تجهیزات ایمنی ترافیکی, تجهیزات پارکینگ, تجهیزات پارکینگ ساختمانی, تجهیزات پارکینگ طبقاتی, تجهیزات پارکینگ مکانیزه, تجهیزات پارکینگ منزل, تجهیزات ترافیکی, تجهیزات مانع پارکینگ, فرتو ترافیک

معرفی و ارائه انواع تجهیزات پارکینگ 1401

تجهیزات پارکینگ

تجهیزات پارکینگ چیست؟

به مجموعه ای از ابزار و وسایل که به منظور ترافیک، مشخص کردن مسیر رفت و آمد، حفظ ایمنی افراد و وسایل نقلیه عمومی و خصوصی در پارکینگ های امروزی استفاده میشود، تجهیزات پارکینگ میگویند. جدا از اینکه ساختمان مورد نظر خصوصی یا عمومی باشد، آموزشی و یا اداری باشد، استفاده از تجهیزات پارکینگ امری مهم و ضروری است. تجهیزات ترافیکی پارکینگ انواع مختلفی را شامل میشود برای همین باید پیش از خرید با انواع تجهیزات پارکینگ و کاربردشان آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با تجهیزات پارکینگ و کاربرد های آن ها آشنا کنیم. همچنین اطلاعاتی در مورد خرید تجهیزات پارکینگ و قیمت ها در اختیارتان قرار بدهیم.

انواع تجهیزات پارکینگ

تجهیزات مورد استفاده در پارکینگ به دو بخش تجهیزات پارکینگ معمولی و تجهیزات پارکینگ هوشمند تقسیم میشوند. از مهمترین انواع تجهیزات پارکینگ میتوان به ضربهگیر ستون، ضربهگیر دیوار، متوقف کننده خودرو، تقسیم کننده ی پارکینگ، راهبند، قفل پارکینگ، رنگ و کفش پوش و ضد لغزنده و … اشاره کرد که هر کدام به نوعی موثر هستند و کارایی مختلفی دارند.

با گسترش علم و فناوری، تجهیزات پارکینگ هم شکل جدیدی به خود گرفتند و هوشمند شدند. از تجهیزات پارکینگ هوشمند میتوان به سیستم هوشمند مکان یاب، سیستم راهبند پارکینگ هوشمند، سیستم سرعتگیر پارکینگ هوشمند، سیستم گل میخ هوشمند پارکینگی، کار استاپر هوشمند، تابلو راهنمایی و رانندگی هوشمند، آینه محدب پارکینگی، استوانه ترافیکی و … اشاره کرد. همه این تجهیزات برای داشتن یک پارکینگ امن و هوشمند لازم و ضروری هستند. این تجهیزات باعث ایجاد یک پارک بی خطر، با کمترین تصادف و کمترین زمان میشوند.

تجهیزات پارکینگ

نصب این تجهیزات نیازمند یک متخصص است تا آن ها را در محل مناسب و شکل درست نصب کند که بیشتری بازدهی را داشته باشد. در ادامه مطلب کارایی مهمترین تجهیزات پارکینگی را برایتان شرح میدهیم:

ضربه گیر ستون: این ضربهگیر ها را به صورت دائم و یا موقت میتوان نصب کرد. معمولا از مواد بسیار خوب و مرغوب برای ساخت این ضربهگیر ها استفاده میشود که در برابر ضربه مقاوم باشند و برای نگهداری و تعمیر نیاز به پرداخت هزینهای نباشد. این ضربهگیرها دارای انواع مختلفی مانند گرد و ستونی و … هستند. در ساخت این ضربهگیرها باید حتما از نوارهای انعکاس نور قوی استفاده شود تا دید راننده را در شب زیاد کرده و باعث پارک صحیح و کاهش اسیب و تصادف شود.

ضربه گیر دیوار: نام دیگر آن وال گارد است. ضربه گیر دیوار هم نیازمند به نوار انعکاسی است و برای جلوگیری از برخورد ماشین و چرخ خرید و … در پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد.این ضربه گیرها از پلاستیک و لاستیک ساخته شده اند تا خاصیت ارتجاعی پیدا کنند و مانع ضربه و آسیب خودرو شوند. نصب ضربهگیر دیوار آسان است و در انواع مختلفی تولید میشود.

متوقف کننده ی خودرو: یکی از اصلی ترین تجهیزات پارکینگ خودرو، متوقف کننده ی میباشد. این ابزار باعث ایجاد نظم و جلوگیری از پارک نادرست خودروها میشود و از برخورد ماشین به در و دیوار و ستون در هنگام پارک جلوگیری میکند. استیور یا همان متوقف کننده خودرو یک لاستیک شیبدار است که در برابر وزن خودرو، شرایط جوی و ضربه بسیار مقاوم است.

تجهیزات پارکینگ

تقسیم کننده ی پارکینگ: در گذشته از خط کشی برای تقسیم استفاده میشد که خیلی مورد اعتماد نیست. برای دیوار کشی هم هزینه های گزافی باید پرداخت شود. امروزه از تقسیم کننده های پارکینگ برای جداسازی استفاده میکنند. این تقسیم کننده ها مجهز به نوار انعکاسی هستند تا دید در شب را برای رانندگان خودرو بیشتر کنند. با توجه به اندازه و نوع تقسیم کننده ها قیمت آنها متفاوت است.

انواع راهبند: راهبند ها به دو دسته ی راهبند اتومات و راهبند دستی تقسیم میشوند. از راهبندها برای کنترل ورود و خروج پارکینگ ها استفاده میشود.
به کارایی چند مورد از تجهیزات پارکینگی هوشمند نیز در ادامه اشاره میکنیم:

سیستم هوشمند مکانیاب: یکی از اتفاقاتی که در سیستم پارکینگ هوشمند افتاده است، استفاده از اینترنت اشیا جهت پیدا کردن نزدیک ترین پارکینگ ها در سطح شهر به خودرو میباشد. این برنامه که در تلفن همراه و یا سیستم خودرو هوشمند قابل راه اندازی است به ما کمک میکند که بدون صرف وقت و انرژی، در کوتاه ترین زمان ممکن یک پارکینگ جهت پارک خودرو خود پیدا کنیم. این سیستم هوشمند از ترافیک زیاد هم جلوگیری میکند. کافی است که مکانیاب گوشی خود را روشن کرده و با یک جست و جوی ساده نزدیک ترین پارکینگ محل خود را پیدا کنید.

تجهیزات پارکینگ

سیستم راهبند پارکینگ هوشمند: با این سیستم دیگر نیازمند معطلی در پشت در پارکینگ نیستید و به صورت اتومات پلاک شما برداشته شده و زمان توقف خودروی شما در داخل پارکینگ محاسبه میشود. هنگام خروج به صورت اینترنتی هزینه را می پردازید. این سیستم نیاز به استفاده از نیروی انسانی را در پارکینگ ها را کم کرده است.

سیستم سرعتگیر پارکینگ هوشمند: این سیستم سرعت گیر در صورت بالا بودن سرعت ماشین به صورت هوشمند برآمده میشود و باعث کاهش سرعت خودرو میشود. در صورتی که سرعت ماشین کم باشد هیچ عکس العملی از خود نشان نداده و تغییر نم یکند. جنس این سرعت گیر ها لاستیک بوده و برای نصب آن ها در پارکینگ نیاز به زیر ساخت مناسب و یک فرد متخصص است. جنس این سرعتگیر ها به گونه ای است که نیاز به تعمیر و نگه داری ندارد.

سیستم گل میخ هوشمند پارکینگی: گل میخها انرژی خود را از پنلهای خورشیدی میگیرند و برای پارکینگ های رو باز استفاده میشوند. این گل میخ ها به راننده در پارک مناسب و برخورد نکردن به وسایل نقلیه ی دیگر کمک میکند. استفاده از گل میخها باعث صرفه جویی در مصرف برق در شب میشوند.

استاپر هوشمند: برای جلوگیری از برخورد خودرو با دیوار پارکینگ از استاپر هوشمند استفاده میکنیم. نصب استاپر هوشمند در پارکینگهای خصوصی علاوه بر جلوگیری از برخورد خودرو، محیط پارکینگ را هم حفظ مینماید. این یکی از تجهیزات هوشمند پارکینگ است که نصب آن در ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری که تعداد پارکینگ ها محدود است و هر لحظه ممکن است کسی جای پارک شما را بگیرد، ضروری است. در نتیجه برای حفط ایمنی و ارزش جای پارک، هزینه ای که برای زیرساخت این تجهیزات داده میشود ارزش دارد.

تجهیزات پارکینگ

تجهیزات پارکینگ چه کاربردی دارند؟

اهمیت خرید تجهیزات پارکینگ و اینکه تجهیزات پارکینگ چه کاربردی دارند  را به طور خلاصه برایتان آوردیم:

برقراری جریان ترافیک روان در پارکینگ

پارکینگ محل رفت و آمد ماشین است. اینکه پارکینگ برای یک آپارتمان مسکونی یا یک مرکز خرید باشد در هر صورت در ساعاتی از شبانه روز محل رفت و آمد خودروها است. تجهیزات پارکینگ با ایجاد نظم از ترافیک و هرج و مرج ماشین ها جلوگیری میکند.

حفظ سلامت ماشین

وسیله ی نقلیه از دارایی های هر انسانی است و در حفظ و سلامتی آن تلاش میکند. پارکینگ فضایی است که برای ماشین ها امنیت دارد و استفاده از تجهیزات پارکینگی خوب آن را امن تر میکند. در واقع با کم شدن ترافیک از تصادفات و آسیب دیدن خودرو جلوگیری میشود. این موضوع برای ساختمان های بزرگ که که وظیفه ی سلامت خودرو را بر عهده دارند، بیشتر به چشم میآید.

جلوگیری از ورود مزاحم و کم کردن خطر آن

یک سری از تجهیزات پارکینگ برای کنترل رفت و آمد استفاده شده و باعث میشود که از داخل شدن سارقان و مزاحمان به جلوگیری شده و امنیت خودرو ها بالا برود.
همهی این موارد در کنار حفظ سلامت انسان در پارکینگ، افراد را تشویق میکند که دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید تجهیزات پارکینگ باشد.

تجهیزات پارکینگ

تجهیزات پارکینگ و ایمنی

تجهیزات پارکینگ باعث کاهش ترافیک میشود در نتیجه از تصادف و آسیب به خودرو جلوگیری میشود. همچنین وجود تجهیزات از ورود سارق به پارکینگ جلوگیری میکند. در پارکینگ های رو بسته خودروها از شرایط آب و هوایی و سرما و گرما در امان هستند. علاوه بر این دلایل، برای امنیت بیشتر پارکینگ باید از مسائل زیر دوری کرد:
ایجاد سایه هایی که به خاطر رنگآمیزی تیره، نور کم و فضاهای محصور شده ایجاد میشود.

نبود تلفن اضطراری و یا دکمهی خطر؛ که هنگام موقعیت اورژانسی بتوان درخواست کمک کرد.
علامت گذار ضعیف در طبقات، ردیفها، خروجیها. با علامت گذاری درست و به جا احتمال وقوع تصادفات تا حد زیادی کاهش مییابد.
ظاهر به هم ریخته و نامرتب پارکینگ. پارکینگی که به شکل قوی نگه داری نشود و ظاهر ضعیفی داشته باشد، احتمال خطر آن بیشتر است زیرا سارقان آن را رها شده میپندارند.

برای پارکینگ آزادی و امنیت را به وجود آورید:
از تجهیزات نوری زیاد استفاده کنید و فضا و طبقات را با رنگهای روشن رنگآمیزی کنید. هر خطری که در پارکینگ وجود دارد با نورپردازی یا رنگ روشن علامتگذاری کنید تا استفاده کنندگان و رانندگان در حین استفاده از پارکینگ آن را به راحتی ببینند.

تجهیزات پارکینگ

قیمت و خرید تجهیزات پارکینگ

برای اطلاع از قیمت و خرید تجهیزات پارکینگ به یک سری نکات مهم و ضروری دقت کنید:
هیچوقت کیفیت کالا را فدای قیمت کمتر آن نکنید هیچ ارزانی بدون دلیل نیست و نباید هیچگاه کیفیت را فدای کمیت کنیم. از سوی دیگر، قیمت بالا هم نشانه ی کیفیت بالای این تجهیزات نیست. عاقلانه آن است که متناسب با نوع تجهیزات و ویژگی آنها، قیمت آنها نیز مناسب باشد. خرید اجناس بی کیفیت با قیمت پایین نیز عمر مفیدی ندارند و باید در زمان کوتاهی برای خرید آنها هزینهی مجدد بکنید و این کار از نظر اقتصادی به صرفه نیست.
دنبال یک مرکز فروش تجهیزات پارکینگی مطمئن باشید

امروزه با پیشرفت خرید های اینترنتی افراد ترجیح میدهند که به جای صرف وقت و انرژی، خرید خود را از سایتها به صورت اینترنتی انجام بدهند. اگر یک سایت فروش تجهیزات پارکینگی یافتید ابتدا مجوزهای آن مانند نماد اطمینان و وجود درگاه پرداخت معتبر را چک کرده و سپس از آن خرید کنید.

تجهیزات پارکینگ

توجه به برند و کیفیت محصول

خوشبختانه محصولات تجهیزات پارکینگی اغلب در داخل کشور تولید میشوند. قبل از خرید از کیفیت آنها مطمئن شوید تا از هزینه ی مجدد جلوگیری شود. در هنگام خرید تجهیزات اتومات خارجی نیز ابتدا از گارانتی و خدمات پس از فروش آن مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید کنید.
قبل از خرید تعداد و نوع تجهیزات را لیست کنید. مساحت پارکینگ و ظرفیت و … را در نظر گرفته و قبل از خرید تجهیزات مورد نیاز را لیست کنید تا هم خرید سریعتری داشته باشید و هم از هزینه های اضافی جلوگیری شود.

استفاده از تجهیزات ترافیکی نیازمند افراد خبره و متخصص در این زمینه است و مراحل انجام پروژههای تجهیزات پارکینگ بصورت زیر است:
1- مشاوره 2-بازدید از پروژه 3-برآورد پروژه 4-ارسال نمونه 5- عقد قرارداد 6- اجرا
بعد از بازدید از مکان اجرای طرح پارکینگ و برآورد اقلام مناسب و کافی با توجه به تعداد پارکینگ و طبقات و حجم پروژه و همچنین با توجه به سلیقه ی افراد مالک، متخصصان مجموعه شروع به اجرای طرح میکنند.

به طور خلاصه، تجهیزات پارکینگی، در هر دسته ای که باشند باید با کیفیت و قالب استاندارد اجرا شده باشند. این اصول از معیارهای جهانی پیروی کرده و هشدارها و پیغام های مناسب را به رانندگان خودرو میدهد؛ همچنین امنیت و ایمنی را برای پارکینگ به ارمغان میاورد. خیلی از خسارت هایی که به وسایل نقلیه و انسانها در پارکینگ ها وارد میشود به دلیل تجهیزات ناقص پارکینگ میباشد. تجهیزات ایست و بازرسی پارکینگها از مهمترین وسایلی است که در پارکینگها باید به آن توجه کرد. زیرا اولین موضوعی که رانندگان را به تشویق استفاده از پارکینگ میکند؛ امنیت خودروی آنها است. بنابراین ایست و بازرسی قوی به امنیت بالاتر خودرو ها و اطمینان رانندگان کمک میکند و باعث رونق پارکینگها میشود.

خرید و نصب تجهیزات پارکینگ موجب میشود که فضای پارکینگ محل امنی شده و نظم و انظباط خوبی در پارکینگ حکم فرما شود. افراد پارکینگی را الویت قرار خواهند داد که در آن تجهیزاتی مانند ایست پارکینگ، محافظ پارکینگ، قفل پارکینگ و کفپوش پارکینگ وجود داشته باشد تا علاوه بر امنیت، کیفیت پارکینگ نیز بالاتر برود. با اطلاع از برند ها و شناخت تجهیزات میتوانید محیط پارک عمومی و خصوصی خود را باکیفیت تر کنید. یادتان باشد امروزه با افزایش جمعیت و افزایش وسایل نقلیه در شهر ضرورت استفاده از پارکینگ اهمیت بیشتری پیدا کرده است و استفاده نکردن از تجهیزات پارکینگی و مجهز نبودن پارکینگ ها باعث خسارت زیادی به وسایل نقلیه و افراد شده است.

 

نوشته های مشابه