تابلو اخطاری, تابلو اطلاع رسانی, تابلو ایمنی, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو ترافیکی شبرنگ جاده, تابلو ترافیکی هشدار دهنده, تابلو خیابانی, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلو و علائم, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی

قیمت تابلو سرعت گیر | فرتو ترافیک 1401

تابلو سرعت گیر

تابلو سرعت گیر، تابلوهای ترافیکی که در کنار جاده ها برای سرعت گیر ها استفاده می شود از دسته بسیار مهم تابلو های راهنمایی و رانندگی می باشد زیرا رانندگان با توجه به این تابلو ها باید سرعت خود را کاهش دهند تا با رد شدن از سرعت گیر با سرعت بالا موجب آسیب دیدن به بدنه ماشین در شوندو معمولا بین تابلوها حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر قبل از محل سرعت گیر نصب می شوند.

 

تابلو سرعت گیر چیست؟

در سالهای اخیر که تعداد خودروها در شهرهای بزرگ و کوچک در حال افزایش است تجهیزات و وسایل حفظ امنیت در رفت و آمد خودروها به یکی از مسائل بسیار مهم تبدیل شده است از جمله وسایل و تجهیزاتی که برای کاهش سرعت خودروها به کار برده میشود و موثر می باشد سرعت‌گیرها و تابلو سرعت گیر هستند.

تابلو سرعت گیر

قابل به ذکر است که تابلو برای برامدگی یعنی همان تابلو که عکس برآمدگی بر روی آن قرار دارد با تابلوی دست انداز متفاوت است. و تفاوت آنها در تعداد دست برآمدگی های آن است البته نباید تابلوی چاله را هم با دست انداز اشتباه بگیریم. جنس سرعت‌گیرها مهم نیستند و کاربرد همه آنها به یک صورت می باشد بر این گونه که رانندگان در هنگام رانندگی با دیدن آن و علائم هشدار دهنده از سرعت خود کار می کنند و در هنگام ساخت ذرت گیر ها به این مسئله توجه شده است که مانع انحراف خودرو شوند و تنها قصد آن کاهش صورت راننده می باشد.

مشخص نبودن سرعت‌گیرها و اطلاع نداشتن راننده از محل آن ممکن است موجب به وجود آمدن حوادث و تصادفات و خرابی های و آسیب دیدن خودرو می شود که برای جلوگیری از این اتفاقات معمولاً از نصب تابلو سرعت گیر استفاده می‌شود و همینطور رنگ کردن سرعت گیر ها می باشد.

سرعت گیرهای یکی از وسایل کنترل کردن ترافیک به حساب می آید که یا به تنهایی و یا به همراه روش ها و وسایل دیگر برای کنترل و آرام سازی آن استفاده می‌شود برای مطلع کردن رانندگان از وجود داشتن دست اندازها تابلو هایی که در فاصله قبل از این سرعت گیر ها نصب می شود که به آنها تابلوی سرعت گیر می گویند.

تابلو سرعت گیر 

کاربرد تابلو سرعت گیر

کاربرد تابلو سرعت گیر نصب کردن این تابلو ها به طور معمول در ارتفاع مناسبی قرار می‌گیرد که رانندگان بتوانند به راحتی آن را ببینند همچنین این تابلوها در قسمت های گوناگون دادای نوارهای شبرنگ است. موجب می شود رانندگان در هنگام شب و در تاریکی هم بتوانند این تابلوها را تشخیص دهد و نوار های شبرنگ نارنجی و قرمز مورد استفاده قرار می گیرد که رانندگان به راحتی آن را ببینند و تشخیص دهند.

جنس این تابلو ها به طور معمول از فلزاتی مانند آهن گالوانیزه ساخته می شود، و این موجب می شود که هم تابلو دارای مقاومت بسیار بالایی باشد و به راحتی خرد و شکسته نشود و هم باعث می‌شود در مقابل زنگ خوردگی هم مقاوم و خودسازی باشد و میتوان از آن در محیط های آزاد مانند جاده ها استفاده کرد.واز آنجا که دارای انواع مختلف و کیفیت های گوناگون میباشد قیمت ها هم متفاوت هستند.

تابلو سرعت گیر

 انواع تابلو سرعت گیر

مراحل ساخت تابلو سرعت گیر ورقه های آهنی با دستگاه پرس به شکل دلخواه مانند دایره یا مثلث بریده می شوند سپس بر روی تابلو یک لایه الکترواستاتیکی میگذارند.سپس علائم رانندگی را بر روی ورقه شفاف چاپ می‌کنند و آن را روی سطح تابلو فلزی میچسبانند تابلوهای ترافیکی هم دست در دسته بندی های گوناگونی قرار می گیرد انواع مختلفی دارد:

۱گروه تابلو های بازدارنده
۲ تابلوهای اخطار دهنده و هشدار دهنده
۳ تابلوهای اخباری و یا تابلوهای آگاهی دهنده هستند

تابلو های بازدارنده به راننده نشان می دهد که چه اقدامات و حرکت هایی در این مکان به نوع می باشد مانند تابلو پارک ممنوع و سبقت ممنوع را می توان نام برد که معمولاً دایره ای شکل هستند و حاشیه های قرمز رنگ دارند. تابلو های گروه دوم ک همان اخطار دهنده و هشدار دهنده هستند کاربرد آنها این است که خطراتی که پیش روی عابران پیاده و رانندگان هست را نشان میدهد مثلاً تابلوی کارگران در حال کار هستند و یا تابلوی عبور حیوانات اهلی. این تابلو ها به شکل مثلثی هستند و دارای حاشیه قرمزی می باشند

گروه سوم تابلوهای ترافیکی که همان آگاهی دهنده و اخباری میباشد که به رنگ سبز، آبی، زرد، سفید میباشد و شامل تابلو های دایره ای، مربع، پنج ضلعی و مستطیل ساخته می شوند مثلاً نشان می دهد که به بیمارستان نزدیک می شوید. تابلوی صورت گیری مرغوب است که همیشه و در هر شرایطی تولید کننده آن به فکر کیفیت محصول خود باشدو برای او دارای اهمیت ویژهتی باشد. هدف از تولید، ساختن تابلوهای با کیفیت باشد.

تابلو سرعت گیر

تابلوی سرعت گیر مرغوب دارای ویژگی های زیر می باشد هرگز دچار زنگ زدگی نخواهد شد و مقاوم در برابر باد طوفان و باران است از فاصله دور به راحتی رانندگان می‌توانند آن را ببینند حتی در شب هم راننده می تواند به خوبی آن را ببیند زیرا شبرنگ هستند موجب می‌شود. تصادفات به حد زیادی کاهش پیدا کند. تابلو سرعت گیر کمک کرده تا راننده می تواند با دیدن آن صورت خود را کم کند تا هم از حادثه های ناگوار جلوگیری شود به هم به بدنه خودرو آسیبی درصد زیر را با سرعت رد شدن از موانع موجب خرابی قطعات خودرو می شود.

عمر طولانی و دوام بسیار خوبی دارد. دارای استحکام و مقاومت بالا می باشد در برابر نور خورشید و سرما و گرما مقاومت زیادی دارا می باشد. شاید برایتان این سوال به وجود آمده باشد که چرا در بعضی از قسمتهای جاده ها و راه ها از سرعتی استفاده می شود و بر چه اساس این مسیرها را تشخیص می‌دهند باید بدانیم که اگر تعداد خودروها در مسیرهای فرعی و اصلی در ساعت های اوج تردد از ۱۰۰ خودرو بیشتر باشد نصب کردن سرعت گیر مناسب آن قسمت خواهد بود که برای ایمنی برای رانندگان و عابران پیاده بسیار مهم و کاربردی است.

البته‌ باید قبل از رسیدن به این سرعت گیرها با استفاده از تابلوهای هشدار دهنده رانندگان را مطلع ساخت و برای این منظور از تابلو سرعت گیر استفاده میشود.

تابلو های اخباری با هدف آگاه کردن و مطلع ساختن رانندگان از خطرات احتمالی نصب شده است، و در صورتی که راننده به آن بی توجهی کند عواقب آن بر عهده شخص متخلف می باشد

نوشته های مشابه