استوانه ترافیکی, استوانه ترافیکی پلاستیکی, فرتو ترافیک

نحوه نصب اصولی استوانه ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی،استوانه های ترافیکی که با نام استوانه ایمنی از انها نیز یاد میشود به نوعی جدا کننده به شمار میرود که در معابر یا پارکینگ ها و حتی در پارکینگ های شخصی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. جنس این استوانه ها از پلی اورتان یا فلز میباشد که در نوع فلزی از انها با نام استوانه های فلزی یا موانع ترافیکی فلزی نیز یاد میشود. دلیل استفاده از پلی اورتان در ساخت این استوانه ها قابلیت انعطاف پذیری و خم شدگی و عمر طولانی انها میباشد. در نوع فلزی این قابلیت خم شدگی وجود ندارد و از انعطاف برخوردار نیستند.

معمولا این استوانه ها در دو رنگ زرد و نارنجی ساخته و در بازار عرضه میشود. برای بهتر دیده شدن این استوانه ها در شب از برچسب هایی که در شب قابل دیدن و تشخیص است استفاده میشود. در دو نوع ثابت و متحرک قابل تهیه هستند که نوع ثابت این استوانه ها به این صورت است که با یک پیچ در جای خود ثابت میشوند ولی نوع متحرک با عنوان کله قندی ترافیکی در بازار قابل تهیه است.

نصب استوانه ترافیکی

جنس استوانه ایمنی

استوانه های ترافیکی که با نام استوانه ایمنی هم خوانده میشوند معمولا جنس استوانه ایمنی از جنس پلاستیک و لاستیک ساخته و روانه ی بازار میشوند. اما برای استاندارد بودن کار و نصب استوانه ترافیکی بهتر است برای ساخت از پی وی سی استفاده شود. در هنگام خرید این استوانه ها بهتر است مواردی را مد نظر قرار دهید که در اینجا به شرح انها میپردازیم. در تولید استوانه های ترافیکی از مواد پلیمری با نام پلی اورتان اسفاده میشود که پلی اورتان دارای انعطاف پذیری بالایی است و معمولا دارای عمر طولانی نیز میباشد.

این نوع از پلیمر در اب و هوا و شرایط جوی سازگار است و متناسب با ان ساخته میشود. با توجه به تابش نور خورشید و در معرض تابش بودن این کله قند های ترافیکی حداقل 5 سال را به خوبی برای شما کار خواهد کرد. برای ساخت این کله قندها معمولا از پلاستیک استفاده میشود تا در صورت برخورد و اسیب های وارده به صورت کامل از بین نروند و دوام بیشتری داشته باشند. همچنین در برخورد با خودروها اسیبی به ماشین و … وارد نمیشود و خود نیز اسیب نمیبیند. در ساخت این وسیله ها که برای ایمنی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

علاوه بر پلیمری که بالاتر نام بردیم از موادی مانند انتی یووی و انتی اکسیدانت و انتی استاتیک هم استفاده میکنیم. استفاده از این مواد سبب نرمی بیشتر استوانه میشود و نرمی بیشتر سبب میشود شکننده نباشند و در برخورد های جدی تر اسیبی وارد نشود. انتی یووی ها مقاومت کله قند ها را بالاتر میبرند این مقاومت در برابر تابش نور خورشید و شرایط جوی اب و هوایی است و با عمر بیشتر استوانه ها ارتباط مستقیم دارد. مورد بعدی که در ساخت استوانه ها مورد تایید است استفاده از شبرنگ ها میباشد.

نصب استوانه ترافیکی

شبرنگ های متفاوتی در ساخت استوانه های ترافیکی مورد استفاده قرار میگیرد. از پرکاربردترین شبرنگ هایی که مورد استفاده قرار میگیرد انواع پارچه ای و چینی و کره ای و لانه زنبوری میباشد. هر یک از این شبرنگ ها دارای قیمت و جنس و کیفیت های متفاوتی هستند که با توجه میزان هزینه ای که شما میتوانید انجام دهید در انتخاب دست شما باز است. استوانه های ترافیکی با توجه به محلی که در آن از این استوانه ها استفاده میشود در اندازه های مختلف ساخته میشوند.

اصولا رایج ترین سایزهایی که مورد استفاده و نصب استوانه ترافیکی قرار میگیرد اندازه ی 45/75/100 سانتی متری است که در بین این 3 مورد سایز 75 و 100 بیشترین میزان کاربرد را دارند. علت پرطرفدار بودن این دو سایز نیز این است که بیشتر در معرض دید هستند و بهتر دیده میشوند.

ویژگی های استوانه ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی دارای ویژگی های متفاوتی هستند که در اینجا به شرح ویژگی های استوانه ترافیکی میپردازیم:

  1.  دارای استفاده طولانی مدت و عمر طولانی میباشد و به زودی خراب یا از بین نمیروند.
  2. این استوانه ها ثابت هستند.
  3. استوانه هایی با جنس پلاستیک دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند.
  4. نوع فلزی استوانه ها محکم و استوار تر است.
  5. در ابعاد مختلف قابل سفارش و ساختن هستند.

انواع استوانه های ترافیکی

نصب استوانه ترافیکی در انواع مختلف ساخته و قابل عرضه در بازار هستند که در اینجا به چند مورد از انواع استوانه های ترافیکی اشاره میکنیم :

  1.  استوانه ترافیکی مدل 01
  2. استوانه ترافیکی صامبو پرشین
  3. استوانه ترافیکی فنری یونکس
  4. استوانه ترافیکی هورمند
  5. استوانه ترافیکی مدل 40
  6. استوانه ترافیکی مدل درجه یک
  7. استوانه ترافیکی درجه یک آذین
  8. استوانه ایمنی درجه 1 شبرنگ کره ای
  9. استوانه ایمنی درجه 1 شبرنگ پارچه ای
  10. استوانه مسیرنما
  11. استوانه اکاردئونی

نصب استوانه ترافیکی

تنوع استوانه های ترافیکی با توجه به کارکردی که دارند بسیار زیاد است که برای دیدن مدل های بیشتر میتوانید به سایت های مربوطه مراجعه کنید.

همچنین برای خرید این استوانه ها هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری میتوانید اقدام کنید.

نصب استوانه ترافیکی

استوانه های ایمنی به راحتی قابل نصب هستند که در کمترین زمان ممکن میتوانید نصب استوانه ترافیکی را انجام داد. برای نصب ابتدا باید مسیر مورد نظر را مشخص کنید و با استفاده از پیچ یا چسب استوانه ها را به صورت موقت یا دائم نصب کنید. برای جلوگیری از عبور موتورسیکلت ها و عابرین از زنجیر در میان استوانه ها استفاده میشود. استفاده از شبرنگ ها نیز در استوانه های ترافیکی یک امر معمول به شمار میرود. پس از مشخص شدن مکانی که قصد دارید استوانه را در انجا نصب کنید.

نقاط را علامت گذاری کنید و در این امر نهایت دقت خود را به خرج دهید چرا که دقت بالا سبب میشود خروجی کار بسیار زیبا و شکیل باشد. استوانه ها هم به صورت موقت و دائم قابل نصب هستند. در نوع موقت میتوانید از چسب های مخصوص این امر استفاده کنید و پس از چسب زدن و فیکس کردن استوانه ها در جای خود میتوانید اطراف استوانه را تمیز کنید چرا که به جهت چسب کاری اطراف کله قندها چسبی میشوند. برای نصب دائمی میتوانید از پیچ های مخصوص این امر استفاده کنید که این پیچ ها در روی زمین و اسفالت ها محکم و فیکس میشوند.

برای این کار زمین را با مته های مخصوص سوراخ میکنند و رول پلاک ها را در انها قرار میدهیم و سپس استوانه ها را در جای خود قرار میدهند. امید است با توجه به مطالب گفته شده بهره ی کافی را در این زمینه برده باشید.

نوشته های مشابه