تجهیزات, تجهیزات ایمنی, تجهیزات ترافیکی, تجهیزات ایمنی پارکینگ, تجهیزات ایمنی ترافیکی, تجهیزات ایمنی جاده, تجهیزات ترافیکی, تجهیزات ترافیکی باتومی, تجهیزات ترافیکی نارنجی, تجهیزات جاده ای, تجهیزات خط کشی ترافیکی, فرتو ترافیک

قیمت و خرید تجهیزات ترافیکی | فرتو ترافیک 1401

تجهیزات ترافیکی، در عصر پرشتاب کنونی افزایش روز افزون جمعیت کشورها از جمله ایران، سبب گسترش هر چه بیشتر عبور و مرورهای درون شهری و برون شهری شده و از این رو در برخی نقاط به سبب عدم وجود تجهیزات ترافیکی استاندارد شاهد افزایش تخلفات رانندگی و بروز سوانح و خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر بوده ایم.

از طرفی دیگر در کلان شهرها همه روزه شاهد ایجاد انبوه فزاینده ای از ترافیک بوده و شتاب خودروها و رانندگی غیر اصولی رانندگان عجول به نوعی ریشه در عدم استفاده به موقع از انواع تجهیزات ترافیکی دارد؛ بدین ترتیب وجود و به کارگیری به موقع هر یک از این تجهیزات ترافیکی و ایمنی نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ پیروی از قوانین راهنمایی و رانندگی داشته و دلیل مناسبی برای کسب اطلاع از ضرورت، مزایا، قیمت و خرید تجهیزات ترافیکی خواهد بود.

تجهیزات ترافیکی

در طی این مطلب به بررسی اجمالی ویژگی ها و ضرورت های تجهیزات ترافیکی و ایمنی و همچنین خرید و قیمت تجهیزات ترافیکی استاندارد خواهیم پرداخت و پس از مطالعه این مقاله کاربردی می توانید به درک بیشتری از مزایای به کار گیری انواع استاندارد هر یک از این تجهیزات دست پیدا کنید. در گام نخست می بایست به درک صحیحی از تجهیزات ترافیکی دست پیدا کرد.

تجهیزات ترافیکی چیست؟

تامل در مطالب ذکر شده فوق در نهایت ما را به این سوال سوق خواهد داد که ضرورت و کاربرد تجهیزات ترافیکی چیست؟
در توصیف ضرورت و اهمیت نصب به هنگام و فرهنگ سازی تجهیزات ترافیکی کافی است نگاهی به تعریف نظریه پنجره شکسته داشته باشیم. این نظریه که یکی از مهم ترین مبانی در طراحی شهری است اذهان می دارد که طراحی و نگهداری محیط‌ های شهری در یک وضعیت خوب و ایده آل در نهایت می تواند از خراب‌ کاری بیشتر و همچنین از تشدید جرم‌ های جدی ‌تری جلوگیری کند. پنجره شکسته در واقع استعاره ای از این مطلب است که اگر هنگامی که خطا اندک است نادیده‌ گرفته شود ، در نهایت فراگیر می شود؛ همانند هنگامی که یکی از پنجره‌های ساختمانی شکسته باشد و تعمیر نشود، به‌ت دریج ره گذران باقی پنجره‌ ها را در هم می ‌شکنند.

در رابطه با اجرای محیط ایمن شهری می بایست به این نکته توجه داشت که هر یک از تجهیزات و ابزار ترافیکی و ایمنی با توجه به انواع بسیار متفاوتی که رایجی که دارا هستند، برای کاربردها و کارایی های مختلف نقش دارند. از جمله مهم ترین انواع ابزار ترافیکی می توان به استوانه های ترافیکی، بشکه های ایمنی، انواع استاپر، مخروطی های ترافیکی، انواع سرعت گیرها، گل میخ های ترافیکی و سایر موارد اشاره داشت که هر یک با بهره مندی از ویژگی های ساخت خود دارای کاربرد قابل توجهی در جهت دست یابی به موارد ذکر شده می باشند.

تجهیزات ترافیکی

ارائه دهنده بهترین تجهیزات ترافیکی

با گسترش فضاهای شهری و افزایش جرایم رانندگی تنوع و میزان تجهیزات ترافیکی افزایش یافته و به دلیل ضرورت جلوگیری از این عوامل به تعداد تولید کننده تجهیزات ترافیکی نیز افزوده شده است. شرکت فرتو ترافیک و وب سایت ترافیک ساز تولید کننده و ارائه دهنده بهترین تجهیزات ترافیکی بوده و همواره توجه ویژه ای در استاندارد محصولات تولید و توزیع شده خود دارد.

اهمیت استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد

با گسترش ترددهای شهری و افزایش جرایم حاصل از رانندگی ضرورت و اهمیت استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد نسبت به سال های گذشته دو چندان شده است. بسیاری از حوادثی که منجر به خسارات مالی و تلفات جانی می شوند به حوادث رانندگی مربوط بوده و بسیاری از این حوادث ریشه در فرهنگ سازی غلط و عدم وجود تجهیزات ترافیکی استاندارد و کارامد دارند. همچنین شدت گرفتن این حوادث معمولا ارتباط مستقیمی با سرعت زیاد، گرفتاری در ترافیک های شهری، رانندگی طولانی و خستگی حاصل از این موارد دارد.

تجهیزات ترافیکی

همان طور که به کرات در رسانه های خبری و شبکه های مجازی مشاهده کرده ایم، فقدان تجهیزات ترافیکی و ایمنی استاندارد در معابر پر تردد، آزاد راه ها و بزرگ راه ها و همچنین جاده های برون شهری از عمده دلایل بروز سوانح جبران ناپذیر بوده اند. علاوه بر مورد ذکر شده، فقدان تابلوهای راهنمای مسیر مناسب و عدم وجود جدا کننده های ترافیکی مناسب از عمده دلایل ترافیک های حجیم و سوانح درون شهری بوده اند.

در میان عوامل حادثه ساز دیگر ترافیکی می توان به فقدان کیفیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی برخی از مناطق اشاره نموده که نقش عمده ای در سوانح حاصل از رانندگی داشته اند. این تابلوها تنها هنگامی دارای کارایی هستند که از فاصله ایمن قابل رویت بوده و در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف همچنان قابل رویت باشند. از جمله دلایل ریشه ای در حوادث مربوطه می توان به عدم توجه برخی از تولید کنندگان این دسته از تجهیزات ترافیکی در آلیاژ به کار رفته، رنگ استاندارد و همچنین عدم توجه نصاب های آن به زاویه نصب این تابلوها اشاره نمود.

اهمیت استفاده از موانع ترافیکی و تجهیزات ترافیکی مربوطه

در خصوص ایمن سازی فضاهای درون و برون شهری و بهینه سازی شرایط ترافیکی اهمیت استفاده از موانع ترافیکی و تجهیزات ترافیکی مربوطه نیز در طول تاریخ به نوعی بر همگان اثبات شده است. این دسته از ابزار که شامل مواردی همچون انواع سرعت گیرها، استوانه ها و مخروطی های ترافیکی، نیوجرسی و سایر تفکیک کننده ها می شوند نقش عمده ای در کنترل مسیر و ترافیک داشته و نقشی اساسی در ایمن سازی جاده ها دارند.

علاوه به نقش تفکیک کننده های مسیرها، وجود و عدم وجود سرعت گیرها زمینه ساز حوادث بسیاری بوده اند؛ زیرا این تجهیزات ترافیکی برای ایجاد نقشی مفید نیازی مبرم به تبعیت از استانداردهای لازمه دارند. اطمینان از وجود استانداردهای روز در ساخت، شیب مناسب، برخورداری از شبرنگ، قابلیت رویت از فاصله ایمن و همچنین وجود تابلو هشدار دهنده از جمله موارد کلیدی در ایجاد کارایی این دسته از محصولات دارند.

تجهیزات ترافیکی

اهمیت استفاده از چراغ راهنمایی و تجهیزات ترافیکی مربوطه

در رابطه با ایمن سازی فضاهای درون شهری و بهینه سازی شرایط ترافیکی اهمیت استفاده از چراغ راهنمایی و تجهیزات ترافیکی مربوطه نیز در طول تاریخ به عموم مردم و رانندگان اثبات شده است. این دسته از ابزار ترافیکی که بهره گیری از آن ها دارای تاریخچه طولانی است، نقش عمده ای در کنترل و هدایت ترافیک دارند. این ابزار پرکاربرد ترافیکی تقریبا دارای یک مفهوم بوده و روشی واحد مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این ترتیب که نوع استاندارد این چراغ در تمام نقاط جهان دارای 3 رنگ اصلی بوده و هر رنگ آن دارای مفهومی متمایز برای رانندگان و عابرین پیاده می باشد.

اعلان چراغ سبز این ابزار ترافیکی برای رانندگان به معنای عبور ازاد و برای عابرین پیاده به معنای ایست می باشد. اعلان زرد آن به راننده در خصوص کاهش سرعت و توقف هشدار داده و رنگ قرمز آن به معنای ایست کامل پیش از رسیدن به تقاطع یا نقطه ایست می باشد. همچنین حالت چشمک زن این چراغ ها در رنگ زرد به معنای کاهش سرعت و عبور محتاطانه و رنگ قرمز آن به معنای توقف پیش از تقاطع معبر می باشد.

انواع تجهیزات ترافیکی

انواع به خصوصی از تجهیزات ترافیکی در شرایط مختلف مورد استفاده و بهره گیری قرار می گیرند؛ هر یک از آن ها نقشی مجزا در اعمال ایمنی و کنترل ترافیک داشته و برخی از آن ها در کنار یکدیگر نقش مکمل را ایفا می کنند. این محصولات از جمله پرکاربرد ترین و اساسی ترین نیازها در ایمنی شهرها بوده و در واقع محصولاتی هستند که از آن ها به منظور افزایش امنیت عابرین پیاده، انواع وسیله های نقلیه سبک و سنگین، کنترل ترافیک و رعایت مقررات بهره جویی شده و نقشی کلیدی در اعمال طراحی و ایجاد نظم شهری دارند. انواع تجهیزات ترافیکی پرکاربرد و موثر در ایمنی و کنترل ترافیک در ادامه گرد آوری شده اند.

تجهیزات ترافیکی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی از انواع تجهیزات ترافیکی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی از انواع تجهیزات ترافیکی که در واقع شامل تابلوهای انتظامی، اخباری، اخطاری، راهنمای مسیر، مکمل می شوند، در واقع در بر دارنده اطلاعات مهمی هستند که نقشی اساسی در کنترل و هدایت ترافیک و وسایله نقلیه دارند. افزایش تعداد و نصب به موقع این قبیل از تجهیزات ترافیکی در واقع سرمایه گذاری در جهت کاهش خسارات حاصل از رانندگی درون و برون شهری و افزایش امنیت عابرین پیاده به شمار می رود.

پیش از نصب هر یک از این علائم ترافیکی می بایست با قوانین نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و معیارهای استاندارد مربوط به آن آشنا بوده و از اعمال آن ها اطمینان حاصل نمود. رعایت استانداردهای ساخت و قوانین درج این تجهیزات مانع ایجاد حوادث خطر آفرین و زیان های مالی و جانی می شود. از دیگر موارد مهمی که پیش از بهره گیری این محصولات می بایست به آن ها توجه داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دقت به نحوه قرار گیری و بهره مندی از قابلیت تنظیم در جهت و ارتفاع
دقت در به کارگیری رنگ مناسب و با دوام
دقت به استفاده از رنگ های استاندارد
بهره مندی از شبرنگ و یا چراغ های ال ای دی

سرعت گیرهای لاستیکی و پلاستیکی از انواع تجهیزات ترافیکی

سرعت گیرهای لاستیکی و پلاستیکی از انواع تجهیزات ترافیکی یکی دیگر از محصولات ترافیکی پرکاربرد و دارای نقش مفید در کنترل ترافیک به شمار می رود. این دسته از سرعت گیرها که نقش عمده ای در کاهش سرعت به موقع وسایل نقلیه در معابر مختلف داشته، به سبب سهولت در نصب و امکان جا به جایی در صورت لزوم و یا تخریب یکی از موثرترین انواع موانع ترافیکی به شمار می روند. نوع لاستیکی این دسته از موانع ترافیکی از ایمنی بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی برخوردار بوده و به وسایل نقلیه و سرنشینان آن ها خسارات کمتری را وارد می سازند.

تجهیزات ترافیکی

از جمله کلیدی ترین مزایای این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از ویژگی ارتجاع پذیری
  • طول عمر بالا
  • تحمل فشار انواع وسایل نقلیه سنگین
  • قابل استفاده در انواع شرایط اقلیمی
  • برخورداری از جنس مستحکم SBR
  • قابلیت تحمل در برابر بیش از 50 تن بار
  • برخورداری از رنگ زرد و قابلیت شبرنگ و رویت بالا
  • سهولت در نصب و وزن سبک
  • قابلیت نصب بر روی آسفالت و جاده شنی
  • وجود انواع ابعاد و اندازه

نیوجرسی پلاستیکی از انواع تجهیزات ترافیکی

نیوجرسی پلاستیکی از انواع تجهیزات ترافیکی یکی دیگر از انواع نوین موانع ترافیکی بوده و دارای کاربری های متعددی می باشد. نوع پلاستیکی از این تجهیزات در واقع نسل جدید تر موانع ترافیکی که به واسطه برخورداری از مواد اولیه پلاستیکی و بازیافت شده دارای ترکیبی بسیار مقاوم می باشند. از جمله کلیدی ترین ویژگی های این حفاظ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن سبک نسبت به نوع بتنی آن
  • مقاوم در برابر انواع فشار
  • قابلیت پر شدن با خاک و آب
  • قابلیت رویت بالا به واسطه برخورداری از رنگ زرد با قابلیت بازتاب نور
  • قابلیت استفاده موقت
  • قابلیت بازیافت و تعمیر
  • ایمنی بالا در صورت برخورد خودروها

تجهیزات ترافیکی

همچنین این دسته از تجهیزات ترافیکی که در دسته موانع ترافیکی نیز قرار می گیرد دارای کاربردهای مختلفی بوده که برخی از آن ها عبارتند از:

  • قابل استفاده به عنوان پلمب
  • قابل استفاده به عنوان مانع در محورهای خطرناک
  • قابل استفاده در مناطق دارای پرت گاه و دید کم
  • قابل استفاده به عنوان هدایت کننده مسیر
  • قابل استفاده در مقابل اماکن در حال ساخت
  • قابل استفاده به عنوان مانع در نزدیکی عوارضی ها و پلیس راه

مثلث خطر از انواع تجهیزات ترافیکی

مثلث خطر از انواع تجهیزات ترافیکی از جمله تجهیزات ترافیکی است که استفاده و وجود آن در هر خودرو واجب بوده و تبدیل به الزامات ایمنی تمامی وسایل نقلیه شده است. بهره گیری از این محصول در هنگام شرایط خطرساز و هنگامی که رانندگان ناچار به توقف در شرایط غیر ایمن هستند بسیار پرکاربرد می باشد. زمانی که رانندگان وسایل نقلیه در نقاط کور و خطرناک جاده ها و معابر ناچار به توقف می شوند برای جلوگیری از برخورد سایرین به اتومبیل و برای اعلام درخواست کمک اضطراری باید تحت قوانین خاصی نسبت به نصب مثلث احتیاط اقدام کنند.

تجهیزات ترافیکی

این نوع از تجهیزات ترافیکی و ایمنی به 2 مدل دارای شبرنگ و دارای ال ای دی تقسیم شده، که مدل ال ای دی دار آن قابلیت رویت بیشتری برای خودرو از فاصله ایمن به ارمغان می آورد. انواع مدرن و با کیفیت این مثلث های خطر با بهره مندی از الیاژ و بدنه مستحکم در برابر فشار و ترک خوردگی و انواع شرایط آب و هوایی مقاومت موثرتری در انواع شرایط ارائه می دهند. ضوابط و فاصله قانونی نصب این ابزار کاربردی ترافیکی در سایر مقالات به طور کامل شرح داده شده است.

گل میخ از انواع تجهیزات ترافیکی

گل میخ از انواع تجهیزات ترافیکی نیز از جمله موثر ترین و پرکاربرد ترین ابزار هدایت مسیر و کنترل ترافیک می باشند. این ابزار در جهت تفکیک پذیری، قابلیت رویت مسیر و همچنین امکان هشدار به رانندگان خواب آلود نقش مفیدی را ایفا می کنند. خواب آلودگی رانندگان در مسیرهای مختلف و به خصوص در جاده ها یکی از عوامل زمینه ساز در تصادفات و بروز خسارات مالی و جانی به شمار می روند. رانندگانی که دید مناسبی به مسیر عبور نداشته باشند و علائم هشدار دهنده ایمنی مفیدی برای تعیین محدودیت مسیر آن ها وجود نداشته باشد، به آسانی می توانند از مسیر منحرف شده و در نهایت به سایر لاین ها، دره ها، کوه و یا سطوح خاکی وارد شوند.

گل میخ های ترافیکی از لحاظ جنس بدنه و ساخت عموما به 3 نوع اصلی پلاستیکی، چدنی و سرامیکی تقسیم شده و کاربردی مشابه را ارائه می دهند. تفاوت هر یک از مدل های ذکر شده در طول عمر و میزان رویت آن ها می باشد. این ابزار همچنین کاربرد مفیدی برای رانندگان خاب آلود و یا کم توجه در هنگام ورود به شهرها داشته و از طریق ایجاد لرزش و صدا به آن ها هشدار می دهد.

استوانه و مخروط ترافیکی از انواع تجهیزات ترافیکی

استوانه و مخروط ترافیکی از انواع تجهیزات ترافیکی نیز یکی دیگر از تجهیزات و موانع ترافیکی پرکاربرد و مفید در کاهش خطرات ناشی از رانندگی می باشند. این دسته از موانع که در بسیاری از مناطق درون و برون شهری و اماکن اختصاصی نیز قابل مشاهده هستند در واقع به منظور تعیین مسیر و هدایت رانندگان به مسیرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

استوانه های ترافیکی با توجه به تولید کننده آن ها و همچنین اشکال مختلف خود می‌ توانند به تفکیک مسیر و ایمنی معابر و جاده‌ ها کمک بسزایی کنند. این دسته از ابزار در انواع مختلفی تولید شده و بنا به مدل طراحی و آلیاژ به کار رفته در آن ها، به منظور کاربردهای متفاوتی مناسب هستند. مخروط های ترافیکی نیز کاربرد مشابهی با استوانه ها داشته با این تفاوت که از قابلیت متحرک بودن بهره مند می باشند.

تجهیزات ترافیکی

انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی

انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی وجود داشته که در موارد استفاده مختلفی بهره گیری می شوند؛ هر یک از این تجهیزات نقشی مجزا در اعمال ایمنی پارکینگ های خصوصی و عمومی داشته و برخی از آن ها در کنار یکدیگر نقش مکمل را ایفا می سازند. این ابزار از جمله موثرترین و پرکاربرد ترین تجهیزات مورد استفاده در ایمنی انواع پارکینگ ها بوده و در واقع محصولاتی هستند که از آن ها به منظور کاهش خسارات ناشی از ورود و خروج خودروها و برخورد آن ها با یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

شایان ذکر است که برخی از تجهیزات ترافیکی اشاره شده مانند استوانه ها و مخروطی ها، سرعت گیرهای پلاستیکی و قابل حمل نیز از جمله تجهیزاتی هستند که استفاده آن ها در فضاسازی پارکینگ ها رایج است. پرکاربرد ترین تجهیزات ایمنی پارکینگ ارائه شده در ترافیک ساز به شرح زیر می باشند.

ضربه گیر ستون از انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی

ضربه گیر ستون از انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی از جمله مهم ترین و پرکاربرد ترین تجهیزات در طراحی پارکینگ ها می باشند. این ابزار باعث ارتقای ایمنی فضای پارکینگ شده و انواع با کیفیت آن باعث حداکثر کارایی در جلوگیری از وارد شدن صدمات احتمالی به ستون های پارکینگ و خودروها می باشد.پ

متریال به کار گرفته شده وتبعیت از استاندارهای طراحی و ساخت، نقش مهمی در کارایی این تجهیزات دارد. مواردی مانند ارتجاع پذیری، برخورداری از انواع شبرنگ ها و استفاده از ابعاد متناسب بر اساس انواع ستون ها از جمله مواردی هستند که در کارایی این محصولات نقشی کلیدی ایفا می کنند. انواع ضربه گیر ستون رایج به شرح زیر می باشد:

  • ضربه گیر ستون گرد
  • ضربه گیر ستون لاستیکی
  • ضربه گیر ستون 2 جداره
  • فوم ضربه گیر ستون

تجهیزات ترافیکی

برچسب شبرنگ از انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی

برچسب شبرنگ از انواع تجهیزات ترافیکی پارکینگی هستند که نقش ویژه ای در مسیریابی رانندگان هنگام ورود و خروج به پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این شبرنگ ها وجود داشته که در بخش فروش سایت می توانید آن ها را مشاهده کنید.

اهمیت و ضرورت استفاده از تجهیزات ترافیکی با کیفیت

همان طور که در طول مقاله اشاره شد اهمیت و ضرورت استفاده از تجهیزات ترافیکی با کیفیت و استاندارد در عصر پر شتاب کنونی دوچندان شده و بهره گیری از نسل نوین آن ها همواره تاثیر بسزایی در کنترل ترافیک نشان داده است. همواره پیروی از استانداردهای لازمه و کارایی تجهیزات ترافیکی ارتباط مستقیمی داشته است؛ که برخی از مهم ترین عوامل تعیین کننده آن به شرح زیر است:

  • توجه به کیفیت و آلیاژ به کار رفته: که تولید کننده و مجریان هر یک از این تجهیزات می بایست در جهت طول عمر آن ها مورد نظر قرار دهند.
  • توجه به ایمنی در ساخت: که عبارت از ایفای نقش پیش گیرانه هر یک از این تجهیزات ترافیکی و ایمنی است.
  • رویت پذیری در شرایط مختلف: که به معنای قابلیت رویت این تجهیزات از فاصله ایمن، شرایط مه آلود و تاریکی می باشد.
  • دوام و کارایی در انواع شرایط جوی و آب و هوایی: که به معنای به کارگیری آلیاژ، رنگ و شرایطی است که باعث فرسودگی زودهنگام این ابزار می شوند.

خرید تجهیزات ترافیکی پارکینگی

نکات کلیدی در توجه هنگام انتخاب و خرید تجهیزات ترافیکی پارکینگی به شرح زیر می باشد:
انتخاب تولید کننده مناسب و تابع استاندارد
بررسی برخورداری از استانداردهای روز تجهیزات مربوطه
امکان برخورداری از مشاوره فروش
اقدام به خرید بدون واسطه

 

سفارش و خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی

ترافیک ساز هم اکنون با بهره گیری از تکنولوژی نوین در طراحی و ساخت و همچنین ارائه طیف متنوعی از تجهیزات ترافیکی و ایمنی امکان دسترسی به نازل ترین قیمت ها و فروش بدون واسطه را فراهم ساخته و با مراجعه به واحد کارشناسان فروش می توانید نسبت به سفارش و خرید اینترنتی تجهیزات ترافیکی و کسب اطلاعات مربوط به محصول مورد نیاز خود اقدام کنید.

نوشته های مشابه