فرتو ترافیک

گلمیخ های جاده ای شرکت فرتو ترافیک

گلمیخ های جاده ای، با توجه به ضرورت گسترش و ارتقای امنیت مسیرها و محیط های درون و برون شهری، این روزها شاهد گسترش کاربرد هر یک از تجهیزات ترافیکی هستیم. به کار گیری تجهیزات ترافیکی و ایمنی مانند گلمیخ های ترافیکی همواره نقش بسزایی در ارتقای امنیت ترددها ایفا کرده و به این منظور در این مقاله به برخی از کاربردها و مزایای انواع گلمیخ شرکت فرتو ترافیک خواهیم پرداخت. این گروه از ابزارهای ایمنی و ترافیکی نقش ویژه ای در بهبود جریان ترافیک و کاهش تراکم آن داشته و ابزاری کلیدی در جهت تامین ایمنی مسیرها و تعیین جهت برای رانندگان دارد.

گلمیخ های جاده ای

درک صحیح از تعریف و کاربرد هر یک از محصولات ترافیکی از جمله نخستین اقداماتی به شمار می رود که پیش از نصب و به کارگیری آن ها می بایست به آن پرداخت. گلمیخ های جاده ای در حقیقت یکی از کلیدی ترین ابزارهای ترافیکی در جهت ایمنی انواع راه ها و جاده ها به شمار رفته و با نصب به موقع آن ها می توان به رانندگان انواع خودروها نسب به شرایط موجود هشدار داد.

گلمیخ های جاده ای

عمده مورد استفاده گلمیخ ها مشخص کردن فضای جاده و خیابان ها بوده و این ابزار ترافیکی نقش موثری در اعلان و تعیین مسیر عبور ایفا می کنند. به عبارت دیگر این ابزار ترافیکی با ایجاد لرزش و صدا در هنگام عبور خودروها از روی آن ها ایفای نقش می کنند. این ابزار ترافیکی در مناطق مختلفی مورد استفاده بوده و موارد مصرف گوناگونی داشته که در ادامه به آن ها می پردازیم.

گلمیخ های جاده به چه منظور استفاده می شوند؟

یکی از اساسی ترین چالش ها در رابطه با گلمیخ جاده ای پاسخ به این سوال می باشد که گلمیخ های جاده به چه منظور استفاده می شوند؟ در پاسخ به این سوال می توان به این مورد اشاره داشت که علیرغم وجود خط کشی ها در برخی معابر به علت عدم قابلیت رویت آن ها در شرایط تاریک، در بسیاری از موارد خودروها با عابرین پیاده برخورد کرده و این امر زمینه ساز سوانح بسیاری می شود.

از دیگر موارد استفاده این ابزار ترافیکی پر کاربرد می توان به مواردی همچون گسترش قابلیت مشاهده معابر، تفکیک و جدا سازی مسیرها و همچنین امکان هشدار موثر به رانندگان خواب آلود اشاره نمود. بسته به محیط های مختلف شهری و جاده ای هر یک از این محصولات در مناطق مختلفی مورد استفاده قرار گرفته که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

گلمیخ های جاده ای

انواع گلمیخ جاده ای و ترافیکی

همان گونه که اشاره شد بسته به شرایط محیطی و جوی از انواع گلمیخ جاده ای و ترافیکی استفاده می شود. این ابزار ترافیکی از قابلیت نصب آسان برخوردار بوده و بهره گیری به موقع از آن ها باعث جلوگیری از انحراف بسیاری از وسیله های نقلیه به سایر لاین ها، دره ها، کوه و سایر شرایط خطرساز می شود. معمولا اکثر گلمیخ های ترافیکی برای بهبود قابلیت رویت از رنگ زرد بهره مند بوده و از آلیاژ مختلفی در ساخت آن ها استفاده می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

گلمیخ های جاده ای پلاستیکی

گلمیخ های جاده ای پلاستیکی یکی از انواع پرکاربرد گلمیخ جاده ای به شمار می رود. این محصولات به سبب وجود نگین های ساخته شده از جنس پلی کاربنات از قابلیت رویت بسیار مطلوبی در شب و شرایط محیطی کم نور برخوردار بوده و عمدتا به رنگ زرد قابل مشاهده می باشند. ابعاد به کار رفته در این محصول عمدتا شامل 15 در 15 سانتی متر و 14 در 14 سانتی متر بوده و هر یک از آن ها دارای وزنی معادل 290 تا 300 گرم می باشند.

گلمیخ های جاده ای

گلمیخ های جاده ای سرامیکی

یکی دیگر از انواع رایج گلمیخ ها، گلمیخ های جاده ای سرامیکی می باشد. در ساخت بدنه این محصول همان طور که از نام آن پیداست از جنس بدنه سرامیکی استفاده شده و عموما در رنگ های زرد و صدفی قابل مشاهده می باشند. این محصول به لحاظ شکل هندسی به 2 مدل دایره ای و مربعی عرضه شده و ابعاد رایج آن ها شامل 14 در 14 سانتی متر و 10 در 2 سانتی متر می باشد. از جمله مزیت های این نوع از گلمیخ ها به طول عمر بالا و مقاومت زیاد آن ها در مقابل فشار اشاره نمود.

گلمیخ جاده ای چدنی

این نوع از گلمیخ جاده ای چدنی همان طور که از نام آن پیداست از بدنه چدنی در ساخت برخوردار بوده که بهره گیری از این جنس دارای مزایا و معایبی نسبت به سایر موارد ذکر شده می باشد؛ به طور مثال، این نوع از گلمیخ ها به واسطه برخورداری از بدنه چدنی از وزن سبکی بهره مند بوده و از طرف دیگر از طول عمر کمتری نسبت به نوع پلاستیکی آن برخوردار می باشند.

گلمیخ های جاده ای

معایب گلمیخ های جاده ای

همان طور که در شباهت ها و تفاوت های این نوع گلمیخ اشاره شد، به کار گیری و نصب هر یک از آن ها دارای ویژگی های متفاوتی هستند. علاوه بر تفاوت این محصولات در طول عمر، رنگ و ابعاد آن ها مواردی به عنوان معایب نصب آن ها مطرح می باشد؛ به عنوان مثال، یکی از عمده معایب گلمیخ های جاده ای انتخاب اشتباه ابعاد و ارتفاع می باشد. توجه تولید کننده به کیفیت و ابعاد ساخت استاندارد این محصولات می تواند نقش مهمی در کارایی آن ها ایفا کرده و از برخی آسیب های فیزیکی به خودروها می کاهد.

معنی رنگ های مختلف گلمیخ های جاده ای

استفاده از گل میخ جاده ای در شرایط مختلف جاده ای و اقلیمی سبب استفاده از رنگ های متفاوتی در ساخت آن ها می شود. یکی از عوامل مهم در درک معنی رنگ های مختلف گلمیخ های جاده ای استفاده از رنگ هایی مانند رنگ زرد می باشد که به افزایش قابلیت رویت آن ها در شرایط کم نور می افزاید. برخی از انواع گلمیخ ها، جهت افزایش قابلیت دید از چراغ های ال ای دی بهره مند می باشند. انواع نوین این دسته از گلمیخ ها قابلیت شارژ از طریق نور خورشید و نور منعکس شده توسط خودروها را دارا بوده و کارایی فراوانی را ارائه می دهند.