استوانه ایمنی, استوانه ایمنی ترافیکی, فرتو ترافیک

مقاومت استوانه ایمنی در برابر آب و هوا

استوانه ایمنی، امروزه یکی از تجهیزات ترافیکی که کاربرد فراوانی دارد استوانه ترافیکی است. حتما در مورد استوانه ایمنی، کارکرد و ویژگی‌های آن شنیده‌اید. همه‌ی ما می‌دانیم که کارکرد اصلی استوانه ایمنی، مجهز کردن مسیرهای عبور و مرور وسایل نقلیه برای دید رانندگان می‌باشد. در واقع این تجهیزات برای جلوگیری از انحرافات رانندگان میباشد که ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. استوانه ترافیکی دارای رنگ روشنی است که سبب جداسازی مسیرها از همدیگر و راهنمایی رانندگان وسایل نقلیه می‌شود.

به طور کلی استفاده‌ درست از استوانه ترافیکی تاثیر زیادی در بالا رفتن سطح ایمنی رانندگی و جان افراد دارد. در واقع استفاده از این ابزار سبب پایین آمدن تصادفات ناشی از وسایل نقلیه میشود. از مهمترین ویژگی‌های استوانه ایمنی میتوان به استحکام، مقاومت آن در برابر ضربات، منعطف بودن، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و تابش نور و گرمای نور خورشید می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های مهم استوانه ترافیکی، به کارگیری نوارهای شب رنگ در این ابزار است که باعث می‌شود رانندگان در تاریکی هوا دید بازتر و بهتری در رانندگی داشته باشند.

 

استوانه ایمنی

مشخصات استاندارد انواع استوانه ایمنی

همانطور که بیان نمودیم استوانه ترافیکی یکی از تجهیزات ترافیکی پرکاربرد است که ویژگی‌های زیادی دارد. این ابزار در رانندگی و وسایل نقلیه و هچنین آمار تصادفات تاثیر بسزایی دارد. برای اینکه ابزار استوانه ترافیکی را بهتر بشناسیم و آن را در محل‌های مناسب به کار بگیریم لازم است که ابتدا مشخصات آن را بشناسیم. مشخصات استاندار انواع استوانه‌ ایمنی شامل موارد زیر میشود:

  • مقاومت و ضربه پذیری بسیار بالا استوانه ایمنی: یکی از مهمترین مشخصات استاندارد انواع استوانه‌های ایمنی مقاومت و استحکام بسیار بالای آن در برابر ضربات متعدد است. استوانه ترافیکی دارای حالت ارتجاعی می‌باشد که این ویژگی باعث شده در برابر ضربات مقاومت بالایی داشته باشد. در نتیجه بعد از برخورد وسایل نقلیه با آن آسیب نمی‌بیند و حالت اولیه خود را حفظ می‌کند. در واقع این مقاومت و استحکام بالا سبب ماندگاری طولانی مدت این ابزار می‌شود.
  • وجود نوار شبرنگ بر روی استوانه ایمنی: از دیگر مشخصات استوانه ترافیکی وجود نوار شبرنگ است که باعث می‌شود دید رانندگان در شب بهتر شود و از بروز تصادفات جلوگیری‌ می‌شود. نوار شبرنگ دارای نور قوی بوده و رنگ به خصوصی دارد که باعث می‌شود قابلیت دید رانندگان افزایش یابد.
  • منعطف بودن استوانه ایمنی: انعطاف پذیری این ابزار باعث شده تا در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشد و در برابر تابش نور و گرمای خورشید دار شکستگی نشود. در واقع انعطاف پذیری استوانه اترافیکی سبب ایجاد رنگ پریدگی، فرسایش و پوسیدگی نمی‌شود.
  • نصب آسان استوانه ایمنی: استوانه ترافیکی به طور آسان ساخته و تولید میشود. نصب و راه اندازی این ابزار به راحتی صورت گرفته و نیاز به تخصص و حرفه‌ی خاصی ندارد. به طور کلی با تغییر شرایط مکانی و زمانی کارایی و کیفیت این ابزار کم نمی‌شود.

استوانه ایمنی

مقاومت استوانه ایمنی در برابر آب و هوا

یکی از مشخصات مهم استوانه ترافیکی مقاومت استوانه ایمنی در برابر آب و هوا می‌باشد. در واقع از این مشخصه میتوان به عنوان مشخصه‌ی اصلی تجهیزات ترافیکی یاد کرد. مقاومت استوانه ترافیکی در برابر آی و هوا از مهمترین فاکتورهایی است که هر ابزار ترافیکی باید داشته باشد. در واقع استوانه ترافیکی در برابر هر شرایط جوی از جمله گرمسیری یا سردسیری مقاوم بوده و دچار تغییرات نمی‌شود. به طور کلی استوانه ترافیکی بر اساس نوع ساخت به انواع مختلفی از جمله فلزی، پلاستیکی، فنری و پلی اورتان تقسیم بندی می‌شوند.

استوانه ایمنی پلاستیکی

برخی از انواع استوانه ترافیکی مانند استوانه ایمنی پلاستیکی و یا پلیمری در برابر نور و گرمای خورشید و همچنین رطوبت و سرما بسیار مقاوم بوده و از استحکام بالایی برخوردار می‌باشد. در واقع جنس ابن نوع استوانه ترافیکی به گونه‌ای است که در برابر هر شرایط محیطی و جوی مقاوم باشد. نوع پلی اورتان استوانه ترافیکی انعطاف پذیر و نرم بوده و دارای کاربردهای فراوان و رنگ قرمز و نارنجی می‌باشد.

کاربرد اصلی این نوع استوانه ترافیکی در شرایط آب و هوایی نامساعد است. استوانه ایمنی پلی اورتان در برابر تابش نور و گرمای خورشید دوام بالایی دارد و کیفیت و رنگ آن در مدت زمان طولانی حتی تا ۵ سال تیز تضمین میشود. این نوع استوانه به دلیل مقاومت بالا و جنس خاص در برابر صدمات ناشی از تصادفات رانندگی آسیب نمیبینند. به طور کلی در ساخت این ابزار از آنتی UV به عنوان یک آنتی اکسیدانی آنتی استاتیک به کار گرفته می‌شود. این ماده سبب افزایش نرمی استوانه ترافیکی می‌شود.

استوانه ایمنی

از طرف دیگر آنتی UV مقاومت این ابزار در برابر شرایط جوی متفاوت را بالا برده و مانع از شکستگی و خرابی آن می‌شود. نوع دیگری از استوانه ایمنی فنری است. به طور کلی استوانه ایمنی فنری شبیه به استوانه پلی اورتان تولید و ساخته میشود‌. تفاوت اصلی این استوانه ترافیکی با نوع پلی اورتان استفاده از فنر در ساقه استوانه می‌باشد. استوانه ایمنی فنری بیشتر در مکان‌های خاص که امکان برخورد ضربات زیاد است قابل نصب است. آخرین نوع از استوانه ترافیکی، استوانه استیل می‌باشد.

این نوع استوانه قابلیت نصب دائم و استفاده در زمان طولانی را دارد. استوانه ایمنی استیل وزن بالایی دارد و به طور معمول از طریق جوشکاری در محل متصل می‌شود. این نوع استوانه بیشتر در قسمت ورودی مکان‌های عمومی مانند پیاده رو و پارکینگ‌ها به کار گرفته می‌شود.

خرید استوانه ایمنی

با توجه به مطالب بیان شده استوانه ایمنی در انواع مختلفی ساخته می‌شود که هر کدام کارایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند و خرید استوانه ایمنی کمی دشوار است. جنس این استوانه‌های ایمنی به گونه‌ای است که هر کدام در مکان‌های خاصی قابلیت نصب دارند. استوانه ترافیکی بیشتر در مکان‌های عمومی مانند پارکینگ، محل تصادفات، پیاده‌روها و غیره قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه جنس، نوع و کارکرد استوانه‌های ایمنی متناسب با نوع آنها متفاوت و متغیری است قیمت آنها نیز متفاوت می‌باشد.

در واقع عوامل متعددی در تعیین قیمت انواع استوانه‌های ایمنی موثر هستند که میتوان برای مثال به جنس، نوع، کیفیت، نوسانات قیمت و همچنین فروشگاه‌های عرضه کننده اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت این ابزار میتوانید به فروشگاه‌های عرضه کننده آن مراجعه نمایید و از قیمت این ابزار و همچنین هزینه نصب آن آگاه شوید.

نوشته های مشابه