فرتو ترافیک

اندازه و ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی، کسب دیدگاه و درک مناسب از کاربردهای تابلوهای راهنمایی و رانندگی و همچنین اندازه و ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی نقشی بسیار مهم در تبعیت رانندگان و عابرین پیاده از این علائم داشته و در نتیجه باعث کاهش میزان قابل توجهی از حوادث و خسارات جانی و مالی می گردد.
در میان علائم و تابلوهای ایمنی در حدود دویست موضوع و مبحث مختلف وجود داشته و هر یک از آن ها با توجه به قرارگیری در هر یک از دسته های علائم انتظامی و بازدارنده، آگاهی دهنده و اخباری، هشدار دهنده و اخطاری دارای مفاهیم مختلفی می باشند.

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی
هر یک از علائم انتظامی، اخباری، اخطاری، راهنمای مسیر و غیره دارای اطلاعات ضروری و مهمی بوده و در این میان تاثیرگذاری آن ها ارتباط مستقیمی با رعایت استانداردها و ضوابط لازمه در کیفیت ساخت و نحوه نصب آن ها دارد. به کارگیری نامناسب از این علائم نه تنها کارایی لازم را ارائه نداده، بلکه باعث بروز برخی از انواع دیگر حوادث جاده ای و ترافیکی می شوند. در ادامه این مقاله نگاهی اجمالی به ضرورت ها و استانداردهای این دسته از علائم ترافیکی خواهیم داشت.

همه چیز درباره ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

در این قسمت از مقاله به همه چیز درباره ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی خواهیم پرداخت. این تابلوها و علائم که شامل تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم ایمنی در معابر عمومی و در حال ساخت نیز می شوند با توجه به پیام هایی که حاوی آن ها هستند دارای استاندارد و ضوابط خاصی در طراحی و ساخت خود هستند. افزایش تعداد و ارائه صحیح و به موقع هر یک از دسته علائم ایمنی ذکر شده به نوعی سرمایه گذاری هوشمند در راستای کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان، رانندگان و عابرین پیاده به شمار می رود.

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

در خصوص تعیین استاندارد تابلوهای ایمنی و راهنمایی و رانندگی در ابتدا می بایست به نوع پیام آن ها توجه داشت. تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ایمنی هر کدام از ضوابط خاصی در جهت طراحی و تعیین ابعاد بهره مند هستند؛ به طور مثال در تابلوهای راهنمای مسیر یکی از عوامل تعیین کننده در ابعاد آن، حداقل و حداکثر سرعت تردد وسیله های نقلیه در محور می باشد.

در رابطه با انتخاب نوع فریم و شکل هنرسی آن نیز ارتباط مستقیمی با نوع پیام و اعلان وجود دارد؛ به طور مثال در تابلوهای هشدار دهنده ترافیکی اصولا از فریم مثلثی و در اعلانات دستوری از فریم تابلوهای دایره ای استفاده می شود. تابلوهای هدایت مسیر شهری و جاده ای، تابلوهای معابر شهری و روستایی، تابلوهای اسامی کوچه و همچنین اکثر تابلوهای اعلانات ایمنی خصوصی نیز از فریم های مستطیل بهره گیری می شود. از جمله نکات مهم در طراحی هر یک از این تابلوها استفاده از رنگ های الکترواستاتیک در جهت طول عمر بالا می باشد؛ همچنین بهره گیری از شبرنگ کمک شایانی به رویت پذیری این اعلانات در طول شب و اماکن تاریک و کم نور کرده و نقش مهمی در کاهش حوادث و خسارات ایفا می کند.

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

ویژگی های مهم در ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

همانگونه که گفته شد، ویژگی های مهم در ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی شامل به کارگیری متریال با کیفیت در بدنه، طراحی ابعاد صحیح، بهره گیری از رنگ های با کیفیت مطلوب و قابلیت دید بالا در این تجهیزات ایمنی می باشد. توجه تولیدکنندگان و مجریان این دسته از علائم به کیفیت و استانداردهای طراحی آن ها نقشی کلیدی در افزایش کارایی آن ها دارد. در ساخت انواع با کیفیت این علائم عموما از آلومینیوم و جنس بدنه گالوانیزه استفاده شده و در جهت رویت پذیری آن ها از رنگ های الکترواستاتیک استفاده می شود.

یکی از معیارهای مهم در ساخت این محصولات توجه به مکان نصب و شرایط جوی محل نصب آن ها می باشد؛ این امر زمینه ساز تصمیم گیری نهایی در خصوص به کارگیری ار بدنه و رنگ این تابلوها بوده و طول عمر مفید هر یک از آن ها را به حداکثر می رساند. از جمله فلزات پرکاربرد در ساخت این محصولات بدنه گالوانیزه بوده که از طول عمر بالا و وزن سبک بهره مند می باشد.

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

انتخاب ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

همان طور که ذکر شد قوانین و شرایط مختلفی در طراحی و انتخاب ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی وجود دارند. علاوه بر ارتباط نوع اعلان و شکل هندسی، رنگ به کار رفته و استفاده از انواع شبرنگ نیز ارتباط مستقیمی با نوع و محل قرار گیری هر یک از این اعلانات دارند.
نوع مکان، عنوان و نوع اعلان و محل نصب هر یک از این تابلوها و اعلانات رابطه مستقیمی با انتخاب بدنه و ضخامت تابلوهای آن ها دارد؛ با این حال ضخامت بدنه به کار گرفته شده در تابلوهای ایمنی عموما در بین 1 و نیم تا 2 و نیم میلی متر می باشد.

 

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی و نقش کیفیت

توجه به ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی و نقش کیفیت آن ها در کارایی آن ها از جمله موارد مهمی بود که در طی این مقاله به آن اشاره شد. توجه سازندگان و طراحان این دسته از تجهیزات ایمنی به قوانین و ضوابط، کیفیت ساخت و انتخاب متریال مناسب با نوع این تابلوها نقش بسزایی در افزایش ایمنی اماکن و معابر و همچنین به حداکثر رسیدن کارایی این تجهیزات ایمنی دارند.

ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

مزایای به کارگیری ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

بر اساس مطالب فوق مزایای به کارگیری ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی عبارتند از:
کاهش خسارات جانی و مالی با آگاه سازی صحیح
افزایش توجه و رویت پذیری شهروندان به خطرات احتمالی
کاهش هزینه های ساخت مجدد و هزینه های جانبی
سازگاری با محیط و شرایط جوی و جغرافیایی
تعیین مسیرهای ورود و خروج در اماکن مختلف مانند: بیمارستان ها، پارکینگ های خصوصی و عمومی، مدارس، بیمارستان ها و مراکز فوریت های پزشکی و غیره
جلوگیری از اذهام عموم در هنگام بروز حوادث طبیعی
قابلیت تنظیم در زوایای مختلف
خوانایی اعلان و متن به کار رفته در تابلو
عدم جذب آلودگی و گرد و غبار
گسترش فرهنگ قانون مداری

سفارش ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی

هم اکنون در جهت تهیه و سفارش ابعاد استاندارد تابلوهای ایمنی می توانید با مشاورین واحد فروش وب سایت ترافیک ساز در ارتباط باشید.