تابلو, تابلو اخطاری, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ترافیکی, تابلو خیابانی, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

نقش مثلث خطر در ایمنی

مثلث خطر در ایمنی، یکی از تابلوهای اخطاری، تابلوی مثلث خطر در ایمنی است. در هنگام تصادفات جاده ای و یا نقص فنی خودرو، تابلوی مثلث خطر از جمله تجهیزات ایمنی پرکاربرد به حساب می آید. این تابلوی مثلت خطر در ایمنی باید به فواصل 100 تا 200 متر از جایی که خودروی مورد نظر متوقف شده است نصب شود تا رانندگان جاده ای آن را به صورت هشداری دریافت کرده و برای کاهش سرعت  و یا تغییر جهت خودروی خود اقدام کرده تا حادثه ای رخ ندهد و امنیت جاده ای برای افراد بالاتر برود.

مثلث خطر در ایمنی

نقش مثلث خطر در ایمنی خودرو ها

نقش مثلث خطر در ایمنی خودرو ها، مثلث خطر در ایمنی، وقتی در راه ها و جاده ها به صورت ناگهانی دچار نقص فنی می شوید و مجبور به توقف ناگهانی خودرو می شوید، برای ایمنی خود و سایر افراد لازم است از تابلوی مثلث خطر که دارای شبرنگ است استفاده کنید.

حتما برای شما هم پیش آمده که در جاده در حال رانندگی هستید و به طور ناگهانی با اتومبیلی مواجه می شوید که دچار نقص فنی شده است و به دلیل فاصله ی کمی که از آن خودرو حادثه دیده دارید امکان تغییر مسیر و یا کنترل سرعت خود را در زمان کم ندارید؛ در این زمان هم امنیت شما و هم امنیت ماشین متوقف شده به خطر می افتد. بنابراین ماشینی که متوقف شده است وظیفه دارد با استفاده از تابلوی مثلث خطر شبرنگی که در فواصل 100 تا 200 متری از خودروی خود نصب کرده است؛ شما را مطلع کند تا رانندگان و عابران فرصت کنترل سرعت و تغییر مسیر خود را داشته باشند، به همین دلیل تابلوی مثلث خطر در ایمنی نقش زیادی دارد.

مثلث خطر در ایمنی

نقش مثلث خطر در ایمنی و ترافیک

نقش مثلث خطر در ایمنی و ترافیک، هنگامی که خودرویی در یک جاده ی شلوغ دچار نقص فنی می شود؛ باعث ایجاد ترافیک بالا در آن جاده و مانع حرکت سریع خودرو ها می شود. در این هنگام با استفاده از تابلوی مثلث خطر می توان رانندگان خودرو ها را مطلع کرد و مانع ورود آن ها به آن مسیر شد و از ترافیک بالا جلوگیری کرد.

از این تابلوی مثلث خطر در ایمنی باید تا زمان رفع شرایط اضطراری و برگشتن به شرایط معمولی استفاده کرد و به خودرو ها و عابرانان احتمال وقوع هر حادثه ای را هشدار داد. یک نوع تابلوی مثلث خطر به نام مثلث خطر تاشو نیز وجود دارد که دارای پایه های پلاستیکی است و به راحتی قابل جمع شدن است و  حمل آن نیز بسیار آسان است و در صندوق عقب ماشین فضای خیلی کمی را اشغال می کند.

مثلث خطر در ایمنی

نقش تابلوی مثلث خطر در ایمنی و ترافیک به این صورت است که زمانی که خودروی ما در جاده دچار حادثه شود و در کنار جاده توقف کنیم، در صورتی که از تابلوی مثلث خطر شبرنگ استفاده نکنیم و در نزدیک خودرو آن را نصب نکنیم؛ ممکن است ماشین هایی که در مسیر هستند بدون آگاهی و با سرعت زیاد به سمت صحنه ی حادثه دیده شده و باعث ایجاد یک حادثه ی دیگر مانند تصادف شده و به همین صورت باعث ایجاد ترافیک جاده ای می شود. در نتیجه مثلث خطر در ایمنی و ایجاد ترافیک نقش زیادی دارد و می تواند از بروز حوادث جاده ای و تصادف و ترافیک بالا جلوگیری کرده و موجب امنیت بالاتر جاده ها و بزرگراه ها شود.

مثلث خطر در ایمنی

کاربرد مثلث خطر در ایمنی و زمان استفاده از آن

کاربرد مثلث خطر در ایمنی و زمان استفاده از آن، تابلوی مثلث خطر در صندوق عقب بیشتر خودرو ها قرار دارد و از ملزومات هر خودرویی است. در صورت نداشتن این تابلو مثلث خطر آن را سریع تر خریداری نمایید. در صورتی که اتومبیل شما دچار نقص فنی شد؛ اقدامات زیر را انجام بدهید:

ماشین را به سمت راست خودرو هدایت کرده و پس از آن فلاشر را در صورتی که برق خودرو درست است؛ روشن کرده و سرنشینان خودرو را از وسیله نقلیه پیاده و به مکانی امن منتقل کنید. سپس از مثلث خطر برای مطلع کردن رانندگانی که به سمت شما می آیند استفاده کنید. خرید مثلث خطر و قرار دادن آن در ماشین یک سرمایه گذاری بزرگ است و هزینه اضافی محسوب نمی شود؛ زیرا مثلث خطر در ایمنی تاثیر زیادی دارد.

مثلث خطر در ایمنی

نحوه ی استفاده صحیح از مثلث خطر در ایمنی

نحوه ی استفاده صحیح از مثلث خطر در ایمنی، زمانی که خودرو دچار خرابی یا نقص فنی شود یکی از اصلی ترین کارهایی که باید انجام داد، اطلاع دادن به عابران و رانندگانی است که به آن سمت در حال حرکت هستند. به همین دلیل باید از تابلوی مثلث خطر در ایمنی به منظور ایمنی بیشتر استفاده کرد. در این مطلب به چگونگی استفاده از مثلث خطر و میزان فاصله ی تابلو از ماشین اشاره می کنیم:

  • اگر خودروی شما در پیچ ها یا تپه ها دچار حادثه شده است ؛ تابلوی مثلث خطر را طوری قرار دهید که خودروهای دیگر از فاصله ی 200 متری متوجه شوند.
  • در صورتی که اتوموبیل شما در بزرگراه و یا آزاد راه دچار خرابی شد، این تابلوی خطر را در فاصله ی 150 متری از خودرو قرار داده تا خودرو هایی که سرعت بالا دارند، زمان کافی برای برای عکس العمل و جلوگیری از خطر را داشته باشند.
  • در جاده های برون شهری از آنجایی که سرعت ماشین ها کمتر از بزرگراه ها می باشد، تابلوی مثلث خطر را در فاصله ی کمتری از خودرو (حدود 70متر) قرار دهید. این فاصله برای خودروهای با سرعت پایین تر مناسب است.
  • گاهی ممکن است در یک نقطه ی کور جاده و یا موقعیت پرخطری مجبور به توقف خودروی خود شوید. در این هنگام تابلوی خطر شبرنگ خودرو را در فاصله ی 45 متری قرار دهید.

مثلث خطر در ایمنی، یادتان باشد هنگامی که خودروی شما دچار نقص فنی در جاده شد؛ ابتدا خودرو را به سمت کناره ی جاده هدایت کرده و سپس تابلوی مثلث خطر شبرنگ را از صندوق عقب ماشین برداشته و در نزدیک خودرو نصب کنید (چون توقف در کنار جاده ها کار بسیار خطرناکی است و شما مجبور به توقف هستید) با این کار تا حد زیادی از خطرات و حوادث جاده ای جلوگیری می کنید. این تابلو ها را تا وقتی که به شرایط عادی برنگشتید و در حالت اضطراری هستید، استفاده کنید.

نوشته های مشابه