فرتو ترافیک, مخروط ایمنی, مخروط ایمنی ترافیکی, مخروط پلاستیکی ترافیکی, مخروط ترافیکی, مخروط ترافیکی تاشو, مخروط ترافیکی کوچک, مخروط کله قندی

نحوه ی ساخت مخروط ترافیکی شرکت فرتو ترافیک

ساخت مخروط ترافیکی، یکی از ابزارهایی که به صورت روزانه و متداول با آنها در سطح شهر و خیابان‌ ها رو به رو می‌شویم مخروط‌ ترافیکی است. مخروط‌های ترافیکی از ابزارهای راهنمایی مسیر هستند که در جاده‌ها و خیابان‌ها برای ایمن سازی موقت مسیر به کار می‌روند. در این مقاله قصد داریم تا تاریخچه، کاربرد و نحوه ساخت مخروط ترافیکی را به شما آموزش دهیم.

مخروط ترافیکی

مخروط ترافیکی یا Traffic Cone یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات ترافیکی است که از آن جهت تغییر مسیر و مسدود سازی موقت یک مسیر در خیابان‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از افراد این وسیله را با نام کله قندی نیز می‌شناسند. ساخت مخروط ترافیکی به دلیل مزایای فراوان این وسیله در ایجاد نظم و کنترل عبور و مرور، جایگاه ویژه‌ای در بین تمامی ابزارآلات ترافیکی دارد.

ساخت مخروط ترافیکی

اولین تولید کننده مخروط ترافیکی

اولین تولید کننده مخروط ترافیکی، مخروط‌ های ترافیکی توسط چارلز دی اسکنلون، آمریکایی اختراع شد. چارلز یک نقاش بود و زمانی که به عنوان نقاش در بخش نقاشی خیابان شهر لس آنجلس کار می‌کرد، تحت تأثیر سه پایه های چوبی سنتی و موانعی که برای علامت گذاری جاده‌ها استفاده می‌شدند قرار گرفت و مخروطی را طراحی کرد که با یک ضربه به جایگاه اولیه خود بازگردد. حق اختراع او در سال 1943 به او اعطا شد. (ساخت مخروط ترافیکی)

مخروط های ترافیک برای اولین بار در سال 1958 در انگلستان استفاده شد، زمانی که بزرگراه M6 افتتاح شد. مخروط های ترافیکی جایگزینی برای مشعل های پارافین فانوس قرمز بودند که در طول ساخت و ساز در کنارگذر پرستون استفاده می شدند. درسال 1961، شخصی به نام دیوید مورگان از بریتانیا مدعی شد که او مخترع و طراح اولین مخروط ‌های پلاستیکی ترافیکی است و جهت جایگزین مخروط‌‌های چوبی هرمی، آنها را طراحی کرده است. هرچند در این مقاله بیان شد که او مدعی این سمت است اما امروزه بسیاری از منابع ساخت مخروط ترافیکی را به نام دیوید مورگان درج می‌کنند.

مخروط‌ ترافیکی در گذشته به واسطه بتن و چوب ساخته می‌شد اما با گذر زمان از پلاستیک برای ساخت آنها استفاده کردند زیرا ساخت مخروط ترافیکی با بتن و چوب آسیب‌های متعددی را برای مردم و کارکنان ایجاد می‌کرد.

ساخت مخروط ترافیکی

انواع مخروط ترافیکی

مخروط های ترافیکی معمولی نارنجی «ایمنی» فلورسنت یا سبز لیمویی هستند، اما در برخی کشورها از رنگ های دیگر نیز استفاده می شود. انواع مخروط ترافیکی که توسط شرکت فرتو ترافیک اقدام به ساخت مخروط ترافیکی صورت می گیرد، معمولاً دارای نوارهای بازتابنده، شب رنگ و یا رنگ سفید در اطراف خود هستند تا دید را افزایش دهند.

موارد مورد نیاز جهت ساخت مخروط ترافیکی

مخروط‌ های ترافیکی در طول روز با آسیب‌های مختلفی رو به رو هستند از جمله تصادف با ماشین‌ها، پرت شدن توسط انسان‌ها و… همه این اتفاقات تولید کنندگان را مجبور می‌کند تا از متریال و موارد مورد نیاز جهت ساخت مخروط ترافیکی که در ابتدا از آن باید استفاده کنند که در برابر تمامی این فشار‌ها آسیب کمتری ببینند.
همانطور که اشاره شد در گذشته این مخروط‌ها با فلزات، بتن و چوب ساخته می‌شدند اما حمل و نقل آنها بسیار سخت و طاقت فرسا بود. حمل و نقل سخت از دلایلی بود که تولید کنندگان تصمیم گرفتند تا از پلاستیک برای ساخت مخروط ترافیکی استفاده کنند.

ساخت مخروط ترافیکی

جنس پلاستیکی یا لاستیکی مخروط‌های ترافیکی، حمل و نقل را آسان می‌کند و همانطور که آسیب کمتری می‌بیند، آسیب کمتری به دیگران نیز وارد می‌کند. اگر دوست دارید تا خود یک مخروط ترافیکی بسازید، می‌توانید جهت ساخت مخروط ترافیکی از چند چوب، پارچه یا پلاستیک نارنجی و مقداری میخ کمک بگیرید. پس از اتصال چوب‌ها به یکدیگر، پارچه یا پلاستیک نارنجی خود را به بدنه مخروط نصب کنید. برای خرید مخروط ترافیکی با بالاترین کیفیت کافیست با همکاران و کارشناسان فروش ما تماس بگیرید

کاربرد مخروط ترافیکی

مخروط های ترافیک معمولاً در خارج از منزل در جاده یا موقعیت های دیگری که نیاز به تغییر مسیر، هشدار قبلی در مورد خطرات یا جلوگیری از ترافیک دارند استفاده می‌شود. کاربرد مخروط ترافیکی همچنین برای مشخص کردن محل بازی کودکان یا مسدود کردن یک منطقه استفاده می شود. برای استفاده در شب یا موقعیت‌های کم نور، مخروط‌های ترافیک معمولاً با یک نوار بازتابنده نور برای افزایش دید طراحی می‌شوند. گاهی اوقات، ممکن است مخروط ترافیکی جهت افزایش دید، به چراغ های چشمک زن مجهز شوند.

مخروط های ترافیک به گونه ای طراحی شده اند که افراد بتوانند از فواصل دور نیز آنها را ببینند و به راحتی قابل جابجایی باشند. مخروط‌ها در اندازه های مختلفی استفاده می شوند که معمولاً از حدود 30 سانتی متر تا کمی بیش از 1 متر متغیر است. مخروط های ترافیکی رنگ های مختلفی دارند که رنگ های نارنجی، زرد، صورتی و قرمز به دلیل درخشندگی، رایج ترین و پرکاربرد ترین هستند. از برخی دیگر رنگ‌ها می‌توان به سبز و آبی نیز اشاره کرد که معمولا دور این مخروط‌ها نوار بازتابنده نور نصب می‌شود تا به دید بیشتر کمک کنند.

ساخت مخروط ترافیکی

از دیگر کاربرد مخروط‌ ترافیکی علاوه بر خیابان‌ها، جاده‌ها، محل عبور و مرور و… استفاده در برگزاری دوره های مسابقات اتوکراس و ماشین سواری است. مخروط‌ها همچنین اغلب در فضاهای عمومی سرپوشیده برای مشخص کردن مکان‌هایی که برای عابران پیاده بسته هستند، مانند از کار افتادن سرویس‌های بهداشتی یا برای نشان دادن شرایط خطرناکی مانند کف لغزنده نیز استفاده می‌شوند. آنها را می توان در زمین های بازی مدرسه برای محدود کردن مناطق یک زمین بازی، مراسمات مختلف در خیابان نیز استفاده کرد. برخی از مخروط‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شوند، مینیاتوری هستند و برخی از مخروط‌ها یکبار مصرف هستند که از کاغذ ساخته شده‌اند.

لازم به ذکر است که تعداد بیشماری از مخروط‌های ترافیک به صورت روزانه دزدیده می‌شوند. بنابراین اگر قصد خرید مخروط‌های ترافیکی را دارید به ایمن سازی آنها نیز فکر کنید. لیست تهیه شده کاربرد مخروط‌های ترافیکی را به طور کلی به شما نشان می‌دهد:
زمین ناهموار
پیچ های تند یا اصطلاحا تیز
محیط‌های تجاری (پاساژها)
محل توقف خودروها
تصادفات
زمین‌های ورزشی
مراسمات مختلف در خیابان
پارکینگ
محیط های تفریحی
چاله‌ها
پارکینگ‌ها

ساخت مخروط ترافیکی

آنچه از مقاله ساخت مخروط ترافیکی آموختیم:
مخروط‌های ترافیکی یکی از پرکاربردترین ابزارآلات راهنمایی و رانندگی است که نه تنها در جاده‌ها و خیابان‌ها بلکه می‌توان از آنها برای ایجاد امنیت یک منطقه و حفظ جان افراد نیز استفاده کرد. ساخت مخروط ترافیکی برای افراد عادی کمی مشکل است زیرا ترکیب مواد اولیه و قالب‌های ساخت آن نیاز به علم و آگاهی خاصی دارد. از این رو پیشنهاد می‌دهیم تا درصورتی که قصد دارید صاحب مخروط‌های ترافیکی شوید، از یک فروشگاه معتبر آنها را خریداری کنید.

نوشته های مشابه