فرتو ترافیک

انواع فوم ضربه گیر ستون پارکینگ

فوم ضربه گیر ستون، با گسترش روز افزون جمعیت شهری، یکی از اساسی ترین دغدغه ها در خصوص تردد در معابر مختلف توجه به ایمنی خودردوها می باشد. گسترش جمعیت سبب فشرده تر شدن فضای انواع پارکینگ ها شده و از این رو ایمن سازی این گونه فضاها بسیار پر اهمیت تر شده است. این روزها از جمله اقداماتی که در جهت ایمن سازی فضای پارکینگ ها صورت می گیرد می توان به نصب و درج انواع  ضربه گیر ستون پارکینگ اشاره نمود. پیش از آن که به مزایای استفاده از این تجهیزات ایمنی بپردازیم، می بایست با تعریف و کاربردهای آن آشنا شویم.
همانطور که اشاره شد در خصوص ایمن سازی فضای پارکینگ ها از انواع ضربه گیرهای ستون بهره گیری می شود. این ضربه گیرها در انواع و ابعاد مختلفی در دسترس بوده و هر یک از آن ها دارای مزایا و معایبی می باشند. استفاده از این ضربه گیرها نه تنها نقش مهمی در کاهش صدمات ناشی از برخورد وسایل نقلیه به ستون های پارکینگ ها نقش کلیدی داشته؛ بلکه در کاهش خسارت جانی و مالی به خودروها و سرنشینان آن نیز عملکرد مفیدی دارند.

فوم ضربه گیر ستون

فوم ضربه گیر ستون چیست؟

یکی از مطالب مهم پیرامون این دسته از تجهیزات ترافیکی پاسخ به این سوال می باشد که تعریف و کاربرد فوم ضربه گیر ستون چیست؟
ضربه گیر ستون در واقع نوعی ضربه گیر ایمن در جهت کاهش خسارات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با ستون های پارکینگ می باشد. قابلیت ارتجاعی این این فوم ها باعث کاهش فشار ناشی از برخورد خودروها شده و در نتیجه خسارت به مراتب کمتری به خودرو و ستون ها وارد می شود. استفاده این دسته از تجهیزات ترافیکی سرمایه گذاری مهمی در کاهش خسارات احتمالی می باشد.

در گذشته نمونه های اولیه این ضربه گیرها به دلیل استفاده از بدنه فلزی در ساخت آن ها، خسارات جدی تری پس از برخورد وسایل نقلیه به ستون ها ایجاد می شد؛ از این رو اکثر محافظ های اخیر از جنس فوم و پلاستیک ساخته شده و هر یک از آن ها از قابلیت ارتجاع پذیری بهره گیری می کنند. بهره گیری هر یک از این محافظ ها ارتباط مستقیمی به نوع مکان نصب و بودجه مصرف کنندگان آن دارد؛ با این حال نسبت به سایر انواع ضربه گیرهای ستون، به دلیل مزایا و سهولت نصب انواع فومی آن پرکاربرد تر می باشند. در ادامه به بررسی برخی از مزایا و کاربردهای کلیدی این نوع از محافظ های ستون می پردازیم.

فوم ضربه گیر ستون

کاربرد و مزایای فوم ضربه گیر ستون چیست؟

در این بخش از مقاله ما می خواهیم به شما بگوییم کاربرد و مزایای ضربه گیر ستون چیست؟ همانگونه که در طی مطلب اشاره شد، این دسته از تجهیزات ایمنی علاوه بر زیبایی سازی پارکینگ ها نقش شایانی در کاهش خسارات مالی و جانی ناشی از برخورد وسایل نقلیه با ستون های پارکینگ دارند. از جمله مزیت های ویژه این کالا می توان به استحکام مطمئن، قابلیت ارتجاع، نصب آسان، افزایش رویت پذیری ستون ها و مواردی از این دست اشاره نمود.

از دیگر مزایا و کاربردهای مهم این ابزار ایمنی می توان به قابلیت بهره گیری از آن ها در انواع پارکینگ های خصوصی و عمومی، تجاری، اداری، مراکز فوریت های پزشکی و غیره اشاره کرد. نصب و بهره گیری از این فوم ها باعث کاهش صدمات مالی و جانی ناشی از برخورد وسایل نقلیه، آمبولانس ها، برانکاردها و ویلچرها با سطوح و ستون های این مراکز می شوند.

فوم ضربه گیر ستون

انواع مختلف ضربه گیر ستون

با توجه به نوع کاربری و نوع فضای پارکینگ های ذکر شده از انواع مختلف ضربه گیر ستون استفاده می شود. انتخاب هر یک از این فوم ها به منظور نصب در پارکینگ ها به نوع و ابعاد ستون های پارکینگ، متراژ و بودجه متقاضیان بستگی دارد.

ویژگی های فوم ضربه گیر ستون

در خصوص ویژگی های فوم ضربه گیر ستون می توان به موارد زیر اشاره نمود:
روشی اقتصادی در جهت افزایش ایمنی پارکینگ ها
روشی موثر در کاهش خسارات وارده به ستون ها
انتخابی ایده آل برای کاهش خسارت به خودروها
بهره مندی از انواع ابعاد و سهولت نصب
قابلیت نصب در انواع اماکن عمومی و خصوصی
قابلیت استفاده در فروشگاه های بزرگ، گوشه های ساختمان
قابلیت استفاده در مهد کودک ها و مراکز مربوطه
مقاومت مطلوب در مقابل انواع فشار و ضربه
سازگار با محیط زیست

فوم ضربه گیر ستون

تفاوت فوم ضربه گیر ستون و ضربه گیرهای فلزی

عمده تفاوت ضربه گیر ستون فومی و ضربه گیرهای فلزی در متریال به کار گرفته شده و هزینه ساخت آن ها می باشد. از دیگر مزایای فوم ضربه گیر می توان به موارد زیر اشاره نمود: وزن سبک، هزینه اقتصادی، قابلیت نصب آسان، قابلیت انعطاف و ارتجاع پذیری، قابلیت نصب در انواع سطوح، قابلیت استفاده در انواع پارکینگ های خصوص و عمومی مانند ادارات، مهد کودک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی

ابعاد ضربه گیر ستون

انتخاب ابعاد ضربه گیر ستون به محیط نصب آن ها و همچنین نیاز کاربری آن بستگی دارد. ابعاد و ضخامت هر یک از این تجهیزات بسته به تولید کننده آن و همچنین نیاز متقاضی متفاوت بوده و همین امر سبب تنوع این فوم ها در بازار می شود.

فوم ضربه گیر ستون

روش نصب فوم ضربه گیر ستون

سهولت کاربری و روش نصب فوم ضربه گیر ستون از مزیت های کلیدی آن به شمار می رود؛ به این ترتیب که بر اساس نوع و جنس دیواره از چسب های مخصوص، چسب آهن و پیچ می توان برای اتصال آن ها بهره گیری نمود. روش نصب هر یک از این محصولات به دلیل سبک وزن بودن آسان بوده و نوع اتصال آن ها با عوامل ذکر شده ارتباط دارد.

خرید فوم ضربه گیر ستون

شرکت ترافیک ساز یکی از باسابقه ترین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان تجهیزات ترافیکی بوده و توجه ویژه ای به کیفیت ساخت و استاندارد ساخت تولید هر یک از این محصولات دارد. هم اکنون جهت کسب اطلاع بیشتر، سفارش و خرید فوم ضربه گیر ستون می توانید با واحد کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. از جمله مزیت های سفارش اینترنتی هر یک این محصولات و تجهیزات ترافیکی امکان خرید بدون واسطه، مشاوره رایگان و امکان سفارش انواع ابعاد می باشد.