فرتو ترافیک

چگونه مشکلات ترافیکی در شهرها را حل کنیم؟

همانطور که همه می دانیم معضل ترافیک در شهرهای بزرگ روز به روز در حال افزایش است. دلایل اصلی زیادی برای این وجود دارد. شهرنشینی ناهنجار، افزایش جمعیت و افزایش تعداد وسایل نقلیه 3 عامل اصلی ایجاد مشکلات ترافیکی در شهرها هستند.

با شکل گیری شهرنشینی کج، جاده ها به اندازه کافی عریض نیستند و به اندازه کافی خطی نیستند که جریان ترافیک را به سرعت فراهم کنند. در نتیجه شاهد مسدود شدن جاده ها، صف های بزرگ و رانندگان عصبانی هستیم.

با افزایش جمعیت و بهبود امکانات مالی، اکنون همه می توانند خودرویی هرچند با قیمت پایین خریداری کنند. تعداد وسایل نقلیه ای که به سمت تردد می روند هر روز در حال افزایش است و جاده های موجود کافی نیست و مشکل ترافیک رو به افزایش است.

مردم باید به خصوص در مورد ترافیک آگاه شوند و در مورد استفاده از وسایل نقلیه هشدار داده شود. البته مطالعات و پروژه های زیادی در این زمینه انجام می شود. جاده های بازسازی شده، جاده های جدید و بسیاری سرمایه گذاری های دیگر برای بهبود ترافیک انجام شده است.

 

 

به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، می توانیم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سریعتر به منطقه ای که می خواهیم به آن برسیم برویم. حالا شما بگویید چگونه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی سریعتر برویم؟ پاسخ البته ساده است. با کاهش تعداد وسایل نقلیه در ترافیک، ترافیک رخ نمی دهد و وسایل حمل و نقل عمومی می توانند شما را با سرعت بیشتری به مقصد برسانند.

این یکی از ساده ترین روش ها برای مشکلات ترافیکی است.

مطمئناً تنها روی آوردن به حمل و نقل عمومی کار ما را حل نمی کند.

چگونه ترافیک را کاهش دهیم؟