فرتو ترافیک

اطلاعات تجهیزات ایمنی ترافیک

تجهیزات ایمنی ترافیک موانع قابل مشاهده و فیزیکی را برای کمک به کنترل جریان ترافیک فراهم می کند. تجهیزات ایمنی ترافیک برای هدایت ترافیک بزرگراه ها در صورت تصادف یا ساخت و ساز جاده، علامت گذاری پیچ ها یا میانه های خطرناک یا ایجاد موانع برای تردد در پارکینگ ها و گاراژها استفاده می شود.

انواع تجهیزات ایمنی ترافیک

تجهیزات ایمنی ترافیک شامل:

  • مخروط ها و موانع
  • حسگرها
  • سیستم های حسگر
  • سیستم های کنترل ترافیک
  • نشانه ها
  • چراغ ها

برنامه های کاربردی

تجهیزات ایمنی ترافیک در محل‌های تصادف استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که ترافیک مقابل در اطراف خودروهای متوقف شده هدایت می‌شود و امکان دسترسی به وسایل نقلیه واکنش اضطراری را فراهم می‌کند. مواردی که معمولاً در محل حادثه مورد استفاده قرار می گیرند شامل مخروط های ترافیکی با رنگ روشن یا بازتابنده، شراره ها یا چراغ های چشمک زن، بشکه ها و نوارهای بازتابنده هستند. یک مانع کنترل ترافیک همچنین می‌تواند شامل پست‌های تعیین‌کننده یا مجموعه‌ای از موانع به هم پیوسته باشد که می‌توانند کل خط را ببندند یا نشان دهند که یک جاده به روی ترافیک بسته است. همچنین می توان از یک مانع ترافیکی برای محافظت از تأسیسات حساس مانند فرودگاه ها و ساختمان های محدود استفاده کرد. بولاردها، نیمکت ها و کاشت های ساخته شده از بتن مسلح اغلب برای ایمن سازی ساختمان ها در برابر ضربه عمدی یا تصادفی وسیله نقلیه استفاده می شوند.

تجهیزات ایمنی ترافیک برای مدیریت ترافیک معمولی، روزانه در جاده ها و سیستم های بزرگراه استفاده می شود. چراغ راهنمایی یا سیگنال در یک تقاطع جریان روان ترافیک را در مناطق خاص تضمین می کند. همچنین ممکن است یک سیگنال ترافیک برای کنترل سرعت و حجم ترافیک در مناطق خاص زمان بندی شود. تجهیزات ایمنی ترافیک همچنین شامل حسگرهایی برای تشخیص وسایل نقلیه یا محورها برای کنترل ترافیک یا جریان ترافیک است. داده های حسگر به یک سیستم کنترل ترافیک یا عوارض وارد می شود. نشانگرها و نشانگرهایی که در برف عمیق برای یافتن شیر آتش نشانی و جعبه های تاسیسات استفاده می شوند نمونه دیگری از وسایل ایمنی ترافیک هستند. تیرهای برف، تیرهای بلند و رنگی روشن هستند که می توانند برای نشان دادن خطر پنهان در شانه جاده استفاده شوند.

تجهیزات ایمنی ترافیک نیز در سایت های راه سازی برای هدایت ترافیک در اطراف وسایل نقلیه تعمیر و نگهداری و کارگران استفاده می شود. یک مانع ایمنی ترافیکی که در اطراف محل کار نصب شده است، ایمنی کارگران را تضمین می کند و معمولاً توسط کارگران با پرچم یا علائم برای کنترل جریان ترافیک روبرو همراه است. یک علامت یا پارو ایمنی ترافیک به ترافیک روبرو نشان می دهد که آیا حرکت از طریق سایت ایمن است یا خیر.