پایه تابلو ترافیکی, پایه تابلو ترافیکی مخروطی, تابلو ترافیکی, تابلو ترافیکی ال ای دی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو ترافیکی سولار جهت نما, تابلو ترافیکی شبرنگ جاده, تابلو ترافیکی هشدار دهنده, فریم خام تابلو ترافیکی

جنس تابلو های ترافیکی

جنس تابلو های ترافیکی، درحال حاضر استفاده کردن از تابلوهای ترافیکی به عنوان نشان دهنده‌ی مفهومی به انسان می‌باشد. تابلوهای ترافیکی از حایز اهمیت ترین و کاربردی ترین علائم هشدار در جاده ها و باقی معابر شهری می‌باشند. این علائم ترافیکی در آیین نامه به حدی اهمیت داشته است که سؤال های بسیاری در آزمون رانندگی مرتبط به این مطلب وجود دارد. استفاده کردن از تابلو ترافیکی خیلی با سابقه تر از باقی تجهیزات ترافیکی شهری و جاده ای می‌باشد و وجودش در جاده و مسیرهای پر پیچ و خم و غیرآشنا خیلی ضروری می‌باشد.

جهت این که در شهر و یا جاده های هر کشوری بتوانید با خودرو به آسانی تردد کنید نیاز به اطلاعات کاملی راجب چگونگی وضعیت جاده و همچنین خیابان ها دارید. شما به راحتی می توانید انواع مختلف تابلو های ترافیکی را از طریق وب سایت های ما خریداری کنید.

جنس تابلو های ترافیکی

جنس تابلوهای ترافیکی

از حایز اهمیت ترین علائم هشدار در جاده‌ها تابلوهای ترافیکی می‌باشد که قدمت استفاده از آن‌ از باقی تجهیزات ترافیکی شهری و یا جاده‌ای بیشتر است. تابلوهای جاده ای برای هدایت درست رانندگان در همه‌ی جاده ها چه درون شهری و همچنین چه برون شهری نقش آفرین هستند. درواقع وجود مسیرهای پر پیچ و خم در انواع جاده‌ها نشان دهنده‌ی ضرورت داشتن تابلوهای جاده‌ای جهت مشخص کردن مسیر می‌باشد. تابلوهای ترافیکی بایستی طوری طراحی شده باشند که شب‌هنگام برای راننده‌ها و عابرین قابل رویت باشد. جنس تابلوهای ترافیکی و موادی که در تابلوهای ترافیکی به کار رفته خیلی مهم می‌باشد.

زیرا که یک تابلوی ترافیکی استاندارد دچار زنگ زدن نمی شود و عمری طولانی دارند. ولی اگر ماده‌ی اولیه به کار رفته درآن نامرغوب و یا نامناسب بوده باشد، بعد از مدت کوتاهی به رطوبت واکنش نشان می‌دهد و زنگ می زنند. متاسفانه تابلو های بسیاری در سطوح شهرها مشاهده می‎شوند که علامت یا کلمات حک شده روی آن ها پاک شده‌اند و یا کمرنگ شده هستند؛ در حالی که می‌شود گفت یکی از استانداردهای ساخت تابلوی ترافیکی به متن روی آنها ربط دارد؛ علائم و کلمات تابلو مهم هستند. جنس تابلو های ترافیکی و رنگ به کار رفته روی آن، بایستی به شکلی باشد که به آسانی کم رنگ یا پاک نشود.

جنس تابلو های ترافیکی
تفاوت جنس تابلو ترافیکی متناسب با شرایط محیط جوی

متریال‌های استفاده شده در تابلو ترافیکی متفاوت بوده است. تفاوت جنس تابلو ترافیکی متناسب با شرایط محیط جوی متفاوت است که به بررسی آن می پردازیم. ولی تمامی متریال ها دارای ویژگی‌ها و دوام و استقامت بسیاری هستند. جنس تابلو های ترافیکی امکان دارد که گالوانیزه‌ی ساده، گالوانیزه‌ی لبه دار، الکترواستاتیک، آلومینیوم ساده و همچنین آلومینیوم لبه دار باشد. لازم به ذکر است حتی جنس تابلو های ترافیکی مصرف شده در شهرها با جنس آن‌ها در جاده امکان دارد تفاوت داشته باشد.

بیش‌تر تابلوهای شهری از جنس ورقه های آهنی می‌باشند که با پوششی از الکترواستاتیک پوشیده شده اند؛ ولی تابلوهایی که در جاده استفاده می‌شوند ابعاد بزرگ‌تری دارند و از جنس گالوانیزه می‌باشند. این جنس تابلوهای ترافیکی جاده ای به آن‌ها کمک خواهد کرد تا عمر و ماندگاری زیادی در مقابل حوادث جوی و یا منطقه ای از خود نشان بدهند.

طراحی و ساخت انواع تابلوهای ترافیکی

اساس طراحی و ساخت انواع تابلوهای ترافیکی، درخشندگی آن و کیفیت رنگ شبرنگ ها می‌باشد. رنگ تابلوهای ترافیکی در بیشتر کشورهای اروپایی به رنگ های مختلفی وجود دارد. فقط اصول طراحی و همچنین ساخت تابلوها رعایت استاندارد ها می‌باشد. از این استانداردها فونت نوشته شده روی تابلوها می‌باشد که بایستی در فاصله‌ی دور هم خوانا باشند و قابل دید برای راننده‌ها. از شرکت های پخش و طراحی ساخت تابلوهاس ترافیکی می‌شود به سازمان هواپیمایی، راه و جاده‌ها، نیروی انتظامی، سازمان‌های نظامی، بیمارستان و سازمان ها و دولت های خصوصی اشاره نمود.

جنس تابلو های ترافیکی

از اصلی ترین محصولات در ساخت تابلوهای ترافیکی شبرنگ‌ها هستند که از تنوع بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. شبرنگ‌ها در اندازه و متراژهای گوناگونی به فروش می‌رسند. بایستی به جنس شبرنگ و جنس تابلوهای ترافیکی در طراحی و ساخت تابلوها و همچنین علائم ترافیکی توجه نمایید. شبرنگ ها بایستی از جنس گلسپید باشند و شفافیت زیادی داشته باشند. زیرا که دیده شدن و انعکاس نور شبرنگ در هنگام شب خیلی مهم می‌باشد. نداشتن کیفیت خوب شبرنگ ها در شب سبب به خطر افتادن جان رانندگان و مسافرین خواهد شد. عمده مشخصات تابلوهای ترافیکی صحفه تابلو، پایه تابلو و شالوده تابلو است.

مزایای استفاده از تابلوهای ترافیکی

برای بررسی مزایای استفاده از تابلوهای ترافیکی باید گفت هدف از نصب کردن تابلوهای ترافیکی کمک رسانی به راننده و هدایت صحیح آن ها در مسیر به قصد آسانی در عبور و مرور می‌باشد. در این روزها ضمن افزایش وسایل نقلیه خصوصی در سطوح شهر و جاده‌ها، احتیاج به علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی بیش‌تر از پیش احساس شده است. نصب نمودن تابلوهای ترافیکی جاده­‌ای تا حد بالایی در کاهش خسارت و آسیب­‌های جاده‌­ای موثر می‌باشد و بستگی به جنس تابلوهای ترافیکی دارند. زیرا کمک می‌نماید تا مقررات راهنمایی و رانندگی به سهولت انجام شود.

ویژگی های متعدد استفاده از انواع تابلوهای ترافیکی شبرنگ در جاده هم برکسی پوشیده نمانده است. تابلوهای ترافیکی شبرنگ به علت رنگ تیره ای که دارند و همچنین درخشندگی در ساعات غروب آفتاب می توانند از خطرات رانندگی به صورت فوق‌العاده‌ای جلو گیری نمایند. خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت در جاده از اصلی‌­ترین علت‌های بروز تصادفات می‌باشد. پس بنابراین اعلام آگاهی و الزام راننده به انجام کاری معین از اساسی ترین علت‌های کاربرد تابلوهای ترافیکی می‌باشد. مواردی که بیان کردیم چند نمونه از ویژگی‌های اصلی تابلوهای ترافیکی است و این موارد به روشنی اهمیت وجود تابلوهای ترافیکی در جاده‌ها را به شما نشان می‌­دهند.

جنس تابلو های ترافیکی

قیمت تابلو ترافیکی

قیمت تابلوهای ترافیکی ثابت نیستند و به عوامل گوناگونی بستگی دارند. عوامل بسیاری از جمله جنس تابلوها از بابت آهنی یا آلومینیومی بودن آن، اندازه و ابعاد آن، کیفیت و شفافیت و سایز شبرنگ، برند تولید کننده‌ی تابلو ترافیکی و همچنین پوشش و میزان مقاومت آن تمامی از عوامل موثر در تعیین کننده‌ی قیمت تابلو ترافیکی به شمار می‌آیند. گفتنی است که جنس تابلو های ترافیکی برون شهری از ورق گالوانیزه می‌باشد به همین جهت قیمت کم‌تری دارند؛ ولی تابلوی ترافیکی درون شهری از آهن و با یک لایه از جنس الکترواستاتیک تهیه شده‌اند؛ همچنین لبه های تیزی نداشته و بنابراین قیمت بالاتری به نسبت تابلوهای ترافیکی برون شهری خواهند داشت.

ضمن توجه به نکاتی که عرض شد این تابلوهای ترافیکی با قیمت های مختلفی در بازار به عرضه می‌رسند. درحال حاضر تابلوهای ترافیکی با طراحی های خاصی تولید شده و از لامپ های ال ای دی در تولید آن‌ها استفاده می شود. در این نوع از تابلوهای ترافیکی لامپ ها در طول روز نور خورشید را جذب می‌کنند و در شب جهت تولید نور از آن استفاده می کنند. این تابلوها دارای عمری حدود هشت سال هستند. نوع دیگر این تابلوهای ترافیکی از صفحه های خورشیدی جهت جذب انرژی نور خورشید در آن استفاده شده است. این دسته در دو نوع ال ای دی کم و ال ای دی های زیاد و همچنین فعال تولید شده‌اند.

کلام آخر

متریال‌های مورد استفاده در تابلوهای ترافیکی خیلی مهم می‌باشند. چراکه تابلوهای ترافیکی در آب و هوای گوناگون مورد استفاده قرار خواهند گرفت و بایستی از استحکام بالایی در شرایط مختلف جوی برخوردار باشند. درواقع تابلوهای ترافیکی جهت کمک به حفظ سلامت راننده و عابرین پیاده طراحی شده‌ است و همه‌ی ما ملزم به رعایت آن می‌باشیم. نصب تابلو ترافیکی در مکان مناسب و بعضی تابلوها در زمان های درست بر روی پایه تابلوهای ترافیکی سبب دید بهتر رانندگان شده و در نهایت آن‌ها به درستی به این علائم توجه می‌کنند و آن را رعایت می نمایند تا از بروز هر نوع تصادف و هرج و مرج در عبور و مرور عابرین و همچنین وسائل نقلیه جلوگیری شود. نصب تابلو های ترافیکی در کنار جاده و خیابان‌ها گام بسیار کوچکی در راه خدمت رسانی به جامعه برای ایجاد آرامش شهروندان است.

نوشته های مشابه