فرتو ترافیک, نیوجرسی پلاستیکی

نیوجرسی پلاستیکی شرکت فرتوترافیک

 نیوجرسی پلاستیکی

قبل از محافظ نیوجرسی پلاستیکی، نرده‌های محافظ چوبی برای تقسیم ترافیک بزرگراه استفاده می‌شد. متأسفانه این گاردریل ها ضعیف بودند و برای جلوگیری از برخوردهای شدید رو به رو کار چندانی انجام نمی دادند. اولین موانع جاده ای بتنی در سال 1946 در کالیفرنیا در امتداد یک مسیر خطرناک و شیب دار از جاده که به دلیل ایجاد تصادفات رو به رو معروف است – به عنوان راه حلی برای مسئله فزاینده تصادفات مرگبار معرفی شد. چند سال پس از معرفی این پارتیشن‌ها، ایالت نیوجرسی تصمیم گرفت برای توسعه سازه‌های مشابه برای استفاده در بخش‌های خطرناک بزرگراه خود سرمایه‌گذاری کند. این موانع اکنون استانداردی هستند که امروزه می بینیم، از این رو “موانع جرسی” نامیده می شود.

 نیوجرسی پلاستیکی

کاربرد نیوجرسی

از موانع نیوجرسی نیز برای تغییر مسیر ترافیک و محافظت از عابران پیاده و کارگران در طول ساخت و ساز بزرگراه استفاده می شود. نام آنها از ایالت نیوجرسی ایالات متحده گرفته شده است که اولین بار در دهه 1950 از موانع به عنوان جداکننده بین خطوط بزرگراه استفاده کرند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که ویژگی و کاربرد نیوجرسی پلاستیکی را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

موانع نیوجرسی پلاستیکی که به عنوان دیوارهای جرسی و برجستگی های جرسی نیز شناخته می شوند، موانع بتنی یا پلاستیکی هستند. که برای جداسازی خطوط ترافیکی استفاده می شوند. این موانع در ابتدا برای جلوگیری از انحراف وسایل نقلیه بزرگراه از خط خود و ورود به ترافیک مقابل طراحی شده بودند. اما از آن زمان برای استفاده در مناطق ساخت و ساز برای محافظت از کارگران، پیاده روهای شهر برای محافظت از عابران پیاده و حتی در مناطق جنگی برای جلوگیری از حملات اقتباس شده اند مانند خودروهای بمب گذاری شده.

اولین موارد استفاده از نیوجرسی ترافیکی

گرچه دقیقاً مشخص نیست که اولین موانع میانی بتنی در چه زمانی یا کجا مورد استفاده قرار گرفت، موانع بتنی میانه در اواسط دهه 1940 در مسیر 99 ایالات متحده در سرازیری از کوه‌های تهاچاپی در دره مرکزی در جنوب بیکرزفیلد، کالیفرنیا استفاده شد. این اولین نسل از موانع بتنی برای (الف) به حداقل رساندن تعداد کامیون‌های خارج از کنترل که به مانع نفوذ می‌کنند. و (ب) نیاز به تعمیر و نگهداری سد متوسط ​​پرهزینه و خطرناک در مکان‌های پرتصادف با میانه‌های باریک را حذف می‌کند. که امروزه به اندازه 80 سال پیش معتبر هستند.

 نیوجرسی پلاستیکی

سد جرسی که دیوار نیوجرسی نیز نامیده می‌شود، در دهه 1950 (به شکل فعلی در سال 1959 معرفی شد)، در موسسه فناوری استیونز ،  نیوجرسی ، ایالات متحده، تحت مدیریت اداره بزرگراه ایالت نیوجرسی توسعه یافت . چندین خط را در یک بزرگراه تقسیم کنید. یک مانع معمولی جرسی 32 اینچ (81 سانتی متر) ارتفاع دارد و از بتن ریخته شده با فولاد یا پلاستیک ساخته شده است. بسیاری از آنها با تقویت‌کننده‌های فولادی تعبیه‌شده که از هر انتها بیرون زده است، ساخته شده‌اند.

که به آنها اجازه می‌دهد تا زمانی که توسط بخش‌هایی از بتن تازه ریخته شده در محل به یکدیگر متصل می‌شوند، در مکان‌های دائمی گنجانده شوند. استفاده گسترده از آنها در ساخت و ساز جاده ها منجر به کاربرد گسترده نیوجرسی پلاستیکی این است. که  آنها به عنوان یک مانع عمومی و قابل حمل در طول پروژه های ساخت و ساز و تغییر مسیر موقت ترافیک در مسیرهای توقفگاه و خطوط بزرگراه معکوس در ساعت شلوغی شده است.

 نیوجرسی پلاستیکی

تاریخچه پیدایش نیوجرسی

بسیاری از موانع اصلی ساخته شده در نیوجرسی در دهه 1950 و اوایل دهه 1960 “مژولار” نبودند. آنها در جای خود به همان شکلی که محدودیت ها وجود دارد، ریخته شدند. بسیاری از اولین تأسیسات (مثلاً مسیر 46 در شهرستان برگن و شهرستان پاسائیک) بسیار کوتاهتر از ارتفاعات مورد بحث در اینجا بودند، معمولاً حدود دو فوت (61 سانتی متر) ارتفاع دارند. برخی از جداکننده‌ها در جاده‌های شهرستانی یا محلی ممکن است پایین‌تر از آن بوده باشند، زیرا آنها یک نوار بتنی برجسته را جایگزین کرده‌اند که مانع عبور ترافیک از یک لاین به لاین دیگر می‌شود، اما نه جلوگیری می‌کند.

حتی مسیر 46 در بسیاری از نقاط دارای نوار غوغایی بود، پیش از اینکه به تدریج، مانع بالاتر نصب شد. این تقسیم کننده های پایین در عکس های قدیمی قابل مشاهده هستند. وقتی مرکز خرید برگن اولین بار در پاراموس افتتاح شد، این جداکننده های نواری به طور گسترده در جاده (خیابان جنگلی) که فروشگاه های مواد غذایی را از مرکز خرید جدا می کرد، استفاده می شد.

ویژگی های نیوجرسی

موانع نیوجرسی پلاستیکی ویژگی های بسیاری دارد از جمله ویژگی های نیوجرسی پلاستیکی این که نه تنها برای جلوگیری از برخورد رو به رو، بلکه برای به حداقل رساندن آسیب به خودروی ورودی طراحی شده اند. در ضربات معمولی با زاویه کم، لاستیک‌های خودرو از سطح شیب‌دار پایینی سد بالا می‌روند که خودرو را مجبور می‌کند از ترافیک مقابل دور شده و به مسیر اصلی خود بازگردد. علاوه بر این، این “لغزش” و تغییر جهت به سمت بالا مانع می تواند از واژگونی وسایل نقلیه جلوگیری کند.

هنگامی که موانع جرسی معرفی شدند، کارکرد آنها دوگانه بود: آنها تعداد وسایل نقلیه خارج از کنترل را که به موانع بزرگراه نفوذ می کنند به حداقل می رساند و در عین حال نیاز به تعمیرات پرهزینه (و خطرناک) در میانی های آسیب دیده را از بین می برد. این امر به ویژه در مکان های بزرگراهی با نرخ تصادف بالا و میانه های باریک مناسب است. با استفاده از موانع نیوجرسی پلاستیکی ، بزرگراه ها نه تنها برای رانندگان ایمن تر هستند، بلکه برای کارگران جاده نیز مقرون به صرفه تر و ایمن تر هستند.

 نیوجرسی پلاستیکی

مشخصات فنی نیوجرسی پلاستیکی

مشخصات فنی نیوجرسی پلاستیکی دارای ابعاد مختلف هستند. معمولا طول ان ها حدود یک و نیم متر و ارتفاع یک متر و ضخامت حدود 50 تا 70 سانتی متر بستگی به مدل ان ها دارد. نوع بتنی ان با لیفتراک و خودرو سنگین حمل میشود و وزنی در حدود 2 تا 3 تن دارند و سبک ان ها در حدود کمتر از یک تن وزن دارد. اما مدل پلیمری انها بسیار سبکتر است حدود 100 تا 200 کیلوگرم . برای خرید نیوجرسی ترافیکی کافیست همین حالا با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

انواع نیوجرسی

انواع نیوجرسی در اندازه ها و ابعاد مختلف استفاده می شوند. دو نوع مهم و پرکاربرد آن ها پلاستیکی و بتنی است.دیواره های بتنی از مصالح بتنی و سخت و دارای ستون های فولادی در داخل خود هستند. و نوع نیوجرسی پلاستیکی بصورت محکم و توخالی هستند که معمولا با خاک یا آب پر میشوند. ابعاد آنها بستگی به نوع کاربری آن ها دارد که در کجا استفاده شوند.

یک مانع معمولی جرسی از بتن ریخته شده با فولاد تقویت شده ساخته شده است. آرماتورهای فولادی تعبیه شده از هر انتها بیرون زده و به موانع اجازه می دهد تا با بتن اضافی که می تواند در محل ریخته شود به هم متصل شوند. به این ترتیب می توان موانع را دائمی کرد.

 نیوجرسی پلاستیکی

موانع نیوجرسی پلاستیکی

با این حال، برخی موقعیت‌ها نیاز به موانعی دارند که موقتی یا آسان برای جابجایی هستند. در این موارد ممکن است از موانع پلی اتیلن توخالی استفاده شود. این موانع نیوجرسی پلاستیکی معمولاً پس از قرار گرفتن در محل با آب یا ماسه پر می‌شوند تا سطحی از حفاظت و پایداری در برابر تصادف را فراهم کنند. بر خلاف همتایان بتنی خود، موانع پلاستیکی جرسی برای انحراف وسایل نقلیه طراحی نشده اند و ممکن است خودروها همچنان از میان آنها تصادف کنند.

در اصل، موانع جرسی 19 اینچ ارتفاع و 30 اینچ عرض اندازه گیری شد. اگرچه موانع اولیه با موفقیت خرابی ها را کاهش دادند، مهندسان بزرگراه ایالت نیوجرسی به بهبود طراحی ادامه دادند و مدل های به تدریج بزرگتر را بر اساس تعداد تصادفات مشاهده شده است. در حین استفاده از موانع ایجاد کردند. (جالب است که موانع قبل از اجرا در یک محیط کنترل شده آزمایش نشدند و داده های طراحی مجدد آنها بر اساس آمار تصادفات در دنیای واقعی بود). امروزه، مانع استاندارد جرسی 32 اینچ با شیب جانبی 13 اینچ است.

همانطور که در بالا ذکر شد، موانع نیوجرسی پلاستیکی برای جلوگیری از حوادث واژگونی طراحی شده اند. با این حال، اگر ماشین خیلی کوچک باشد، موانع نیوجرسی کارایی کمتری دارند و ممکن است ماشین به هر حال غلت بزند. به همین دلیل، یک مانع جایگزین به نام مانع F-Shape ایجاد شد. موانع F-Shape دارای همان پایه 3 اینچی با ارتفاع یک مانع جرسی هستند. اما آنها دارای یک ضلع هستند که 10 اینچ بالاتر از سنگفرش شیب دارد. (به جای شیب جانبی 13 اینچی مانع جرسی)، که بهتر به آنها اجازه می دهد تا تاثیرات متناسب از وسایل نقلیه کوچکتر را جذب کند.

 نیوجرسی پلاستیکی

مرکز فروش نیوجرسی پلاستیکی

اگرچه موانع نیوجرسی پلاستیکی به عنوان یک پارتیشن بزرگراه شروع شد، اما از آن زمان برای طیف گسترده ای از کاربردها اقتباس شده است. امروزه، موانع جرسی معمولاً به عنوان یک مانع عمومی و قابل حمل در طول پروژه‌های ساخت‌وساز یا برای تغییر مسیر موقت ترافیک در بزرگراه‌ها در ساعات شلوغی استفاده می‌شوند. به طور مشابه، ارتش ایالات متحده پس از حملات بمب‌گذاری‌شده با کامیون در بیروت در سال 1982 منجر به استفاده گسترده‌تر از موانع در عملیات‌های نظامی شد. موانع جرسی گاهی اوقات برای کند کردن ترافیک ورودی به یک پایگاه نظامی یا سایر مناطق امن مستقر می شوند. شرکت فرتو ترافیک مفتخر است که توانسته به عنوان مرکز فوش نیوجرسی پلاستیکی در بازار نقش خود را ایفا کند و رضایت مشتریان را بدست آورد.

قیمت نیوجرسی پلاستیکی

معمولا قیمت نیوجرسی پلاستیکی توسط شرکت های راه سازی تعیین میشوند و بصورت عمده تولید و عرضه میشوند و معمولا نوع صادراتی ان که به کشورهای مختلف صادر میشوند سود بالایی باری فروشندگان دارند. برای اطلاع دقیق از قیمت ها کافیست همین حالا با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید.

نیوجرسی پلاستیکی

عوامل تاثیرگذار در قیمت نیوجرسی ترافیکی

عوامل تاثیرگذار در قیمت نیوجرسی ترافیکی بسته به نوع و اندازه ان ها قیمت متفاوت است و نوع پلاستیکی قیمت نازل تری نسبت به نوع بتنی دارد. اما مقاومت کمتری در مقابل ضربات و تصادفات دارد. نوع  بتنی به نسبت نیوجرسی پلاستیکی دارای سختی و مقاومت بسیار شدید در برابر تصادف و ضربه است و قیمت بالایی دارد. معمولا در بزرگراه ها از نوع بتنی استفاده میشوند تا خطر تصادف و سقوط خودرو به دره ها را کاهش دهد و برای شرکت های راهسازی معمولا پرهزینه هستند.

قیمت نیوجرسی پلاستیکی انها رابطه مستقیم با قیمت سیمان و بتن و آهن و فولاد دارد چون از آنها در ساخت نیوجرسی بتنی استفاده میکنند. تولید دیوارهای نیوجرسی صنعت پردرامدی است و ارزش صادراتی بالایی دارند و معمولا کشورهای تولید و صادرکننده با ارز بین الملل و دلار اقدام به فروش آنها میکنند. برای اطلاع  از قیمت و براورد هزینه باید با کارشناسان مربوطه مشاوره بگیریدتا از شرایط آن ها مطلع شوید.

نوشته های مشابه