فرتو ترافیک, نیوجرسی پلاستیکی

آشنایی با انواع نیوجرسی ترافیکی

نیوجرسی ترافیکی

نیوجرسی ترافیکی یک سازه از جنس بتنی و ترافیکی است که اصولا برای جداسازی در راه ها و جاده ها استفاده میشود. یکی از کاربرد های این سازه ها برای جلوگیری از وقوع ترافیک ها است هنگامی که کارگران در جاده ها مشغول ساخت و ساز هستند از این نیوجرسی های ترافیکی برای جدا کردن کارگران از جاده استفاده میکنند که این امر هم برای ماشین ها و رانندگان و هم برای کارگران ایمن تر است.

ابعاد نیوجرسی ها از یک متر تا شش متر میباشد و در این ابعاد طراحی و ساخته میشود. برای ایجاد یک ترافیک طولانی تر میتوان نیوجرسی ها را در کنار هم قرار داد. برای اولین بار این نیوجرسی ها در سال 1968 و در شهر نیوجرسی کانادا مورد استفاده قرار گرفت که پس از ان به همین اسم شناخته شد. در ایران از سال 1375 از نیوجرسی ها به منظور ایمن سازی استفاده شد.

نیوجرسی ترافیکی

نیوجرسی ترافیکی بتنی

نیوجرسی های ترافیکی یکی از بهترین نیوجرسی هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد. طبق گفته های بالا نیوجرسی ترافیکی بتنی با عنوان جداکننده هم شناخته شده است و کابرد جداکننده ای دارد. استفاده از نیوجرسی ها سبب نظم بخشیدن به تردد خودرو ها میشود تا در مسیر مشخصی بدون ایجاد حادثه ای به مسیر خود ادامه دهند. در زمان تصادف و برخورد با نیوجرسی ها میزان صدمات وارده به ماشین ها کمتر است اما اگر نیوجرسی ها نباشد صدمات وارده ناشی از تصادفات بسیار جبران ناپذیرتر خواهد بود.

بنابراین حتی تصادف و برخورد با این نیوجرسی ها نیز سبب کاهش احتمالی صدمات وارده میباشد. با توجه به این کاهش استفاده از نیوجرسی ها در ایران با استقبال بی سابقه ای مواجه شد که در کشورمان با نام های دیگری چون دیوار جداکننده یا بلوک های نیوجرسی نیز شناخته شده است. از این نیوجرسی ترافیکی در جداسازی برای اتوبان ها و جاده ها استفاده میشود.جنس نیوجرسی های ترافیکی بتنی از آب و شن و ماسه میباشد و شکل ظاهری آنها یه بلوک های سیمانی شباهت دارد. از این اجسام به عنوان گاردریل هم میتوان استفاده کرد.

از نیوجرسی ترافیکی ها با عنوان مانع هم یاد میشود چرا که سبب ایجاد مانع میشود. اصولا در جداسازی مسیرها استفاده میشود که این جداسازی برای به حداقل رساندن خطرات است این خطرات شامل سقوط افراد یا ماشین ها به داخل حفره هایی که برای ساخت و ساز ایجاد میشود یا تصادفات احتمالی و یا برخورد با مصالح و حتی کارگران حین کار در جاده ها میباشد. اما استفاده از نیوجرسی ها یک هشدار برای رانندگان است تا از برخورد ها جلوگیری شود.

نیوجرسی ترافیکی

طبق آمار های جهانی هرساله تصادفات جاده ای سهم بزرگی را به خود اختصاص میدهند که استفاده از نیوجرسی ها در ابعاد و انواع مختلف به کاهش چشمگیر این تصادفات کمک شایانی کرده است. نیوجرسی های بتنی به چند دسته تقسیم میشوند :

  • نیوجرسی بتنی تیپ یک
    مشخصات این نیوجرسی به شرح زیر است
    ارتفاع 110 سانتی متر
    طول 3 متر
    کاربرد این نیوجرسی های ترافیکی بتنی در اتوبان های پرتردد میباشد.
    این محصول کاهش چشمگیری در تصادفات جاده ای دارد و از به خطر افتادن جان انسانها و حیوانات جلوگیری میکند.
  • نیوجرسی بتنی تیپ دو
    ارتفاع 80 سانتی متر
    طول 3 متر
    کاربرد این نیوجرسی های ترافیکی در خیابان های کم رفت و آمد و یا در حاشیه رودخانه ها استفاده میشود.
    این نیوجرسی ها به صورت نر و ماده یا کام و زبانه مورد استفاده قرار میگیرد و بهم وصل میشوند.
  • نیوجرسی بتنی تیپ سه
    ارتفاع 80 سانتی متر
    طول 2 متر
    کاربرد این نیوجرسی های بتنی در جاده های فرعی و دوربرگردان ها است.
    نیوجرسی های بتنی با نام های دیگری چون نیم نیوجرسی یا مینی نیوجرسی شناخته شده است.

نیوجرسی های بتنی به چه صورت تولید میشوند ؟

همانطور که ازاسم نیوجرسی ترافیکی ها مشخص است جنس انها از بتن است و برای ساخت انها بتن مورد نیاز را در داخل دستگاه های میکس کننده مکانیزه اماده میکنیم و سپس از طریق تراک میکسر به داخل قالب ها ریخته میشود. قبل از ریختن این مواد به داخل قالب ها ابتدا قااب ها را روغن کاری میکنیم.برای تولید این نیوجرسی ها از میلگرد و مفصل نیز استفاده میشود.

نیوجرسی ترافیکی

روش های تولید نیوجرسی ترافیکی به شکل های مختلف است که عبارت است از :

  1. بتن ریزی در داخل قالب ایستاده
  2. بتن ریزی در داخل قالب های برعکس
  3. تولید نیوجرسی درجا
  4. تولید نیوجرسی اتوماتیک
  5. تولید نیوجرسی به صورت سنتی با کمک دست

نیوجرسی پلاستیکی

این نیوجرسی ها از جنس پلی اتیلن یا پلاستیک ها ساخته میشوند و کاربرد انها در ایمن سازی جاده ها میباشد. اصولا نیوجرسی ترافیکی های پلاستیکی سبک هستند و به راحتی جابجا میشوند اما برای سنگین شدن انها که دیگر به راحتی جابجا نشوند درون انها آّب ریخته میشود. ابعاد نیوجرسی پلاستیکی از 1 متری شروع میشود تا نوع 2 متری و 155 سانتی و … ساخته و مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای استفاده از نیوجرسی

در طی مطالب بالا با محتوا و انواع نیوجرسی ترافیکی اشنا شدید حالا در اینجا به شرح مزایای استفاده از نیوجرسی ها میپردازیم :

  1. کمک کردن به مدیریت و کنترل تاثیرگذار ترافیک در جاده ها
  2. جلوگیری کردن از تصادفات زنجیری در جاده ها
  3. کاهش چشمگیر واژگونی خودروها به سبب افتادن در گودال ها یا ورود کردن به مسیر های نامناسب
  4. قابلیت تعویض داشتن
  5. برخوردار بودن از مقاومت و دوام فوق العاده در برابر اسیب ها
  6. مناسب بودن قیمت

نیوجرسی ترافیکی

خرید نیوجرسی ها از شرکت های معتبر

با توجه به استقبال چشمگیر نیوجرسی ترافیکی در ایران به سبب کاهش تصادفات و اسیب ها شرکت های مختلفی در ایران به تولید این محصولات پرداخته است. این شرکت ها با رعایت استاندارد ها به تولید انواع نیوجرسی ها در اشکال مختلف پرداخته است. با توجه به نوسات قیمت در زمینه مواد اولیه نمیتوان قیمت واحدی برای نیوجرسی ها مشخص کرد چرا که دائم دستخوش تغییرات است. بهتر است قبل از خرید نیوجرسی ها از شرکت های معتبر با توجه به نیازی که دارید با مشاوران در این زمینه مشورت کنید تا خرید بهتر و مناسب تری داشته باشید.

نوشته های مشابه