تابلو, تابلو اخطاری, تابلو اطلاع رسانی, تابلو اطلاعاتی, تابلو اطلاعاتی راه, تابلو ایمنی, تابلو ایمنی ترافیکی راهنمایی رانندگی, تابلو ترافیکی هشدار دهنده, تابلو جاده ای, تابلو خیابانی, تابلو راهنما, تابلو راهنما مسیر, تابلو راهنمای مسیر, تابلو راهنمای مسیر بزرگراه, تابلوهای ترافیکی, تابلوهای راهنمایی و رانندگی, فرتو ترافیک

انواع تابلو هدایت مسیر با جداکننده

تابلو هدایت مسیر با جداکننده، کاربرد تابلوهای هشدار دهنده در عصر پر شتاب و پر تردد کنونی بر همگان اثبات شده است. وجود به موقع هر یک از این تابلوها در انواع خیابان ها و جاده ها ضروری بوده و مانع بروز بسیار از سوانح و حوادث خطرساز می شود. ای تابلو هدایت مسیر نیز یکی از مهم ترین علائم ترافیکی و هشدار دهنده می باشد که وجود به موقع آن در موقعیت های لازم دارای اهمیت شایانی می باشد.

بهره گیری از انواع تابلوهای هدایت مسیر با جداکننده و همچنین سایر تابلوهای هشدار دهنده هر ساله نقش مهمی در ایمنی رانندگان و عابرین پیاده داشته و نقشی کلیدی در ترافیک شهری ایفا می کنند. در ادامه مقاله به بررسی اجمالی انواع تابلو هدایت مسیر ، ویژگی ها و کاربردهای آن ها خواهیم پرداخت.

تابلو هدایت مسیر با جداکننده

تابلو هدایت مسیر با جداکننده چیست؟

علائم هدایت مسیر با جداکننده یکی از انواع تابلوهای هشدار دهنده متداول و قابل مشاهده در خیابان ها بوده و این سوال را مطرح می سازد که تابلو هدایت مسیر با جداکننده چیست؟ این دسته از علائم که در دسته علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی قرار می گیرند، در واقع رانندگان اعلام می دارند که ادامه مسیر از سمت راست و یا سمت چپ خواهد بود و رانندگان انواع وسیله های نقلیه می توانند به محض رویت این علائم از سرعت خود کاسته و به سمت مربوطه حرکت کنند.

این علائم پرکاربرد سبب می شوند تا وسایل نقلیه از مسیر تعیین شده منحرف نشده و از برخی حوادث و تصادفات جلوگیری می کند. این دسته از علائم راهنمایی و رانندگی از جمله مهم ترین ابزار ترافیکی در جهت حفظ ایمنی رانندگان و همچنین عابرین پیاده است. این دسته از علائم همانند سایر تابلوهای هشدار دهنده اصولا مثلثی شکل بوده و با حاشیه قرمز رنگ مشخص می شوند.

انواع تابلو هدایت مسیر با جداکننده

انواع این نوع تابلو هدایت مسیر  که در زیر شاخه تابلوهای هشدار دهنده قرار دارند، به دو دسته تابلو هدایت با جداکننده از راست و تابلو هدایت با جداکننده از چپ تقسیم بندی می شوند. علامت و اعلان درج شده در هر 2 تابلو به یه شکل بوده و با یکدیگر رابطه قرینه دارند. در ادامه هر یک از این تابلوهای را به صورت جدا معرفی می کنیم.

 

کاربردهای تابلو هدایت مسیر با جداکننده

همان طور که در ابتدای مقاله ذکر شد، کاربردهای تابلو هدایت مسیر با جداکننده در انواع معابر همانند سایر تابلوهای هشدار دهنده در جهت افزایش ایمنی انواع خیابان ها و جاده ها بسزا بوده و نقش مهمی در جهت کنترل ترافیک دارا می باشد. این تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مناطقی درج می گردند که ادامه مسیر به سایر لاین ها منتقل شده باشد و یا محور اصلی در دست تعمیر باشد. بدیهی است که عدم به کارگیری به موقع از این علائم هشدار دهنده سبب بروز انواع حوادث و خسارات جانی و مالی شده و در جهت طراحی و نصب هر یک از آن ها می بایست ضوابط و استانداردهای لازم اعمال گردد.

تابلو هدایت مسیر با جداکننده

تابلو هدایت مسیر با جداکننده از راست

تابلو هدایت مسیر با جداکننده از راست که در دسته تابلوهای هشدار دهنده قرار می گیرد، اصولا به شکل مثلثی دیده می شده و بیان گر این اعلان و مطلب است که ادامه راه از سمت راست بوده و از انحراف ناگهانی خودرو و برخورد آن با موانع جلوگیری می کند.

ویژگی تابلو هدایت مسیر با جداکننده از راست

ویژگی این نوع تابلو هدایت مسیر که از تابلوهای مثلثی شکل هشدار دهنده به شمار می روند از لحاظ ساخت به قرار زیر است:

  • دارای اعلانی که تغییر مسیر به سمت راست را معین می کند
  • دارای سطح مثلثی شکل
  • دارای بدنه از جنس بسیار مستحکم گالوانیزه
  • بهره مند از شبرنگ
  • مقاوم در انواع شرایط جوی و آب و هوایی
  • دارای محل اتصال

تابلو هدایت مسیر با جداکننده از چپ

تابلو هدایت مسیر با جداکننده از چپ نیز که در زیرشاخه تابلوهای هشدار دهنده قرار می گیرد، عموما به شکل مثلثی قابل رویت بوده و بیان گر این اعلان است که ادامه راه از سمت چپ بوده و از واکنش بی موقع، انحراف و برخورد خودرو با موانع جلوگیری می کند.

تابلو هدایت مسیر با جداکننده

ویژگی تابلو هدایت مسیر با جدا کننده از چپ

تابلوهای جداکننده مسیر می بایست همانند سایر تابلوهای مهم دیگر راهنمایی و رانندگی از طراحی، مهندسی و استانداردهای لازمه برخوردار باشند. ویژگی تابلو هدایت مسیر با جدا کننده از چپ که از تابلوهای مثلثی شکل هشدار دهنده به شمار می روند از لحاظ ساخت به قرار زیر است:

  • برخورداری از اعلانی که تغییر مسیر به سمت چپ را اعلام می کند
  • برخورداری از سطح مثلثی شکل
  • بهره گیری از جنس بدنه مقاوم گالوانیزه
  • بهره مند از شبرنگ
  • مقاوم در انواع شرایط جغرافیایی و فضاهای باز
  • برخورداری از محل اتصال و قابلیت تنظیم ارتفاع

معیارهای انتخاب تابلو هدایت مسیر با جدا کننده

تابلوهای هدایت مسیر با جداکننده و سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی تنها در شرایطی دارای کارایی هستند که استانداردهای لازمه در طراحی و نصب آن ها اجرا شده باشد. برخورداری از الیاژ مستحکم، استفاده از شبرنگ برای محیط های تاریک، قابلیت نصب در زوایا و ارتفاع مختلف، قابلیت رویت از فاصله ایمن و استفاده از علائم استاندارد از جمله معیارهای انتخاب تابلو هدایت مسیر با جدا کننده با کیفیت می باشند.

تابلو هدایت مسیر با جداکننده

مزایای تابلو هدایت مسیر با جدا کننده وب سایت ترافیک ساز

مزایای تابلو هدایت مسیر با جدا کننده وب سایت ترافیک ساز و سایر تابلوهای تولید شده این تولید کننده عبارتند از:

  • بهره گیری از بهترین متریال و آلیاژ موجود
  • دوام بدنه و ثبات رنگ
  • بهره گیری از رنگ الکترواستاتیک
  • بهره مندی از قابلیت بازتابش نور و قابلیت دید مناسب
  • مهندسی دقیق و برخورداری از بالاترین کیفیت
  • قیمت ایده آل و مناسب

خرید انواع تابلو هدایت مسیر با جداکننده

وب سایت ترافیک ساز با برخورداری از سابقه طولانی مدت در ساخت انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و سایر تجهیزات ترافیکی، ارائه دهنده با کیفیت ترین محصولات ترافیکی با بهترین قیمت روز می باشد. هم اکنون جهت مشاوره، سفارش و خرید انواع تابلو هدایت مسیر با جداکننده می توانید با واحد فروش وب سایت در ارتباط بوده و از مزایای خرید این شرکت بهره مند شوید.

نوشته های مشابه