فرتو ترافیک

کنترل کننده های ترافیک از چه تجهیزاتی استفاده می کنند؟

مهم است که افراد مناسب برای این کار، از جمله کنترل ترافیک. هنگامی که جریان معمول ترافیک مختل می شود، خطرات زیادی وجود دارد که برنامه ریزی، استراتژی و البته تجهیزات را برای اطمینان از ایمنی رانندگان و عابران پیاده حیاتی می کند.

مطمئناً انواع تجهیزات کنترل‌کننده ترافیک را در اطراف دیده‌اید، اگرچه ممکن است هنوز زمان صرف کرده باشید تا همه آنها را جمع‌آوری کنید و دقیقاً بدانید که چگونه از آنها استفاده می‌شود و چرا اینقدر ضروری هستند:

 

کنترل کننده های ترافیک جاده ای از چه نوع علائمی استفاده می کنند؟

علائم برای انتقال اطلاعات به رانندگان و عابران پیاده به طور یکسان بسیار مهم هستند و طیف وسیعی از موارد را می توانند بیان کنند، از سرعت و شرایط جاده گرفته تا خطرات و مقررات.

 

1.علائم هشدار دهنده

مدیریت ترافیک جاده ها مستلزم استفاده از علائم هشدار دهنده است که معمولاً الماسی شکل با زمینه زرد و نماد و حاشیه سیاه است. چنین علائمی برای توصیه به رانندگان در مورد شرایط جاده، به ویژه مواردی که نیاز به کاهش سرعت یا اقدامات بیشتر در غیر این صورت دارند، استفاده می شود.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • تراشه های شل در جاده
  • ترافیک دو طرفه در پیش است
  • سطح ناهموار

2. نشانگرهای خطر

مدیریت موثر ترافیک همچنین مستلزم استفاده خوب از نشانگرهای خطر است که عمدتاً اطلاعاتی را در مورد جهت ترافیک، موانع و عرض جاده بیان می کند. مستطیل شکل با طرح راه راه سیاه و سفید یا طرح شورون، نشانگرهای خطر در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • نشانگر خطر یک طرفه: برای هدایت ترافیک در یک جهت در اطراف یک مانع، به عنوان مثال باریک شدن ناگهانی جاده استفاده می شود.
  • نشانگر خطر دو جهته: برای هدایت ترافیک در هر جهت اطراف یک مانع، مانند تقاطع های T یا جزایر استفاده می شود.
  • نشانگر انسداد: این نوع نشانگرها به شما نشان می‌دهند که جاده به کجا ختم می‌شود، مثلاً روی پل، زمانی که محدودیت ارتفاع نیز به تفصیل مشخص می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *