ضربه گیر لاستیکی ستون, ضربه گیرخودرو, فرتو ترافیک

ضربه گیر خودرو و محافظ ستون پارکینگ

ضربه گیر خودرو، محافظ ستون که به لاتین CORNER GAURD می‌گویند و یا ضربه گیر ستون از انواع تجهیزات پارکینگی به شمار می‌آید که در کنج ستون و یا لبه‌ی دیوارها نصب می‌شود تا با کمک آن از بدنه‌ی خودرو و همچنین از مصالح ساختمانی بهره برده شده در سطوح دیوار در مقابل هر نوع ضربه ای به خصوص در فضای محدود پارکینگ محافظت کند.

نصب محافظ ستون به عنوان روشی برای کاهش دادن به هزینه های احتمالی ناشی از آسیب‌ها به خودرو ( مثل بدنه و آینه ) و یا ساختمان ( مثل تخریب دیواره و لبه ) پیشنهاد می شود. ضمن اینکه کورنر گارد ابتدا به عنوان روشی برای حفافظت از فضای پارکینگ در یک مرکز پر تردد مانند  فضاهای تجاری، هتل، بیمارستان و محیط های صنعتی بوده است اما امروزه به عنوان یکی از تجهیزات پیشنهادی در همه‌ی پارکینگ ها ( مانند مسکونی، اداری، مدارس، کارخانه‌ها، انبار و اسکله های باربری ) است.

ضربه گیر خودرو با فرم نبشی قابلیت پوشش دهی زوایه کنج ها از 70_110 درجه را دارا می‌باشند و به کمک فرم گو مانندی که دارد و حالت ارتجاعی، قابلیت دریافت نمودن ضربه تنش را به خوبی دارد. محافظ ستون اصولاً به روی دیوارها، چهارگوشه ستون های مربع شکل و همچنین کنج دیوارها قابلیت نصب شدن دارند.

ضربه گیر خودرو

ویژگی‌های محافظ ستون پارکینگ وضربه گیر خودرو

در واقع ویژگی‌های محافظ ستون پارکینگ وضربه گیر خودرو بسیار متعدد است ما در زیر جهار ویژگی اساسی را ذکر کرده ایم که عبارت اند از:

  1. محصول لاستیکی با ماندگاری طولانی و قابلیت ارتجاعی و نصب راحت
  2. بیشتر قابلیت دیده شدن حتی در شب، به وسیله نوارهای شب رنگ با وضوح بسیار بالا جهت هشدار
  3. نصب به روش پیچ و رول پلاک به روی ستوهای بتنی و  همچنین نصب به واسطه چسب به روی ستون ها با متریال‌های سنگ
  4. مقاومت در مقابل تغییرات دمایی شدید، نور، روغن و همچنین رطوبت

 

گارد ستون لاستیکی

محافظ‌های ستون پارکینگ که با نام های گارد گونر گارد ستون و ضربه گیر خودرو و غیره شناخته شده هستند، وظیفه محافظت از برخورد خودرو باليدهای ستون را دارند. محصول فوق به علت استفاده از جنس تماما لاستیک دارای استحکام خمشی خوب و مقاومت بسیار بالا در مقابل تغییرات دما می‌باشد. شایان ذکر است که به روی این گارد ستون لاستیکی شبرنگ‌هایی جهت هشدار به خودروهایی که به ستون نزدیک می شوند تعبیه شده می‌باشد.

انواع ضربه گیر خودرو

ضربه گیر و یا همان لرزه گیرها قطعاتی می‌باشند که از ترکیب لاستیک و ورق های فولادی تشکیل شده‌اند. لرزه گیر های لاستیکی قطعاتی صنعتی می‌باشند برای جلوگیری از استهلاک دستگاه و ماشین آلات که با شکل های گوناگون استفاده می‌شوند. درواقع ضربه گیرها انواع گوناگونی داشته‌اند و در جنس و رنگ های مختلف در به عرضه می‌رسند. خیلی از انواع ضربه گیر خودرو برای ستون‌ها و دیوار به کار رفته و بعضی دیگر به عنوان جداسازی برای مجزا کردن فضای پارکینگ مورد استفاده می‌باشد. در ادامه مقاله با انواع ضربه گیرهای خوردو آشنا خواهید شد.

ضربه گیر خودرو

همانطور که مستحضرید ضربه گیر یا کرنر گارد از تجهیزات فوق‌العاده مهم برای ایمنی پارکینگ می‌باشد که با نصب آن در لبه‌ی دیوارها و کنج ستون، هم بدنه‌ی خودروهای عبوری ایمن می شوند و همچنین از صدمه رسیدن به مصالح ساختمانی جلوگیری خواهد شد. کرنر گاردها اصولاً یا تمامی لاستیکی می‌باشند یا دارای لایه ای لاستیکی با خاصیت ارتجاعی هستند که قابلیت خمش و سایش داشته و جلوی فشار ضربه ها را خواهد گرفت. بعلاوه این‌ها، جهت دید بهتر راننده‌ها در محیط های کم نور، اصولاً ضربه گیرها را به نوار شبرنگ مجهز می نمایند تا به خوبی قابل رویت رانندگان باشد.

  • ضربه گیر دیواری خودرو
    ضربه گیر دیواری خودرو به ضربه گیرهایی می‌گویند که به منظور حفاظت از بدنه‌ی خودروها بر روی دیوار نصب شده که به آن ضربه گیر خودرو و یا وال گارد هم می‌گویند. نمونه‌ی بسیار رایج این ضربه گیرها لاستیکی می‌باشد و در طول یک و نیم متر، نود سانتی متر، هشتاد سانتی متر و غیره موجود می‌باشد و امکان دارد دو عدد از آن در کنار هم نصب بشود تا سطح لازم را پوشش بدهد.
  • ضربه گیر ستون خودرو
    ضربه گیرهای ستون خودرو از پرکاربردترین ابزارآلات پارکینگ می‌باشد که هم از صدمه به ماشین ها جلوگیری می نماید و هم سبب هدایت بهتر راننده‌ها در مسیرهای گوناگون خواهد شد. کرنر گاردهای لاستیکی و یا ضربه گیر خودرو اصولاً در دو مدل فریم دار و بدون فریم عرضه شدنی هستند که نمونه‌ی فریم دار آن دارای شاسی فلزی است.
  • ضربه گیر دوجداره
    این مدل از ضربه گیر خودرو با پروفایل های دوجداره ساخته شده‌اند که نمونه‌ی بدون شاسی آن مستقیماً با پیچ و رول پلاک به دیوار و یا ستون چسبیده و در نمونه‌ی شاسی دار نخست اسکلت فلزی نصب خواهد شد و بعد قسمت لاستیکی روی آن قرار خواهد گرفت. در نمونه‌ی شاسی دار، اسکلت پشتی جهت ثابت نگاه داشتن ضربه گیر دو جداره مورد استفاده می‌باشد.
  • ضربه گیر گرد ستون
    نوعی از ضربه گیر ستون به صورت گرد می‌باشد که دور تا دور ستون ها را در بر خواهد گرفت. در واقع ضربه گیر خودرو و یا این مدل از ضربه گیرها ضمن توجه به ضخامت ستون انتخاب نیز می‌شوند.
  • محافظ نبشی ستون
    محافظ نبشی از نوع ضربه گیر ستون و کرنر گارد می‌باشد که دو بال با زاویه‌ی قائم داشته است که ابعاد بال ها در حدود پنج تا ده سانتی متر و ارتفاع ضربه گیر هم یک متر است.
  • ضربه گیر PVC بال کوتاه ستون
    این نوع از جنس PVC است و در بعدهای کوچک تری ساخته شده است که عرض هر بال نزدیک به شش سانتی متر می‌باشد.
  • محافظ ستون قابل تنظیم PVC
    در این نوع بال های محافظ از PVC انعطاف پذیر ساخته شده است که برای گوشه ی نامنظم ستون قابل تنظیم هستند.

ضربه گیر خودرو

گفتنی است که ضربه گیرهای پارکینگ درحالت عادی زرد و مشکی می‌باشند، با همه این‌ها برای این دسته از محصولات رنگ بندی هم وجود داشته است و طرح مشکی و نارنجی و سبز و قرمز و سفید و غیره هم قابل تهیه است. جلوگیری از افتادن شبرنگ‌ از روی محافظ ستون‌ پارکینگ درحقیقت عدم توجه به نکته‌های زیر خواهد توانست منجر به جداشدن و افتادن نوار شبرنگ از روی ضربه گیرها پس از نصب بشود:

  1. اختلاف دمای محل نصب و ضربه گیرها سبب جداسازی شبرنگ می شود و بهتر می‌باشد شبرنگ ها را پس از نصب ضربه گیر روی آن چسبانده باشید.
  2. آلودگی‌های محل چسباندن شبرنگ هم سبب جداسازی آن خواهد شد؛ بنابراین حتما پیش از چسباندن شبرنگ محل مورد نظر را کامل تمیز کنید.
  3. شبرنگ ها را با دست آلوده و یا گرد و خاکی به محل مورد نظر نچسبانید چونکه سبب جدا شدن آن خواهد شد.

خرید ضربه گیر خودرو و محافظ ستون پارکینگ

محصولات فوق را خواهید توانست به آسانی از طریق سایت‌های ارائه‌ی تجهیزات ترافیکی خریداری کنید. تحقیق و بررسی اصول فروش متفاوت و گزیدن مرکزی که محصولات با کیفیتی با قیمت خوب دارد قادر است در آخر یک خرید به یاد ماندنی و لذت بخش را برای‌تان به ارمغان آورد. گفتنی است که خرید ضربه گیر خودرو و محافظ ستون پارکینگ به صورت آنلاین در صرفه جویی در زمان و هزینه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

بعلاوه آن ارتباط با کارشناس‌های فروش به طور آنلاین امکان انتخاب بهینه‌ی ضربه گیر مناسب با کاربرد آن را به شما عرضه خواهد کرد.

کلام آخر

در این مقاله با انواع ضربه گیرهای خودرو و کاربرد آن آشنا شدید؛ امیدواریم اطلاعات مربوطه مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه