تابلو ریلی ترافیکی شبرنگ, فرتو ترافیک

تابلو های ترافیکی ریلی

تابلو های ترافیکی ریلی علامت‌های راهنمایی و رانندگی و تابلو‌های مسیر نمایی هستند، که برای برقراری نظم و امنیت و تردد بهتررفت وآمد در کنار خیابانهای سطح شهر و جاده ها و بزرگراه‌ها وصل می‌شوند. این تابلوهای ریلی بر روی لوله های بلند آهنی در خیابانها و جاده های سطح شهری یا بین شهری بر روی زمین وصل می شوند. مسیر پر پیچ و خم و ناآشنای جاده ها به تابلوهای ترافیکی ریلی نقش خیلی مهمی در جلوگیری از حوادث دارد.یکی از موارد مهم و اصلی برای کم شدن تلفات جاده ای و امنیت شهروندان، وجود همین تابلو های ترافیکی ریلی است.

استفاده از تابلو های راهنمای مسیر و مسافت رسیدن به مقصد : این تابلو ها به گونه ای طراحی شده اند که اگر شخصی که به تازگی شروع به رانندگی کرده اند به راحتی می توانند مثل بقیه رانندگان اطلاعات لازم برای رسیدن به مقصد را از تابلوهای ریلی دریافت کنند. اگر در موقع رانندگی ، راننده انتخاب مسیر را با تاخیر انجام دهد می تواند باعث انحراف ناگهانی از مسیر شده و به دنبال آن حوادث وحشتناک در جاده ها بوجود آید.

تابلو های ترافیکی ریلی

تابلو های ترافیکی ریلی

تابلو های ترافیکی ریلی راهنمای مسیر و مسافت رسیدن به مقصد هستند و دستورالعمل های لازم را ارائه می دهد که می تواند آموزش دهد، راهنمایی کند، کمک کند و هشدار دهد . از آنجایی که تابلوهای ریلی بیشتر در بزرگراه ها وصل میشوند، خیلی مهم است که این تابلوها در قالبی چاپ و ساخته شوند که خواندن و درک ان برای رانندگانی هم که به تازگی شروع به رانندگی کردند هم راحت باشد.

این تابلو ها برای ارائه اطلاعات در مورد مسیر، مقصد، امکانات کنار جاده و غیره به کاربر جاده است. توجه کردن به علائم راهنمایی جاده به راننده کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کند و بدون سرگردانی به مقصد برسد. این علائم به طور کلی تسهیل کننده راننده هستند.

بر روي اين تابلو ها چند علائم راهنمايي و رانندگي وجود دارد که برای اطلاع رسانی بر روی تابلوها نوشته شده است .مثلا چهار مسير اصلي بر روي اين تابلوها با علامت شمالي(N) ، جنوبي(S) ، شرقي(E) و غربي(W) نشان داده شده است . و یا شماره های یک رقمی و دو رقمی بر روی این تابلوها دیده می شود که در هر كشور ، مخصوص قرارداد همان كشورمیباشد. بر روی این تابلوها علامت آزاد راه و يا تابلو ميدان برای تشخیص اسان روي آنها ديده مي شود . نام شهر ، محل ، اتوبان و خيابان و … به فارسي و انگليسي با مقدار مسافت باقيمانده تا آن محل هم روي اين تابلو ها درج شده است تا به راننده خودرو در تشخیص دادن راحت مسیر کمک کند.

تابلو های ترافیکی ریلی چه میکنند؟

درمواقع رانندگی انتخاب مسیر باید به راحتی و بدون تاخیر و انحراف ناگهانی باشد تا مشکل و پریشانی در ترافیک به همراه نداشته باشد. تابلو های ترافیکی ریلی چه میکنند؟ تابلوهای ترافیکی ریلی به دلیل آدرس دهی استاندارد به همه رانندگان به انتخاب مسیر درست کمک کرده، از بروز حوادث وحشناک رانندگی را کاهش میدهد از این رو آدرس‌دهی تابلوهای ریلی باید به شکلی باشد که رانندگان تازه وارد به مسیر بتواند به راحتی همانند سایر رانندگان آشنا اطلاعات لازم برای رسیدن به مقصد را دریافت کنند .

تابلو های ترافیکی ریلی

در صورتی که تابلو ترافیکی ریلی وجود نداشته باشند رعایت نظم و ایجاد هماهنگی کار بسیارسخت و طاقت فرسایی خواهد بود. اما با وجود این تابلوها در مسیرها و جاده ها کار برای رانندگان و برقراری نظم، آسان تر شده است.

راهنمای مسیر و بیلبوردها

در دنیای امروزه افراد بسیاری در زمینه خرید علائم ایمنی و انواع تابلوهای ترافیکی و علائم ایمنی فعالیت دارند و نمایندگی فروش این محصول را تشکیل داده اند.علاوه بر اینکه از نحوه کار این گروه آشنا شویم کافی است در فضای مجازی از سایت مربوطه اطلاعات کافی را بدست آورید. همچنین می توان تابلو های ترافیکی ریلی مورد نظر خود را سفارش داد تا در کمترین زمان ممکن آن را آماده کنند و در درب منزل تحویل گرفت. این تابلوهای راهنمای مسیر و بیلبوردها اکثرا با کمترین قیمت توسط نمایندگی های فروش و نصب تابلو در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند.

تابلو های ترافیکی ریلی راهنمای مسیر اکثرا به شکل مستطیل هستند اما بعضی اوقات به شکل های دیگر مثل پنج ضلعی (الماسی شکل) و یا مربع هم ساخته و عرضه می شود. آنها اکثرا تابلوهای سبزرنگ و یا آبی با نوشته های سفید و یا به رنگ سفید با نوشته های سیاه هستند اما در رنگ های دیگر هم میتواند باشند.

علائم اخطاری

تابلوهای اخطاری که نام دیگر آن انتظامی هم می باشد، برای ابلاغ قوانین و هشدار در رابطه با خطرات مسیر تردد و محدودیت های دسترسی، مورد استفاده قرار می گیرد. این تابلوها به دو قسمت کلی شهری و جاده‌ای تقسیم می‌شوند. تابلوهای شهری علائم اخطاری بیشتر از نوع قالبی با پوشش رنگ الکترواستاتیک و تابلوهای جاده‌ای معمولا با اندازه بزرگتر و زمینه ورق ساده گالوانیزه گرم هستند.

تابلو های ترافیکی ریلی

تابلو های ترافیکی ریلی باعث می شوند تا رانندگان مسیر خود را در جاده ها بهتر و راحت تر انتخاب کنند، و به همین دلیل احتمال برخورد آن ها با ماشین های دیگر، انسان ها، حیوانات و درختان کاهش میابد. از طرفی امکان سقوط اتومبیل و سرنشین هایش در دره ها نیز در صورت توجه نکردن به تابلوها وجود دارد.

استانداردهای ساخت تابلو های ترافیکی ریلی

ارتفاع لبه ی پایین ترین علامت حداقل باید دو متر از زمین فاصله داشته باشد. استانداردهای ساخت تابلو های ترافیکی ریلی تابلو توضیحی باید بدون فاصله در زیر وصل شود. اگر حکم محدودیت و ممنوعیت نسبت به وسیله نقلیه موجود باشد، برای جلب توجه بیشتر باید تصاویر آنها با بزرگنمایی کامل بر روی تابلو ترافیکی ریلی ترسیم شود. نصب کردن بیشتر از دو تابلو ترافیکی بر روی یک پایه فلزی ممنوع است. البته نصب سه تابلو بر روی یک پایه در صورتی که یک تابلو مربوط به وسایل نقلیه متحرک باشد، بلامانع است.

مفاهیم اخطاری و علائم راهنمایی مربوط به وسایل نقلیه درحال حرکت، وقتی می توانند یکجا نشان داده شوند که هم سنخ و مربوط به یک مسیر باشند. تابلوهای ریلی ترافیکی مثل طراحی و تولید آن، نیازمند رعایت نکات و استانداردهای می باشد، چرا که نصب کردن تابلوهای ریلی به صورت غیر استاندارد نتیجه عکس داده و باعث حواس پرتی و به وجود آمدن حوادث جاده ای می شود؛ بنابراین نصب تابلوهای ریلی ترافیکی، فقط باید توسط فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

 

 

نوشته های مشابه