تابلو, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو جاده ای, تابلو خیابانی, تابلو راهنما, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلو و علائم, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد درجه1

مرکز فروش تجهیزات ترافیکی در تهران

تابلوهای راهنمایی و رانندگی، با افزایش ترددهای وسایل نقلیه و همچنین خطرات ناشی از فشردگی این عبور و مرورها آگاهی از پیام های علائم راهنمایی و ابعاد تابلوهای راهنمایی و رانندگی به یکی از ضروری ترین دانستنی های زندگی شهری تبدیل شده است. آگاهی از این مطلب و فرهنگ سازی صحیح و عمومی آن می تواند نتیجه بسیار مطلوبی در خصوص کاهش ترافیک، تصادف ها و انواع خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

یکی دیگر از ضرورت های کسب و درک این اطلاعات کاهش ترافیک فزاینده  شهری و افزایش ایمنی در هنگام تردد می باشد. تاثیر تجهیزات ترافیکی در خصوص موارد فوق بسیار مهم بوده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز نقش مهمی در این امر دارند. در ادامه این مطلب به بررسی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مفاهیم و نقش های آن خواهیم پرداخت.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

درک صحیح از مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی نخستین گام در جهت شناخت نقش آن ها در ایمنی و ترافیک می باشد. این تابلوها در بر دارنده بیش از 200 موضوع و مفهوم متفاوت هستند که هر یک از آن ها در سه دسته علائم انتظامی و بازدارنده، آگاهی دهنده و اخباری، هشدار دهنده و اخطاری قرار می گیرند.

هر یک از تابلوهای انتظامی، اخباری، اخطاری، راهنمای مسیر، مکمل و محلی در بر دارنده اطلاعات ضروری و مهمی هستند که وجود و قابلیت رویت آن ها در مناطق مختلف بسیار پر اهمیت می سازد. افزایش تعداد و ارائه بیشتر این دسته از تجهیزات ترافیکی در واقع سرمایه گذاری در جهت کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان، رانندگان و عابرین پیاده به حساب می آید.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

مشخصات تابلوهای راهنمایی و رانندگی

استاندارد، کیفیت و مشخصات تابلوهای راهنمایی و رانندگی تاثیرات زیادی در عملکرد و کارایی آن ها دارد. جنس قالب این محصولات ترافیکی اغلب فلزی بوده و در برخی موارد دیگر از مواد دیگری همچون پلاستیک ، فیبر، چوب و غیره برای ساخت آن ها بهره گیری می شود. با این حال در جهت عمر و عملکرد طولانی مدت و دوام در شرایط مختلف آب و هوایی از آلیاژ فلزی در ساخت تابلوهای راهنمایی و رانندگی استفاده می شود.

بسیاری از علائم ترافیکی کنونی از جنس بدنه گالوانيزه برخوردار بوده و این خصوصیت باعث ایجاد مقاومت بالا در برابر هر گونه شرايط اب و هوایی و بارندگي و برف می شوند. در جهت ماندگاری و مقاومت بیشتر علائم درج شده روی این تابلوها عموما از الکترواستاتیک جهت رنگ آمیزی استفاده شده و این امر سبب تضمین حداکثر کارایی و ماندگاری در برابر نور خورشید، رطوبت، زنگ زدگی می شود.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

 

اندازه و ابعاد انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی

در خصوص اندازه و ابعاد انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی علاوه بر شرایط جوی و آب و هوایی، بسته به محیط و کاربری این تابلوها فلزهای مختلفی در ساخت آن ها به کار می رود. شرایط محیطی و کاربری معین کننده جنس این ابزار ترافیکی به مواردی همچون به کار گیری در جاده درون و بیرون شهری، مسیرهای خاص، اماکن عمومی و اماکن مسکونی بستگی دارد.

همچنین منظور از شرایط جغرافیایی موثر در انتخاب این تجهیزات انواع آب و هواي گرم و خشک، شرجی و بارانی، سرد و کوهستانی می باشد. بر اساس شرایط ذکر شده میزان ورق فلزی به کار رفته در این ابزار ترافیکی بین 1 تا 2 میلی متر می باشد. در خصوص اندازه تعیین کننده این علائم نیز نوع هر یک از آن ها  که شامل تابلوهای انتظامی، اخباری، اخطاری، راهنمای مسیر، مکمل و محلی می شوند تاثیرگذار می باشد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

اتصال تابلوهای راهنمایی و رانندگی

نحوه اتصال تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز به نوع این ابزار ترافیکی بستگی دارد. همانطور که اشاره شد شرایط جوی و جغرافیایی حاکم بر محیط نیز به انتخاب ضخامت و آلیاژ این تابلوها تاثیرگذار است.

نحوه و نوع اتصال در انواع تابلوهای ساخته شده با ورق ساده و بدون فریم از نوع پیچ و مهره بوده که توسط مکان های از پیش تعیین شده در تابلو و پایه آن ها صورت می گیرد. در خصوص این نحوه از اتصال ایراد وارده نمایان بودن اتصال و عدم قابلیت تنظیم تابلو در زوایای مختلف می باشد.

نحوه اتصال در تابلوهای فریم دار نیز به این شکل است که شیار اتصال به واسطه پرچ صورت گرفته و قابلیت تنظیم در زوایای مختلف فراهم می آید.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی

قوانین نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی

قبل از اقدام به نصب هر یک از این تجهیزات ترافیکی می بایست با قوانین نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا بوده و از رعایت آن ها اطمینان حاصل نمود. رعایت قوانین متعلق به درج این تجهیزات مانع ایجاد حوادث خطر آفرین با زیان های مالی و جانی می شود. همواره می بایست پیش از اتصال هرگونه از این تجهیزات ترافیکی به موارد زیر توجه داشت:

  • اطمینان از محل نصب و قابل رویت بودن تابلوها
  • اطمینان از بهره مندی از استانداردهای ساخت تابلوها
  • توجه به نحوه قرار گیری و قابلیت تنظیم جهت و ارتفاع
  • به کارگیری رنگ مناسب و با دوام
  • به کارگیری علائم متناسب با موقعیت

تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد

ویژگی ها و معیارهای تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد نیز شامل موارد زیر می باشد.

  • استفاده از ابعاد و اندازه استاندارد و متناسب با نوع علائم
  • قابل رویت بودن از فاصله ایمن
  • استفاده از چند زبان در جهت قابل فهم بودن برای مسافران و توریست ها
  • استفاده از ورق های گالوانیزه در جهت استحکام و مقاومت در انواع شرایط آب و هوایی
  • بهره گیری از رنگ الکترواستاتیک و با کیفیت در جهت مقاومت در برابر نور خورشیشد، رطوبت و فرسودگی
  • سازگاری با محیط و شرایط جوی و جغرافیایی
  • عدم جذب آلودگی و گرد و غبار
  • خوانا بودن متن به کار رفته روی تابلو
  • قابلیت تنظیم در زوایای مختلف

 

سفارش و خرید انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی

با سفارش و خرید انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی استاندارد و اطمینان از کیفیت این دسته از محصولات می توان به حداکثر کارایی آن ها دست یافته و مانع بسیاری از حوادث رانندگی و جاده ای شد. با مراجعه به واحد فروش ما و همچنین بررسی سایر محصولات ترافیکی می توانید نسبت به خرید و اطلاع از قیمت روز هر یک از این محصولات اطلاعات لازمه را کسب کنید.

 

 

نوشته های مشابه