تابلو, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو جاده ای, تابلو خیابانی, تابلو و علائم, تابلوهای ایمنی, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

کاربردهای تابلوی برامدگی چیست

تابلو سرعت گیر

تابلوی برامدگی، با گسترش ترددهای شهری و افزایش تعداد انواع تابلوهای راهنمایی رانندگی و علائم هشدار دهنده یکی از علائمی که بارها با آن مواجه می شویم تابلوی برامدگی می باشد. از آن جا که این دسته از علائم راهنمایی رانندگی دارای شباهت هایی هستند، یکی از مهم ترین چالش های شهروندان در رابطه با آن پاسخ به این سوال است که کاربردهای تابلویی برامدگی چیست؟

گسترش روزافزون جمعیت و ترافیک شهری اهمیت و ضرورت وجود تابلوهای هشدار دهنده را بیشتر از هر وقتی نمایان می سازد. وجود و نصب به موقع این علائم هشدار دهنده به کاهش ترافیک و انواع سوانح کمک بسزایی می کند؛ با این حال در برخی مواقع شباهت برخی از این تابلوها سبب عدم درک صحیح و به موقع رانندگان و عابرین شده و خود منجر به ایجاد برخی حوادث می شود. پیش از آن که به تعریف تابلوی برامدگی بپردازیم نگاهی اجمالی به کاربرد تابلوهای هشداری خواهیم داشت.

تابلوی برامدگی

تعریف تابلوهای هشدار دهنده و تابلوی برامدگی

همان طور که اشاره شد به دلیل شباهت ساختاری برخی از تابلوها می بایست ابتدا درک درستی از تعریف تابلوهای هشدار دهنده و تابلوی برامدگی پیدا کرد. این تابلوها که همواره دارای اعلانات هشداری و بازدارنده هستند، عموما مثلثی شکل بوده و دارای حاشیه قرمز رنگ در جهت رویت پذیری بیشتر و انتقال هشدار می باشند. همواره می بایست این دسته از علائم انتظامی را جدی گرفته و از آن ها تبعیت کرد؛ بدیهی است که عدم پیروی از این اعلانات شامل انواع جرایم رانندگی بوده و زمینه ساز حوادث و خسارات مالی و جانی بی شماری می باشد. در ادامه این مقاله به شباهت ها و ضرورت نصب تابلوی برامدگی استاندارد خواهیم پرداخت.

تابلوی برامدگی چه شکلی است؟

در میان تابلوهای هشدار دهنده برخی از آن ها و به خصوص تابلوی دست انداز و تابلوی برامدگی دارای شباهت های ظاهری بوده و باعث گیج شدن برخی از رانندگان خودروها و دوچرخه سواران می شود. همان طور که اشاره شد این تابلو در دسته تابلوهای هشدار دهنده قرار دارد و به همین سبب آن ها را به شکل مثلثی مشاهده می کنید. برای شناخت سریع تر و درک تفاوت تابلوی برامدگی و تابلوی دست انداز کافیست به تعداد برآمدگی آن ها توجه کنید؛ تابلوی برامدگی دارای یک برآمدگی بوده و تابلوی دست انداز دارای 2 برآمدگی می باشد.

تابلوی برامدگی

کاربرد تابلوی برامدگی چیست؟

یکی از نکات کلیدی در این مقاله اشاره به این مطلب است که کاربرد تابلوی برامدگی چیست؟ عموما این تابلو ها را در کنار و یا پیش از انواع سرعت گیرها می توانید مشاهده کنید. کاربرد این علائم از هنگامی مورد توجه قرار گرفت که سوانح ناشی از عدم رویت سرعت گیر ها اوج گرفت. در کنار مزایایی که سرعت گیرها ارائه می دهند، یکی از عمده معایبی که به این ابزار ترافیکی و به خصوص به نوع آسفالتی آن ها وارد می شود عدم رویت به موقع آن ها می باشد؛ از این رو در بسیاری از کشورهای جهان وجود تابلوی هشدار دهنده سرعت گیر را در کنار این سرعت گیرها تبدیل به قانون ساخته اند.

نصب این تابلوها نقش عمده ای در کاهش مواردی همچون توقف ناگهانی خودروها، برخورد موتور سوارها و دوچرخه سواران با سرعت گیرها داشته و از انحراف یا واژگونی هر یک از آن ها جلوگیری می کند.

مزایای تابلوی برامدگی

همان طور که در طول مقاله اشاره شد مزایای تابلوی برامدگی در کاهش خسارات ناشی از مواجهه با سرعت گیرها کاملا مشهود می باشد. این تابلوها به خصوص در معابر دارای نور کم و اماکنی که دارای سرعت گیر بتنی و آسفالتی هستند نقش مفیدی را ایفا کرده و از بسیاری از حوادث و خسارات جانی و مالی جلوگیری می کنند.

تابلوی برامدگی

قوانین تابلوی برامدگی به چه صورت است؟

یکی از پر اهمیت ترین مطالب در خصوص مواجهه و به کار گیری این علائم پاسخ به این سوال است که قوانین تابلوی برامدگی به چه صورت است؟
بر اساس قوانین و ضوابط درج شده در آئین نامه راهنمایی رانندگی، رانندگان انواع وسیله های نقلیه پیش از مواجهه فیزیکی با سرعت گیر و در هنگام رویت تابلوی برامدگی می بایست اقدام به کاهش سرعت کرده و با حداقل سرعت مجاز از آن ها عبور کنند. پیروی از این قوانین در جهت حفظ ایمنی عابرین پیاده و همچنین کاهش صدمه و استحلاک خودروها ضروری بوده و عدم تبعیت از آن خطرساز می باشد.

در خصوص شرایط نصب این تابلوها نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نصب در مکان مناسب طبق ضوابط
  • نصب در زاویه و ارتفاع مناسب
  • بهره گیری از آلیاژ مناسب انواع شرایط جوی
  • بهره مندی از رتگ و علامت با کیفیت
  • رویت پذیری از فاصله ایمن
  • برخورداری از شبرنگ برای رویت بیشتر در اماکن تاریک
  • قابلیت نصب به شکل ریلی یا پیچی

تابلوی برامدگی

تولید کننده تابلوی برامدگی

یکی از مهم ترین نکات در کارایی هر یک از علائم هشدار دهنده اطمینان از کیفیت ساخت، خوانایی و طول عمر مفید آن ها می باشد. مسئولین و طراحین فضاهای شهری در جهت بهره مندی از حداکثر کارایی این تابلوها می بایست نسبت به انتخاب تولید کننده مناسب توجه ویژه ای داشته باشند. شرکت ترافیک ساز تولید کننده تابلوی برامدگی و انواع تابلوهای راهنمایی رانندگی بوده و توجه ویژه ای در طراحی و تولید هر یک از این تابلوها داشته است.

جنس بدنه به کارگیری شده در ساخت تابلوهای راهنمایی رانندگی این تولیدی از جنس بدنه گالوانیزه بوده و حداکثر کارایی را در برابر نور آفتاب، شرایط مختلفی اقلیمی و نور آفتاب ارائه می دهد. رنگ به کار گرفته در طراحی این تابلو های ترافیکی ترافیک ساز از جنس الکترواستاتیک بوده و از قابلیت رویت بالا و ماندگاری بسیار بالا برخوردار می باشد. همچنین این تابلوهای ساخته شده از قابلیت بازتابش نور بهره مند بوده و مناسب نصب در انواع شراط محیطی می باشند.

فروش تابلوی برامدگی

با افزایش جمعیت های شهری و ترددهای برون و درون شهری نیاز به وجود علائم راهنمایی رانندگی و به خصوص تابلوهای هشدار دهنده بیش از پیش احساس می شود. اطمینان از نصب به موقع و کیفیت ساخت استاندارد هر یک از این محصولات نقش بسزایی در کارایی آن ها دارد. هم اکنون جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش تابلوی برامدگی و سایر تابلوهای راهنمایی رانندگی می توانید با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه