پایه چراغ ترافیکی, پایه چراغ راهنمایی, پایه چراغ راهنمایی و رانندگی, پایه چراغ هشت وجهی, فرتو ترافیک

معرفی و بررسی پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنمایی رانندگی مانند علائم، مسیرنما و ریلی از مهم ترین و پرکاربردترین علائم هشداری در معابر داخل شهری وبرون شهری است که نقش بسیار مهمی در روان سازی و کنترل ترافیک از یک طرف و حفظ امنیت رانندگان و عابران پیاده از سوی دیگر دارند. این تابلوها که از نظر کاربری به منع کننده، هشدار دهنده و آگاهی دهنده تقسیم می شوند، اکثرا توسط لوله های بلند آهنی در شهر و جاده ها، بر روی زمین وصل می شوند.و پایه های چراغ راهنمایی با روکش گالوانیزه گرم از جمله تجهیزات ترافیکی پرکاربرد حساب می شوند.

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی رانندگی یک نوع علامت است و این چراغ‌ها در جاده‌ها، تقاطع ها، خیابان‌ها، پیاده روها، روبروی ورودی و خروجی عابران و دیگر منطقه‌ها وصل می‌شود و رفت و آمد را کنترل می‌کند. چراغ راهنمایی به رفت و آمد ماشین‌ها نظم و امنیت زیادی میدهد. این چراغ‌های راهنمایی رانندگی نقش خیلی مهمی در خیابان‌ها، جاده‌ها و تقاطع‌ها دارند و امنیت بسیاری به خیابان‌ها می‌دهند و باعث کاهش بی‌شماری از تصادفات و مرگ و میر می‌شوند. این چراغ ها را بر روی پایه چراغ راهنمایی و رانندگی نصب می کنند.  اگر این چراغ راهنمایی و رانندگی نبود ترافیک بسیاری زیادی بوجود می آمد. و باعث تصادف میشد.

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی یا پایه چراغ ترافیکی برای وصل علایم راهنمایی و تابلوهای مسیریابی ، نصب چراغ کنترل ترافیک و عبور و مرور ، نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت پلاک و … مورد استفاده میشود.. امروزه کاربرد پایه چراغ ترافیکی بدلیل افزایش میزان شهرنشینی و مدرن شدن مناطق شهری و اهمیت کنترل ترافیک و تردد ، افزایش بسیاری داشته است. پایه چراغ راهنمایی و رانندگی یک دکل تک پایه منوپل است که در برخی کاربردهای نصب چراغ ترافیکی ، بصورت تکی و در برخی کاربردهای دیگر مثل چراغ ترافیکی معابر بزرگ و پر رفت و اومد مجهز به بازوهای بزرگی جهت پوشش دادن معبر و کنترل است.

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی چیست

در پاسخ به این سوال که پایه چراغ راهنمایی و رانندگی چیست؟ باید گفت چراغ راهنمایی یا چراغ راهنما یک وسیله یا نشان راهنمایی و رانندگی است. چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع جاده‌ها، پیاده‌روها، ورودی و خروجی معابر و بعضی اماکن دیگر وصل می‌شود و جریان آمد و شد را هدایت می‌کند. چراغ راهنما حق عبور را به کمک سه رنگ نوری استاندارد (قرمز، زرد ، سبز) مشخص میکند.

سبز: علامت حرکت خودروها

زرد : علامت احتیاط در رانندگی است

قرمز :علامت توقف خودروها و عبور عابرین پیاده

چراغ راهنمایی و رانندگی به صورت موازی است

یعنی:اگر یک چراغ خاموش شود چراغ دیگر روشن می شود.

 

کاربرد ویژگی های پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پایه چراغ خیابانی یا پایه چراغ راهنمایی یکی از مهمترین نیازها در تجهیزات و وسایل ترافیکی است که برای روشنایی معابر شهری ، خیابانها و اتوبانها برای نصب چراغ راهنما و تابلو ها استفاده میشود . کاربرد ویژگی های پایه چراغ راهنمایی و رانندگی این چراغ راهنما و رانندگی در ارتفاعات 6 ، 9 و 12 متری تولید می شود . این پایه ها در دو نوع لوله ای و چند وجهی است، که امروزه به علت کم هزینه بودن و راحتی وصل شدن از چند وجهی استفاده می شود . این پایه ها از ورق های 3 یا 4 میل درست می شود که روی آن روکش گالوانیزه با دوام خیلی زیاد و یا اپوکسی با مقاومت کمتر قرار می گیرد .

تفاوت ظاهری آنها در یک طرفه یا دو طرفه بودن دستک نگهدارنده است . پایه چراغ های راهنما در دو نمونه ساده و کم هزینه اکثرا برای جاده و دکوراتیو با هزینه بیشتر برای خیابان ها و پارک ها ساخته می شود .

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

ساختار پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پایه های چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع ها و پشت چراغ قرمز، نقش مفیدی در کنترل ترافیک و رفت و آمد دارند و یکی از علت های زیبایی تاثیرگذار در معماری شهری حساب می شوند. این پایه ها که در تقاطع های شهری و بیرون شهری کاربرد دارند، از ساختار بدنه چند وجهی با مقاطع مختلف و ارتفاع کمتراز 3 متر ساخته شده اند. ساختار پایه چراغ راهنمایی و رانندگی این پایه ها، دارای مشخصات الکتریکی و دارای قابلیت های زیر هستند:

قابلیت تعبیه دریچه دسترسی
تعبیه صفحه نگهدارنده جعبه برق
قابلیت وصل انواع چراغ‌ های راهنمایی و ثانیه شمار
قابلیت کاربری دوگانه دارای نصب چراغ و دوربین
قابلیت نصب نردبان و پلتفرم به درخواست کارفرما

انواع پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

در خصوص انواع پایه چراغ راهنمایی و رانندگی باید گفت که این پایه ها انواع مختلفی دارند که متداول ترین نوع مصرفی آنها پایه های هشت وجهی می باشند. برای اطلاع از قیمت پایه چراغ راهنمایی و رانندگی  کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید . چراغ راهنما در سه رنگ است و هر رنگ آنها نیز مفهممی دارند.
مفهوم رنگ سبز چراغ راهنمایی:
رانندگان خودرو که چراغ سبز را میبینند از حق عبور و گردش برخوردارند در صورتی که گردش به وسیله ی علامت دیگری ممنوع شده باشد.

مفهوم چراغ زرد :
چراغ زرد برای احتیاط است و راننده با دیدن آن باید پشت خط ایستاده و یا تراز چراغ راهنمایی توقف کند و اگر در تقاطع حضور دارد با رعایت و احتیاط به مسیر خود ادامه دهد تا مسیر برای بقیه ماشین ها باز شود. هنگام زرد شدن چراغ هیچوقت نباید وارد تقاطع شد و فقط خودروهایی که داخل تقاطع هستند حق ادامه ی مسیر را داردند و باید قبل از قرمز شدن چراغ از تقاطع خارج شوند.

مفهوم چراغ قرمز:
چراغ قرمز برای ایستادن استفاده میشود و راننده با دیدن این چراغ باید پشت خط ایست یا در فاصله پنج متری از محل کاملا توقف کند.

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی چشمک زن

چراغ راهنمایی چشمک زن تک رنگ هستند و برای رعایت احتیاط است.. این چراغ ها دارای رنگ زرد و قرمز هستند و بر روی پایه چراغ راهنمایی و رانندگی نصب می شوند. چراغ های راهنمایی دارای کاربردهای متفاوتی هستند. شما به راحتی می توانید با همکاران ما در واحد فروش پایه چراغ راهنمایی و رانندگی ما تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید. چراغ راهنمایی رانندگی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد دارای انواع مختلفی می باشد.مانند:
چراغ راهنمایی لامپی
چراغ راهنمایی سولار
چراغ راهنمایی LED
چراغ راهنمایی لامپی

چراغ راهنمایی لامپی که به آن چراغ چشمک زن لامپی هم می گویند از جمله تجهیزات مهم ترافیکی حساب می شود و استفاده از آن دارای هزینه کمتری می باشد . این چراغ راهنمایی لامپی مصرف برق خیلی کمی دارد و در مقابل گرما و رطوبت مقاوم می باشد . چراغ راهنمایی لامپی به صورت تک خانه ، دو خانه و سه خانه تولید و عرضه می شود و رنگ آن اساس نیاز مشتریان می تواند متغیر باشد و با برق شهری کار می کند .کاربرد این چراغ ها به سمت کنترل ترافیک می باشد و جنس آن پی وی سی است‌.

مراحل نصب پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

طبق آیین نامه طراحی راه های شهری ساخت و نصب و راه اندازی پایه های چراغ راهنمایی باید با رعایت مواردی انجام گیرد که ما در نظر داریم. مراحل نصب پایه چراغ راهنمایی و رانندگی  پایه چراغ راهنمایی کنسول دار (بازودار) باید طوری نصب شود که فاصله آزاد بین پایین ترین نقطه قاب چراغ راهنمایی و سطح جاده در خیابان های محلی و راه های شریانی درجه 2 بیش از 5/4 متر و کمتر از 5/5متر باشد و در راه های شریانی درجه 1 بیشتر از 5 متر و کمتر از 5/5 باشد. چراغ کمکی یا جانبی بایدطوری وصل شود که ارتفاع ماژول های چراغ راهنمایی بین 4/2 تا 5/4 متر از سطح سواره رو قرار گیرد.

پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

پوشش پایه چراغ راهنمایی و رانندگی:

پوشش پایه چراغ راهنمایی و رانندگی پایه های راهنمایی و رانندگی با توجه به شرایط خیابان و جاده اکثرا از 9 متر تا 12 و 14 متر ساخته می شود که برای نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی وهمچنین تابلو های راهنمایی به کار برده میشود. این پایه ها به صورت فلنچی یا همپوشانی (تلسکوپی) و در بعضی موارد به صورت بازودار 3 تا 4 متری (4 در 6) (3 در 6) تولید می شود. جنس پوشش پایه های ترافیک شهری یا چراغ راهنمایی، گالوانیزه گرم یا رنگ در کلیه فام ها از جمله آلکیدی، اپوکسی، پلی اورتان و یا از نوع گالوانیزه گرم و رنگ به شکل توامان با توجه به شرایط آب و هوای مختلف است. طراحی بازو برای این دسته از پایه‌ ها نیز طبق نظر کارفرما و محاسبه کارشناسان صورت می گیرد.

بصورت کلی؛ پایه چراغ ترافیکی یا پایه روشنایی به صورت لوله ای و چند وجهی با ارتفاع 3 تا 60 متری با ورق فولاد ST37 و روش مونتاژ جوش برای پایه لوله ای و روش اورلپ برای پایه های چند وجهی به منظور روشن سازی معابر، بلوارها، بزرگراه ها، محوطه ها، اتوبان های بین شهری و فضاهایی با عرض کم و طول زیاد با براکت یک طرفه یا دو طرفه، چراغ لاک پشتی و لامپ های مناسب با فضا و ارتفاع پایه تولید می شوند.

با توجه به شکل و نوع ورق این پایه ها، امکان نصب هر گونه چراغ راهنمایی و رانندگی و علائم راهنمایی مثل تابلوهای شاخص مساحت، محل، سرعت، انتخاب لاین حرکت و وصل دوربین های مدار بسته کنترل ترافیکی روی آنها موجواست. این امر سبب کاهش پایه ها و پایین اومدن هزینه اضافی می شود و در این رابطه، برج روشنایی یا نوری، پایه دوربین، سازه های ترافیک، پایه روشنایی پارک ها و فضاهای باز، پایه های دروازه ای، تابلوی راهنمای مسیر و… از جمله تجهیزات مربوط در این حوزه هستند.
چراغ مخصوص ​عابرین پیاده فقط دو رنگ سبز و قرمز دارد، که در مواقع لزوم نمایان داده میشود:
• قرمز، تصویر شخصی ایستاده به رنگ قرمز در زمینه سیاه یا با روشن شدن کلمه قرمز رنگ است.
• سبز، تصویر شخصی در حین حرکت به رنگ سبز در زمینه سیاه یا با روشن شدن کلمه سبز رنگ عبور.

نوشته های مشابه