فرتو ترافیک, کاشن تانک 90 سانتی, کاشن تانک ایمنی, کاشن تانک باکیفیت, کاشن تانک ترافیکی, کاشن تانک خیابان

استفاده از کاشن تانک

کاشن تانک، اگر تجربه رانندگی در آزادراه‌های بین شهری و بزرگراه‌های بیرون شهری را داشته‌باشید، قطعا این وسیله را دیده‌اید. کاشن تانک یک مخزن بزرگ با ارتفاع ۹۰ سانتیمتر است که در خروجی بزرگراه ها، کنار جاده‌ها و آزادراهها قرار گرفته‌است جنس این وسیله از پلی اتیلن می‌باشد و به دلیل ویژگی‌های خاص ساختاری خود، می‌تواند به عنوان یک علامت هشدار دهنده یا خطر در خیابان‌ها و جاده‌ها کار کند.

کاشن تانک

کاشن تانک مخزنی بزرگ با وزن نزدیک ۲۸ کیلوگرم است که سطح بیرونی آن به صورت خمی‌ده ساخته می‌شود. داخل این مخزن را می‌توان با آب یا خاک پر کرد. این وسیله در مقابل ضربه و همچنین برخورد خودروهای سبک و سنگین مقاوم است و همچنین می‌تواند شرایط آب و هوایی سخت و متفاوت را به خوبی تحمل کند. این وسیله درمقابل تابش مستقیم نور خورشید، رطوبت و حتی تماس با مواد شیمیایی به خوبی مقاوم بوده و ماندگاری بالایی دارد. از آنجایی که کاشن تانک در دسته تجهیزات ترافیکی سبک است، حمل و جابجایی آن خیلی راحت می‌باشد.

کاشن تانک

در پارک ها، پارکینگ ها، فرودگاه‌ها و همچنین جاده‌های بین شهری هم می‌توان از کاشن تانک استفاده کرد. حمل و اجرای این وسیله در پروژه‌های که رفت و آمد در آن سخت است، مانند جاده‌های منتهی به معادن و یا پروژه‌های راهسازی، عملی و ارزان قیمت است.
جنس کاشن تانک از پلی اتیلن است و بسیار مقاوم است.

استفاده از کاشن تانک

حال میخواهیم  موارد استفاده از کاشن تانک را بررسی کنیم. کاشن تانک بیشتر از شن و ماسه یا آب پر می‌شود و برای جلوگیری از برخورد راننده به گاردریل در مسیرهای مورد نظر قرار داده می‌شود. از آنجایی که کاشن تانک از جنس پلی اتیلن می‌باشد، طراحان آزادی عمل بیشتری در تعیین رنگ و ساختار کلی این وسیله دارند. پس شما می‌توانید این دسته از تجهیزات ترافیکی را در رنگ‌های مختلف داشته‌باشید. ایجاد کردن تغییرات جزئی در ساختار و بدنه این وسیله، به شرط تغییر نکردن استاندارد‌های کلی طراحی و ساخت، امکان پذیر است.

دقت به جنس و کیفیت تجهیزات ترافیکی از نکات خیلی مهم هنگام خرید آنها است. به دلیل قرار گرفتن تجهیزات ترافیکی در محیط‌های بیرون لازم است تا جنس و کیفیت مواد سازنده آنها از بهترین روش است. وجود رنگ با کیفیت بر روی بدنه تجهیزات ترافیکی از دیگر نکات مهم حساب می‌شود. زمانی که سطح تجهیزات کثیف و یا چروکیده شود دیدخیلی کمتری نسبت به حالت اولیه خود پیدا می‌کنند به همین دلیل لازم است رنگ و برچسب‌های با کیفیتی داشته‌باشند.

میزان مقاومت به دلیل قرار گرفتن تجهیزات ترافیکی در محل‌های پر خطر ضروری است تا اندازه مقاومت آنها زیاد باشد. در طول روز ممکن است چندین بار ماشین‌ها به تجهیزات ترافیکی برخورد کنند و اگر تجهیزاتبی‌کیفیت باشند آسیب خواهند دید و از بین می‌روند. داشتن استحکام و مقاومت در مقابل ضربه از نکات مهمی است که باید موقع خرید به آنها دقت کرد. برای زیاد شدن سطح ایمنی و جلوگیری از حادثه‌های مختلف وجود تجهیزات ترافیکی لازم است. تجهیزات ترافیکی که برای جاده‌ها استفاده می‌شوند با آنهایی که برای مدارس و دیگر مکان‌ها استفاده می‌شوند مختلف هستند.

کاشن تانک

چرا وجود کاشن تانک مهم است

اهمیت وجود کاشن تانک به این علت است که در مسیرهایی که راه دچار تغییر می‌شود نیاز به یک سری علامت برای هشدار دهی به رانندگان است. کاشن تانک مخزنی از جنس پلاستیک است که به شکل خمی‌ده و بر اساس نیاز محیطی ساخته می‌شود استفاده از کاشن تانک که یکی از عوامل هشدار دهنده ترافیکی است که به منظور اطلاع رسانی و هشدار به رانندگان برای محدودیت‌های موجود در مسیرهای عبوری در نظر گرفته شده‌است.به علت کارایی و مهم بودن تجهیزات ترافیکی مثل کاشن تانک امروزه این تجهیزات در بازار به خوبی خرید و فروش می‌شوند.

کاشن تانک‌ها در ایجاد امنیت جاده‌ای خیلی ضروری هستند و باعث ایجاد فضایی امن و مقاوم در برابر برخوردها می‌شوند. تجهیزات ایمنی در مدل و متریال مختلف تولید شده و بر طبق فاکتور هایی مثل اندازه کیفیت، ابعاد، مدل و… قیمت گذاری می‌شود. کاشن تانک بستگی به جنس و مقاومتی که دارد قیمت گذاری می‌شود. تجهیزات ترافیکی در مدل‌ها و کارایی‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به صورت بین المللی می‌باشند. علاوه بر جاده‌ها از تجهیزات ترافیکی در مکان‌های مختلفی مثل مدارس، مهدکودک ها، سازمان ها، بیمارستان و… نیز استفاده می‌شود.

اگر کاشن تانک وجود نداشته باشد، وسیله نقلیه ای که به یک جسم یا وسیله کنار جاده برخورد می کند، ناگهان متوقف می شود. فرد داخل آن خیلی زود به وسیله نقلیه برخورد می کند و اندام های داخلی آن فرد با دیواره قفسه سینه او برخورد می کند و باعث ایجاد ضربه های داخلی زیاد و احتمالاً مرگ می شود. با اتلاف ایمن انرژی جنبشی خودرو، ضعیف کننده های ضربه به جلوگیری از این نوع صدمه ها کمک می کنند. اگرچه آنها برای کم کردن آسیب ساخته شده اند، اما امکان دارد رانندگان یا موتورسواران به علت این برخوردها مجروح یا حتی کشته شوند.

کاشن تانک

نکته مهم در ساخت کاشن تانک

مهم‌ترین نکته‌ای که در ساخت کاشن تانک باید در نظر گرفته شود وجود نوارهای شبرنگ در این محصول است. به این دلیل که خیلی از تخلفات رانندگی در شب به علت سرعت زیاد اتفاق می‌افتد و وجود این نوارهای شبرنگ باعث هشداردهی در تغییر مسیر‌های ناگهانی به رانندگان است از سرعت خود کم کرده و از مسیر عبور کنند.
واقعیتی که در مورد علائم هشداری رانندگی باید بدانید این است که در تولید این علائم از رنگهای هشداری با کیفیت استفاده شود تا به مرور زمان باعث رنگ پریدگی نشود.

طرز استفاده از کاشن تانک

کاشن تانک از وسایل ترافیکی می‌باشد که در خیلی از مکان‌ها به عنوان جدا کننده، برای ایجاد فضای امن مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از شبرنگ مناسب در محصول، برای جلوگیری از برخورد لوازم نقلیه با آن از اهمیت بسیار بالایی برخورد می‌باشد. کاشن تانک دارای طول عمر بالا و همچنین مقاومت در برابر سرما و گرما شدید می‌باشد. کاشن تانک به علت استفاده مواد پلی اتیلن و شبرنگ با کیفیت از بین مدل‌های زیاد انتخاب شده‌است. این محصول مخزنی از جنس پلاستیک می‌باشد و طراحی خمی‌ده دارد. این محصول در تغییر مسیر‌ها و تقاطع هایی که رانندگان نیاز به تغییر جهت دارند، وصل می‌شود.

نوشته های مشابه