تابلو, تجهیزات ایمنی, تجهیزات ترافیکی, تجهیزات ایمنی پارکینگ, تجهیزات ایمنی جاده, تجهیزات پارکینگ, تجهیزات پارکینگ ساختمانی, تجهیزات پارکینگ طبقاتی, فرتو ترافیک

تجهیزات ترافیکی شهری و جاده ای

تجهیزات ترافیکی شهری، امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های کنترل ترافیک وجود دارند که اطراف جاده‌ها هستند، از جمله علائم راهنمایی و رانندگی و علائم نظارتی مانند علائم توقف، علائم تسلیم و علائم محدودیت سرعت. همچنین خط کشی های جاده ای وجود دارد که جهت خیابان، خطوط و فضاهای پارکینگ را نشان می دهد.

کاربرد تجهیزات ترافیکی

تجهیزات ترافیکی شهری با حفظ جریان ترافیک، ایجاد موانع و شناسایی خطراتی که ممکن است در پیش رو داشته باشند، رانندگان را ایمن نگه می دارند. بسیاری از شرکت ها تجهیزات کنترل ترافیک، از مخروط های ترافیکی ساده گرفته تا سیستم های مدیریت ترافیک هوشمند پیچیده تر، تولید می کنند. و البته شرکت هایی وجود دارند که نه تنها فروش تجهیزات ترافیکی و اجاره تجهیزات را ارائه می دهند ، بلکه نیروی کار – پرچم داران، خدمه میدانی، و متخصصان طراحی کنترل ترافیک – را نیز برای مدیریت ماهرانه همه جنبه های کنترل ترافیک ارائه می دهند. در این مقاله به بررسی کاربرد تجهیزات ترافیکی می پردازیم.

تجهیزات ترافیکی شهری

تجهیزات ترافیکی شهری

سیستم های کنترل ترافیک و تجهیزات ترافیکی شهری از زمان اختراع جاده ها و علائم راهنمایی و رانندگی مسیر طولانی را پیموده اند. واقعیت جالب این است که باور عمومی بر این است که اولین سیگنال ترافیکی الکتریکی در اواخر دهه 1860 در لندن نصب شد. و در سال 1923، گرت مورگان حق ثبت اختراع ایالات متحده را برای سیگنال ترافیک سه موقعیت خود دریافت کرد. او حقوق اختراع خود را به قیمت 40000 دلار به جنرال الکتریک فروخت.

علاوه بر علائم ایمنی ترافیک دائمی، ده‌ها محصول ایمنی قابل حمل برای کمک به رانندگان و عابران پیاده در موقعیت‌های خاص مانند پروژه‌های ساخت‌وساز بزرگراه، کارهای خدماتی و گردش‌های عمومی مانند کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی استفاده می‌شوند. موانع در طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، سبک‌ها و مواد وجود دارند که می‌توانند نیازهای خاص یک سایت ساخت‌وساز یا هر مکان دیگری را که در آن ایمنی ترافیک یا کنترل جمعیت مورد نیاز است، برآورده کنند. آنها در مورد مرزی که نباید از آن عبور کرد هشدار می دهند و به جلوگیری از تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده کمک می کنند.

تجهیزات ترافیکی شهری

تجهیزات ترافیکی پارکینگ

تجهیزات ترافیکی پارکینگ در بین تجهیزات ترافیکی شهری راه حل های مختلفی را به شما ارائه می دهند. به عنوان مثال، صندوقدار ممکن است رسید را در پشت هر بلیط چاپ کند تا یک دنباله کاغذ ثانویه ارائه کند. کوپن ها و اعتبارسنجی ممکن است در هر زمان به سیستم کنترل پارکینگ اضافه شود. سیستم های پارکینگ خودکار داده های دقیقی را برای حسابداری و حسابرسی ارائه می کنند. این داده ها اپراتورهای پارکینگ، مدیران پارکینگ و صاحبان املاک را قادر می سازد تا در لحظه به تمام داده های مربوطه دسترسی داشته باشند – چه در سایت تجهیزات پارکینگ یا در فضای ابری.

علاوه بر درآمد سیستم پارکینگ گذرا، کنترل ممکن است برای جا دادن کارمندان، بازدیدکنندگان و پارکرهای ماهانه اضافه شود. کنترل دسترسی سیستم پارکینگ ممکن است به زمان‌ها، تاریخ‌ها، محدوده تاریخ و ورودی‌ها و خروجی‌ها محدود شود. بعلاوه، الزامات مسیر و چارچوب زمانی ممکن است فعال شوند تا اطمینان حاصل شود که وسایل نقلیه در مناطق تعیین‌شده پارک می‌شوند. سیستم کنترل پارکینگ و نرم افزار پارکینگ داده های استفاده کاملی را برای هر کارت دسترسی شامل مهر زمان، مکان، پیام های خطا و همچنین اطلاعات کاربر کارت ارائه می دهد.

تابلو ترافیکی

تابلوهای ترافیکی در بین تجهیزات ترافیکی شهری، علائمی هستند که در کنار یا بالای جاده ها نصب می شوند تا دستورالعمل ها یا اطلاعاتی را به کاربران جاده ارائه دهند. اولین نشانه ها نقاط عطف ساده چوبی یا سنگی بودند. بعدها، علائمی با بازوهای جهت دار معرفی شدند، به عنوان مثال میله های انگشت در انگلستان و همتایان چوبی آنها در زاکسن . با افزایش حجم ترافیک از دهه 1930، بسیاری از کشورها برای غلبه بر موانع زبانی و افزایش ایمنی ترافیک، علائم تصویری را اتخاذ کرده اند یا علائم خود را ساده و استاندارد کرده اند.

تجهیزات ترافیکی شهری

انواع تابلو ترافیکی شهری

این گونه علائم تصویری به جای کلمات از نمادها استفاده می کنند و معمولاً بر اساس پروتکل های بین المللی هستند. چنین علائمی برای اولین بار در اروپا ایجاد شد و توسط اکثر کشورها به درجات مختلف پذیرفته شده است.در تجهیزات ترافیکی شهری  انواع تابلو ترافیکی شهری را می توان به چند نوع دسته بندی کرد. به عنوان مثال، پیوست 1 کنوانسیون وین در مورد علائم و علائم جاده ای (1968)، که در 30 ژوئن 2004 دارای 52 کشور امضاکننده بود.

هشت دسته از علائم را تعریف می کند:
علائم هشدار دهنده خطر
علائم اولویت
علائم بازدارنده یا محدود کننده
علائم اجباری
علائم مقررات خاص
اطلاعات، امکانات یا علائم خدماتی
علائم جهت، موقعیت یا نشانه
پانل های اضافی

تجهیزات ترافیکی شهری

انواع گل میخ ترافیکی

در حال حاضر در تجهیزات ترافیکی شهری  انواع گل میخ ترافیکی مختلفی وجود دارد و ما در ادامه این موار را نام می بریم که این گل میخ ها عبارت اند از:
گل میخ های سفید خطوط یا وسط جاده را مشخص می کنند.
گل میخ های قرمز لبه سمت چپ جاده را مشخص می کند.
گل میخ های کهربایی رزرو مرکزی یک اتوبان یا بزرگراه دوگانه را نشان می دهد.
ناودانی های سبز رنگ لبه کالسکه اصلی را در مسیرهای آرام و لغزنده مشخص می کنند.
گل میخ های سبز/زرد تنظیمات موقتی را در طرح بندی خطوط نشان می دهد مثلاً جایی که کارهای جاده در حال انجام است.

جداکننده ترافیکی و ضرورت استفاده از ان

در تجهیزات ترافیکی شهری جداکننده های ترافیکی که به شکل جداکننده های فیزیکی، خط کشی های روسازی، یا جداکننده های ناحیه استفاده می شوند. ساده ترین شکل همه اینها علامت گذاری روسازی است. حداقل عرض مطلوب 5 متر را برای میانه بزرگراه های روستایی توصیه می کند که ممکن است در جایی که زمین محدود است به 3.0 متر کاهش یابد. آنها می توانند برای علامت دادن به اتصالات بدون چراغ راهنمایی، سرعت گیر و گذرگاه عابر پیاده استفاده شوند تا رانندگان بتوانند در صورت لزوم سرعت خود را کاهش دهند یا متوقف کنند . در بزرگراه ها، اغلب به عنوان خط کشی و همچنین نشانه های جداکننده جاده استفاده می شود.

راه حل های موانع و نرده ها برای فرودگاه ها، جاده ها، کنترل جمعیت و امنیت ایده آل هستند. آنها را می توان برای رفع نیازهای مختلف، از جمله کنترل ترافیک، حصارهای محیطی، موانع منطقه کاری، یا کانال کشی عابران پیاده در یک منطقه خاص مورد استفاده قرار داد. از آنجایی که گزینه های زیادی برای انتخاب از نظر اندازه و مواد وجود دارد، موانع و نرده ها هم از نظر شکل و هم از نظر کارکرد و نگهداری این تخته‌ها آسان است و معمولاً روی تریلر یا لغزنده نصب می‌شوند. در حالی که بیشتر آنها با انرژی خورشیدی کار می کنند، گزینه های دیزل نیز در دسترس هستند. اندازه های استاندارد معمولاً از 30 اینچ 60 اینچ تا 48 اینچ در 96 اینچ با گزینه های مدل 15 نور یا 25 نور متغیر است.

تجهیزات ترافیکی شهری

ضرورت استفاده از کله قندی در حفظامنیت جاده ها

مزایا استفاده از کله قندی  در بین تجهیزات ترافیکی شهری در واقع کله قندی نوعی مخروط ترافیکی است که برای کاربرد های ترافیکی و ایمنی خودروها در بزرگراه ها یا کنار محوطه کارگاهی ساختمان ها و یا جاده های در حال ساخت استفاده می شوند.دارای مدل های مختلف جهت کاربری های گوناگون است. مخروط های ساختمانی در درجه اول برای هدایت یا تغییر مسیر ترافیک استفاده می شوند. آنها همچنین در رنگ‌ها، قد و وزن‌های مختلفی وجود دارند. مخروط های ترافیکی بسیار بادوام و انعطاف پذیر هستند و به آنها اجازه می دهد تقریباً در هر شرایط نامساعد جاده ای مقاومت کنند. پایه یک مخروط کشش عالی را فراهم می کند و طراحی مخروط امکان حمل و نقل، چیدن و ذخیره سازی آسان را فراهم می کند.

علائم و پایه های کنترل ترافیک برای حفظ یک منطقه کار ایمن برای خدمه و عموم مردم در سفر استفاده می شود. آنها می توانند هر تعداد هشدار یا پیام را شامل شوند – مانند منطقه کاری پیش رو، انحراف جلو، مسیر راست بسته، خطوط ناهموار و غیره. از آنجا که آنها در معرض انواع آب و هوا هستند، تابلوها و پایه های ساختمانی بادوام هستند و برای دوام ساخته شده اند. آنها در اندازه ها و مواد مختلف هستند و معمولاً برای ذخیره سازی آسان، قابل انباشتن و جمع و جورهستند.

تجهیزات ترافیکی شهری

بشکه ترافیکی

بشکه های پلاستیکی ایمنی ترافیک یا بشکه های بشکه کانالیزر یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی شهری است، بشکه ترافیکی بادوام ترین بشکه های کنترل ترافیک در بازار هستند. بشکه های ترافیکی برای مناطق ساخت و ساز یا هشدار و هدایت ترافیک به دور از مناطق خطر در جاده ها استفاده می شود. بشکه های ترافیکی با مواد پلی اتیلن کم چگالی مهندسی شده اند تا محو شدن ناشی از قرار گرفتن در معرض عناصر را کاهش دهند. مواد مقاوم در برابر ضربه انعطاف‌پذیر برای پایداری طراحی شده‌اند، اما برای مقاومت در برابر تهاجمات جزئی ناشی از برخورد با خودروها یا عابران پیاده تهاجمی و خشن طراحی شده‌اند.

نوشته های مشابه