تابلو, تابلو اخطاری, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو جاده ای, تابلو خیابانی, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلوهای ایمنی, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

تابلو احتیاط یا مثلث خطر درجه 1

تابلو احتیاط ، در اکثر کشورها و همچنین ایران یکی از عوامل حادثه ساز، خراب شدن ناگهانی خودروها و وسایل نقلیه در خیابان ها، جاده ها، بزرگ راه ها و سایر معابر بوده و همین امر اولین نشانه اهمیت برخورداری هر خودروی سبک و سنگین از تابلو احتیاط یا مثلث خطر می باشد. توقف وسایل نقلیه در اطراف جاده ها و بزرگ راه ها زمینه ساز شرایط خطر ساز و گاها صدمات و خسارات جدی و غیر قابل جبران می باشد.

هر راننده هنگامی که در نقاط کور و خطرناک جاده به هر دلیلی ناچار به توقف می شود در جهت جلوگیری از برخورد سایر وسیله های نقلیه به خودروی خود و همچنین درخواست کمک اضطراری می بایست تحت قوانین مربوطه نسبت به نصب مثلث احتیاط اقدام کند. به واسطه این اقدام در جاده ها، بزرگ راه ها و سایر معابر می توان دیگر وسایل نقلیه را از خطر یا درخواست کمک آگاه نمود و از ایجاد حوادث احتمالی جلوگیری نمود.

تابلو احتیاط

ضرورت استفاده از تابلو احتیاط

طبق قوانین مندرج در آئین نامه، تمامی خودروهایی که اخیرا ساخته شده اند می بایست دارای مثلث خطر باشند. هنگامی که خودروی شما به هر دلیلی فاقد این محصول ایمنی باشد می بایست به دلیل ضرورت استفاده از تابلو احتیاط نسبت به خرید و تهیه آن اقدام کنید. همواره به خاطر داشته باشید بهره گیری از محصولات ایمنی هزینه نبوده و در واقع یک سرمایه گذاری و آینده بینی هوشمندانه به حساب می آید. توجه به استاندارد و کیفیت این محصولات نیز برای کاهش خطرات ناشی از شرایط ذکر شده تاثیر قابل توجهی دارد.

شایان ذکر است که حتی برای آن دسته از رانندگان محتاطی که سابقه تصادف بسیار کمی دارند نیز استحلاک و فرسودگی تجهیزات و نقص های فنی ناگهانی در اتومبیل می تواند زمینه ساز خراب شدن ناگهانی و بی خبر خودرو باشد.

تابلو احتیاط

نحوه استفاده از تابلو احتیاط یا مثلث خطر

نکته شایان ذکر در خصوص نحوه استفاده از تابلو احتیاط یا مثلث خطر این است که استفاده از این محصول ایمنی در معابر تابع ضوابط و قوانین مخصوص به خود می باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

اولین نکته در رابطه با این فرایند باید آشنایی داشته باشید این است که می بایست مثلث احتیاط که دارای شبرنگ و یا چراغ LED  می باشد را در فاصله ایمنی قانونی، یعنی ۴۵ متری از خودرو درج کنید. در هنگامی که وسیله نقلیه دچار آسیب ناگهانی می شود نیز باید موارد زیر را دنبال کنید.

  • در قدم اول باید وسیله نقلیه را به منتها الیه سمت راست جاده و قسمتی که احتمال کمترین حادثه و یا برخورد با سایر خودروها را داراست هدایت کنید.
  • در قدم دوم با فعال سازی چراغ های فلاشر وسیله نقلیه خود نسبت به امکان رویت بهتر آن اطمینان حاصل کنید.
  • در قدم سوم با حفظ خونسردی افراد درون خودرو را به حاشیه امن معبر راهنمایی کنید.
  • مثلث خطر را در فاصله ۴۵ متری وسیله نقلیه قرار داده و از قابل رویت بودن آن اطمینان حاصل کنید.

تابلو احتیاط

طریقه نصب تابلو احتیاط

 

همانطور که گفته شد استفاده از مثلث خطر در شرایط متفاوت دارای ضوابط مخصوص به خود می باشد. در کنار قوانین ذکر شده به نکات دیگری از طریقه نصب تابلو احتیاط می پردازیم.

یکی از نکات مهم در خصوص نصب تابلو احتیاط اطمینان یافتن از قرار گیری مثلث احتیاط در فاصله ۱۵۰ متری از خودرو در آزاد راه ها و ۷۰ متری در جاده ها می باشد و چنانچه خودروی شما در مسیر تردد متوقف شده باشد اهمیت این موضوع چند برابر می شود.

چنانچه وسیله نقلیه در سر بالایی و یا تپه متوقف شد می بایست به قابل رویت بودن تابلو احتیاط از فاصله ۲۰۰ متری اطمینان حاصل نمود. این اقدام در جهت اعلام اخطار به سایر وسایل نقلیه هنگام توقف اضطراری انجام می شود.

تابلو احتیاط

مثلث خطر چراغ دار

مثلث خطر چراغ دار یکی از انواع پرکاربرد و بهینه تابلو احتیاط در جهت استفاده در شرایط اضطراری است. این محصول با بهره گیری از چراغ های ال ای دی قابلیت رویت این دسته از علائم ایمنی را چند برابر کرده و باعث کاهش احتمال تصادف و برخورد سایر وسیله های نقلیه با خودروی متوقف شده می شود.این تابلو احتیاط معمولا دارای ۲ الی ۴ چراغ ال ای دی کم مصرف بوده و با باطری لیتیومی با قابلیت شارژ جوابگوی تمام نیاز کاربران خود است.

چراغ های این مثلث قابلیت تنظیم انواع میزان نوردهی و همچنین حالت چشمک زن را دارا می باشد. یکی دیگر از قابلیت های جالب و کاربردی این چراغ ها قابلیت تبدیل آن ها به پاور بانک در شرایط اضطراری و طول مسافرت می باشد. مثلث خطر چراغ دار نیز دارای انواع و ابعاد مختلفی بوده که ارائه دهنده امکانات متنوعی از جمله انواع باطری، چراغ، قابلیت ریورس شارژ، تنظیم میزان نور و تنظیم حالت نوردهی هستند و برخی از آن ها با بهره مندی از قابلیت تا شوندگی گزینه ای ایده آل برای هر خودرو به شمار می روند.

نوع استاندارد این مثلث ها با بهره گیری از الیاژ و بدنه مستحکم در برابر ضربه و ترک خوردگی و انواع شرایط جوی مقاومت مفیدی در انواع شرایط ارائه می دهد.

تابلو احتیاط

قیمت تابلو احتیاط ماشین

عوامل متعددی در قیمت تابلو احتیاط ماشین موثر بوده که از جمله کلیدی ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس و آلیاژ به کار رفته در تابلو احتیاط
  • مقاومت در برابر فشار و ضربه مثلث خطر
  • ابعاد و کیفیت شیشه به کار رفته در مثلث خطر
  • بهره مندی از امکاناتی همچون انواع ال ای دی و باطری به کار رفته
  • قابلیت تا شوندگی

اگر خودرو و وسیله نقلیه شما فاقد تابلو احتیاط بوده می بایست در اسرع وقت نسبت به خرید آن اقدام کنید. شایان ذکر است که نوع شارژی و ال ای دی این تابلوها علاوه بر قابلیت های ذکر شده ابزاری مناسب و کاربردی در سایر فضاها و شرایط می باشند و می توان استفاده های هوشمندانه و متنوعی از آن ها به عمل آورد. هم اکنون با مراجعه به واحد فروش می توانید به قیمت های روز انواع این تابلوها دسترسی پیدا کنید.

نوشته های مشابه