تابلو, تابلو اخطاری, تابلو اطلاع رسانی, تابلو ایمنی ترافیکی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی, تابلو ترافیکی سرعت گیر, تابلو خیابانی, تابلو علائم, تابلو علائم راهنمایی, تابلو علائم راهنمایی و رانندگی, تابلوهای ایمنی, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

تابلو دست انداز چیست؟

تابلو سرعت گیر

تابلو دست انداز تابلو اخطار دهنده است که یکی از لازم ترین تجهیزاتی است که در جاده های شهری و بین شهری استفاده میشود.شکل این تابلوها استاندارد جهانی است و در یک طرح  واحد انجام میشود. تابلوهای ترافیکی دونوع هستند دسته اول هشدار دهنده و دست دوم نقش راهنما را دارند و تابلوهای هشدار دهنده در حفاظت امنیت راننده و سرنشینان نقش مهمی دارند و توجه نکردن به تابلوهای ترافیکی تخلف است و ممکن است باعث حادثه برای راننده و سرنشینان شود.تابلو دست انداز

توقیف ماشین یکی از جرم هایی است که در صورت توجه نکردن به این تابلو ها توسط مامور و دوربین ها ثبت میشود تابلوهای ترافیکی راهنما تابلوهای اطلاعاتی و علائم رانندگی است که نقش هدایت کننده را دارند و توجه نکردن به آن جریمه ندارد.

کاربرد تابلو دست انداز

در رابطه با کاربرد تابلو دست انداز باید گفت تابلو های راهنمایی و رانندگی طبق استاندارد جهانی با مفهوم قابل درک طراحی شده است نصب این تابلو ایمنی را در سطح شهر و جاده افزایش داده است. و از حادثه ها جلوگیری می کند تابلو دست انداز به نزدیک شدن به آن خبر می دهد تا راننده به موقع ترمز کند و سرعت خود را کم کند دست انداز ها در شهر نزدیکی تقاطع ها پیچ و میدان ها قرار می گیرد تا راننده قبل از رسیدن به آن سرعت خود را کاهش دهد تابلوهای رانندگی در انواع ورق روغنی و فرم دار با روکش الکترواستاتیک در بازار  ترافیک موجود است.

انواع تابلو ترافیکی دست انداز

انواع تابلو ترافیکی دست انداز متشکل از سه دسته هستند دسته اول تابلوهای انتظامی یا نگهدارنده(دایره ای شکل هستند) مانند بوق زدن ممنوع، ایستادن ممنوع و توقف ممنوع،که مهمترین آن است. دست دوم تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری مانند جاده باریک میشود،کارگران مشغول کار هستند یا به مدرسه نزدیک می شوید. تابلو دست انداز ترافیکی بدنه محکم و ضد رنگ در مقابل گرما و حرارت،رطوبت و…دارد.

تابلو دست انداز

و این تابلو در بین جاده های بین شهری نصب می شودیک خیابان بزرگ و خلوت را تصور کنید راننده در این خیابان ها معمولاً کمتر از ترمز استفاده می کنند و به همین دلیل ممکن است به طور غیر ارادی تندتر حرکت کنند و اگر این خیابان ها به منازل های مسکونی مدرسه و یا مرکز های تجاری وصل باشد سرعت بالای راننده می تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد و سرعت زیاد در صورتی که مانع به صورت ناگهانی در مقابل راننده ظاهر شود مثل کودکی که به خیابان می دود ماشینی که از پارک منزل بیرون می‌آید راننده زمان کافی برای تصمیم گیری و واکنش مناسبی ندارد در این شرایط همه چیز به سرعت پیش می‌آید و اتفاق و آسیب های جبران ناپذیری پیش می آید.

مزایای تابلو سرعت گیر

تابلو دست انداز مهمترین تجهیزات ترافیکی است که تابلو راهنمایی و رانندگی شناخته شده است. یکی از مزایای تابلو سرعت گیر آن استفاده به عنوان تابلو هشدار دهنده از این تابلو ها برای اطلاع رسانی به سمت نزدیک شدن به دست انداز ها نصب می شوند. و روکش شبرنگ تابلو دست انداز باعث میشود خیلی از خودروها در نور کم مانع را ببینند. دید داشتن مناسب در شب مزیت خیلی مهمی است که از حوادث جلوگیری می کند. همیشه سرعت زیاد باعث حوادث ناگوار بوده است با دیدن تابلو دست انداز در کنار خیابان سرعت راننده کم میشود پیچیدن از بریده های جاده با سرعت کم یکی از مهم‌ترین مزایای آن است.

تابلو دست انداز

 خرید تابلو سرعت گیر

تابلوهای هشدار دهنده جز تابلوهای هشداری یا اخطار دهنده هستند این تابلو ها از لحاظ ظاهری مثل مثلث بوده و با رنگ قرمز طراحی  و تولید می شوند. وظیفه تابلوهای اخطاری این است که رانندگان و افراد را از خطر احتمالی آگاه کنند برای خرید تابلو سرعت گیر باید مناسب ترین نوع آن را نسبت به شرایط جاده تهیه کنید طوری که راننده با دیدن تابلو دست انداز از سرعت خود کم کند که به امنیت خود و سرنشین کمک کرده باشد.

دست انداز یا سرعت گیر اسمی رایج برای وسیله ای است که برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه موتور دار برای بهتر شدن شرایط ایمنی استفاده میکنند این تابلوهای ترافیکی در مسیر هایی که سرعت گیر وجود دارد جهت اطلاع به راننده و کم کردن سرعت استفاده میشود این تابلو به صورت استاندارد بر روی پایه دو الی سه متری نمره ۶ وصل میشود. پایه و بقیه وسایلی آن باید به صورت جدا خریده شود..

و اما سرعت گیرهای غیر استاندارد:

سرعت گیرهای غیر استاندارد با بلندی های زیاد و یا بدون تجهیزات ایمنی  نه تنها ایمنی نیست بلکه خود باعث خسارت های مالی و حتی جانی میشود.انواع دست اندازها از نظر ساختار: دست انداز معمولی: این نوع دست انداز معمولی است و معمولاً از جنس آسفالت و به صورت منحنی می سازند و در کوچه هایی که خطر تصادف در آنها بیشتر است استفاده میشود.

تابلو دست انداز

دست اندازه بالشتکی

این دست انداز ها در خیابانهای اصلی استفاده می شود و به صورت بالشتک های جدا از هم نصب می شود تا ماشین ها با محور بزرگ و بدون کم کردن سرعت بتوانند از آن عبور کنند و برای ساخت آنها از سرعت گیر های پیشرفته و گیره های پلاستیکی محکم استفاده می شود  دست انداز جدولی: این نوع دست انداز و سرعت گیر به صورت برآمده و عریض که دارای شیب سربالایی بخش میانی مسطح و بخش شیب سرپایینی می باشد. و گاهی در وسط آن از موزاییک های چهارخانه استفاده میشود‌.

تا رد شدن ماشین ها از روی آن صدای هشدار گونه ایجاد کند.این دست انداز بالشتکی معمولا بزرگتر از سایر سرعت گیر ها هستند و عرض آن ها ممکن است بیشتر است از طول یک خودرو باشد..یکی از مشکلات سرعت گیر ها برخورد آن ها به روی ماشین های  که دارای ماموریت اورژانسی  هستند مانند آمبولانس ها، نیرو های پلیس  و خودروهای آتش نشانی. معمولا زمان تلف شده به روی هر سرعت گیر برای ماشین های آتش نشانی بین 3 تا 5 ثانیه و برای آمبولانس ها ی دارای بیمار 10  ثانیه حساب می شود. با این حال معمولا از سرعت گیر های معمولی در راه های اصلی استفاده نمی شود و به جای آن در راه های اصلی از سرعت گیر های بالشتکی استفاده می شود که زمان کمتری را تلف می کند.بعضی اوقات استفاده از سرعت گیر ها موجب بالا رفتن در سر و صدای ناشی از ترمز گرفتن و شتاب گیری دوباره ماشین ها در خیابان شود که این صدا ها از کامیون ها واتوبوس ها ساطع می شود.

 

نوشته های مشابه