تابلو, تابلو اخطاری, تابلو ایمنی, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو ترافیکی هشدار دهنده, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلوهای ایمنی, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

تابلو دست انداز و برامدگی ترافیکی

تابلو سرعت گیر

تابلو دست انداز و برامدگی، با گسترش ترددهای درون و برون شهری همواره شاهد حضور تعداد بیشتری از انواع تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی در فضاهای درون شهری و برون شهری بوده ایم؛ افزایش تعداد این تابلوها و همچنین شباهت های میان آن ها آگاهی و درک صحیح هر یک از آن ها را ضروری ساخته و در این میان تابلو دست انداز و برامدگی ترافیکی نیز از آن دسته تابلوهای هشدار دهنده هستند که دارای شباهت زیادی با یکدیگر می باشند.

این دسته از تابلوها که در زیر شاخه تابلوها و علائم هشدار دهنده انتظامی قرار می گیرند، از جمله علائمی هستند که عدم پیروی از آن ها خسارات بی شماری را به ارمغان می آورد؛ لذا برای درک بیشتر این تابلوها می بایست ابتدا به تعریف و عملکرد تابلوهای هشدار دهنده انتظامی پرداخت. تابلوهای هشدار دهنده انتظامی اصولا مثلثی شکل بوده و با وجود حواشی قرمز رنگ آن ها قابل تفکیک با سایر اعلانات راهنمایی و رانندگی هستند. این دسته از علائم انتظامی همواره نقش ویژه ای در کنترل ترافیک و کاهش حوادث ناشی از رانندگی داشته و نصب به موقع آن ها نقش بسزایی در کاهش سوانح داشته اند. رانندگان انواع وسایل نقلیه می بایست در هنگام مواجهه با هر یک از این تابلوها نسبت به اعلان درج شده اقدام به عمل کنند.

تابلو دست انداز و برامدگی

تابلو دست انداز و برامدگی چیست؟

همانگونه که در ابتدای مقاله گفته شد، به دلیل شباهت های ساختاری 2 تابلوی ذکر شده می بایست ابتدا درک درستی از تعریف هر یک از آن ها پیدا کرد؛ لذا در این قسمت از مقاله به این پرسش می پردازیم که تابلو دست انداز و برامدگی چیست؟ تابلو برامدگی به آن دسته از علائم هشدار دهنده انتظامی گفته می شود که در کنار سرعت گیرهای ترافیکی قابل رویت هستند. این علائم به خودروها و سایر وسیله های نقلیه پیش از رسیدن به سرعت گیر ها نسبت به کاهش سرعت هشدار می دهند.

شکل ساختاری این تابلوها مثلثی شکل بوده و با حواشی قرمز رنگ قابل مشاهده می باشند. نصب این علائم انتظامی نقش ویژه ای در کاهش خسارات ناشی از مواردی مانند توقف ناگهانی خودروها، برخورد موتور سوارها و دوچرخه سواران با موانع داشته و با اگاه سازی به موقع از انحراف یا واژگونی آن ها جلوگیری می کند.
تابلوهای دست انداز نیز از دسته تابلوهای هشدار دهنده بوده و یکی از موثر ترین و پرکاربرد ترین علائمی هستند که در جاده های شهری و برون شهری به کار گیری می‌شوند.

این علائم که اخطاری نام دارند رانندگان را از وجود خطرات پیش رو آگاه می سازند. در واقع تابلو دست انداز به رانندگان این اخطار را می دهد که در مسیر پیش رو ناهمواری یا موانعی وجود داشته و می بایست از سرعت خود بکاهد. این علائم عموما در حوالی میدان ها، تقاطع ها و دور برگردان ها قابل رویت بوده و معمولا محل نصب آن ها چند متر قبل از شرایط ذکر شده می باشد.

تابلو دست انداز و برامدگی

شباهت های تابلو دست انداز و برامدگی

در میان علائم انتظامی، برخی از آن ها و به خصوص تابلوی دست انداز و تابلوی برامدگی دارای شباهت ظاهری در اعلان بوده و در برخی از مواقع سبب گیج شدن برخی از رانندگان می شود. این علائم علیرغم شباهت ظاهری دارای تفاوت معنایی بوده و برای درک شباهت های تابلو دست انداز و برامدگی و تفکیک تفاوت آن ها می بایست به تعداد برآمدگی درج شده بر روی آن ها دقت لازم را داشته باشید؛ به عبارت دیگر تابلوی برامدگی دارای یک برآمدگی بوده و تابلوی دست انداز از 2 برآمدگی برخوردار می باشد.

تفاوت های تابلو دست انداز و برامدگی

علیرغم شباهت های ظاهری در طراحی، در مفهوم تابلوهای ذکر شده تفاوت هایی وجود دارد. به طور کلی تفاوت های تابلو دست انداز و برامدگی در این مطلب است که تابلو دست انداز رانندگان را از وجود تعدادی از سرعت گیرها و یا وجود ناهمواری در مسیر مطلع ساخته و این در حالی است که تابلو برامدگی عموما پیش از سرعت گیر و به منظور اطلاع رسانی از وجود سرعت گیر نصب می شود.

تابلو دست انداز و برامدگی

نقش تابلو دست انداز و برامدگی در ایمنی

نقش تابلو دست انداز و برامدگی در ایمنی در سال های اخیر کاملا اثبات شده و همان طور که در مقاله اشاره شد، نصب به موقع و بهره مندی از استانداردهای ذکر شده در ساخت این تابلوها نقش بسزایی در کارایی آن ها داشته و در نهایت باعث کاهش خسارات جانی و مالی خواهد بود. فرهنگ سازی صحیح این دسته از تابلوهای هشدار دهنده تاثیر مفیدی در تبعیت رانندگان آن ها داشته و در نتیجه کاهش سوانح را به دنبال خواهد داشت.

قطعات اصلی تابلو دست انداز و برامدگی

قطعات اصلی تابلو دست انداز و برامدگی شامل اعلان درج شده بر روی آن ها که حاوی یک یا دو برامدگی بوده و قطعات فیزیکی آن شامل موارد زیر می باشد:

  • بدنه فلزی یا گالوانیزه
  • رنگ الکترواستاتیک
  • شبرنگ
  • محل اتصال

تابلو دست انداز و برامدگی

خرید انواع تابلو دست انداز و برامدگی

تابلوها و علائم ترافیکی تنها در صورتی کارایی دارند که از کیفیت ساخت لازم و استاندارد لازم برخوردار باشند. از این رو هر تولید کننده در ساخت محصولات خود می بایست از کیفیت ساخت، خوانایی و طول عمر مفید آن ها اطمینان لازم را حاصل کند. وب سایت ترافیک ساز ارائه دهنده انواع تجهیزات ترافیکی و تابلوهای انتظامی استاندارد بوده و هم اکنون جهت سفارش و خرید انواع تابلو دست انداز و برامدگی به واحد فروش مراجعه فرمایید.

مزایای خرید تابلو دست انداز و برامدگی از ترافیک ساز

طراحین محیط شهری و ترافیکی در جهت برخورداری از حداکثر کارایی تجهیزات ترافیکی باید نسبت به انتخاب تولید کننده تابع استاندارد در ساخت توجه کافی داشته باشند. وب سایت ترافیک ساز تولید کننده انواع تابلوهای انتظامی بوده و دقت ویژه ای در ساخت هر یک از این علائم داشته است. از جمله مزایای خرید تابلو دست انداز و برامدگی از ترافیک ساز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهره گیری از جنس بدنه گالوانیزه
  • بهره گیری از رنگ های با کیفیت الکترواستاتیک
  • بهره گیری از قابلیت بازتاب نور
  • بهره مندی از استانداردهای تولید
  • بهره مندی از سابقه بالا در تولید
  • امکان خرید بدون واسطه
  • مشاوره فروش رایگان

نوشته های مشابه