تابلو ترافیکی سرعت گیر, سرعت گیر, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی, سرعت گیر پلاستیکی اصفهان, سرعت گیر لاستیکی و پلاستیکی, فرتو ترافیک

کاربرد سرعت گیر

سرعت گیر، حفظ ایمنی و امنیت جانی و مالی افراد یکی از مسائل مهم هنگام استفاده از وسایل نقلیه می‌باشد. چرا که خطر تصادفات همیشه رانندگان و سرنشینان را تهدید میکند. به همین منظور در خیابان های درون شهری و جاده ها همواره محدودیت هایی با هدف جلوگیری از تصادفات و حفظ جان افراد اعمال شده است. یکی از این محدودیت ها که بسیار در جاده ها وجود دارد، سرعتگیر می‌باشد. سرعتگیر را میتوان مانعی برای افزایش سرعت دانست که منجر به کاهش سرعت خودرو ها میشود. این وسیله ترافیکی در جاده ها و خیابان های متفاوت می‌تواند نصب شود.

کاربرد سرعت گیر

همانطور که اشاره شد، سرعتگیر نقش مانعی برای افزایش سرعت خودرو را دارد که در نهایت باعث میشود سرعت خودرو ها تا حد زیادی کاهش یابد. بنابراین اصلی ترین کاربرد سرعتگیر را میتوان حفظ امنیت مالی و جانی افراد و حتی عابرین پیاده دانست. همچنین لازم است بدانید که هنگام عبور از سرعتگیر رانندگان موظف هستند سرعت خود را تا حدود ۲۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. به طوری که سرعت ماشین باید تا حد مطلوب کاهش پیدا کند. ناگفته نماند که بیشترین کاربرد سرعت گیر ترافیکی در محل هایی است که عابرین پیاده و یا رانندگان به میزان زیادی از آنها عبور می‌کنند. بنابراین سرعتگیر با جلوگیری از سرعت بالا باعث کاهش آمار تصادفات میشود.

سرعت گیر

روش عملکرد سرعت گیر

لازم است بدانید روش عملکرد سرعت گیر در مکان های مختلف به یک شکل است. بنابراین این موضوع مهم نیست که سرعتگیر  چه جنسی  و یا چه نوعی باشد. عملکرد سرعتگیر به این صورت است که با نصب شدن در مسیر عبور و مرور ماشین ها و افراد سبب میشود که رانندگان سرعت خودروی خود را کاهش دهند. به طوری که سرعتگیر به عنوان یک هشدار دهنده عمل میکند و نحوه عملکرد آن به نوع آن و یا طول آن وابسته نیست. همچنین نحوه عملکرد سرعتگیر ها طوری است که موجب انحراف خودرو از مسیر اصلی نشود بلکه تنها باعث میشود سرعت خودرو کم شود.

سرعت گیر ها در کجا نصب می‌ شوند؟

بیشترین افراد همواره با این سوال مواجه هستند که سرعت گیر ها در کجا نصب می شوند؟ باید گفت که به طور کلی سرعتگیر ها معمولا در معابری نصب میشوند که نزدیک به خیابان های فرعی و چهار راه ها می‌باشد. البته محل نصب سرعتگیر ها تا حدود زیادی توسط پلیس های راهنمایی و رانندگی تشخیص داده میشود چرا که با بررسی ها لازم آن ها میگویند کدام مکان مناسب نصب سرعتگیر ماشین است.
سرعت گیر

انواع سرعت گیر

سرعتگیر ها وسایل ترافیکی متنوعی هستند. اما انواع سرعت گیر ها به طور کلی شامل موارد زیر می‌باشند:
  • سرعت گیر لاستیکی: سرعت گیر لاستیکی یک نوع از سرعتگیر ترافیکی می‌باشد. جنس این سرعتگیر از لاستیک بوده و منعطف است. همچنین این سرعتگیر نسبت به سرعتگیر های بتنی و آسفالتی قیمت بیشتری دارد. سرعتگیر لاستیکی بخاطر جنس بدنه ای که دارد دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر سرعتگیر های ترافیکی دارد بنابراین طول عمر این سرعتگیر بیشتر می‌باشد. از این سرعتگیر بهتر است در جاده های بین شهری استفاده شود چرا که در این جاده ها گرمای هوا زیاد است و این موضوع سبب کاهش اصطکاک در چرخ خودرو میشود. بنابراین استفاده از این سرعتگیر بهترین گزینه است چرا که سرعتگیر لاستیکی می‌تواند وزن پنجاه تن را حمل کند. وزن این سرعتگیر هشت کیلوگرم می‌باشد و حمل راحتی دارد. همچنین فشار کمتری در استفاده از این سرعتگیر به به خودرو وارد میشود.
  • سرعتگیر پلاستیکی: نوعی از سرعتگیر ترافیکی است. این سرعتگیر نسبت به سرعتگیر لاستیکی کم هزینه تر می‌باشد. با اینکه دوام و طول عمر بالاتری در شرایط جوی متفاوت دارد. کیفیت این سرعتگیر بسیار بالاست. جنس سرعتگیر پلاستیکی پامیر است به طوری که هنگام عبور ماشین هیچگونه مشکلی در خودرو به وجود نمی‌آید. این نوع سرعتگیر در طرح های مختلفی دیده می شود. معمولا رنگ سرعتگیر پلاستیکی سفید و زرد می‌باشد. همچنین این سرعتگیر شبرنگی بوده و معمولا در معابر برون شهری و درون شهری استفاده میشود.
  • سرعتگیر آسفالتی و بتنی: سرعتگیر آسفالتی و بتنی جنسی از آسفالت و سنگ دارد. این نوع از سرعتگیر ها به طور ثابت استفاده میشوند و شاید این یک عیب به نظر بیاید چرا که سرعتگیر آسفالتی جابه جا نمیشود. از طرفی ماندگاری و طول عمر سرعتگیر بتنی در هنگام عبور ماشین سنگین بسیار بالا است به طوری که نیز به تعمیر ندارد. در جاده هایی که میزان ماشین سنگین زیاد است از این سرعتگیر بسیار استفاده میشود.
  • سرعت گیر جاده ای: سرعتگیر جاده ای در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و جنس لاستیکی دارد بنابراین انعطاف آن بالا است. سازگاری این سرعتگیر در شرایط جوی متفاوت زیاد است و در ارتفاع مناسبی تولید میشود. استحکام این سرعتگیر بالاست و کیفیت برتری دارد.
  • سرعت گیر پارکینگی: سرعتگیر پارکینگی نوع سرعتگیر است که در مکان هایی مانند پارکینگ بیمارستان، هتل و… مورد استفاده است. جنس این سرعتگیر پلاستیک و لاستیک است.
  • سرعت گیر یک طرفه: سرعت گیر یک طرفه برای یک طرفه کردن مسیر ها استفاده میشود که دوام و انعطاف بالایی دارد. این سرعتگیر ها از جنس پلی کربنات هستند و در آن از میخ های آهنی استفاده میشود. همچنین دارای شبرنگ هستند.
  • سرعت گیر هوشمند: سرعت گیر هوشمند نوعی جدید از سرعتگیر است که منجر به کاهش ارتفاع خودرو میشود و با سطح جاده یکسان است. این دسته از سرعتگیر ها معمولا خیلی متداول نیستند.

سرعت گیر

مزایای سرعت گیر های پلاستیکی و لاستیکی

مزایای سرعت گیر های پلاستیکی و لاستیکی نسبت به دیگر سرعتگیر ها بیشتر است. مزیت های این دو سرعتگیر عبارتند از:
  1. دوام و ماندگاری بسیار در آب و هوا مختلف
  2. آسیب نرساندن به خودرو ها
  3. داشتن شبرنگ در شب برای
  4. عبور ماشین ها
  5. مناسب برای انواع مکان های برون شهری و درون شهری
  6. انعطاف پذیری و دارای قابلیت حرکت
  7. دارای استاندارد های لازم

نوشته های مشابه