سرعت گیر, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی اصفهان, سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی, سرعتگیر لاستیکی و پلاستیکی, فرتو ترافیک

کاربرد های مختلف سرعتگیر ها شرکت فرتو ترافیک

سرعت گیر ترافیکی، یکی از وسایل و تجهیزات ترافیکی که کاربرد زیادی در خیابان ها و معابر گوناگون استفاده می شود، سرعت گیر میباشد که دارای کاربرد های فراوانی میباشد،و از آن با اهداف گوناگونی استفاده می شود. همانگونه که از نام آن مشخص است، بیشترین کاربردی که دارندبرای کم کردن سرعت وسایل نقلیه میباشند. اولین ماده ای که از آن در ساخت سرعت گیر ترافیکی استفاده شده از جنس آسفالت بوده است.

که به دلیل اینکه با آسفالت جاده همجنس میباشد به آسانی بر سطح جاده می چسبد و همچنین قیمت آن نسبت به انواع سرعت گیر های دیگر پایین تر میباشد. سرعت گیرهای آسفالتی و بتنی مقاومت بالایی در مقابل رفت و آمد انواع خودروهای سبک و سنگین دارند. به همین دلیل برای معابر پر رفت و آمد بهترین گزینه خواهد بود. برای قالب گیری آن، به تجربه و تخصص افراد نیاز دارد و به سادگی ممون نمیباشد.البته مشکل عمده ای که این محصول دارد، ترک خوردن و فرسودگی آن در مقابل سرد و گرم شدن­ های مدام و متوالی است.

سرعت گیر ترافیکی

مزایا استفاده از سرعتگیر

از مهم ترین مزایا استفاده از سرعتگیر ( سرعت گیر ترافیکی ) میتوان به مواری همچون موارد نام برده در زیر اشاره کرد:

  1. دارای ماندگاری بالا میباشد به دلیل ترکیبات پلیمری که دارد
  2. در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است
  3. در مقابل تابش نور خورشید مقاوم میباشد
  4. ضد ضربه می باشد و تحمل وزن بالای انواع خودرو را دارد
  5. به دلیل وجود شبرنگ بودن آن قابلیت دیده شدن در شب را دارا میباشد
  6. نصب و جداسازی و همینطور تعمیر آن آسان است
  7. دارای قیمت مناسب میباشد
  8. رنگ آن ثابت است

سرعت گیر مناسب پارکینگ

سرعت گیر جنس لاستیکی که در پارکینگ استفاده میشود دارای تفاوتهایی با سرعت گیر لاستیکی جاده میباشد که یکی از مهم ترین آنها ارتفاع سرعت گیر ترافیکی میباشد. به طور معمول در مکان های پر تردد و سرعت های بالای خودروها برای پیشگیری از پرتاب شدن خودروها، از سرعتگیرهای دارای ارتفاع کمتر و کشیده تر استفاده می شود اما سرعت گیر مناسب پارکینگ، سرعت گیر لاستیکی در پارکینگ ها دارای ارتفاع بیشتر و کوچکتر است و به گونه ای برای پیشگیری از شتاب گرفتن خودروها در زمان ورود به پارکینگ بسیار موثر خواهد بود.

از سرعت گیرهای لاستیکی در ابتدای جاده ها و در محدوده نزدیک به شهرها استفاده میشود، به دلیل اینکه طبق تحقیقات مشخص شده است که مناطق منتهی به شهرها آمار بیشترین تصادفات جاده ای را دارا میباشند. در حقیقت این سرعت گیرها درحال اخطاردادن موقعیت خطر هستند.

سرعت گیر ترافیکی

سرعت گیر جاده ای

استفاده از سرعت گیر ترافیکی لاستیکی در جاده ها و خیابان های پهن و بزرگ که خودرو ها با سرعت بالا رفت و آمد میکنند، امری لازم و ضروری است. بی دقتی برخی از رانندگان و همچنین رعایت نکردن سرعت مجاز و مطمئنه موجب می شود که بجز آسیب رسیدن به خودرو، امکان ضررهای جانی و مالی بسیاری را هم به همراه داشته باشد. براساس آمار اعلام شده، سالانه افراد بسیار زیادی بر اثر تصادفات رانندگی در جاده ها زخمی و کشته می شوند و استفاده. کردن از تجهیزات ایمنی جاده ها همچون سرعت گیر جاده ای ، علاوه بر بالا بردن ایمنی جاده ها، امکان بوجود آمدن اتفاقات و ترافیک را هم کاهش میدهد.

سرعت گیرهایی که در بازار موجود هستند معمولا از جنس پلاستیک و لاستیک میباشند. سرعت گیر لاستیکی در مواردی مثل اندازه با همدیگر تفاوت هایی دارند که موجب تفاوت در منطقه مورد استفاده شده از آنها میباشد.

سایز و ابعاد سرعت گیر جاده ای

سرعت گیر ترافیکی یک مانع به شکل منحنی می باشد که سایز و ابعاد سرعت گیر جاده ای ارتفاع آن حداکثر 5 سانتی متر و همچنین طول حداکثری آن 30 سانتی متر است که در عرض خیابان نصب می شود و باعث توقف کامل و یا کاهش سرعت ماشین ها می شود. این وسیله ترافیکی در مکان هایی که حداکثر سرعت خودروها از 15 کیلومتر بر ساعت بالا نمیرود مناسب هستند.سرعت گیرهای ترافیکی یکی از مهم ترین وسیله ها برای کنترل کردن سرعت و کاهش میزان خسارت های جانی و مالی تصادفات به علت سرعت بالا میباشد.

سرعت گیر ترافیکی

نصب کردن سرعت گیرها به روش استاندارد طبق قوانین استاندارد سرعت گیر باید صورت گیرد. شهرداری ها با رعایت کردن این قوانین، مسئولیت اجرا و نصب کردن سرعت گیر ترافیکی میباشند. در جاده های بیرون از شهر هم به طور معمول وظیفه آن بعهده راه و ترابری کشورها میباشد.

جنس سرعت گیرهای پارکینگی و ترافیکی

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت گیر ترافیکی معمولا در خیابان هایی نصب می شود که حداکثر سرعت خودرو ها 15 کیلومتر بر ساعت باشد.در این خیابانها در صورت بالا بودن سرعت از حد مجاز و مشخص شده ، موجب بوجود آمدن حوادث و خسارت های جبران ناپذیری می شود.به همین علت در این مناطق و خیابان ها به همراه نصب کردن تابلوهای هشدار دهنده، سرعت گیر ترافیکی نصب می گردد. که جنس سرعت گیر های پارکینگی و ترافیکی بسیار در مقاوت و طول عمر آن تاثیر گذار است.

رانندگان با توجه به این موانع معمولا سرعت خودرو را پایین می آورند تا از سرعت گیر عبور کنند.سرعت گیر ترافیکی در معابر پر تردد مثل مطب ها ، چهارراه ها ، خیابانهای دارای شیب زیاد و … نصب میشوند.و لاستیک های زرد رنگی که دارند موجب میشود در هنگام شب به آسانی قابل دیدن باشند و همینطور این لاستیک ها موجب میشوند سرعت خودروها کاهش پیدا کنند. نوع لاستیکی آن هم به عنوان تجهیزات پارکینگی مورد  استفاده قرار میگیرد که میتواند به پارکینگ های عمومی و خصوصی به جهت زیبا سازی و ایمنی آن مورد استفاده قرار گیرد.

سرعت گیر ترافیکی

انواع سرعت گیر

به طور کلی هر مانعی که با نظر مسئولان مربوطه در راهنمایی و رانندگی موجب کاهش سرعت خودروها در خیابانها نصب شود ، را سرعت گیر ترافیکی می گویند. سرعت گیرها با توجه به مواد اولیه ای که در آنها بکار می رود و ظاهر و نوع عملکرد آنها به دسته های گوناگون تقسیم میشوند. انواع سرعت گیر عبارت اند از:
سرعت گیر ترافیکی آسفالتی و بتنی
سرعت گیر ترافیکی پلاستیکی
سرعت گیر ترافیکی لاستیکی

کمترین و بیشترین ارتفاع سرعت گیر

موانع ترافیکی به دو گروه سرعت گیر و سرعت کاه دسته بندی میشوند که هر کدام از آنها دارای کاربردهای متفاوتی هستند.بر اساس استاندارد، حداکثر ارتفاع یک سرعت گیر ترافیکی نباید از ۳۰ سانتی متر بیشتر باشد. سرعت گیر ها به طور معمول در مناطقی که سرعت خودرو ها از ۱۵ کیلومتر کمتر است، مثل مراکز خرید و پارکینگ ها مورد استفاده قرار میگیرد. یک مدل دیگر آن که سرعت گیر ملایم نام دارد، در جاده ها نصب و استفاده می شود. در هنگام نصب انواع سرعت گیرها باید به اندازه و ابعاد آن ها توجه زیادی کنیم که استاندارد های سرعت گیر ( کمترین و بیشترین ارتفاع سرعت گیر )را رعایت کرده باشیم.

مثلا سرعت گیرهایی که در جاده های بزرگ شهری ابعادو اندازه های مشخص شده و دارای استانداردهای ویژه ای بیان شده است. طول این نوع دست اندازها به علت بالا بودن سرعت ماشین ها در زمان برخورد کردن با آن ها برای آسیب کمتر و ایجاد کاهش سرعت ، نباید از ۹۰۰ میلی متر کمتر باشد. برای ارتفاع آن هم، حداقل ۲۰ میلی متر و همچنین حداکثر ۱۰۰ میلی متر برای استاندارد این سرعت گیرها مشخص شده است. البته توجه داشته باشید که این سرعت گیر ها به طور معمول برای کم کردن سرعت به میزان قابل توجه و همینطور جاده هایی که خودروها با سرعت بالا عبور میکنند استفاده می شوند.

نوشته های مشابه