فرتو ترافیک, نیوجرسی پلاستیکی

نیوجرسی بلوک چه کاربردهایی دارد| فرتو ترافیک 1401

نیوجرسی بلوک، با گسترش جمعیت کشورهای مختلف و همچنین افزایش ترددها همواره شاهد افزایش میزان ترافیک های درون و بیرون شهری بوده ایم. این افزایش جمعیت تمام طراحین و مهندسین طراحی شهری را به چالش کشانده و آن ها را به کنترل ترافیک هوشمند رهنمود می سازد. یکی از اقدامات مهم در جهت کاهش حجم ترافیک و ایمنی شهرها و جاده ها بهره گیری از بلوک های نیوجرسی می باشد. گسترش استفاده این ابزار ترافیکی در نهایت افراد را به این سوال می رساند که نیوجرسی بلوک چه کاربردهایی دارد؟
قبل از بررسی کامل مزیت ها و مشخصات نیوجرسی های ترافیکی می بایست ابتدا با تعریف و پیشینه آن ها آشنا شد تا به کاربرد آن ها پی برد.

معنی نیوجرسی بلوک چیست؟

رایج ترین سوال در این مبحث این است که معنی نیوجرسی بلوک چیست؟
در پاسخ به این سوال، مطالب کلیدی و مفیدی رایج می باشد. کسب درک بیشتر در رابطه با این تجهیزات ترافیکی نقش مهمی در توجه و تبعیت هر یک از آن ها دارد. این دسته از تجهیزات ترافیکی که اغلب بیشتر نوع بتنی آن ها در ایران قابل رویت هستند کاربردهای مختلفی در زمینه کنترل ترافیک، راهنمایی مسیر، افزایش ایمنی راه ها و جاده های خطرناک و بستن معابر خاص دارا می باشند که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

نیوجرسی بلوک

پیشینه نیوجرسی بلوک

تاریخچه و پیشینه نیوجرسی بلوک و شروع استفاده از آن ریشه در ایالت نیوجرسی امریکا دارد. این ابزار ترافیکی در سال 1950 میلادی و در موسسه استیونس نیوجرسی ابداء شده و از این رو نیوجرسی نام گرفت. نیوجرسی ها در ابتدا در جهت تفکیک مسیر جاده ها و ایجاد سد برای معابر خطرناک مورد استفاده قرار گرفته و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافتند. اولین نمونه های این ابزار ترافیکی در ابتدا از جنس سیمان و بتن بوده و از ابعاد کوچکتری بهره مند بودند. گذشت زمان و ثابت شدن کارایی هر یک از این تجهیزات مصوب پیدایش انواع جدیدتری از آن ها با ابعاد و سایزهای بزرگتر و همچنین پیدایش نمونه های پلاستیکی نیوجرسی ها شد.

از ابتدای ابداء این دسته از نیوجرسی ها فضاهای جاده ای و شهری شاهد کاهش حوادث ناگهانی و خسارت جانی و مالی بوده و مقاومت آن ها در آب و هوا و شرایط جوی مختلف باعث شد در رفته رفته در سایر کاربری ها به کار گرفته شوند. در میان کاربردهای مختلف این محافظ های ترافیکی مهم ترین نقش آن ها در هدایت مسیر معین و ایمن اشاره کرد. این ابزار به نحوی ساخته و نصب می شوند که مانع از عبور وسیله های نقلیه از لاین ها، آزاد راه ها، معابر در حال ساخت و ایست های پلیس شده و در صورت برخورد وسایل نقلیه با این موانع، امنیت بیشتر و خسارات کمتری در مقایسه با عدم وجود آن ها ایجاد می شود.

انواع نیوجرسی بلوک

همان طور که ذکر شد متداول ترین انواع نیوجرسی بلوک نیوجرسی های بتنی و پلاستیکی بوده که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات و مزایای مربوط به خود می باشند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و مزیت های استفاده از نیوجرسی بتنی و نیوجرسی پلاستیکی خواهیم پرداخت.

نیوجرسی بلوک

نیوجرسی بلوک بتنی

نیوجرسی بلوک بتنی همان طور که از نام آن پیداست عمدتا با بتن و سیمان ساخته شده و وابسته به محل ساخت هر یک از آن ها میزان مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن ها نیز متفاوت می باشد. مواد اولیه بهره گرفته شده در این محافظ ها اصولا شامل میل گرد، سیمان، سنگ دانه، آب و برخی مواد مکمل دیگر می شود.
این قبیل از نیوجرسی ها به عمر طولانی و مقاومت بالا در برابر فشار ناشی از برخورد معروف هستند. درصد میزان میل گرد و سیمان به کار گرفته شده در ساخت این محصولات به مدت عمر مفید آن ها افزوده. و باعث می گردد تا در صورت برخورد متعدد خودروهای نقلیه همچنان کاربرد داشته باشند.

در کنار مزایای ذکر شده، نیوجرسی های بتنی به دلیل وزن بسیار سنگین از قابلیت حمل بسیار کمتری نسبت به نوع پلاستیکی خود برخوردار بوده. و در صورت برخورد خودروها با این نوع از حفاظ ها خسارات بیشتری به وسایل نقلیه و سرنشینان آن وارد می آید.

نیوجرسی بلوک پلاستیکی

نیوجرسی بلوک پلاستیکی نسل جدیدتر نیوجرسی ها بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از ایمن ترین محافظ های ترافیکی شناخته می شوند. این دسته از نیوجرسی ها به واسطه بهره مندی از مواد اولیه پلاستیکی و بازیافت شده دارای ترکیبی بسیار مقاوم هستند. از جمله مهم ترین ویژگی های این حفاظ ها می توان به وزن سبک آن ها و قابلیت جا به جایی آسان آن ها اشاره نمود.

نیوجرسی پلاستیکی عموما به صورت توخالی ساخته شده و پس از نصب در مکان مورد نظر با آب یا خاک پر شده و به این ترتیب در صورت قابلیت استفاده موقت را نیز دارا می باشند. بهره گیری از جنس پلاستیکی این نیوجرسی ها باعث می شود که در صورت منقضی شدن و خسارت دیدنشان مجددا قابل بهره گیری در سایر مصارف باشند. برای خرید نیوجرسی کافیست با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

این دسته از محافظ ها در مقایسه با انواع بتنی خود دارای ایمنی و قابلیت رویت بیشتری می باشند. بهره گیری از رنگ زرد در نیوجرسی های پلاستیکی قابلیت رویت آن ها را به خصوص در شب ها و اماکن تاریک چند برابر ساخته و احتمال برخورد خودروها را تا میزان چشم گیری کاهش می دهد.

نیوجرسی بلوک

مزایای استفاده از نیوجرسی بلوک

به طور کلی کاربردها و مزایای استفاده از نیوجرسی بلوک متعدد بوده و به خصوص نوع پلاستیکی آن در انواع مصارف به کارگیری می شوند. برخی از متداول ترین موارد نصب این محافظ های ترافیکی در ایران به قرار زیر است:
نصب کردن به عنوان پلمب اماکن ،  نصب در جهت حفاظ برای محل های خطرناک و پرتگاه ها.  نصب کردن در جهت حفاظ در فاصله ایمن از ساختمان های در حال ساخت،    نصب به عنوان حفاظ در معابر در حال گود برداری.  نصب کردن به عنوان مانع در پلیس راه،    ساخت راهبند موقت در خیابان ها و جاده ها

نیوجرسی بلوک

تولید و فروش انواع نیوجرسی بلوک

وب سایت ترافیک ساز تولید کننده و ارائه دهنده انواع تجهیزات ترافیکی و ایمنی استاندارد بوده و اخیرا توجه ویژه ای به تولید و فروش انواع نیوجرسی بلوک داشته است. جهت دریافت مشاوره و خرید نیوجرسی بلوک و سایر تجهیزات ترافیکی با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه