تابلو, تابلو اخطاری, تابلو ایمنی, تابلو علائم, فرتو ترافیک

لزوم وجود مثلث خطر در وسیله ی نقلیه

مثلث خطر یا احتیاط وسایل همراه خودرو است و در اکثر خودرو‌ها، در صندوق عقب ماشین قرار دارد. لازم است در موقع نبودن این مثلث خطر شبرنگ ماشین، آن را تهیه نمایید. استفاده و کارایی مثلث خطر یا احتیاط  به صورت زیر است: در صورتی که  ماشین شما در تپه‌ها یا پیچ‌ها دچار حادثه شد، تابلو مثلث خطر را به شکلی قرار دهید که بقیه خودرو‌ها از فاصله ۲۰۰ متری متوجه خطر شوند.
اگر ماشین شما در بزرگراه و آزادراه دچار مشکل فنی شده‌است، تابلو مثلث خطریا احتیاط را در فاصله ۱۵۰ متری ماشین خود قرار دهید تا رانندگانی که با سرعت خیلی  بالا در بزرگراه در حال حرکت هستند زمان کافی برای عکس‌العمل مناسب و جلوگیری خطر را داشته‌باشند. برای راه‌ها و جاده‌های بیرون شهری که اکثرا سرعت ماشین‌ها خیلی کمتر از بزرگراه‌ها می‌باشد، تابلو مثلث خطر شبرنگ خودرو را می‌توانید در فاصله نزدیک‌تری قرار دهید. این فاصله در ۷۰ متری برای این راه ها در  محل خطر مناسب است.
مثلث خطر

مثلث خطر

اگر در شب رانندگی می‌کنید، باید بهتر است این را  بدانید که تمام وسایل نقلیه، موقع حرکت شبانه در جاده، باید سه چراغ یا سه مشعل الکتریکی با نور قرمز به علاوه دو عدد مثلث خطر شبرنگ ایمنی خودرو به همراه داشته‌باشند تا در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کنند. این مثلث‌ها باید در اندازه‌ای باشند که از فاصله ۱۵۰ متر قابل رویت باشد. مثلث خطر شبرنگ ماشین از موارد ضروری خودرو شما به حساب می آید. جای زیادی اشغال نمی‌کند و خیال شما برای مواقع اضطراری راحت است.
حتما برای شما هم اتفاق افتاده‌است که گاهی در جاده مخصوصا آزادراه در حال رانندگی با سرعت مناسب هستید. ناگهان با خودرویی مواجه می‌شوید که به علت تصادف یا نقص فنی، توقف بی‌جا کرده و شما با فاصله  خیلی کمی که با خودرو دارید، امکان کنترل و تغییر جهت را ندارید. در این مواقع امنیت شما و همین‌طور خودروی  متوقف شده در جاده، به خطر می‌افتد‌. دراصل راننده خودرویی که به هرعلتی در جاده متوقف شده‌است وظیفه دارد با نصب مثلث خطر شبرنگ خودرو خود در فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری عقب اتومبیل خود آگاهی و هشدار بدهد.
برای اینکه  رانندگان دیگر خودروها با دیدن تابلو احتیاط جهت تغییر جهت یا کم کردن  سرعت خود، زمان کافی داشته‌باشند. در راه معمولی این فاصله ۴۵ یا ۷۰ متر است. این اقدامات امنیت را برای افراد و وسایل نقلیه را ایجاد میکند.

مثلث خطر

لزوم همراه داشتن مثلث خطر

لزوم همراه داشتن مثلث خطر برای همه خودروها واجب است. در بعضی مواقع در نقطه کور جاده یا موقعیتی خطرناک، در تاریکی شب، مجبور به توقف ضروری می‌شوید. در این مواقع فاصله تابلو مثلث خطر شبرنگ ماشین تا اتومبیل ۴۵ متر باید باشد.
اقدامات احتیاط باید رعایت شود:
  • هدایت خودرو  به قسمت راست جاده و یا مانع شدن  که احتمال وقوع حادثه کمتر است.
  • روشن کردن فلاشر در حالی  که سیستم برق ماشین سالم باشد.
  • پیاده کردن سرنشین وسیله نقلیه و راهنمایی ان‌ها به مکانی مطمئن
  • خرید وسایل ایمنی مثل مثلث خطر شبرنگ خودرو هزینه حساب نمی‌شود. بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری مطمئن است.

در چه زمانی باید از مثلث خطر استفاده کرد

مثلث خطر، در هنگام ایست اضطراری خودرو شما برای اخطار به وسایل نقلیه دیگر ضروری است. در هنگام  مشکل فنی ماشین  در بزرگراه و آزاد‌راه، تابلو مثلث یا احتیاط را در فاصله ۱۵۰ متری ماشین خود باید قرار داد. اما اگر در راه یا جاده دچارتصادف یا نقص فنی شود برای هشدار و احتیاط وسایل نقلیه دیگر، تابلو مثلث خطر شبرنگ خودرو را در فاصله ۷۰ متری خودرو بگذارید. در هنگام تاریکی علاوه‌ براین مثلث خطر می‌توانید از چراغ خطر نیز استفاده کنید.
مثلث خطر
توجه کردن به ایمنی ماشین یکی از نکات خیلی مهم می‌باشد که به‌ آسانی نمی‌شود از کنار آن عبور کرد. امکان دارد شرایطی برای شما به وجود بیاید که به اجبار خودروی خود را در کنار جاده یا بزرگراه پارک کنید. در همین موقعیت بیش‌ترین خطری که ماشین‌های در حال عبور و خودرو شما را تهدید خواهد کرد خطر برخورد ناخواسته ماشین شما با سایر خودرو‌ها می‌باشد. برای کاهش پیدا کردن این خطرها باید راننده قبل از دیر شدن از وجود خودروی متوقف شده خود  به دیگران اطلاع دهد. در این موارد شما می‌توانید از مثلث  خطر استفاده کنید. در این محصول برای حفظ ایمنی ماشین شما در فاصله ایمن وصل خواهد شد که دیگران را از حضور شما در کنار جاده باخبر کند.
اندازه‌ی این محصول برای هشدار دادن به خودرو‌های در حال عبور مناسب بوده و کاملا از فاصله ۱۰۰ متری قابل دیدن است. شرکت ایمن صنعت ایران این مثلث را به چراغ شبرنگ نیز مجهز کرده تا این موضوع باعث شود نور به خوبی به ماشین‌های در حال عبور رسیده و قابلیت دید بالاتری داشته‌باشد. این مثلث خطر شامل شبرنگ‌های با مقاوم با کیفیت بوده و همچنین در مقابل غبار و رطوبت، داراست. از مثلث خطر تا زمان شرایط اضطراری باید استفاده کرد خودروها و عابران احتمال دادن حادثه را هشدار داد. بدنه این مثلث خطر تاشو در مقابل سقوط از ارتفاع، ترک خوردگی، ضربه و شرایط مختلف آب و هوا مقاوم می‌باشد

مثلث خطر

طریقه استفاده از مثلث خطر

طریقه استفاده از مثلث خطر یا تابلو احتیاط : زمانی که در راه‌ها ماشین شما خراب یا دچار نقص فنی می‌شود یکی از بهترین کارها این است که شما باید بقیه رانندگان را از این اتفاق با خبر کنید. یکی از کارهایی که برای این منظور باید انجام دهید استفاده ‌کردن از مثلث خطر است که به نام‌های تابلو احتیاط یا مثلث شبرنگ نیز شناخته می‌شود. مثلث خطر تاشو همانطور که از اسمش پیداست به آسانی جمع شده و در کیف مخصوص آن نگهداری می‌شود، سبک بوده  وقابل جابه جایی می‌باشد. فضای خیلی کمی را اشغال می‌کند و شما می‌توانی همیشه آن را داخل خودرو به همراه داشته‌باشید و در موقع موردنیاز به راحتی از آن استفاده کنید.
جنس این محصول به گونه‌ای است که در برابر ترک خوردگی، ضربه و سقوط از ارتفاع مقاوم بوده و در شرایط مختلف آب و هوا هیچگونه آسیبی به آن نمی رسد. وزن مثلث خطر تاشو حدود ۷۰ گردم است و معمولا در رنگ‌های مشکی، قرمز و سفید تولید می‌شود.

نوشته های مشابه