استوانه ایمنی, استوانه ایمنی ترافیکی, استوانه ترافیکی, استوانه ترافیکی پلاستیکی, فرتو ترافیک

استوانه ایمنی شبرنگ

استوانه ایمنی، با توجه به افزایش جمعیت شهرها و روستاها، طبیعی است که روزانه به تعداد وسایل نقلیه، ماشینها، موتورها و … افزوده شود که همین موضوع باعث نیاز بیشتر به برقراری نظم در خیابان ها شده است. یکی از راه های محقق شدن این موضوع استفاده از استوانه ایمنی شبرنگ است. برای بالا بردن ایمنی راه و جاده از استوانههای ایمنی استفاده میکنند که از تجهیزات ترافیکی به شمار میرود. یک سری نوارهای شبرنگ های ایمنی روی آن ها به کار میرود، که رانندهها مسیر خود را راحتتر ببینند و به خوبی در داخل مسیر هدایت شوند.
استوانه ایمنی
از استوانه شبرنگ در تشخیص مکانهای پر خطر مانند جایی که کارگران مشغول به کارند یا در سایتهای تعمیراتی اطراف جاده استفاده میشوند. این محصول در پیچ های موجود در جاده و قسمتهایی که جاده باریک میشود، استفاده میشوند. استوانه های ایمنی معمولا در سه ارتفاع مختلف به بازار ارائه میشوند. کوچکترین سایز این استوانهها ارتفاع 45 سانتی متری دارد. استوانهی میانی ارتفاعی حدود 75 سانتی متری دارد و بزرگترین استوانه ارتفاعی حدود 100 سانتی متر دارد. در قسمت بالای استوانه، یک حلقه برای وصل کردن پرچم و یا متصل کردن زنجیر وجود دارد.

کاربرد استوانه شبرنگ

استوانه ایمنی یک ابزار کارآمد برای ایمن کردن جریان ترافیک درون شهری و برون شهری است. وجود استوانههای ایمنی در جایی، نشان از محدوده ی خطر برای عابران پیاده و رانندگان است. این استوانه ها با عبور ماشین از رویشان هم صدمه ای نمیبینند زیرا خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارند. جنس استوانه ها عموما پی وی سی و مواد منعطف میباشد. این مخروطهای ایمنی را به واسطه ی وزن کمی که دارد هم میتوان با خود حمل کرد و هم آن ها را به زمین پیچ و مهره کرد. همین دلایل باعث شده که این کاربرد استوانه شبرنگ گزینهی مناسبی برای علامت گذاری و تفکیک موقتی مسیر به شمار برود.
هشدار و هدایت، جلوگیری از ضربهی جزئی از بیشترین کاربردهای مخروط ترافیکی شبرنگ است. از دیگر کاربردهای کله قندهای استوانه ای، نشان دادن ممنوعیت در مسیر حرکت است.
استوانه ایمنی
استوانههای ایمنی به دو دسته تقسیم میشوند: پر تراکم و کم تراکم. در جادهها معمولا از نوع پرتراکم استفاده میشود تا رانندگان به راحتی خطر را تشخیص بدهند، اما در سطح شهر که مقدار خطر و آسیب کم است از استوانه ایمنی کم تراکم استفاده میکنند. در پارکینگها نیز برای هشدار دادن از استوانه کم تراکم استفاده میشود.

نوارهای شبرنگ مخروط ایمنی

از استفاده های استوانه ایمنی و با استفاده از نوارهای شبرنگ مخروط ایمنی هشدار به رانندگان در جاده است، به همین دلیل در بدنه های آن از شبرنگ استفاده میشود. این نوارهای شبرنگ باعث میشود که راننده در تاریکی و نور کم مسیر روبه روی خود را به طور کامل ببیند و از مسیر خود منحرف نشود. این نوارهای شبرنگ دید بهتری نیز به عابران پیاده میدهد تا از مسیر اصلی خود خارج نشده و فاصله ایمنی خود را با دیگران حفظ کنند. استوانه های شبرنگ در سه رنگ قرمز و نارنجی و زرد وجود دارند؛ چون این رنگها باعث هشدار دهی و تشخیص و دیده شدن بهتر جاده میشود.
شبرنگ ها انواع مختلفی اعم از لانه زنبوری، کرهای و … دارند که با توجه به کاربرد آنها، جنس و قیمت مختلفی دارند. جنس ماده اول به کار رفته در آن، تاثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد.
استوانه ایمنی

جنس و کیفیت شبرنگ

مخروط های ایمنی و استوانه ایمنی به طور معمول از سه ردیف نوار شبرنگ تشکیل شده است. دلیل اینکه این مخروط های از دور دست قابل رویت است، بازتاب بالای این نوار خطر ها است. این استوانه ها در مقابل سرد و گرم شدن هوا، بارش باران و تابش آفتاب بسیار مقاومند زیرا بدنه ی آن ها با موادی ساخته شده است که در مقابل شرایط جوی پایدار باشند؛ چون در جاده قرار میگیرند در معرض همه ی پدیده های جوی هستند.جنس و کیفیت شبرنگ در واقع شبرنگ باید جنسی داشته باشد که بتواند نور را خیلی خوب در خود جذب کرده و منعکس کند.
از خصوصیات نوار شبرنگ با کیفیت، داشتن درخشندگی زیاد است. داشتن مقاومت بالا در مقابل شرایط جوی نیز نشان دهنده کیفیت خوب استوانه شبرنگ است. به هنگام خرید توجه کنید که جنسشان به گونه ای باشد که هنگام برخورد وسایل نقلیه ، به آن ها آسیب وارد نشود. جنس نوارهای شبرنگ باید به گونهای باشد که شست و شو، مواد روغنی، رطوبت بالا، اغشته شدن به بنزین و … روی کارکرد آنها هیچ تاثیری نگذارد.
تفاوت بین استوانه ایمنی و کله قندی در نوع کاربرد آن ها است. از استوانه های ایمنی در جاهای که برای طولانی مدت نیازمند نشانه گذاری هستند، نصب میشود اما کله قندی علامت گذاری و مشخص کردن مسیرها را برعهده دارد. مثلا برای نشان دادن ریزش چاه ها در یک خیابان از آن استفاده میکنند.
استوانه ایمنی

قیمت شبرنگهای ترافیکی

بسیاری از افراد و سازمانها با توجه به نیاز شخصی و عمومی خود در خیابانها، جادهها، بیابانها و … استوانههای ایمنی را خریداری میکنند. بهتر است ابتدا نیاز خود را شناسایی کرده و با توجه به نیاز محصول مناسب را بگیرند. در حین خرید توجه داشته باشند که مواد اولیه این کالا مرغوب باشد تا در گذشت زمان دچار هیچ گونه شکستگی و آسیبی نشود. قطعا با توجه به نوع مواد استفاده شده در خط تولید و جنس و کیفیت شبرنگ های استفاده شده روی استوانه، قیمت آن ها تغییر میکند. برای اطلاع از قیمت شبرنگهای ترافیکی و استوانه ایمنی کافیست همین حالا با ئکارشناشان فروش ما تماس بگیرید.
همچنین خود شبرنگ های ترافیکی هم با توجه به مرغوبیت مواد اولیه و مقدار جذب و انعکاس نور به چند درجه از نظر کیفیت تقسیم میشوند که هر کدام قیمت خاصی دارد. شبرنگ ها هم با توجه به مکانی که استفاده میشوند انواع مختلفی دارند. به طور معمول در جاده ها از شبرنگ هایی که مقدار انعکاس بالاتری داشته باشد؛ استفاده میکنند تا دید رانندگان بیشتر باشد و امکان تصادف و آسیب پایین باشد. اما در سطح شهر به دلیل پایین بودن سرعت رانندگان دید کمتری نیاز است و میتوان از شبرنگهایی که مقدار انعکاس کمتری دارند استفاده کرد.
بدیهی است که که هرچه بیشتر از تجهیزات ترافیکی در سطح خیابان ها برای رانندگان و عابرین استفاده شود، موجب افزایش نظم در شهر و کاهش تصادفات و آسیب های مالی و جانی خواهد شد. استوانه ایمنی که از نوع پلی اورتان ساخته شده است؛ ابزار مناسبی برای تقسیم کردن و جدا کردن معابر شهری، خیابان ها، جاده ها و … است.

نوشته های مشابه