فرتو ترافیک, قفل پارکینگ اختصاصی

نحوه نصب قفل پارکینگ

قفل پارکینگ، روزانه شاهد این که در مجتمع های آپارتمانی سر و صدا و نزاع‌های بر سر پارک خودرو شکل می گیرد در این مبحث به شما کمک می‌کنیم تا فارغ از هیاهوی دیگران بر سر پارک خودرو راحت و ایده برای خودروسازان را در محلی که در نظر دارید پاک کنید و روز خود را به خاطر یک مسئله نسبتاً ساده خراب نکنید طبق قانون و عرض هر واحد آپارتمانی یک پارکینگ اختصاصی دارد و افراد غریبه و مهمان ها اجازه پارک خودرو خود را در محل پارک خودرو ساکنین آن آپارتمان ندارند.

قفل پارکینگ

کاربرد های قفل پارکینگ

 

کاربرد های قفل پارکینگ ، قفل پارکینگ یکی از وسایل ایجاد ایجاد موانع برای حفظ و نگهداری جای پارک فرد است. در واقع این وسیله از جای پارک شما محافظت می کند امروزه، با افزایش روزافزون خودروها جای پارک ماشین به مسئله مهمی تبدیل شده است در و در صورت نبودن آن فرد دچار مشکل می شود به خصوص در مناطقی که ساکنان زیادی دارد. مثل آپارتمان ها و پارکینگ اداره ها یکی از نگرانی های افراد حفظ و عدم از دست دادن جای پارک خودرو خود می باشد که در بیشتر مواقع افراد غریبه آن را تصاحب می‌کند و گاهی هم موجب دعوا و اختلاف میان افراد می شود.

قفل پارکینگ

یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای حفظ جای پارک خودرو و رفع مشکل از دست دادن جای پارک قفل پارکینگ است که موجب میشود جای پارک شما توسط افراد غریب تصاحب نشود شما می توانید به راحتی با خریدن و نصب کردن قفل پارکینگ با خیال راحت جای پارک خود را رها کرده و بدون نگرانی و دغدغه اشغال کردن آن توسط افراد دیگر و بدون استرس دعوا و اختلاف بر سر پس گرفتن جای پارک خود به جای خود برگردید به جز این، استفاده از قفل پارکینگ موجب ایجاد نظم و ترتیب در پارکینگ می شود و همچنین باعث رعایت فاصله منظم در پارکینگ خودرو و  پارک کردن درست و اصولی می شود.

قفل های پارکینگ معمولاً در چهار نوع مدل و سایز تولید می شوند یک جنس قفل پارکینگ فلزی می باشد که در ساز ۷۰ سانتی متری طراحی و تولید شده است و به طور اتوماتیک کار می‌کند همچنین قفل شامل ریموت کنترل می باشد اما می توان آن را در مواقع ضروری مانند زمانی که باتری آن به اتمام رسیده است به شکل دستی هم مورد استفاده قرار دهیم.

قفل پارکینگ

یک نوع دیگر

که با رنگ کوره ای استفاده شده و از جنس فلز می باشد در ارتفاع ۶۰ سانتی متری طراحی و تولید میشود قفل های پارکینگ فلزی شامل دو ریموت کنترل می باشند که می تواند تا فاصله ۳۰ متری را تحت پوشش قرار دهد این قفل شامل یک عدد قفل به صورت دستی ۳ رول بوت به همراه سیستم دزدگیر که در صورت برخورد با بدنه ماشین آژیر به صدا درمی آید.

مدل سوم از قفل پارکینگ دارای ارتفاع ۷۵ سانتی متری است که از لوله های محکم و مقاوم سه سانتی متری و با فاصله ۲۴ سانتی متری از همدیگر قرار دارند و به دلیل مقاومت بالای آن مانع از شکستن و خم شدن قفل میشود.

 

قفل پارکینگ ساده

این نوع قفل پارکینگ دستی است.و با یک قفل ساده ثابت شده و موجب محافظت از پارکینگ می شود و در هنگام عبور و مرور خودرو به‌صورت خوابانیده قرار می‌گیرد تا خودرو به راحتی رفت و آمد کنند زمانی که علمک قفل پارکینگ فلزی بالا باشد، مانع ورود خودروها به پارکینگ شخصی می شود و زمانی که علمک پایین بیاید قفل پارکینگ ساده  در اختیار صاحبان قرار دارد و میتواند از جای پارک خود استفاده کند یکی از مشکلات قفل های دستی این است که فردا راننده حتماً باید از خودرو پیاده می‌شود به آن را باز و بسته کند در حالی که در قفل های فلزی به آسانی انجام می شود و با فشردن یک دکمه می توانند از آن استفاده کنند.

قفل پارکینگ

مدل های قفل پارکینگ:

مدل های قفل پارکینگ به شرح زیر می باشند:
۱ قفل پارکینگ ریموت دار
۲ قفل پارکینگ سوئیچ دار
۳ قفل پارکینگ دستی
هر کدام از این قفل ها دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود می باشد و به شکل های گوناگون عمل می کند اما به طور کلی همه آنها موجب نگهداری از جای پارک خودرو شما می شوند و افراد می توانند مناسب با هزینه و بودجه و نیازی که دارند به خریدن این قفل ها اقدام کنند.

نصب کردن این قفل از ساده هستند که هر شخص میتواند به راحتی و بدون نیاز به حضور کارشناس آن را در محل مورد نظر خود نصب کند در مرحله اول محل پارک کردن خودرو را انتخاب کنید البته سعی کنید محلی که انتخاب کرده اید در وسط پارکینگ قرار داشته باشد تا ماشین دیگری نتواند از کنار آن رد شود و جای پارک شما را بگیرد سپس جای پیچ های آن روی زمین سوراخ کرده و قفل را در محل خود نصب کنید.

قفل پارکینگ

قفل پارکینگ ریموت دار

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در محل پارکینگ شخصی خود،یک خودرو دیگر را مشاهده کنید که پارک شده است. امروزه با افزایش تعداد خودروهای شخصی ، نگه داشتن جای پارک خود در پارکینگ های خصوصی برای صاحب آن به یکی از مشکلات روزانه مبدل شده است . قفل پارکینگ ریموت دار یک وسیله ای است که در پارکینگ های خصوصی و برای جلوگیری از اشغال فضای پارک شخصی خود نصب می شود و یکی از وسایل  مربوط به  تجهیزات مخصوص افراد حساب می شود.که با هدف جلوگیری از گرفتن جای پارک شخصی خود  توسط افراد غریبه نصب می شود.

یکی از مشکلات مهم و رایج در پارکینگ های ساختمانهاپارک کردن ماشین های مهمان در پارکینگ شخصی افراد ساکن آن ساختمان است . و قفل پارکینگ ریموت دار گرد موجب حفظ و  رعایت فضای پارک شخصی  فرد میشود.منجر به پارک کردن درست همه خودروهای دیگر در پارکینگ می شود و جای پارکینگ شما را برای دیگر خودروها میبندد و آن را حفظ می کند.

در این مقاله با انواع قفل های پارکینگ و کاربردها و همچنین انواع آن آشنا شدیم، و فهمیدیم که استفاده از قفل های ریموت دار موجب صرفه جویی در وقت راننده و مصرف سوخت خودروها میشود.و همچنین قفل های ساده هم که دارای نصبی آسان می باشد به راحتی می توانید از آن استفاده کرده و مشکل جای پارک خود را به آسانی حل کنیم.

نوشته های مشابه