تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تجهیزات, تجهیزات ایمنی, تجهیزات ترافیکی, علایم ترایکی شبرنگ, فرتو ترافیک

پیشینه رنگ های علائم راهنمایی و رانندگی

رنگ های تابلوهای راهنمایی و رانندگی

علائم راهنمایی، ساده سازی جریان ترافیک و ارتباط موثر با محیط ترافیک با رنگ ها و اشکال استاندارد علائم راهنمایی امکان پذیر است. رنگ های تابلوهای راهنمایی و رانندگی می‌توانند به اندازه کل خود علامت در مورد پیام علامت به شما بگویند. هر رنگی که در علائم راهنمایی به کار می رود معنایی دارد و به راننده می گوید که چه انتظاری از قبل داشته باشد. این رنگ‌ها و آنچه در جاده‌ها نشان می‌دهند، از دوران کودکی در زندگی روزمره ما گنجانده شده‌اند.
علائم راهنمایی
با مشاهده مکرر این رنگ ها در علائم‌راهنمایی، طبیعی است که روش‌شناسی متمایز را نادیده بگیریم که مشخص می‌کند چرا علائم جاده و چراغ‌های راهنمایی همان رنگ‌هایی هستند که هستند و چه عواملی بر تصمیم‌گیری برای افزودن رنگ‌های خاص به اشکال خاص برای حفظ ایمنی جاده تأثیر می‌گذارد. به طور کلی رنگ های علائم راهنمایی به سه گروه رنگ های گرم (قرمز، نارنجی، زرد)، رنگ های سرد (آبی، سبز، بنفش) و رنگ های خنثی (مشکی، سفید، قهوه ای) طبقه بندی می شوند. رنگ‌های گرم معمولاً در طراحی گرافیکی برای ایجاد یک احساس قوی استفاده می‌شوند.
بنابراین، اکثریت علائم راهنمایی در جاده ها از این دستورالعمل ها پیروی می کنند در زیر رنگ های مختلفی که در علائم راهنمایی برای انتقال پیام های مختلف به رانندگان استفاده می شود، آورده شده است:
  • قرمز: رنگ قرمز یعنی توقف! یک تابلو قرمز راهنمایی به راننده می گوید که بایستد و این باعث می‌شود که راننده نتواند جلوتر برود.
  • سبز: سبز به معنای رفتن است. یکی از علائم مختص رانندگی سبز به راننده می گوید که می تواند ادامه دهد.
  • زرد: یک علائم راهنمایی و رانندگی زرد نشان دهنده احتیاط است و به عنوان یک هشدار عمومی عمل می کند.
  • سیاه و سفید: یک علائم راهنمایی و رانندگی سیاه و سفید مقرراتی مانند سرعت را درج می کند.
  • نارنجی: یک تابلو راهنمایی نارنجی نشان دهنده ساخت و ساز یا تعمیر و نگهداری جاده است و هنگام رویارویی با علائم راهنمایی نارنجی بایستی سرعت خود را کاهش دهید.
  • قهوه ای: یک علائم قهوه ای رنگ مناطق تفریحی محلی یا نقاط دیدنی را نشان می دهد.
  • آبی: یک تابلو راهنمایی آبی اطلاعاتی را برای کمک به راننده ارائه می دهد
علائم راهنمایی

تابلوهای ترافیکی قرمز رنگ

علائم راهنمایی یا تابلوهای ترافیکی قرمز رنگ  شامل علائم توقف، تسلیم ،ورود ممنوع و اشتباه بودن مسیر را شامل میشود. این علائم تقریباً همیشه به این معنی است که شما به نوعی متوقف خواهید شد. رنگ قرمز برای تابلوهایی استفاده می شود که به رانندگان می گویند بایستند یا تسلیم شوند. این علامت به راننده اطلاع و هشدار خطر میدهد و به او میگوید در صورت ایمن شدن میتواند ادامه دهد. منطق تابلوی STOP این است که راننده را از ورود تصادفی یا با سرعت زیاد به عابر پیاده یا تقاطع، یک طرفه و خیابان های ممنوعه و غیره محدود می کند.

تابلوهای ترافیکی زرد و نارنجی

علائم راهنمایی و یا تابلوهای ترافیکی زرد و نارنجی به رانندگان در مورد شرایط موقت ترافیک و همچنین  اغلب برای هشدار به رانندگان در مورد شرایط پیش رو به دلیل ساخت و ساز بزرگراه ها و پروژه های تعمیر و نگهداری استفاده می شود. علائم  زرد نشان دهنده هشدار است. علائم راهنمایی و رانندگی زرد شامل کاهش سرعت، رانندگی با احتیاط یا یک هشدار کلی است. ممکن است علائم زرد، با عبارات یا نمادهای سیاه باشد. این علامت در تابلوهای رانندگی در مورد خطرات  در جاده یا نزدیک آن هشدار می دهد.
علائم راهنمایی

تابلوهای راهنمایی سبز،آبی،قهوه ای

علائم راهنمایی و رانندگی سبز حرکت ها و جهت ها یا راهنمایی های مجاز را، مانند ورودی ها و خروجی های بزرگراه یا فاصله تا مقصدهای آینده نشان‌میدهند. تابلویی  که فاصله را نشان می دهد نمونه ای از علائم رانندگی با پس زمینه سبز است. تابلوهای راهنمایی سبز،آبی،قهوه ای علائم راهنمایی و رانندگی آبی خدمات جاده و اطلاعات مسیر تخلیه را نشان می دهد. تابلویی که اطلاعاتی درباره امکانات رفاهی در خروجی بعدی جاده را نشان می‌دهد، نمونه‌ای از تابلو راهنمایی با پس‌زمینه آبی است.
علائم آبی خدمات رانندگان را فهرست می کند. این تابلوها شما را به مکان هایی مانند هتل ها، پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، مکان های غذاخوری، پیک نیک و کمپ و غیره راهنمایی می کنند. علائم راهنمایی و رانندگی قهوه ای نشان دهنده مکان های تفریحی و فرهنگی عمومی، پارک های ملی، نقاط و مکان های  دیدنی و تاریخی در نزدیکی مسیر شما میباشند.. تابلو و علائم راهنمایی  که موزه نزدیک به مسیر شما را نشان می دهد نمونه ای از تابلو راهنمایی با پس زمینه قهوه ای است.

تابلوهای راهنمایی مشکی و سفید

سفید در بسیاری از علائم راهنمایی  و اغلب به عنوان یک پس زمینه واضح به طوری که سایر نمادها و رنگ ها به وضوح برجسته می شوند، استفاده میشود. با این حال، در برخی از علائم پارکینگ، بارگیری و انتظار معنی خاصی دارد که دستورالعمل استفاده از جایگاه های مشخص شده را نشان می دهد. در تابلوهای جهت، پس‌زمینه سفید با حاشیه سیاه رنگ ، مسیرهای  غیراصولی و پایین ترین و کم اهمیت ترین نوع جاده را به شما نشان می‌دهد. این رنگ در علائم راهنمایی بیانگر و نشان دهنده  قوانین، مقررات و احکام قابل اجرا است.
علائم راهنمایی

تغییر رنگ تابلوهای ترافیکی از گذشته تا به امروز

تکامل تابلوهای راهنما و علائم راهنمایی از گذشته تا به الان  شامل مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها و تغییرات است. به عنوان مثال، علائم  راهنمایی برای توقف ،رنگ قرمز نبود و رنگ های دیگر نقش توقف کننده را داشتند. از اولین اجرای آن در دیترویت، میشیگان در سال 1915، طیف وسیعی از رنگ ها را بر روی علائم توقف در سراسر کشور استفاده کرد. در اواخر دهه 1920، رنگ زرد استاندارد شد و به عنوان رنگ توقف استفاده میشد. به یاد داشته باشید که این نکته برای قبل از استفاده از آلومینیوم بازتابنده بر روی علائم راهنمایی و رانندگی بود.
قبل از دهه 1960، علائم بازده همانطور که گفتم  زرد بود و با حفظ طرح مثلثی خود، علامت تسلیم اولیه از رنگ زرد برای به حداکثر رساندن دید استفاده میشد. اما  امروزه علامت تسلیم با شکل مشخص، حاشیه قرمز سنگین و متن قرمز بلافاصله قابل انتقال و جهانی است و دیگر رنگ زرد نماد توقف نمیباشد.

نوشته های مشابه