فرتو ترافیک

گل میخ ترافیکی

گل میخ ترافیکی چیست

در پاسخ به سوال گل میخ ترافیکی چیست باید گفت گل میخ های  ترافیکی یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی هستند که در جاده ها نصب می شوند و به رانندگان در افزایش ایمنی کمک می کنند. در جاده، خط کشی های  طولی و عرضی جاده با گلمیخ های ترافیکی  به منظور بهبود دید در شب و همچنین در آب و هوای نامساعد اضافه شدند و به نوعی عملکرد گل میخ هارا بهبود میبخشند. لازم است بدانید، هر جا که تصادفات جاده ای زیاد باشد، دنباله ای از گل میخ های ترافیکی  باید جلوتر از تقاطع ها، گذرگاه ها و همچنین انتهای بخش هوایی قرار گیرند. گلمیخ های ترافیکی دارای انواع مختلقی از نظر رنگ،جنس و… میباشند که در ادامه به شما خواهم گفت.

انواع  گل میخ ترافیکی

انواع گل میخ ترافیکی بسیار متنوع است که ما در ادامه دسته بندی های مختلف از این محصول ها را بیان می کنیم.
  • دسته بندی گلمیخ های ترافیکی بر اساس جهت
    گلمیخ های ترافیکی جاده یک طرفه ( در مسیرهای یک طرفه جاده های تقسیم نشده، خیابان های یک طرفه یا جاده های لغزنده استفاده می شوند)
    گل میخ  های ترافیکی جاده  دو طرفه (این گل میخ های جاده را می توان در هر دو جهت (برای ترسیم خط مرکزی و خط لبه) استفاده کرد.
  • گل میخ های ترافیکی  جاده بر اساس رنگ
    برای بزرگراه ها، گلمیخ های ترافیکی با رنگ های مختلف بازتابنده، مانند سفید، قرمز و زرد، بر اساس شرایط اتخاذ می شود.
    سفید: برای نشان دادن خط  ترافیک و مرکز بزرگراه استفاده می شود.
    قرمز: از آنها برای نشان دادن خطی استفاده می شود که راننده بداند دیگر نمی توان از آن عبور کرد.
    سبز: گلمیخ های ترافیکی به رنگ سبز برای نشان دادن خطوط لبه متقاطع  و برای نشان دادن مرز شتاب یا خط کاهش سرعت در سمت چپ جاده استفاده میشوند.

کابرد گل میخ ها

همانطور که میدانید؛ استفاده از خط کشی در سطح خیابان ها کافی نیست و برای محدود کردن و جداسازی مسیرها، کارشناسان تجهیزاتی را طراحی کرده اند که می تواند به رانندگان کمک کند و از جمله ی آنها میتوان به گلمیخ های ترافیکی و کاربرد گل میخ ها اشاره کرد. گل میخ ترافیکی همچنین به عنوان چشم های گربه ای نیز  شناخته می شوند.  همانطور که میدانید گلمیخ های ترافیکی،  ارتفاعات کوچکی هستند که در خیابان های سراسر جهان یافت می شوند که برای تعیین خطوط ترافیکی و تقویت رانندگی ایمن هستند.
گلمیخ های ترافیکی جاده که در اصل با کره‌های بازتابنده روشن که توسط چراغ‌های وسایل نقلیه مجهز شده‌اند، در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای با چراغ‌های LED ارتقا یافته‌اند تا دید خود را به ‌ویژه در مناطقی  که خطر تصادف افزایش می‌یابد، مانند جاده‌های روستایی بدون نور افزایش دهند.
گلمیخ های ترافیکی دارای کاربردهای گوناگون میباشند که در پایین به برخی از آنها اشاره کردم:
  • آنها نجات دهنده زندگی و راهی برای برقراری ایمنی هستند.
  • هدف گل میخ ترافیکی  این است که رانندگان را قادر سازند تا شکل جاده را کاملاً قضاوت کنند و دید را در طول شب فراهم کنند.
  • گلمیخ های ترافیکی باعث دید در شب  میشوند(تعداد کمی از گلمیخ های ترافیکی  جاده می توانند دید 900 متری را فراهم کنند)
  • رانندگان را قادر می سازد تا با خیال راحت در منحنی ها حرکت کنند.
  • گلمیخ های ترافیکی، بخش های مختلف جاده را از نظر ایمنی  بهبود می بخشند.
  • گلمیخ های ترافیکی باعث کاهش نرخ تصادفات میشوند.
  • گلمیخ های ترافیکی، امکان صرفه جویی در اموال جاده از آسیب را فراهم‌میسازند.
  • جایگزین های بدون انرژی برای روشنایی بزرگراه میباشند.
  • برخی از گلمیخ های جاده می توانند به عنوان سرعت شکن (Elevated Road Stud) نیز عمل کنند.
  • ظاهر هندسی جاده را برجسته می کنند.
  • گلمیخ های ترافیکی، زیبایی شناسی تراز جاده ها را بهبود می بخشند.
  • برخی از گل میخ های ترافیکی، هنگام حرکت وسیله نقلیه با سرعت بالا در جاده از دست اندازهایی که دارند استفاده می‌کنند.
  • این  گلمیخ های ترافیکی هستند که با ایجاد لرزش خودرو، راننده را هوشیار و از خطر آگاه می کنند.
  • برای جلوگیری از انحراف راننده از گلمیخ های ترافیکی در حاشیه جاده ها نیز استفاده می شود و در مکان هایی مانند مدارس، شرکت ها و مکان های پرتردد از آن استفاده می شود.
  • کنار گاردریل های جاده برای علامت گذاری مرز جاده از گل میخ های ترافیکی استفاده میکنند.
  • بر روی خط تقسیم محورهای دو طرفه با هدف تعیین حریم راه شما گلمیخ های ترافیکی را خواهید دید.
  • گلمیخ های ترافیکی، در تعیین مسیر اتوبوس های تندرو و مسیرهای ویژه نیروهای امدادی نقش بسیار مهمی دارند.
  • نزدیک گذرگاه های عابر پیاده به منظور هشدار به رانندگان در مورد احتمال عبور عابرین پیاده گلمیخ های ترافیکی وجود دارند.
  • از گلمیخ های ترافیکی در نزدیکی تقاطع ها برای هشدار به رانندگان برای کاهش سرعت استفاده میشود.
  • در پارکینگ  های سرپوشیده و روباز با هدف هشدار به رانندگان در خصوص کاهش سرعت و وجود موانع مختلف نیز گلمیخ های ترافیکی وجود دارند.
اما با وجود تمام کاربردها و مزیت های مهم و مفید گلمیخ های ترافیکی،آن ها نیز دارای معایب و ایراداتی هستند که در پایین برخی از آنان نوشته شده است: گلمیخ های ترافیکی جاده که به صورت شل نصب شده اند ممکن است باعث تصادف شود. برخی از گلمیخ های ترافیکی جاده بسیار گران هستند، همچنین نصب گلمیخ های ترافیکی  به پرسنل متخصص نیاز دارد.

گل میخ های نشانگر

هنگام رانندگی در امتداد یک جاده تاریک، ممکن است گهگاه فلاش های نوری را دیده باشید که از برخی دستگاه های نصب شده در جاده ساطع می شود.  آنان همان تجهیزات ترافیکی مهم یعنی گل میخ های نشانگر یا  چشم  گربه ای به دلیل طراحی که دارند میباشند . گل‌ میخ ترافیکی از یک لنز یا ورقه تشکیل شده اند  که با منعکس سازی نور چراغ های جلویی وسایل نقلیه، باعث افزایش دید آنان میشود  و این‌امکان را برای رااندگان فراهم میسازد که جاده را قابل دید و واضح ترکند.
  لازم است بدانید،  امروزه گل میخ های پیشرفته تری در بازار موجود است.  این گلمیخ های ترافیکی جدید، دارای LED های خورشیدی هستند.  آنها توانایی دارند  با یک بار شارژ برای چندین روز کار کنند.

خرید گل میخ های ترافیکی

همانطور که در این مقاله گفته شد و شما خواندید، گل میخ ترافیکی  جاده یکی از مهمترین تجهیزات ترافیکی هستند که از خروج خودروها از جاده  مانع میشود و  جاده های ما را ایمن تر می کنند.
گلمیخ های ترافیکی، باعث میشود دید رانندگان در شب زیاد شود و رانندگان را از وضعیت جاده آگاه سازند.  اگر قصد خرید گل میخ های ترافیکی را به دیلیل شغلتان دارید،به شما پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدامی از فروشندگان اطلاعات کافی را بدست آورید.
امروزه،شرکت های تولیدی مختلفی هستند که در زمینه ی تجهیزات ترافیکی فعالیت دارند و انواع تجهیزات ترافیکی از جمله گلمیخ های ترافیکی چدنی،پلاستیکی و …. را دارند و شما میتوانید با مراجعه به آنان چه از طریق حضوری و چه از طریق آنلاین اقدام به خرید گلمیخ های ترافیکی کنید.