فرتو ترافیک, مخروط ایمنی, مخروط ایمنی ترافیکی, مخروط پلاستیکی ترافیکی, مخروط ترافیکی, مخروط ترافیکی تاشو, مخروط ترافیکی کوچک

نقش مخروط ترافیکی

نقش مخروط ترافیکی، یک سری از وسایل ترافیکی نقش هشدار دهنده برای رانندگان در جاده‌ها و خیابان‌ها را دارند. و حریم خاصی را برای رانندگان مشخص می‌کنند که نباید آ وارد آن شد و نباید در این میان نقش مخروط ترافیکی را ندید گرفت. یکی از این تجهیزات ترافیکی مخروط ترافیکی است که مسیر عبوری رانندگان را کانالیزه کرده و حد و حدود ماشین ها را مشخص می‌کند.

مخروط ترافیکی

مخروط ایمنی یا مخروط ترافیکی برای نشان دادن محدوده ممنوع رفت و آمد در جاده ها و بزرگراه ها به کار می رود. مقاومت در مقابل اشعه ی ماورا بنفش خورشید و رطوبت، مقاومت در برابر ضربه و انعطاف پذیری مناسب از ویژگی های اصلی این مخروط ها می باشد.

نقش مخروط ترافیکی

نقش مخروط ترافیکی

تجهیزات ترافیکی نقش بسیار مهمی در بالا بردن ایمنی و کم شدن میزان خطرات دارند. نقش مخروط ترافیکی و انواع آن یکی از رایج ‌ترین و مناسب ‌ترین این تجهیزات می‌باشند. محدود کردن بخشی از مسیر به طوری که هم رانندگان در حال رفت و آمد هشدار لازم را دریافت کرده و هم در صورت دیده نشدن خط‌های حریم، آسیبی به ماشین و افراد وارد نشود، مجموعه‌ای از هدف‌ها برای طراحی و فروش مخروط ترافیکی است.

زیاد شدن ارتباطات و وسعت حمل و نقل در سطح معابر و خیابان‌ها باعث شده تا استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردارشود. تجهیزات استاندارد ترافیکی دارای تنوع زیادی بوده و برای کنترل ترافیک، جلوگیری کردن از حادثه و میزان تصادفات، بالا بردن ایمنی خیابان و حفظ حریم مورد استفاده قرار می‌گیرند. با خرید وسایل ترافیکی استاندارد از فروشگاه‌های معتبر می‌توان متنوع ‌ترین محصولات را مشاهده کرد و بهترین آنها را خریداری کرد. استفاده از تجهیزات ترافیکی استاندارد این مزایا را ایجاد کرده تا با صرف کم‌ترین هزینه ازایجاد خیلی از تصادفات جلوگیری کند.

کاربرد مخروط ترافیکی

مخروط ترافیکی هنگامی که بخشی از جاده به هرعلتی بسته شده‌ است و یا پرسنل راهداری مشغول به انجام کار هستند در محل قرار داده می‌شود و نقش مخروط ترافیکی این است که به رانندگان هشدار دهد که از آن مسیر رفت و امد نکنند. اندازه استاندارد مخروط ایمنی به شکلی است که کاملاً در معرض دید رانندگان و عابرین از نقاط دور است و می‌توانند با مشاهده آن نسبت به کاهش سرعت خود یا تغییر مسیر اقدامات لازم را انجام دهند. موضوع بسیار مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که کاربرد مخروط ترافیکی فقط نقش هشدار دهنده را برعهده دارد و نمی‌تواند از ضربه جلوگیری کند.

نقش مخروط ترافیکی

مخروط ترافیکی هیچ محدودیتی در مکان استفاده ندارد و در هر جایی که مورد نیاز است می‌توان از آن استفاده کرد و به خوبی نقش خود را انحام می‌دهد.

جداسازی معابر برای رفت و آمد ماشین، عبور افراد وجدا کردن محوطه‌های تجاری و آموزشی. استفاده در خیابان‌ها و جاده‌های بیرون شهری برای هشدار به رانندگان و جداسازی محل عبور.جلوگیری ازرفت و آمد خودرو در اتوبان و خیابان در صورت افتادن اتفاق خاص. کنترل کردن ترافیک منطقه. مشخص کردن حریم در پارکینگ و مکان‌های تجاری یا مسکونی.تعیین مسیر در کارخانه‌های تجاری و صنعتی.استفاده در پیچ‌های خطرناک جاده ها. ایمنی کردن تقاطع اتوبان ها. جداسازی مسیر رفت و برگشت. استفاده در پیاده رو ها.

تولید مخروط ترافیکی

تولید مخروط ترافیکی از جنس پلاستیک نرم و قابل انعطاف است که این انعطاف‌پذیری باعث ماندگاری و طول عمر آن می‌شود. به علت وجود انعطاف‌پذیری مخروط ایمنی می‌تواند ضربه‌های خیلی شدید را تحمل کند و بدنه آن دچار شکستگی و یا ترک خوردگی نشود. رنگ به کار رفته در ساخت این محصول به شکلی است که با شرایط سرد و گرم شدن تغییر رنگ نمی‌دهد و درخشندگی خود را از دست نمی‌دهد‌ تا در زمان‌های مختلف از دور دیده شود. این وسیله فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و تعداد بسیاری از آن می‌تواند در یک فضای کوچک روی هم گذاشته شود و این باعث حمل و نقل راحت و آسان آن می‌شود.

موضوع مهمی که در ساخت مخروط ترافیکی قابل توجه است، وزن این وسیله است که خیلی کم است و یک فرد می‌تواند چندین عدد آن را به تنهایی جابه جا کند. مخروط ترافیکی در رنگ‌های قرمز سفید و یا زرد نیز ساخته می‌شود اما اصلی ‌ترین و مهم‌ترین آن رنگ قرمز است. به دلیل هشدار دهندگی که دارد. مخروط ایمنی می‌توانند از لاستیک، پلیمر پی وی سی، پلیمر پلی اورتان، پلاستیک و…تولید شوند و به همین دلیل خاصیت آنتی استاتیک، آنتی uv و آنتی اکسیدانی بسیار بالایی داشته و به آسانی خراب نمی‌شود.

نقش مخروط ترافیکی

خرید مخروط ترافیکی

پیشنهاد ما این است که برای خرید مخروط ترافیکی بیشتر از هر چیزی به متریال به کار رفته در آن توجه داشته‌باشید متریال به کار رفته باید مقاومت خیلی خوبی در هرشرایط آب و هوایی داشته باشد. همچنین دانستن این نکته لازم است که این مخروط‌های ترافیکی نباید در آفتاب شدید و شرایط آب و هوایی رنگ خود را از دست بدهند. خرید مخروط ایمنی باید به ویژگی‌های بصری و مقاومت مکانیکی آن توجه ویژه‌ای داشت، در عین حال قرار گیری کله قندی ترافیکی در محیط‌های باز ممکن است باعث آسیب‌پذیری از تغییرات آب و هوایی و تابش نور خورشید شود. در نظر گرفتن این ویژگی‌ها در کنار قابل دید بودن در شب استاندارد مخروط‌ها را تعریف می‌کنند.

استفاده از شبرنگ و به کارگیری رنگ‌های جالب توجه کمک می‌کنند تا کله قندی در شرایط متفاوت بتواند حالت هشدار دهنده خود را حفظ کند. با خرید مخروط ترافیکی استاندارد از فروشگاه‌های معتبر می‌توان میزان خسارات را با کم‌ترین هزینه کاهش داد. مخروط ایمنی استاندارد و مدرن امروزی از تکنولوژی برتر نوین جهان تولید می‌شوند و با استفاده از آن در معابر شهری، برون شهری و پارکینگ‌ها می‌توان از مزایای زیر بهره مند شد:

  • قیمت خیلی مناسبی دارد و از کم هزینه ‌ترین تجهیزات ترافیکی حساب می‌شود
  • انعطاف‌پذیری بالایی دارد و در اثر برخورد ماشین به آن در نقش ضربه گیر عمل می‌کند.
  • با محیط زیست سازگار بوده و نسبت به شرایط محیطی و فیزیکی مقاومت خیلی بالایی دارند.
  • به آسانی نصب شده، سبک هستند و می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد.
  • با خاصیت شبرنگی که دارند در موقع شب هم قابل مشاهده می‌باشند.

نوشته های مشابه