تابلو, تابلو ایمنی, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو خیابانی, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلو معابر شهری, فرتو ترافیک

چند گروه از تابلو های راهنمایی شرکت فرتو ترافیک

تابلوهای ترافیکی هدایت مسیر

علائم راهنمایی و رانندگی، این روزها توجه به مقررات، علائم و تابلو راهنمایی و رانندگی بخش عمده ای از فرهنگ شهری به شمار رفته و نقش مهمی در امنیت جاده ها، خیابان ها، کوچه ها و تمامی معابر دارد. همچنین آگاهی و تبعیت هر یک از این علائم از اولین ترین اقدامات هر شهروند در هنگام رانندگی می باشد. در ادامه این مقاله کاربردی به بررسی و معرفی چند گروه از تابلو های راهنمایی شرکت فرتو ترافیک و کاربردهای آن ها خواهیم پرداخت.

علائم راهنمایی و رانندگی و معانی آنها

در آیین نامه راهنمایی و رانندگی بیش از 200 تابلوی مهم و مقررات مربوط به آن ها ذکر شده که آگاهی از آن ها از اولین اقدامات مهم افراد متقاضی گواهینامه می باشد. مهم ترین علائم راهنمایی و رانندگی و معانی آنها به چند گروه تابلو راهنمایی اخباری، راهنمای مسیر، هشدار دهنده و دستوری تقسیم می شوند. هر یک از این دسته تابلوها در شرایط مختلفی نصب شده و بیان گر شرایط به خصوصی می باشند.

علائم راهنمایی و رانندگی

برای درک بهتر از معانی و اعلان های هر یک از این تابلوها توجه به شکل هندسی و رنگ آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد. این علائم که بر اساس شکل ظاهری به انواع مدور، مثلث، مستطیل و مربع قابل رویت هستند، در بر دارنده مفاهیم هشداری، بازدارنده و دستوری بوده که خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی برخی از تابلوهای پرکاربرد در شهرها و جاده ها که به مراتب با آن ها برخورد داریم می پردازیم.

تابلو علائم عبور گوزن

تابلو علائم عبور گوزن که در دسته تابلوهای اخطار دهنده در علائم راهنمایی و رانندگی قرار می گیرد، همان طور که از نام آن پیداست به رانندگان نسبت به عبور حیوانات وحشی مانند گوزن اخطار داده و به راننده نسبت به دقت بیشتر در هنگام رانندگی هشدار می دهند. این تابلوها که عموما در جاده ها و مسیرهای نزدیک پارک های ملی دیده می شوند، از جمله علائمی هستند که توجه و جدی گرفتن آن توسط رانندگان الزامی بوده و تخطی از آن ها شامل خسارات جدی می شود.

تابلو از سمت راست حرکت کنید

همان طور که اشاره شد علائم راهنمایی و رانندگی مسیر از جمله پرکاربردترین تابلوها در شهرها به شمار می روند. تابلوهای راهنمای مسیر خود به چند گروه زیرشاخه تقسیم شده که هر یک از آن ها در مناطق و شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این تابلوها نقش مهمی در افزایش و ارتقای امنیت مسیرها و همچنین مدیریت ترافیک داشته و به کارگیری به موقع آن ها از مواردی مانند ترافیک و عبور بی موقع خودروها در محورهای پر ترافیک به میزان چشم گیری می کاهد. تابلو از سمت راست حرکت کنید یکی از عمده علائم ایمنی و راهنمای ترافیک به شمار می رود که در معابر در حال ساخت و تعمیر نیز قابل رویت است.

علائم راهنمایی و رانندگی

رانندگان در هنگام مواجهه با این اعلان می بایست از سرعت خود کاسته و به سمت مسیر تعیین شده اقدام به حرکت کند.

تابلو کارگران در محل کار

یکی دیگر از اعلان های مهم که هر راننده موظف است در هنگام رانندگی به آن توجه داشته باشد، تابلو کارگران در محل کار بوده که عدم پیروی از آن برای رانندگان و همچنین کارگران در حال فعالیت بسیار خطر ساز می باشد. این دسته از اعلان های ترافیکی عموما مثلثی شکل بوده و با کادر قرمز رنگ و در محورها و اماکن در دست ساخت دیده می شود. نصب و به کارگیری به موقع و همچنین توجه به کیفیت ساخت این دسته از تابلوها نقش بسزایی در افزایش این دسته از معابر داشته و مانع از بسیاری خسارات جانی و مالی می شود.

عبور دوچرخه ممنوع

همان گونه که در مقدمه نیز اشاره شد، تابلوهای دستوری از گروه مهم ترین تابلوها و اعلانات راهنمایی و رانندگی به شمار می رود. این تابلوها که عموما به شکل دایره ای قابل مشاهده هستند، اعلان کننده وضعیتی می باشند که عدم تبعیت از آن ها باعث جدی ترین خسارات جانی و مالی شده و شامل جرایم مالی می شود. تابلو راهنمایی عبور دوچرخه ممنوع نیز یکی از تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی است که به دلایل مختلفی بیان کننده ممنوعیت عبور دوچرخه سواران می شود.

علائم راهنمایی و رانندگی

تابلو دور زدن ممنوع

یکی دیگر از تابلوهای پرکاربرد علائم راهنمایی و رانندگی در محیط های شهری تابلو دور زدن ممنوع می باشد. این تابلو در دسته تابلوهای دستوری انتظامی قرار داشته و در معابری نصب می شود که دور زدن وسایل نقلیه خطرساز می باشد. عدم پیروی از این تابلو نیز باعث برخورد خودرو با سایر خودروهای در حال عبور از محور مقابل شده و خسارات مالی و جانی بی شماری را رقم می زند.

تابلوهای عبور عابر پیاده

تابلوهای عبور عابر پیاده نیز از جمله تابلوهای و علائم راهنمایی و رانندگی هستند که رانندگان در هنگام مواجهه با آن ها می بایست نسبت به کاهش سرعت خود اقدام کرده و با احتیاط رانندگی کنند. این دسته از تابلوها عموما در معابری نصب و تعبیه می شوند که بیشترین میزان رویارویی عابرین پیاده با وسایل نقلیه محتمل بوده و به رانندگان نسبت به عبور محتاطانه هشدار می دهند.

علائم راهنمایی و رانندگی

ویژگی های تابلو راهنمایی و رانندگی استاندارد

ویژگی های تابلو راهنمایی و رانندگی استاندارد ارتباط مستقیمی با کارایی آن ها دارد. به عبارت دیگر، اطمینان از رعایت استانداردهای ساخت و طرحی در این تابلوها باعث حداکثر کارایی آن ها می شود. به کارگیری آلیاژ مناسب در ساخت، سایز و ابعاد متناسب با اعلان، قابلیت بازتاب نور، قابلیت رویت از فاصله ایمن، بهره مندی از رنگ با کیفیت و همچنین تنظیم زاویه مناسب در نصب این علائم از جمله مهم ترین مواردی هستند که تولید کنندگان و مجریان آن ها می بایست به آن توجه داشته باشند.

توجه به کیفیت ساخت این تجهیزات از بسیاری از هزینه های ثانویه کاسته و در نهایت به ایمن سازی فضای شهری منجر می شود. از جمله کلیدی ترین ویژگی های ساخت تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی شرکت فرتو ترافیک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به کارگیری جنس بدنه با دوام گالوانیزه
  • به کارگیری از رنگ الکترواستاتیک
  • بهره گیری از شبرنگ و قابلیت بازتاب نور
  • درج فونت و اعلان استاندارد
  • قابلیت نصب در زاویه مناسب
  • استحکام در انواع شرایط اقلیمی و آب و هوایی
  • قیمت مقرون به صرفه

نوشته های مشابه