و به آن سرعتگیر پارکینگی هم گفته میشود. این سرعتگیر نیز در دو جنس سرعتگیر جاده پلاستیکی و لاستیکی تولید میشود.
-سرعتگیر 33 در 100: این سرعتگیر معمولا کمتر کاربرد دارد و گاهی با ایجاد پله سیمانی یا آسفالتی می توان طول آنرا افزایش داد.
-سرعتگیر 50 در 60: این سرعتگیر معمولا از جنس لاستیکی است و ارتفاع آن 5 سانتی متر است.
-سرعتگیر ترافیکی 25 در 35: این سرعتگیر از خانواده سرعتگیر لاستیکی است.

سرعت گیر پلاستیکی

سرعتگیر چیست؟

سرعتگیر، یکی از انواع تجهیزات ایمنی راه و جاده است که در جاده های درون شهری و برون شهری برای کنترل ترافیک استفاده میشود. به عبارت دیگر، سرعت گیر پلاستیکی، دستاندازی است که رایجترین کاربرد آن، کاهش سرعت وسایلنقلیه در خیابانها و معابر پرتردد با استفاده از ایجاد انحراف عمودی در جهت کاهش سوانح جادهای است. این کاهنده سرعت میتواند متناسب با نوع وسایل نقلیه و میزان تردد آنها در معبر مورد نظر، با استفاده از انواع مختلفی از مصالح از جمله آسفالت، بتن، پلاستیک، کائوچو و فلز ساخته شود.
سرعت گیر به عنوان یادآوری و هشدار به رانندگان جهت کاهش سرعت وسایل نقلیه در مکانهایی که نیاز به کاهش سرعت می باشد، استفاده میشود. بنابراین سرعتگیر در معابر پرشیب، مسیرهای با حداکثر سرعت مجاز 50 کیلومتر در ساعت، اطراف مراکز پزشکی، چهارراهها، محل رفتو آمد دانشآموزان و در محدوده پارکینگهای عمومی و خصوصی استفاده میشود.

سرعت گیر پلاستیکی

مدلهای مختلف سرعتگیر پلاستیکی

همان طور که پیش از این گفته شد، استفاده از سرعت گیر، باعث کاهش سرعت ترافیک و بهبود ایمنی در جاده ها و معابر می شود. لذا جهت کاهش سرعت وسایل نقلیه و جلوگیری از وقوع سوانح جادهای، با توجه به عواملی از قبیل موقعیت جغرافیایی، شرایط آبو هوایی، میزان تردد خودرو و …، مدلهای مختلفی از سرعت گیر پلاستیکی ساخته میشود که عبارت اند از:

الف) سرعت گیر پلاستیکی 33*90 سانتی متر با کفی، پیچ و رولپلاک
این نوع سرعت گیر پلاستیکی، در مکان های پرتردد مورد استفاده قرار میگیرد و 5 سانتیمتر ارتفاع دارد و در ابعاد ۹۰ در ۳۳ سانتی متر با استفاده از پلاستیک های پلی اتیلن مقاوم در برابر ضربه و شرایط اقلیمی و محیطی ساخته میشود. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این نوع سرعت‌گیر پلاستیکی میتوان به سهولت و سرعت نصب، قابلیت جابهجایی آسان و جنس بسیار مقاوم اشاره کرد.

ب) سرعت گیر پلاستیکی 25*35 سانتی متر
سرعت گیرپلاستیکی 25 در 35 سانتیمتر نوعی سرعتگیر سایز کوچک است که در آب و هوای معتدل و مناطق پرتردد کاربرد دارد. این نوع سرعتگیر پلاستیکی، با ارتفاع چهار و نیم سانتی متر به منظور کنترل سرعت وسایل نقلیه معمولی با استفاده از متریال پلاستیک pvc طراحی شده و سپس به کمک پیچ و رولپلاک در منطقه مد نظر نصب میشود.

ج)سرعت گیر پلاستیکی 12*33 سانتی متر
این نوع سرعتگیر پلاستیکی، با وزن 310 گرم و ارتفاع 4 سانتیمتر یکی از کوچکترین سرعتگیر های پلاستیکی مورد استفاده به منظور کنترل ترافیک و افزایش ایمنی محسوب میشود. این نوع سرعتگیر پلاستیکی از جنس کوپلیمر ساخته میشود که در برابر عوامل مختلف از جمله شرایط اقلمی و محیطی و نیز ضربات متعدد بسیار مقاوم و بادوام بوده و نصب آن در خیابان های درون شهری بسیار محبوب و رایج است. از مهمترین ویژگیهای این نوع از سرعتگیرهای پلاستیکی، میتوان به طراحی بهخصوص آن و وجود خطوط و برجستگی روی این سرعتگیر اشاره نمود که نقش بسیار مهمی را در جهت جلوگیری از سایش سرعتگیر پلاستیکی و افزایش طول عمر آن ایفا میکند.

سرعت گیر پلاستیکی

تفاوت سرعتگیر لاستیکی و سرعتگیر پلاستیکی

مهمترین مسئلهای که باید هنگام انتخاب سرعتگیر به آن توجه کرد، ایمنی است. سرعت گیرهای لاستیکی نسبت به سرعت گیر پلاستیکی ایمنتر هستند و به وسایل نقلیه و سرنشینان کمتر خسارت وارد میکنند.
در ارتباط با عمر مفید سرعت گیر پلاستیکی باید به این نکته توجه داشته باشیم که سرعتگیرهای پلاستیکی بسیار خشک و سفت هستند و در مدت زمان کوتاهی در اثر با برخورد وسایل نقلیه سنگین کارایی خود را از دست میدهند و میشکنند یا به اصطلاح فرسوده میشوند. در حالی که سرعتگیرهای لاستیکی، ارتجاع پذیر هستند و عمر بسیار بیشتری دارند. از سوی دیگر، سرعتگیرهای پلاستیکی در برابر تابش آفتاب آسیبپذیر هستند و به سرعت و سهولت تغییر شکل میدهند اما سرعتگیرهای لاستیکی در برابر نورخورشید و دمای بالا بسیار مقاومتر از سرعتگیرهای پلاستیکی هستند.

سرعت گیر پلاستیکی
در ارتباط با صرفه اقتصادی، دو مسئله باید مورد توجه قرار گیرد: قیمت خرید سرعتگیر و عمر مفیدآن. در واقع چون سرعت گیر پلاستیکی با قیمت کمتری فروخته میشوند ممکن است تصور شود که مقرون به صرفه نیز هستند اما با توجه به طول عمر و فرسایش سرعتگیرها، میتوان نتیجه گرفت که سرعتگیرهای لاستیکی مقرون به صرفهتر هستند. چراکه سرعت گیرهای پلاستیکی در طول سال ممکن است چند بار فرسوده شوند و نیاز به تعویض داشته باشند که با توجه به هزینه های نصب و حمل و نقل سرعتگیر پلاستیکی، قیمت تمام شده برای سرعتگیرهای پلاستیکی در مقایسه با سرعتگیرهای لاستیکی بسیار بیشتر خواهد بود.

سرعت گیر پلاستیکی

سرعتگیر لاستیکی

سرعتگیر لاستیکی با حداکثر وزن 8000گرم ، ارتفاع ۷-۱۰ و عرض ۳۰ سانتی متر از جنس لاستیک در ابعاد متخلف و با استفاده از لاستیک با کیفیت بالا (SBR) تولید میشود. سرعت گیرهای لاستیکی علاوه بر تحمل فشار 50 تنی، تحمل دمای بسیار بالاتری از سرعتگیرهای پلاستیکی دارند. همچنین در مناطق گرمسیری و پروژه های بزرگ قابل اسفاده هستند و معمولا به رنگ مشکی و شبرنگ ساخته می شوند.
بنابراین سرعتگیرها به عنوان یکی از تجهیزات ترافیکی، نقش مهمی را در کنترل ترافیک ایفا میکنند و براساس ابعادشان میتوانند انواع متفاوتی داشته باشند. رایجترین سرعتگیرها، سرعتگیرهای پلاستیکی و لاستیکی هستند که سرعتگیرهای لاستیکی به علت ایمنی بالا، عمر بیشتر و صرفه اقتصادی کاربردیتر هستند.

نوشته های مشابه