فرتو ترافیک

تابلو ترافیکی دستی

انواع تابلو ترافیکی دستی

تابلوهای ترافیکی دستی، از جمله  مهم ترین تجهیزات ترافیکی با نقش هشدار دهنده و آگاهی دهنده میباشند‌. همچنین تابلوهای ترافیکی دستی، به عنوان یک تجهیزات پلیسی برای آگاه سازی رانندگان از خطرات احتمالی و در ترافیک نقش بسیار مهمی دارند. تابلوهای ترافیکی دستی، زمان هایی که ترافیک قابل توجه و زیاد است برای کم کردن سرعت یا توقف کامل خودرو استفاده میشوند.  تابلوهای ترافیکی دستی، به دلیل شبرنگی که در آنان وجود دارد  در تاریکی و نور کم قابل مشاهده هستند و در شرایط نامساعد جوی نیز به خوبی کار میکنند. همچنین این را نیز بدانید که نوشته های تابلوهای ترافیکی دستی به دوزبان انگلیسی و فارسی نوشته شده است.
نام دیگر علائم راهنمایی و رانندگی دستی یا همان تابلوهای ترافیکی،  تابلوی ایست پلیس است که مخصوص پلیس ها میباشند و فقط برای آنان مفید میباشند. تابلوهای ترافیکی دستی، راهبند دو طرفه و دارای نماد خاصی هستند که بر روی ورق هایی از جنس های مختلف مانند گالوانیزه، شبرنگ، آلومینیوم و پی وی سی مرغوب و باکیفیت  طراحی و ساخته شده اند. تابلوهای ترافیکی دستی، روی دسته نصب می شوند و پلیس از طریق دست خود میتواند از آنان استفاده کند. از مهم ترین مزیت استقاده از تابلوهای ترافیکی  دستی، ویژگی بازدارندگی آنها را میتوان نام برد. تجهیزات پلیس نیز مانند  دیگر تجهیزات ترافیکی دارای انواع مختلف و متنوع ای میباشند و هر کدام از آن ها می توانند کاربرد های متفاوتی نیز داشته باشند .
در واقع تابلوهای ترافیکی دستی ، به دو نوع تابلو ترافیکی دستی ایست و تابلو ترافیکی دستی شارژی تقسیم می شوند.

بخش های تابلوهای ترافیکی دستی

تابلوهای ترافیکی دستی از دو بخش مهم تشکیل شده اند که هر بخش دارای اهمیت مهمی میباشد و و هرکدام نقش خودشان را شامل مییاشند. دو بخش تابلوهای ترافیکی دستی عبارتند از:
      • بخش قرار گیری علامت تابلوی دستی
      • دسته نگهدارنده تابلو

بخش قرار گیری علامت تابلوی ترافیکی دستی درواقع قسمت اصلی و بخش مهم تابلوی ترافیکی دستی، علامت و پیام هشدار آن تابلو است. تابلوی ترافیکی دستی دارای دو طرف میباشد که هر دو طرف قابل استفاده میباشند و  در یک طرف شما علامت ایست  و در طرف دیگر علامت کاهش سرعت  وجود دارد و هر دوطرف راننده را آگاه میسازد که از ادامه ی مسیر خود منصرف شود و توقف کند.

دسته نگهدارنده تابلوی ترافیکی دستی

دسته نگهدارنده ی تابلوی ترافیکی دستی  به صورت یک  پیچ به تخته متصل میشود و طول آن به صورت حدودی  13 سانتی متر می باشد. جنس دسته ی تابلوهای ترافیکی دستی، از پلاستیک نرم میباشد و با علامت ایستی که با تابلو همراه است در دست پلیس قرار می گیرد.

کاربرد تابلو ترافیکی دستی (ایست)

تابلوهای ترافیکی دستی دارای کاربرد های مختلفی میباشند که به طور خلاصه کاربرد تابلو ترافیکی دستی عبارتند از:
از تابلوهای ترافیکی دستی جهت کنترل و تخصیص حق تقدم در یک تقاطع است استفاده میشود.
در شهرهای شلوغ و نقاط پر رفت و آمد با ازدحام زیاد ، پلیس راهنمایی و رانندگی گاهی اوقات  دائما و گاهی اوقات به صورت موقت از تابلوی ترافیکی دستی (ایست) استفاده می کند.
اگر پلیس راهنمایی و رانندگی، تابلوی ترافیکی دستی را بالا ببرد رانندگان به دستور مامور قانون موظف هستند که توقف کنند و بایستند و رانندگان اجازه ندارند حرکت کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و جریمه میشوند.
بعضی مواقع  در جاده ها اگر راننده ی خودرویی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته باشد و رعایت کند، پلیس از تابلوی ترافیکی دستی استفاده میکند تا هشدار لازم را به راننده بدهد و همچنین  در مواقع بحرانی  که پلیس به دنبال فرد خاصی است و خودروها را بررسی می کند خواهید دید که از تابلوی ترافیکی دستی در صورت مشکوک بودن و شک داشتن به خودرویی از تابلوهای ترافیکی دستی استفاده میکند و و اقدام به بازرسی خودرو میکند.
تابلوهای ترافیکی دستی، در بسیاری از مواقع های خاص مثل تصادفات، بزرگراه ها، گذرگاه های عابرین و حتی ساخت و ساز استفاده می شوند. تصادف و حادثه های در پی آن، از رایج ترین اتفاقات در  خیابان ها و جاده ها میباشند. گاهی اوقات، احتمال دارد حادثه ها  بسیار شدید باشند و حضور نیروهای امدادگر در محل باعث ایجاد ترافیک سنگین شود. با کمک تابلوهای ترافیکی دستی، افراد می توانند جریان ترافیک را کنترل و هدایت کنند و  یا از فاصله های دورتر به هشدار لازم جهت کاهش سرعت خود را ارائه دهد. این عمل علاوه بر ایجاد جریان متناسب خودروها می تواند از بروز حادثه های  دیگر نیز خودداری کند.
ماموران و نگهبانان پارکینگ های عمومی با کمک تابلوهای ترافیکی دستی، میتوانند جریان ترافیک و راهنمایی خودروها در پارکینگ را کنترل کنند. همانطور که میدانید فضاهای پارک در پارکینگ ها، معمولا بسیار تاریک و غیر قابل دید هستند، تجهیزات ترافیکی مانند تابلوهای ترافیکی دستی می توانند به کم کردن خطرات ناشی از تصادفات و همچنین راحت سازی مسیر   در عبور و مرور خودروها کمک کند. تابلوی ترافیکی دستی، یکی از تجهیزات ترافیکی پرکاربرد و مفیدی میباشد  که نگهبانان می توانند از آن برای دستور ایست  یا کم کردن سرعت رانندگان استفاده کنند.

خرید تابلو ترافیکی دستی

استاندارد های ساخت تابلوهای ترافیکی دستی، شامل موارد مختلفی می باشند که از جمله مزیت های مهم آن، می توان به سبکی و همچنین امکانات مفید  به کار رفته آنان  جهت دیده شدن هرچه بهتر اشاره کرد.همانطور که خواندید، وسایل نقلیه را می توان با استفاده از تابلوهای ترافیکی دستی  کنترل کرد. وجود نوار روشن در این تابلوی ترافیکی دستی باعث شده تا این محصول در هر شرایط جوی به راحتی قابل مشاهده باشد. اگر قصد خرید تابلو ترافیکی دستی را دارید میتوانید از مجموعه های موفق و با سابقه ای  که در زمینه ارائه تجهیزات ایمنی، پارکینگ و ترافیکی فعالیت می کنند اقدام به خرید آنان کنید.
 تابلو های  ترافیکی دستی، یکی از محصولات پرکاربرد و بسیار پرطرفدار مجموعه های ترافیکی  است که غالبا مورد توجه مشتریان این شرکت ها  قرار می گیرد.
هنگام خرید تابلوی ترافیکی دستی، سعی کنید تابلو ایست دستی ای بخرید که از بهترین و مقاوم ترین پلاستیک ساخته شده باشد و دارای کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشد.