تابلو, تابلو سه بعدی, تابلو اخطاری, تابلو اسم کوچه, تابلو اطلاع رسانی, تابلو اطلاعاتی, تابلو اطلاعاتی راه, تابلو ایمنی, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو بلوار, تابلو بلوار پلاستیکی, تابلو ترافیکی, تابلو ترافیکی ال ای دی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو ترافیکی سولار جهت نما, تابلو ترافیکی شبرنگ جاده, تابلو ترافیکی هشدار دهنده, تابلو جاده ای, تابلو خیابانی, تابلو راهنما, تابلو راهنما مسیر, تابلو راهنمای مسیر, تابلو راهنمای مسیر بزرگراه, تابلو ریلی ترافیکی شبرنگ, تابلو سرکوچه ای, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلو معابر, تابلو معابر شهری, تابلو معابر دیوار کوب, تابلو معابر روستایی, تابلو معابر شهری عمده, تابلو معابر شهری باکیفیت, تابلو میدان, تابلو نامگذاری معابر, تابلو هدایت مسیر, تابلو و علائم, تابلو وسط بلواری, تابلوهای ایمنی, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, تابلوهای ریلی ترافیکی, فرتو ترافیک

تابلو های کاربردی راهنمایی و رانندگی شرکت فرتو ترافیک

تابلو راهنمایی

علائم راهنمایی و رانندگی و معانی آنها

تابلو راهنمایی، آیا تا به حال از کنار تابلوی جاده ای رد شده اید و متوجه شده اید که متوجه نمی شوید چه پیامی به شما چه می گوید؟ یا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا رنگ و شکل تابلوی جاده معنای خاصی دارد؟ یا به سادگی در مورد معنی علامت جاده کنجکاو هستید؟ و علائم راهنمایی و رانندگی و معانی آنها چیست؟ با وجود تابلو راهنمایی بسیار زیاد در جاده، به راحتی می توان در مورد علائم و معانی جاده گیج شد. مشکل زمانی که موانع زبانی، کمبودهای دید رنگی و بی سوادی در معادله لحاظ شود، تشدید می شود. متأسفانه، یک تفسیر نادرست از معانی تابلو راهنمایی جاده می تواند منجر به تصادف یا آسیب جدی شود.
تابلو راهنمایی
رانندگان باید بتوانند معانی تابلو راهنمایی  راه را به سرعت و با دقت شناسایی کنند و در حین سفر نیز درک درستی از تابلو راهنمایی داشته باشند و به رانندگی خود ادامه دهند. تابلو و علائم راهنمایی راه، کمک می کند تا همه افراد در جاده ایمن باشند، چه راننده باشید و چه عابر پیاده (کسی که در خیابان راه می رود).  آنها به شما می گویند که مجاز به انجام چه کاری هستید، چه کاری را نباید انجام دهید، و اطلاعات مفیدی در مورد منطقه محلی می دهند.
اولین علائم راه مدرن برای دوچرخه سواران در دهه 1870 و 1880 در بریتانیا طراحی شد. سیستم کنونی علائم جاده بریتانیا نیز بهتر ااست بدانید توسط یک جفت طراح لندنی به نام‌های Jock Kinneir و Margaret Calvert ایجاد شده است.
صدها تابلوی راهنمایی جاده های مختلف وجود دارد و همه آنها به سه نوع اصلی تقسیم می شوند:
  • علائم دایره ای که دستور می دهند (معمولاً جهت یا محدودیت سرعت)
  • علائم مثلثی که هشدار می دهند (مانند پیچ ​​های تند یا ترافیک در جلو)
  • تابلوهای مستطیلی که اطلاعاتی را ارائه می دهند (به عنوان مثال جهت جاذبه های گردشگری)
  • تابلوهای جاده ای از حروف بزرگ و کوچک برای کمک به مردم در تشخیص سریعتر کلمات استفاده می کنند.

تابلو راهنمایی

تابلوهای محدودیت سرعت

علامت محدودیت سرعت یک علامت تنظیمی است. تابلوهای محدودیت سرعت جزو تابلو راهنمایی هستند که سرعت برای برقراری ارتباط حداکثر یا حداقل سرعت قانونی که وسایل نقلیه باید طی کنند طراحی شده است و بر اساس آن رانندگان نباید از حد تعیین شده در تابلو تجاوز کنند. محدودیت های سرعت حداکثر سرعتی را که رانندگان باید طی کنند را نشان نمی دهد. آنها حداکثر  سرعت مجاز در شرایط ایده آل را نشان‌ میدهند. و لازم است بدانید بر طبق آنان، هر سرعتی که برای شرایط فعلی ناایمن باشد غیرقانونی است. محدودیت‌های سرعت به محدود کردن سرعت شما کمک میکنند، که به نوبه خود زمان واکنش شما را به تغییرات در جاده یا جریان ترافیک کاهش می‌دهد و در صورت نیاز توقف خودرو را برای شما آسان‌تر می‌کند.

تابلوهای ایست

تابلو راهنمایی  ایست یک علامت نظارتی در بین تابلو راهنمایی است. و  یک  تهجیزات ایمنی مهم در  ترافیک که به رانندگان هشدار می دهد سرعت خود را کاهش دهند و برای توقف آماده شوند. زمانی استفاده می‌شود که ماشین دیگری در اطراف وجود نداشته باشد، یا در انتهای یک خط ترافیک باشد. تابلوی ایست ، یکی از رایج ترین علائمی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. شکل آن هشت ضلعی با حروف قرمز در زمینه سفید است، اما همچنین می تواند زرد با حروف سیاه برای افزایش دید باشد. انواع مختلفی از تابلوهای ایست بسته به اینکه کجا قرار گرفته اند و هدفشان چیست، وجود دارد.

تابلو راهنمایی

تابلوهای حق تقدم

تابلوهای حق تقدم نیز  یک علامت نظارتی است. در تابلوی حق تقدم از تابلو راهنمایی است، رانندگان باید سرعت خود را کاهش دهند و حق تقدم را به عابران پیاده و وسایل نقلیه ای که از جهت دیگری نزدیک می شوند، بدهند. اگر خط تسلیم روی روسازی نقاشی شده باشد، رانندگان باید قبل از عبور از خط تسلیم، حق تقدم را اجرا کنند. رانندگان فقط پس از رعایت حق تقدم و تنها زمانی که انجام این کار ایمن باشد، می توانند ادامه دهند.
برخلاف تابلوهای ایست، رانندگان ملزم به توقف کامل در تابلوی حق تقدم نیستند و ممکن است بدون توقف حرکت کنند اما این نیز مشروط بر اینکه انجام این کار ایمن باشد امکان‌پذیر است.
برای رعایت حق تقدم لازم است بدانید،وسایل  نقلیه ای که  در دوربرگردان (از سمت چپ) نسبت به کسانی که وارد آن می شوند و با علامت حق تقدم روبرو هستند اولویت دارند و راننده باید قبل از هر اقدامی، حق تقدم را به عابران پیاده و وسایل نقلیه نزدیک به آن بدهد.

تابلوهای پارک ممنوع

تابلوی پارک ممنوع به رانندگان می گوید که نمی توانند در منطقه ای که توسط تابلو مشخص شده است پارک کنند. تابلوهای پارک ممنوع از تابلو راهنمایی که به شکل مربع هستند و در تابلوی پارک ممنوع یک دایره قرمز وجود دارد که  با یک ”  p  سیاه به رنگ قرمز خط زده شده است. در مناطقی که رانندگان نمی توانند خودروی خود را پارک  کنند، تابلوهای پارک ممنوع نصب میشوند. وجود تابلوهای پارک ممنوع  اهداف مهمی فراتر از اجرای مقررات پارکینگ دارد. آنها برای هشدار دادن به رانندگان برای رزرو پارکینگ، پاک نگه داشتن مناطق آتش سوزی و موارد دیگر ضروری هستند.
تابلو راهنمایی

تابلوهای محل عبور دوچرخه

تابلوی محل عبور دوچرخه یکی دیگر از تابلو راهنمایی میباشد که  به شما هشداری زودهنگام  مبنی بر اینکه جاده ای که در آن حرکت می کنید یک گذرگاه دوچرخه در پیش رو دارد، میدهد. هنگام مواجه شدن با این تابلوی راهنما لازم است سرعت خود را کم کنید و مراقب دوچرخه سوارانی باشید که وارد جاده و خارج می شوند. تابلوهای محل عبور دوچرخه  به شکل الماس هستند و در مرکز آن طرح دوچرخه مشکی چاپ شده است. وقتی در حین رانندگی در جاده با تابلوهای راهنمایی روبرو میشوید،لازم است به آنان توجه و دقت بسیاری بکنید.
تابلو های محل عبور دوچرخه نیز یکی از تابلوهای مهم‌ راهنمایی برای رانندگی شما میباشند که اگر در حین رانندگی، با تابلوهای محل عبور دوچرخه مواجه  شدید، باید:
  •  توجه داشته باشید که یک گذرگاه دوچرخه در جلوی جاده است
  • سرعت خود را حتما و الزاما کاهش دهید
  • مراقب دوچرخه سوارانی باشید که از جاده عبور می کنند
  • قوانین اشتراک جاده با دوچرخه سواران را رعایت کنید

نوشته های مشابه