فرتو ترافیک, مخروط ترافیکی, مخروط ترافیکی تاشو, مخروط ترافیکی کوچک

انواع مخروط ترافیکی و ویژگی های آن

مخروط ترافیکی، انواع مختلف وسایل ترافیکی نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی و کاهش میزان خطرها دارند. مخروط ترافیکی و انواع آن یکی از رایج ترین و مناسبترین این تجهیزات می باشند. محدود کردن بخشی از مسیر در صورتی که هم رانندگان در حال تردد هشدار لازم را دریافت کرده و هم در صورت دیده نشدن خطوط، آسیبی به خودرو و سرنشین وارد نشود،

مخروط ترافیکی

انواع مخروط ترافیکی: مخروطی، کله قندی، قندیل و مخروط پلاستیکی از نام های ای محصول هستند که برای این نوع از تجهیزات ترافیکی به کار میروند که دارای انواع متفاوتی هستند.

  • مخروط ترافیکی از جنس pv نرم (پلاستیک قابل انعطاف)
  • ماندگاری با بهترین کیفیت
  • اشغال کمترین فضای ممکن
  • کارایی در محیط های باز و بسته
  • دارای پایه محکم در قسمت پاینی و در رنگهای بازتاب بالا
  • در 3 سایز 45،65،75 سانتی

مخروط ترافیکی

جنس مخروط ترافیکی

مخروط ترافیکی یکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی حساب می شود که کار اصلی آن تغییر مسیر ماشین ها است. این مخروط ها دارای جنس لاستیکی است و جنس خاص این جنس مخروط ترافیکی باعث می شود تا در برابر ضربه ها آسیب های وارد شده مقاومت کرده و کیفیت اول خود را از دست ندهد.
مخروط ها اکثرا در رنگ های شب رنگ، ساخته می شود. رنگ این تجهیزات ترافیکی به شما کمک میکند تا بتوانید در تاریکی به بهترین شکل مسیر خودرو ها را هدایت کنید. این مخروط ها در رنگ های متفاوت ساخته می شود و رنگ قرمز و تارنجی آن کاربرد بیشتری دارد. این محصول دارای ارتفاع های متفاوت می باشد که شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز خود محصول دلخواه را خریداری کنید

مخروط ترافیکی

رنگ های مخروط ترافیکی و کاربرد آن ها

به دلیل قوانین ترافیک بین المللی رنگ‌ بندی متفاوتی برای مخروط‌های ترافیکی ارائه شده است. استفاده کردن مناسب از انواع مخروط در کنترل مفید ترافیکهای شهری و جاده‌ای نقش دارد. حلقه سفید شب‌تاب و یا چراغی که به دور مخروط ترافیکی وصل می‌شود برای دیده شدن مناسب آن‌ها در شب لازم است.
مخروط ترافیکی حلقه‌دار سبز و سفید: این نوع مخروط نشان دهنده دسترسی راننده خودروها به یک لاین است.

مخروط حلقه‌دار زرد و سفید: توقف ممنوع. این نوع مخروط در مواقع ترافیک‌های سریع و با حجم بالا به کار می‌رود.
مخروط آبی سفید با حلقه سفید یا زرد: این نوع مخروط ترافیکی به شما نشان میدهد که وجود کابل و یا ساختارهایی در ارتفاعات است که امکان دارد به سقف ماشین یا کامیون برخورد کند.

مخروط سبز: این نوع مخروط ها وجود انشعابات بزرگراه و ورودی پروژه‌های تاسیساتی را به خودروها نشان می‌دهد. به این صورت آن‌ها می‌توانند در زمان مناسب سرعت خود را کم کنند.

مخروط زرد رنگ: رنگ زرد در این مخروط ها نشان دهنده خطر است. و احتمال خطر برق‌گرفتگی با برق فشار زیاد را نشان می‌دهد.

مخروط نارنجی یا قرمز: بهترین و پرکاربردترین نوع مخروط ترافیکی است. برای وجود خطر شدید در یک منطقه استفاده می‌شود. اکثرا این نوع مخروط را در سطح شهر میبینیم‌.

کاربرد مخروط ترافیکی در شهر

از مخروط ترافیکی در شهر برای نشان دادن مکان ساخت و ساز در نزدیک معابر ماشین رو، بستن راه ورودی یک خیابان، نشان دادن محدوده بازی بچه ها و در مجموع برای جداسازی مسیر ماشین‌ها استفاده می‌شود.

اندازه و وزن مخروط های ترافیکی

کله قندی ایمنی توسط کاربردهای متفاوت ، دارای اندازه‌های مختلفی است. این مخروط ترافیکی وسیله از کوچکترین اندازه یعنی سی سانتیمتری تا بزرگترین اندزاه (یک متری) به فروش می‌رسد. وزن مخروط‌های ترافیکی طبق استاندارد مشخص شده است. مخروط ۳۰ سانتیمتری ۰.۵ کیلو گرم, ۷۰ سانتیمتری ۳.۲ کیلوگرم و ۹۰ سانتیمتری ۴.۵ کیلوگرم وزن دارد.

مخروط ترافیکی

عوامل تاثیر گذار بر مخروط ترافیکی

به علت مواد به کار رفته در این مخروط ها بسیار مناسب و به صرفه می باشد. اما همانطور که میدانید باید موقع انتخاب تجهیزات ترافیکی به استاندارد های محصول توجه کرد. قیمت کله قندی ترافیکی بستگی به مدل و ارتفاع آن دارد و با یکدیگر متفاوت است. برای دانستن قیمت انواع محصولات مانند: کله قندی کف لاستیکی، مخروط ترافیکی حلقه دار، کله قندی ترافیکی ژله ای، مخروط تاشو و … می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

مخروط ترافیکی از مواد پلیمری پی وی سی ساخته شده که دارای آنتی یو وی، آنتی اکسیدانت و آنتی استاتیک است که این مواد خاصیت انعطاف پذیری و مقاومت مخروط را چندین برابر افزایش میدهد. ساختار پلاستیکی نرم و قابل انعطاف‌ نکته‌ای مثبت برای مخروط‌ ها حساب می‌شود، زیرا ممکن است مورد برخورد وسایل نقلیه قرار گیرند و این ویژگی آسیب دیدن آن‌ها و وسایل نقلیه را کم میکند

این مخروط ها وسیله ساده ای هستند که برای کمک کردن به کنترل ترافیکها استفاده می شود. و تا زمانی که بزرگراه های اصلی هستند ، از آنها استفاده می شود. مخروط ها در ابعاد و شکل های متفاوتی وجود دارند. گاهی برای هدایت ترافیک در نزدیک پروژه های ساختمانی یا رویدادهای بزرگ استفاده می شوند. اگر خرابی نیاز به توقف در کنار یک بزرگراه شلوغ داشته باشد، می‌توانند نوع دیگر و کوچک‌تر را برای استفاده رانندگان حمل کنند.

مخروط ترافیکی

کاربرد مخروط ترافیکی

کاربرد مخروط ترافیکی در آستانه جنگ جهانی اول در ایالات متحده ایجاد شد. این تجهیزات در اصل از بتن تولید شده بودند که به رانندگان انگیزه می داد تا هشدارهای ترافیکی را جدی بگیرند. امروزه این مخروط های معمولی از پلاستیک تولید شده اند.که رایج ترین آن مخروط های نارنجی هستند، اما دیگر رنگ های نئون روشن نیز استفاده می شود. مخروط ها اکثرا به راحتی روی هم گذاشته می شوند و تعداد بسیاری را می توان در یک فضای کوچک ذخیره کرد.

تجهیزات ایمنی ترافیکی در بزرگراه ها در مواقع تصادف یا ساخت و ساز های جاده ای برای هدایت جریان استفاده می‌شوند همینطور ترافیک موانع و سد هایی فیزیکی و قابل دید ایجاد می‌کنند که به کنترل و روان بودن جریان ترافیکی کمک می‌کند. وسایل ایمنی کنترل تا پیچ های جاده و جدا کننده های میان جاده ای را مشخص کنند و یا یک سری موانع و سد برای ترافیک ماشین ها در پارکینگ ها و گاراژ ها ایجاد کنند.

در مکان های تصادف از تجهیزات ترافیکی بیشترین استفاده را انجام می‌دهند تا بتوانند ترافیک ورودی به جاهای دیگر از اطراف ماشین ها متوقف شده را هدایت کنند و همچنین به ماشین های امدادی اجازه دسترسی به محل حادثه و رسیدگی به افراد آسیب دیده داده شود از تجهیزاتی که به طور رایج در محل تصادفات استفاده می‌شود می‌توان به مخروط ها و کله قندی ها ، چراغ های چشمک زن و یا هشدار دهنده، بشکه ها و نوار های براق اشاره کرد که این تجهیزات باید دارای رنگ هایی روشن و نور هایی که توجه را جلب کند باشد موانع کنترل ترافیک می‌تواند دارای استوانه های جدا کننده یا چیدمانی از راه بند های قفل شونده باشند که می‌توانند تمام یک لاین را ببندند یا هشدار برای بسته بودن کل جاده را اعلام کنند

نوشته های مشابه