استاپر پاركينگ, استوانه ترافیکی, پارکینگ, تجهیزات ایمنی پارکینگ, تجهیزات پارکینگ, تجهیزات پارکینگ ساختمانی, تجهیزات مانع پارکینگ, چشم گربه ای پارکینگ دو طرفه, راهبند اتوماتیک پارکینگ, فرتو ترافیک, کار استوپر پارکینگ, گارد کرنر پارکینگ, لوازم ترافیکی پارکینگ, محافظ ستون پارکینگ

ضرورت‌های نصب مانع پارکینگ چیست؟

نصب مانع پارکینگ، مانع پارکینگ به تجهیزاتی گفته میشود که در پارکینگ‌های های شخصی و عمومی جهت ایجاد نظم و جلوگیری از بروز ترافیک استفاده می‌شود. نصب مانع پارکینگ از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان از پارک وسایل نقلیه مزاحم در جهت ایجاد یک محیط ایمن و مناسب جلوگیری کرد. با استفاده از نصب مانع پارکینگ میتوان مانع تردد و مزاحمت وسایل نقلیه شد.

نصب مانع پارکینگ

ضرورت‌ نصب مانع پارکینگ چیست؟

به طور کلی نصب مانع پارکینگ مزیت‌های فراوانی دارد. از مهمترین ضرورت‌ نصب مانع پارکینگ چیست میتوان موارد زیر را برشمرد:
_ کنترل ترافیک موجود در پارکینگ ها
_ مشخص نمودن مسیرهای تردد
_ حفظ امنیت عابرپیاده و همچنین وسایل نقلیه
_ جلوگیری از سوانح و تصادفات
_ حفظ سلامت وسایل نقلیه
_ ایجاد یک مانع در جهان ورود افراد و وسایل نقلیه مزاحم
_ حفظ امنیت پارکینگ ها
در واقع می‌توان گفت صرف نظر از نوع پارکینگ(عمومی یا اختصاصی) نصب مانع پارکینگ یک امر ضروری می‌باشد. با توجه به نوع کاربری موانع پارکینگ و وظیفه‌ی هر کدام شناسایی این موانع برای افراد الزامی است. در ادامه‌ به توضیح و تفصیل انواع و کاربردهای نصب مانع پارکینگ می‌پردازیم.

نصب مانع پارکینگ

انواع و کاربرهای نصب مانع پارکینگ

تجهیزات و موانع پارکینگ شامل انواع مختلفی می‌باشد که متناسب با نوع آنها کاربردهای متفاوتی نیز دارند. از انواع موانع پارکینگ میتوان استاپرها، قفل پارکینگ، راهبند پارکینگ، استوانه پارکینگ، سرعت گیر پارکینگ، بولارد پارکینگ، آینه‌ محدب، تابلوها و علائم خط‌ کشی شده و مخروطی ترافیکی را نام برد.

مخروط پارکینگ

مخروط ترافیکی یکی از پرکاربردترین موانع پارکینگ است. این محصول به شکل مخروط و دارای پایه‌ی مقاوم و محکم می‌باشد. قابلیت ایستایی و ماندگاری این مخروط باعث می‌شود تا در مناطق و سطوح مختلف مانند سطوح شیب‌دار استفاده شود. این مانع پارکینگ به راحتی و بدون استفاده از پیچ و مهره قابل نصب است. وظیفه‌ی اصلی مخروط ترافیکی آگاه کردن و هشدار به رانندگان می‌باشد. مخروط ترافیکی بیشتر در مدت زمان‌های کوتاه در جهت حفظ ایمنی منطقه به کار گرفته می‌شود.

از کاربردهای اصلی این محصول میتوان جداسازی راه، هشدار به رانندگان وسایل نقلیه، علامت گذاری منطقه فعالیت کارگران، محدود کردن رفت و آمد و تردد و علامت گذاری مسیرها را مثال زد.

نصب مانع پارکینگ

راهبند

راهبند اتوماتیک یا همان راهبند الکترونیکی از دیگر موانع پارکینگ است. این محصول متداول‌ترین روش برای ورود و خروج وسایل نقلیه و افراد به پارکینگ می‌باشد. با توجه به افزایش رفت و آمد و تردد وسایل نقلیه به پارکینگ ها برای جلوگیری از تلفن شدن وقت اضافی بهترین راه استقاده از راهبند الکترونیکی می‌باشد. در واقع مهمترین ویژگی این محصول سرعت بالا جهت جابه‌جایی وسایل نقلیه است.

کاربرد اصلی این محصول، استفاده در پارکینگ‌های عمومی می‌باشد.‌ پارکینگ های عمومی با توجه با افزایش تردد نیاز به یک مانع دارند که ای رفت‌وآمدها را کنترل کند و راهبند الکتریکی مناسب‌ترین مانع پارکینگ جهت این امر می‌باشد.

راهبند پارکینگ انواع مختلفی دارد که می‌توان به راهبند میله‌ای، راهبند دستی، راهبند الکترونیکی، راهبند تاشو و راهبند اهرمی اشاره کرد.

نصب مانع پارکینگ

استوانه

از مهمترین موانع پارکینگ میتوان استوانه پارکینگ را مثال زد. کارایی اصلی استوانه پارکینگ افزایش ایمنی در پارکینگها، تعیین مسیر وسایل نقلیه و تفکیک و جداسازی محل‌های پارک می‌باشد. این محصول علاوه بر حفظ ایمنی محل، از ورود آسیب‌ها به پارکینگ نیز جلوگیری میکند. استوانه پارکینگ در دو نوع پلاستیکی و فلزی تولید و ساخته می‌شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. این محصول به دلیل نوارهای شبرنگی که دارد در تاریکی و در شب به خوبی در معرض دید رانندگان است. قابلیت اصلی این استوانه‌ها نصب راحت آن می‌باشد. در واقع نصب مانع پارکینگ استوانه نیاز به حرفه و عوامل حرفه‌ای ندارد و تمامی افراد می‌توانند به‌ راحتی در محل مورد نظر آن را نصب کنند.

سرعتگیر پارگینگ

یکی از رایج ترین موانع پارکینگ سرعت گیرها می‌باشند. سرعت گیر پارکینگ در دو نوع پلاستیکی و لاستیکی تولید میشوند. کاربرد اصلی سرعتگیر پارکینگ کاهش سرعت خودروها است. این سرعتگیر ها به صورت بتنی یا ثابت در محل استفاده میشوند. قابلیت اصلی این محصول رنگی بودن آن است که در زمان تاریکی از فاصله‌ی دور قابل دید است و از بروز تصادفات و سوانح احتمالی جلوگیری میکند.

نصب مانع پارکینگ

بولارد

بولارد یک ستون عمودی و کوتاه می‌باشد که وظیفه و کاربرد اصلی آن جلوگیری از ضربه‌های احتمالی است. پایه‌های ستون بولارد از بتن و یا فولاد ساخته می‌شوند که در روی آن درجه‌ی ضربه وجود دارد. این محصول از طریق پیچ و مهره قابل اتصال به زمین می‌باشد. قابلیت اصلی آن وزن سبک و جابه جایی آسان آن است که باعث شده در کوتاهترین زمان و به صورت موقت در پارکینگ‌ها استفاده شود. بولاردها جایگزین خوبی برای بشکه های بتنی هستند. از ویژگی دیگر این محصول امکان نصب علائم ترافیکی بر روی آن می‌باشد. کاربرد اصلی بولارد ایجاد ایمنی و محافظت از عابران پیاده و مشخص کردن حدود مسیر می‌باشد. از بولارد بیشتر در پارکینگ های اماکن امنیتی و اماکنی که ورود و خروج به آن حساس است استفاده می‌شود.

علائم خط‌ کشی شده و تابلوها

یکی دیگر از موانع پارکینگ ها استفاده از علائم خط‌کشی شده، خطوط رنگی و تابلوها برای مشخص نمودن فضای پارکینگ، گاراژها و گذرگاه‌ها می‌باشد. کاربرد اصلی این محصول آگاه سازی،هدایت رانندگان، آراستگی و نظم قضای پارکینگ، توضیح علائم، استاندارد سازی محیط پارکینگ و جلوگیری از ایجاد ترافیک است. از دیگر کاربردهای این خطوط و علائم جلوگيری از بروز سوانح و تصادفات می‌باشد.

خط کشی‌های موجود در پارکینگ با توجه به محل و کاربرد آن‌ها به شکل عمودی، موازی و مورب از طریق دستگاهای مخصوص و یا دستی کشیده می‌شوند. از خطوط مذکور، از خط‌کشی های عمودی بیشتر در پارکینگ‌های طبقاتی استفاده می‌شود. دلیل این امر این است که خط‌کشی عمودی باعث می‌شود وسایل نقلیه فضای بیشتری برای ورود و خروج از پارکینگ داشته باشند.

نصب مانع پارکینگ

استاپر

استاپرها یا همان متوقف کننده‌های پارکینگ از جمله موانعی می‌باشند که در ورودی درب‌های پارکینگ قرار می‌گیرند. از مهمترین وظایف استاپرها میتوان مشخص سازی مسیرهای عبور وسایل نقلیه است. مشخص سازی مسیرهای باعث می‌شود تا رانندگان از حد و مرز مسیر خود تجاوز نکنند و در نتیجه از بروز خطرات و تصادفات احتمالی جلوگیری می‌شود. استاپرها در دو نوع گرد و مستطیلی ساخته می‌شوند که کاربرد اصلی آن‌ها کاهش سرعت وسایل نقلیه می‌باشد. مقاومت و استحکام بالا در برابر تغییرات آب‌وهوایی از مزیت‌های ویژه‌ی این محصول است. استاپرها به دلیل رنگ زردی که دارند در تاریکی به راحتی قابل دید می‌باشند و برای رانندگان از مسیر طولانی قابل رویت است.

ضربه گیر

از دیگر موانع پارکینگ میتوان محافظ های گوشه در پارکینگ یا ضربه گیر را نام برد. بر خلاف دیوارهای بتنی که پس از برخورد وسایل نقلیه در اثر ضربه‌ای که وارد می‌شود وآسیب میبینند، محافظ ها که اصولا در گوشه نصب میشوند در برابر آسیب و ضربات مقاوم هستند. در واقع این محافظ ها از دیوارها و ستونهای پارکینگ در برابر ضرباتی که خودروها وارد میکنند محافظت می‌نماید. از مهمترین مزایای محافظ ستون و دیوار پارکینگ میتوان دوام طولانی مدت در برابر ضربات، قابلیت نصب آسان در محل، نصب راحت به وسیله‌ی رول و پیچها و مقاومت و استحکام در برابر تغییرات آب‌وهوایی را نام برد.

نصب مانع پارکینگ

نحوه صحیح نصب مانع پارکینگ

با توجه به ضرورت نصب مانع پارکینگ و کاربردهای آن چیزی که بسیار اهمیت دارد نحوه‌ی صحیح نصب این موانع است. برای نحوه صحیح نصب مناسب مانع پارکینگ به طور صحیح بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:
_ در نصب مانع پارکینگ شرایط ایمن را رعایت کنید. با در نظر گرفتن لزوم‌ و ضرورت نصب مانع پارکینگ، ایجاد یکسری شرایط ایمن جهت نصب آن ضروری می‌باشد. بکارگیری مصالح باکیفیت و تجهیزات نصب مانند پیچهای محکم ضروری است.
_ در نصب مانع پارکینگ استحکام کافی را ایجاد کنید. با توجه به اینکه خیلی از موانع ترافیکی جهت جلوگیری از ترددهای بیجا جایگذاری می‌شوند امکان سرقت آنها بسیار بالاست. با استفاده از مواد با کیفیت نصب مانع پارکینگ را انجام دهید.
_ در آخر جانمایی نصب مانع پارکینگ را مشخص کنید. در نظر گرفتن یک محیط مناسب و متناسب با نوع مانع پارکینگ یکی از مواردی است که در نحوه صحیح ون موثر است.

فروش و نصب مانع پارکینگ

تجهیزات پارکینگ و از جمله موانع پارکینگ از مهمترین لوازم مورد استفاده افراد است. قبل از خرید و فروش موانع پارکینگ ابتدا محل مورد نظر جهت نصب آنها را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه پارکینگ‌ها محل تردد و رفت و آمد وسایل نقلیه زیادی می‌باشد بهتر است برای اینکه یک پارکینگ منظم و منحصربه فرد داشته باشید از شرکتی که تجهیزات پارکینگ را در بهترین کیفیت آن به فروش میرساند، محصول مورد نظر را تهیه کنید.

با توجه به نصب راحت و آسان موانع پارکینگ نیازی به گروه حرفه‌ای و تخصصی جهت نصب آن نیست و کلیه‌ی نکاتی که در مورد نصب باید رعایت بشود در حین فروش به خریدار یادآوری می‌شود. گروه ما در تولید و فروش و نصب مانع پارکینگ تجربه کافی را طی سالیان گذشته کسب کرده است و در نهایت یک محصول باکیفیت و قابل اعتماد را به مشتری عرضه خواهیم کرد. به طور  کلی می‌توان گفت نصب مانع پارکینگ به افراد و اماکن این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن یک محیط منظم و با بالاترین کیفیت داشته باشید.

نوشته های مشابه