استاپر, استاپر ترافیکی مستطیلی ABS, استاپر گرد, استاپر گرد ترافیکی, استاپر گرد ترافیکی T-101, استاپر مستطیل پلاستیکی, استاپر مستطیل ترافیکی, استاپر مستطیل مدل T-102

خرید و قیمت استاپر ترافیکی گرد و مستطیل

استاپر ترافیکی، امروزه یکی از مهم‌ترین و رایجترین تجهیزات راهنمایی و رانندگی استاپر ترافیکی یا همان توقف کنندههای خودرو است. استاپر ترافیکی به عنوان یک جز اصلی تجهیزات ترافیکی می‌باشد و به راحتی قابل نصب در خیابان است. استاپر های ترافیکی در انواع و فرم‌های متنوعی ساخته می‌شوند و وظیفه‌ی اصلی آن‌ها تحمل یک فشار مکانیکی خارجی است. با توجه به اینکه وظایف و کاربردهای استاپرهای ترافیکی متنوع است، باید توانایی تحمل فشارهای خارجی را متناسب با وظیفه و کاربردش داشته باشد و این به مواد اولیه به کار رفته در تولید استاپرهای ترافیکی بستگی دارد.

استاپر ترافیکی

استاپر ترافیکی

معمولا از جنس پلی اتیلن است که در برابر تابش نور و گرمای آفتاب و تغییرات جوی مقاومت بسیار بالایی دارد. رنگ این کالا اصولا زرد است و این رنگ باعث شده که نور را به طور راحت از خود عبور بدهد و برای راننده‌ای وسایل نقلیه از باله‌های مشخص قابل دید باشد. استاپر ترافیکی به شکل مستطیل یا گرد است که از دو قسمت از طریق پیچ‌های محکم به زمین نصب می‌شود. با در نظر گرفتن این موارد به بررسی کاربردها و وظایف استاپر ترافیکی می‌پردازیم.

کاربرد استاپر ترافیکی

یکی از مهم‌ترین و بارزترین کاربرد استاپر ترافیکی استفاده از آن در مسیرهای عبوری در خیابان‌ها جهت کاهش و کنترل ترافیک می‌باشد. استفاده از این استاپرها برای جداکردن و مشخص سازی مسیرهای عبوری در خیابان است. با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه و افزایش ترافیک استفاده از استاپر ترافیکی یک راه بسیار آسان و رایج جهت کنترل ترافیک می‌باشد.

 

یکی دیگر از کاربردهای استاپر ترافیکی استفاده از آن در محل پارکینگ وسایل نقلیه است. این کار باعث می‌شود تا خودروها به طور مشخص محل پارک خود را بدانند و به حریم یکدیگر تجاوز نکنند. با استفاده از استاپر های ترافیکی در پارکینگ ها علاوه بر اینکه فضای کمی اشغال میشود، مزاحمتی برای سایر افراد نیز ایجاد نمی‌شود.

استاپر ترافیکی

 

از دیگر استفاده‌های استاپر ترافیکی، به کارگیری آن در محل خط ویژه وسایل نقلیه مانند خط تاکسی و اتوبوس‌ها است. این کار باعث می‌شود تا تاکسی‌ها و وسایل نقلیه عمومی مسیر عبور خود را به درستی رعایت کنند. در واقع کاربرد اصلی استاپر ترافیکی در این مورد هدایت وسایل نقلیه عمومی است.

یکی از وظایف و کاربردهای اصلی استاپر ترافیکی قرار گرفتن در عرض خیابان جهت کنترل و کاهش سرعت وسایل نقلیه است. برای انجام این کار استاپرهای ترافیکی در محل هایی که اصولا سرعت وسایل نقلیه بیش از حد مجاز است و امکان تصادفات رانندگی وجود دارد نصب می‌شود. استاپر ترافیکی عموما در‌محل ورودی عوارضی ها و پلیس راه ها جهت آگاهی رانندگان از تغییر مسیر نیز استفاده می‌شود.

 

انواع استاپر ترافیکی

انواع استاپر ترافیکی با توجه به جنس، مواد اولیه در تولید و ساخت و کاربرد آن به دو دسته‌ی استاپر عای ترافیکی مستطیل و استاپر های ترافیکی گرد تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح مفصل آن‌ها خواهیم پرداخت.

استاپر ترافیکی

استاپر ترافیکی مستطیلی

استاپرها ترافیکی مستطیل غالبا از تجهیزات موجود در پارکینگ است. وظیفه‌ی اصلی استاپر ترافیکی مستطیل جداسازی و تفکیک محل‌های پار‌ک کنار هم می‌باشد.استاپر مستطیلی به شکل افقی و توسط رول پلاک و پیچهای واشر در جاده‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شود و کاربرد زیادی دارد. این استاپرها با ایجاد یک صدا و لرزش راننده را از وقوع خطرات احتمالی آگاه می‌سازد. این استاپرها به گونه ای ساخته شده‌اند که مضاف بر کاربرد بازدارنده بودن به وسیله‌ی نقلیه هیچگونه آسیبی وارد نمی‌کند.‌

استاپر مستطیلی در قطرهای ۲۰ سانتی متر ساخته می‌شوند و به دلیل بکارگیری متریال ای بی اس در آنها می‌توانند وزن بسیار بالایی را تحمل کنند. استاپرهای مستطیلی با نسبت استاپرهای گرد تحمل وزن بالایی را دادند و به طور معمول تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل خواهند کرد. این استاپر حتما باید با استفاده از پیچهای فولادی مستحکم به زمین نصب شود. در نصب استاپرهای مستطیلی این نکته را مد نظر داشته باشید که محل نصب استاپر را سوراخ نکنید؛ این استاپرها محل‌های سوراخ شده ای جهت نصب به زمین رد دارند که می‌توانید جهت نصب از آنها استفاده کنید.

استاپر ترافیکی

 

استاپر ترافیکی گرد

استاپر ترافیکی گرد از جنس پلی اتیلن می‌باشد که از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار است و از طریق پیچ‌های فولادی محکم به زمبن نصب میشوند. پلاستیک به کار رفته در استاپرهای گرد سبب مستحکم‌تر شدن آنها می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این استاپر آگاه‌سازی و هشدار به رانندگان وسایل نقلیه است. از استاپر گرد بیشتر در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها جهت ایجاد یک مانع ترافیکی استفاده می‌شود. با برخورد وسایل نقلیه به این استاپر سرعت خودرو کاهش میابد و در نتیجه از بروز تصادفات جلوگیری می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این استاپر مقاومت آن در برابر نور آفتاب است.

در واقع این استاپر در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهد و پوسیده نیز نمی‌شود. از مهمترین و بارزترین مزیت‌های استاپر ترافیکی گرد می‌توان مقاومت در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی، نصب راحت و قیمت مناسب آن را مثال زد. مواد به کار رفته در استاپر گرد متریال ای بی اس است. این نکته نیز قابل ذکر است که استاپر گرد با توجه به موادی که در تولید و ساخت آن به کار رفته است کاربرد مهمی دارد و آن تحمل وزن وسایل نقلیه سبک است. در واقع  استاپرگرد در این نوع برخلاف استاپر ترافیکی مستطیلی ظرفیت وزن بالا را ندارد.

استاپر ترافیکی

خرید استاپر گرد و مستطیلی

به طور کلی با در نظر گرفتن تنوع و کاربردهای تولید و ساخت استاپرهای ترافیکی گرد و مستطیلی قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود. در واقع قیمت استاپرها با توجه با مقاومت و استحکام و ویژگیهای کاربردی آن در نظر گرفته می‌شود. هرچقدر جنس و مقاومت استاپر بهتر باشد مسلما قیمت آن نیز متناسب با آن افزایش می‌یابد.  خرید استاپر ترافیکی گرد و مستطیلی به آسانی از طریق اینترنتی انجام می‌شود.

امروزه از طریق خرید اینترنتی بدون حضور در محل به راحتی میتوانید این استاپر را در منزل خود تحویل بگیرید. در صورت نیاز کارشناسان ما شما را در خصوص انواع مختلف استاپرها راهنمایی خواهند کرد.اگر می‌خواهید برای جلوگیری از خطرات احتمالی کمترین خسارات را داشته باشید بهتر است از استاپرهای با کیفیت استفاده کنید و صرفا به قیمت آن توجه نداشته باشید.

نوشته های مشابه