چراغ ترافیکی خورشیدی, چراغ راهنمایی خورشیدی, فرتو ترافیک

چراغ های راهنمایی خورشیدی شرکت فرتو ترافیک

چراغ های راهنمایی خورشیدی، با گسترش جمعیت شهری و پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر شاهد پیدایش انواع مختلفی از تجهیزات راهنمایی و رانندگی بوده ایم. فشرده شدن ترافیک ها، تعجیل رانندگان در تردد، افزایش تخلفات رانندگی و سوانح ناشی از عبور و مرور وسایل نقلیه زمینه ساز پیدایش تعداد بیشتر و انواع نوینی از از تجهیزات ترافیکی مانند چراغ های راهنمایی و رانندگی بوده است.

انواع نوین چراغ های راهنمایی که با عنوان چراغ راهنمایی خورشیدی و یا سولار شناخته می شوند مزایای بی شماری در کنترل و مدیریت ترافیک شهری ایفا می کنند. به علت ضرورت های به کار گیری و مزایای این دسته از تجهیزات نوین ترافیکی در این مقاله به بررسی اجمالی چراغ های راهنمایی خورشیدی شرکت فرتو ترافیک خواهیم پرداخت.

چراغ راهنمایی خورشیدی

پیش از آن که با ویژگی های هر یک از تجهیزات ترافیکی آشنا شویم، می بایست به درک درستی از تعریف و کاربرد آن ها دست پیدا کنیم. چراغ های راهنمایی خورشیدی که همواره نقش کلیدی و عمده ای در کنترل ترافیک شهری ایفا نموده اند، از جمله تجهیزات ترافیکی مهم و موثری به شمار می روند که در طی سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی در ساخت و تنوع خود تجربه کرده اند. چراغ راهنمایی خورشیدی یا چراغ راهنمایی سولار در دسته انواع جدید و نوین تجهیزات ترافیکی قرار می گیرد.

چراغ های راهنمایی خورشیدی

این چراغ راهنمایی به واسطه فناوری دوست دار محیط زیست دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و از بسیاری هزینه های جانبی می کاهد. مهم ترین ویژگی این کالای ترافیکی بهره گیری آن از نور آفتاب به منظور تامین انرژی مورد نیاز بوده که نقش موثری در کاهش میزان مصرف برق شهری ایفا می کند.

طریقه ی کار چراغ راهنمایی خورشیدی

یکی از جالب ترین نکات در رابطه با این محصول، طریقه ی کار چراغ راهنمایی خورشیدی می باشد. همان طور که اشاره شد منبع تامین انرژی این تجهیزات ترافیکی نور خورشید می باشد. طراحی عملکرد چراغ های راهنمایی خورشیدی به این صورت است که به واسطه بهره گیری از یک پنل خورشیدی، انرژی خورشید به انرژی الکتریسیته تبدیل شده و انرژی مورد نیاز این چراغ ها در طی تمام روز تامین می شود.

یکی از نکات مهم در خصوص چراغ های راهنمایی سولار، اشاره به طیف نور و روشنایی بسیار بیشتر چراغ های ال ای دی به کار رفته بر روی آن ها می باشد که به میزان رویت پذیری آن ها از فاصله بیشتر می افزاید. این محصولات در بسیاری از کشورها با عنوان چراغ همهیشه سبز شهرت دارند. این عبارت از آن جا سرچشمه می گیرد که این تجهیزات انرژی مورد نیاز خود را در طی روز دریاقت می کنند و حتی در شرایطی که برق شهری دچار نوسان یا مشکل شود همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

موارد استفاده و به کارگیری این محصول ترافیکی نیز شامل انواع پارکینگ های مسقف و رو باز، انواع گذرگاه ها، بزرگ راه ها، تقاطع ها، اماکن در حال ساخت و ساز و در نزدیکی محل تردد عابرین پیاده می باشد. شایان ذکر است که به واسطه ارائه انواع مختلفی از چراغ های راهنمایی سولار، در طی سال های اخیر شاهد گسترش موارد استفاده آن ها بوده ایم.

چراغ های راهنمایی خورشیدی

مواد مورد استفاده برای ساخت چراغ راهنمایی خورشیدی

مواد مورد استفاده برای ساخت چراغ راهنمایی خورشیدی در شرایط مختلف و بر اساس تولید کنندگان آن دارای برخی تفاوت ها می باشد. به طور کلی این تجهیزات ترافیکی عمدتا از 2 بخش چراغ راهنمایی و پنل خورشیدی که رابط تامین انرژی آن ها به شمار می رود تشکیل می شوند. این چراغ ها عموما دارای یک محفظه برای محافظت باتری و مدار کنترل پنل نیز هستند. این تجهیزات نوین ترافیکی با بهره مندی از پنل های خورشیدی، در صورتی که در طی روز کاملا شارژ شوند قابلیت فعالیت 7 روز متوالی به صورت چشمک زن را دارا می باشند.

بدنه این چراغ ها از پلی کربنات ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی در انواع شرایط جوی ارائه می دهد. همچنین بدنه چراغ های این محصول به صورتی طراحی شده است که در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف، پوسیدگی و زنگ زدگی دارای مقاوت بسیار زیادی می باشد. پنل های طراحی شده بر روی این محصولات عموما قابلیت حالت چرخش را داشته و این امر باعث افزایش کارایی آن ها در شرایط جوی و فصل های مختلف می شود. آلیاژ، متریال و استانداردهای به کار رفته در ساخت این محصول به نحوی طراحی شده اند تا محصولی با دوام و مقرون به صرفه ارائه شود.

چراغ های راهنمایی خورشیدی

مزایای چراغ راهنمایی خورشیدی

همان گونه که اشاره شد، بهره گیری از انواع تجهیزات ترافیکی نوین مزایای بی شماری را ایجاد می کند. در خصوص مزایای چراغ راهنمایی خورشیدی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سازگاری با محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • صرفه جویی اقتصادی در هزینه مصرف برق
  • عملکرد در چند روز متوالی با یک بار شارژ
  • قابلیت تنظیم به حالت چشمک زن
  • بهره مندی از تایمر طیف نور در زمان های تعیین شده
  • قابلیت اتصال و یکپارچه سازی با سیستم های مدیریت ترافیک
  • قابلیت استفاده در صورت قطع شدن برق شهری
  • قابلیت به کارگیری در شرایط و محیط های مختلف
  • برخورداری از لامپ های ال ای دی با کیفیت
  • قابلیت رویت بسیار بالا از فاصله ایمن
  • ارائه در انواع مدل
  • قیمت مقرون به صرفه

چراغ های راهنمایی خورشیدی

انواع چراغ راهنمایی خورشیدی

یکی از نکات مهم در خصوص این محصول ترافیکی و ایمنی، وجود تنوع و مدل های مختلف عرضه شده آن می باشد. هر یک از انواع چراغ راهنمایی خورشیدی دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که در شرایط مختلفی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند. برخی از چراغ های راهنمایی سولار یا خورشیدی رایج در ایران عبارتند از:

  • چراغ راهنمایی سولار تک خانه
  • چراغ راهنمایی سولار 2 خانه
  • چراغ راهنمایی سولار 3 خانه

هر یک از انواع چراغ هایی راهنمایی سولار یا خورشیدی ذکر شده از قابلیت تنظیم در حالت چشمک زن بهره مند بوده و از طیف نوری گسترده ای برخوردار می باشند. تعداد ال ای دی های به کار رفته در این محصولات با توجه به نوع آن ها، تعداد خانه ها و تولید کنندگان آن متفاوت می باشد.

 

نوشته های مشابه