پارکینگ, تجهیزات ایمنی پارکینگ, تجهیزات پارکینگ, تجهیزات پارکینگ ساختمانی, تجهیزات پارکینگ طبقاتی, تجهیزات پارکینگ مکانیزه, تجهیزات پارکینگ منزل, تجهیزات مانع پارکینگ, چشم گربه ای پارکینگ دو طرفه, راهبند اتوماتیک پارکینگ, فرتو ترافیک, قفل پارکینگ اختصاصی, کار استوپر پارکینگ, کفپوش پارکینگ, گارد کرنر پارکینگ, لوازم ترافیکی پارکینگ, محافظ ستون پارکینگ

ملزومات پارکینگ ایمن شرکت فرتو ترافیک فرتو ترافیک 1401

تجهیزات ایمنی پارکینگ، وسایل ایمنی پارکینگ مورد استفاده به عنوان تجهیزات ایمنی پارکینگ برای تجهیز و ایمنی پارکینگ شامل موارد زیر است:
ضربه گیر یا محافظ ستون پارکینگ،سرعت گیر ها و… . لوازم پارکینگ دارای تجهیزات ترافیکی و تجهیزات پارکینگ مورد استفاده در انواع پارکینگ ها و انواع پارکینگ طبقاتی و مکانیزه و هوشمند است. که برای ایمن سازی بهتر پارکینگ ها، مورد استفاده قرار می گیرند. چون بی احتیاطی رانندگان در فضای پارکینگ، ممکن است باعث حادثه و خسارات مختلفی شود.

تجهیزات ایمنی پارکینگ

تجهیزات ایمنی پارکینگ

روش های پارکینگ ایمن :امروزه با زیاد شدن خودروها و ساختن مجتمع های بزرگ مسکونی، اداری، تفریحی و مراکز خرید موجب شده است تا طراحی و ساخت پارکینگ یکی از وسایل مورد نیاز ساخت و ساز باشد. در نتیجه می توان گفت طراحی و ساخت پارکینگ می تواند یکی از مهمترین بزرگترین دغدغه های سازندگان و طراحان مجتمع های بزرگ و کوچک باشد. به همین علت ها جای تعجب ندارد، که طراحی ایمنی ناکارآمد، تجهیزات ایمنی پارکینگ ضعیف و عوامل دیگر باعث می‌شود که اکثرا روزانه درگیری های زیادی در پارکینگ‌ها ایجاد شود.. تقریبا این درگیری‌ها از دعوای افراد برای پارک کردن یا ایجاد تصادف ناشی از برخورد خودروها با یکدیگرمی‌شود.

نصب کردن دوربین های مدار بسته برای کنترل هوشمند راهی مطمئن برای ایجاد امنیت در پارکینگ است. به جز کنترل کردن پارکینگ می توانید در صورت لازم فیلم آن را نیز ذخیره کرد.فناوری پیشرفته تری که برای امنیت رفت و امد در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد، (سیستم پلاک خوان ماشین یا تشخیص خودکار شماره پلاک) است که پلاک ماشین ها را اسکن میکند و در مواقع مجاز بودن وسیله نقلیه، موانع به طور خودکار برداشته می شوند و اجازه رفت و آمد صادر می شود. نصب مانع های امنیتی یک انتخاب درست برای ایمن شدن پارکینگ است. مخصوصا در پارکینگ هایی که شلوغ هستند این گزینه مناسب است چون با تمام شرایط سازگار می شوند.

تجهیزات ایمنی پارکینگ

باطوم چراغ دار

باتوم چراغ دار یک استوانه پلاستیکی است که اکثرا با رنگ قرمز تولید و در بازار ارائه می شود. این وسیله از پلاستیک یا این تجهیزات ایمنی پارکینگ خیلی مقاوم تولید شده است و ارتفاع استاندارد آن نزدیک به 50 سانتی متر می باشد. و البته باتوم هایی با سایز های کوچکتر هم در بازار وجود دارند. این وسیله کاربردی دارای یک چراغ می باشد که در قسمت داخلی آن بکار رفته است. کلید روشن و خاموش کردن این چراغ بر روی دسته باتوم قرار گرفته شده است و انرژی لازم برای روشنایی باتوم، به وسیله باطری تامین می شود.

باتوم چراغ دار اکثرا دارای یک دسته پلاستیکی است که از لغزش جلوگیری می کند و استفاده از این وسیله را راحتتر میکند. شما می توانید این دسته را در هر وقت که بخواهید از باتوم جدا کنید. لامپ های استفاده شده در باتوم چراغ دار در بیشتر مواقع به راحتی قابل تعویض هستند. این چراغ با استفاده از دو باتری 1.5 ولتی روشن می شود.

به همین دلیل،جابجایی و استفاده از باتوم های چراغ دار در معابری که رفت و آمد در ان مشکل است محور های بین جاده ای را آسان تر می کند. باتوم چراغ دار اکثرا دو حالت روشنایی متفاوت را شامل هستند: حالت چشمک زن و حالت روشنایی ثابت. حالت چشمک زن باتوم به صورت یک علامت هشداردهنده و ایمنی کار میکند و به رانندگان در مواقع وجود موانع، هشدار میدهد. علامت روشنایی ثابت با هدف هدایت ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات ایمنی پارکینگ

مشخصات و ویژگی های چراغ باطوم دار

باطوم چراغ دار یکی از تجهیزات ایمنی پارکینگ یا است که کارایی خیلی زیادی دارد. یک باتوم استاندارد و با کیفیت باید این ویژگیها را داشته باشد. به عبارتی مشخصات و ویژگی های چراغ باطوم دار عبارت اند از: وزن باطوم ها باید سبک باشند: باتوم چراغ دار وسیله ای است که در صندوق عقب ماشین، در یک کیف و یا در زیر صندلی های خودرو قابل نگهداری است.

باطوم ها باید مقاوم باشند: باتوم های چراغ دار اکثرا از جنس پلاستیک های خیلی محکم در فرتو ترافیک تولید می شوند. این دسته از تجهیزات ایمنی پارکینگ باید در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم باشند و گذشت زمان، تاثیری بر کیفیت و ساختار آن ها نداشته باشد. در ساختار باتوم چراغ دار باید از LED و رفلکتور ها استفاده شود: استفاده از این دو پارامتر باعث میشود دید بیشتری ایجاد کند و در نتیجه، راننده خودرو از فاصله دورتر متوجه حضور باتوم ها میشود

آینه محدب ترافیکی

آینه محدب ترافیکی یکی از تجهیزات ایمنی پارکینگ محصوب می شود که از لحاظ کاربردی آینه های محدب به سه دسته تقسیم می شوند:
آینه مقعر و آینه کاریکاتوری، که از این محصولات در جاهایی مثل انبارها، تعمیرگاه های اتومبیل، فروشگاهها، نمایشگاهها، ترمينال هاي حمل بار، مهد کودک ها، جاده ها و خیابان ها و … استفاده می شود.

آينه محدب ترافيكي مناسب به قيمت و جنس ساخته شده ای که دارد، به چهار دسته تقسيم می شوند (آینه شیشه ای بدون فریم، آینه شیشه ای فریم دار ، آینه محدب پلی کربنات و آینه محدب استیل ) که هر کدام از خاصیت هایی مختلف برخوردار هستند که روی کیفیت و کارایی آنها تاثير مي‌گذارد. علامت هشدار باتومی چراغ دار اکثرا به وسیله پلیس یا امنیت برای جابجایی وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود. این علامت هشدار باتومی برای هدایت کردن هلیکوپترها یا ماشین آلات بسیار لازم است.

هشدار باتومی چراغ دار سیستمی است که برای استفاده حرفه ای طراحی شده است.

تجهیزات ایمنی پارکینگ

مزایای استفاده از آینه محدب ترافیکی

مزایای استفاده از آینه محدب(تجهیزات ایمنی پارکینگ) ترافیکی عبارت اند از :

  1. ماندگاری و ضربه پذیری بالا
  2. دارای کیفیت بسیار بالا
  3. مقاومت در مقابل ناملایمات جوی
  4. نصب آسان آن
  5. ضد ضربه و نشکن بودن
  6. ایمنی و امنیت
  7. زیاد شدن دید در نقاط کور با دامنه دید
  8. نشان دادن نقاط کور پشت وسایل نقلیه بزرگ.

مشخصات آینه محدب ترافیکی

آینه محدب  ۶۰ سانتی که یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی پارکینگ است با توجه به کارایی و مزیت خود از خصوصیات مثبت مانند موارد گفته شده در قسمت زیر برخوردار است تا در نقاط کور و پر پیچ و خم جاده به راننده از خطرات احتمالی را هشدار دهد. مشخصات آینه محدب ترافیکی عبارت اند از:

  • دارای مقاومت و استحکام زیاد در برابر ضربه
  • مقاوم در مقابل حرارت
  • دارای سایبان برای جلوگیری از لک قطره های باران در آینه
  • قابل اتصال به انواع دیوار و میله
  • قابلیت دید راننده و افراد به نقاط کور
  • امکان بزرگنمایی اشیا و تصاویر در مکان های فاقد دید

نوشته های مشابه