استوانه ایمنی, استوانه ایمنی ترافیکی, استوانه ترافیکی, استوانه ترافیکی پلاستیکی, فرتو ترافیک

استوانه ایمنی یا استوانه ترافیکی چیست؟

استوانه ترافیکی، امروزه با افزایش تعداد خودروها و هرج و مرج ای که به وجود آمده است استفاده کردن از تجهیزات و وسایل ترافیکی در شهر ها و جاده ها به موضوع مهمی تبدیل شده است. استوانه ترافیکی وسیله ای است که با استفاده از آن می توان مسیر و راه رفت و آمد ماشین ها را تعیین کرد و گاهی اوقات هم از مخروط ترافیکی برای جدا کردن مسیرها و مرزبندی جاده ها می توان استفاده کرد که باعث میشود وسایل نقلیه از جاده ها خارج نشوند این وسیله ترافیکی یکی از وسایل مورد نیاز و مهم تجهیزات ترافیکی است که در شهرها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

استوانه ترافیکی

کاربرد کله قندی ترافیکی

استوانه ترافیکی یک نوع از وسایل ترافیکی میباشد که کاربرد زیادی در کنترل کردن ترافیک جاده ها دارد مشخص کردن راه های گوناگون جلوگیری از پارک ماشین های مزاحم و کنترل کردن سرعت از کاربرد استوانه ترافیکی حساب میشود و به بیان دیگر میتوان گفت استوانه ایمنی یا ترافیکی یک نوع جدا کننده می باشد که در معابر شهر ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد، رنگ این استوانه معمولاً در دو رنگ زرد و نارنجی می‌باشد و این محصول هرچه کیفیت بیشتری داشته باشد مقاومت بیشتری در مقابل ضربه ها و فشارها بر روی خود دارد و همینطور نوارهای شبرنگی که بر روی آن وجود دارد موجب می شود که در شب بهتر دیده شود و رانندگان می‌توانند از فاصله های دور هم این محصول را ببینند.

استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی چه تاثیری در ایمنی دارد

استوانه ترافیکی چه تاثیری در ایمنی دارد، روزانه تعداد بسیار زیادی از رانندگان و عابران در خیابانها و معابر در رفت و آمد هستند و مسافران زیادی در طول روز در بزرگراه ها و خیابان ها در ترافیک می‌مانند و اطراف را مشاهده می‌کنند که احتمالا آنها تجهیزات ترافیکی مثل استوانه ترافیکی و همچنین مخروط ترافیکی و جداکننده و دیگر تجهیزات و وسایل ایمنی ترافیکی را مشاهده می‌کنند که از آنها برای هشدار دادن به خودروها و بران پیاده و همچنین ایجاد امنیت استفاده می شود.

استوانه ترافیکی که معمولاً به رنگ زرد و نارنجی و دارای نوارهای شبرنگ هستند از مکان های ساخت و ساز گرفته تا برای هشدار دادن در مناطق و مکان های خطرناک معمولاً از این جداکننده های ترافیکی استفاده می‌شود. از طرفی استوانه‌های ترافیکی در جاهایی استفاده می شود که می بایست به عابران پیاده و همچنین رانندگان خودروها در یک منطقه یا یک موضوع خطرناک هشدار دهند.

استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی

همانطور که گفتیم استوانه ترافیکی یکی از تجهیزات مهم و کاربردی محصولات ترافیکی می‌باشد که هر روز در بسیاری از مناطق آن را مشاهده می‌کنیم اما به ندرت و آن توجه میکنیم اگر به همه مکان هایی که از این استوانه ترافیکی برای به وجود آوردن یک محیط امن است استفاده می کنند توجه کنیم می بینیم که آنها خط های ترافیک را تقسیم کرده و یک راه را در اطراف پروژه های دردست کار ایجاد می‌کنند و به رانندگان و عابران پیاده هشدار می‌دهند که در این مکان خطراتی وجود دارد مانند وجود چاله‌ها شانه پایین جاده پیچ تند و خطرناک زمین دارای ناهمواری می باشد

چرا رانندگان باید در هنگام عبور از آنجا احتیاط کنند البته استوانه ترافیکی در بیرون است ساختمان برای راهنمایی و هدایت کردن ترافیک افراد پیاده مورد استفاده قرار می گیرد. از این استوانه های ترافیکی معمولاً در مناطق تفریحی و تجاری هم استفاده میشود مثل زمین های ورزشی پارکینگ محل عابران پیاده از استوانه‌های ترافیک ترافیکی برای ایمنی در جاده‌ها هم استفاده میشود چون این ابزار برای دید از بالا طراحی شده است.

همچنین می توانیم این استوانه ها را به یک پایه سیاه رنگ مقاوم وصل کرد که از واژگونی آن و به وجود آمدن ترافیک در جاده ها و خیابان ها جلوگیری کنیم زمانی که استوانه های ایمنی در خیابان ها استفاده می شود برای ایجاد ایمنی بیشتر محل مورد نظر باید به روش درستی قرار بگیرند ویژگی های استوانه ترافیکی که در محل ساخت و ساز قرار گیرد حتماً باید نارنجی رنگ باشند. از جنس pvc ساخته شده باشد. به مقدار کافی سنگین باشد تا در برابر آب و هوا مقاوم باشد.

استوانه ترافیکی

استوانه ترافیکی فلزی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم استوانه های ترافیکی یکی از ابزارهای مهم تجهیزات ترافیکی برای افزایش ایمنی جاده ها می باشند.بعضی از استوانه های ترافیکی فلزی که از جنس آهن مقاوم می باشند. استوانه ترافیکی فلزی به دلیل بافت آهنی که دارد، ضد زنگ است و در مقابل شرایط گوناگون آب و هوا مثل سرما گرما و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

استوانه های ترافیکی در مدل های گوناگونی طراحی و تولید شده است و رنگ آن زرد و با کفی پهنی که در قسمت پایین آن وجود دارد به عنوان جداکننده ترافیکی در شهر ها و جاده ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نصب می شود. ویژگی های استوانه ترافیکی به آسانی نصب می شود. از جنس آهن مقاوم میباشد. در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

استوانه ترافیکی

تفاوت استوانه ترافیکی و کله قندی

یکی از اصلی ترین تفاوت استوانه ترافیکی و کله قندی در زمان استفاده کردن از آنهاست استوانه ترافیکی برای استفاده طولانی مدت و ثابت هستند اما از کله قندی ها فقط در مواقع اضطراری و به طور موقت استفاده می‌شود و به طور دائمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. همچنین کلاه قندی ها از لحاظ ظاهر هم دارای تفاوت های گوناگونی با استوانه مخروطی هستند و به طور معمول برای علامت گذاری راه ها و مسیر ها از آن استفاده می شود.

همچنین به راحتی قابل حمل و نقل می باشد و قیمت آن نسبت به استوانه ترافیکی ایمنی بسیار مناسب تر می باشند، در مقابل استوانه های ترافیکی دارای تنوع بسیار بالاتری نسبت به کله قندی ها می باشند و دارای ویژگی های جزئی و کاربردی تری  هم هستند. از استوانه های ترافیکی بیشترین استفاده ای که میشود.

استوانه ترافیکی

در راههای خروجی بزرگراه ها می باشد که به صورت مثلثی نصب می‌شود و موجب جدا شدن راه ها از یکدیگر می‌شود، این وسیله ترافیکی می‌تواند موجب افزایش امنیت و به وجود آوردن مرز در جاده‌ها شود به خصوص در جاده هایی که نور و روشنایی خوبی ندارد وجود داشتن این مخروط ترافیکی بسیار ضروری می باشد و به دلیل نوع ساختار ساده آسان و کاربردی که دارد می توانیم در هر موقعیت و شرایطی از آن استفاده کنیم.

در این مقاله با استوانه ایمنی و کاربرد آن و همینطور ویژگی های ظاهری آن آشنا شدیم .و در آخر باید گفت که استوانه ایمنی علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد موجب حفاظت از رانندگان و عابران پیاده می شود.

نوشته های مشابه