تابلو راهنمای مسیر, تابلو راهنمای مسیر بزرگراه, تابلو هدایت مسیر, فرتو ترافیک

تابلوهای راهنمای مسیر

تابلوهای هدایت مسیر فرتو ترافیک

 

علائم و تابلوهای راهنمای مسیر از جمله کلیدی ترین و موثرترین علائمی هستند که در ترددهای درون و برون شهری مورد استفاده قرار می گیرند. آگاهی از علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین تابلوهای راهنمای مسیر از جمله مهم ترین اقداماتی هستند که هر راننده می بایست پیش از اقدام به رانندگی نسبت به آن ها آگاهی کامل یابد. پای بند بودن به اصول رانندگی و تبعیت از آن ها از جمله وظایف هر راننده نسبت به ایجاد امنیت سایر خودروها و همچنین عابرین پیاده به شمار رفته و تخطی از آن ها شامل جرایم و همچنین خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری می باشد.

در طی این مقاله به بررسی هر چه بیشتر ویژگی های راهنمای مسیر خواهیم پرداخت. با کسب اطلاعات این مقاله می توانید به درک بهتری از تابلوهای راهنمای مسیر دست یافته و به آسانی و بر طبق ضوابط و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به رانندگی کنید.

 

انواع تابلوهای مسیریابی

تابلو راهنمای مسیر چیست؟

برای درک هر چه بیشتر این مقاله ابتدا باید به این سوال توجه داشت که تابلو راهنمای مسیر چیست ؟

این دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی از جمله موثرترین علائمی بوده که در زیر مجموعه تابلوهای اخباری قرار می گیرند. معنا و کاربرد اساسی این تابلوها مسیریابی سریع و به موقع رانندگان برای انتخاب بهترین مسیر با هدف کاهش زمان تردد و سهولت دسترسی به مقصد در محل های مناسب می باشد. طبق قوانین و ضوابط این مسیریابی می بایست به نحوی باشد که رانندگان ناآشنا با منطقه و مسیر، به سمت مقصد مورد نظر خود و بدون ایجاد تراکم ترافیک راهنمایی شوند.

همواره می بایست به خاطر داشت که در جهت دست یابی به مقصود فوق و همچنین ایجاد ایمنی لازمه در ترددهای درون و برون شهری، استفاده و نصب صحیح این قبیل از تابلوها را با دیدی کلان نگر در نظر گرفت. تابلوهای هدایت یا راهنمای مسیر از شکل و طرح تصویب شده قبلی برخوردار نبوده و بنا به شرایط خاصی ساخته می شوند. در استفاده و نصب تابلوهای راهنمای مسیر اصطلاحات متعددی به کار می رود که در طی مقاله به آن ها اشاره خواهیم داشت.

 

تولیدکننده تابلوهای راهنمای مسیر ترافیکی

کاربرد تابلوهای راهنمای مسیر

همان طور که در ابتدای مقاله در خصوص کاربرد تابلوهای راهنمای مسیر گفته شد، این دسته از علائم ترافیکی نقش بسزایی در کنترل ترافیک و کاهش ترددهای بی دلیل دارند. از جمله کلیدی ترین کاربردهای این تابلوها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب اطلاع از مسافت پیموده شده و مسیر پیش رو
  • کسب اطلاع از جهت های ورودی و خروجی بزرگ راه ها و آزاد راه ها
  • هدایت به مسیرهای شهری و روستایی
  • اطلاع از مناطق زیارتی و گردش گری
  • آگاهی از اماکن تفریحی و تاریخی
  • ورود و خروج به مسیر های یک و دو طرفه

 

انواع تابلوهای راهنمای مسیر

یکی دیگر از ملزومات آگاهی از تجهیزات ترافیکی علائم ترافیکی، اطلاع از انواع تابلوهای راهنمای مسیر می باشد. بعضی از علائم هدایت مسیر جاده شامل مواردی همچون مسیر کمکی، تعیین خطوط، خوش آمدگویی و مطالبی از این قبیل می باشند. معمولا رنگ های به کار رفته در این تابلوها بیانگر شرایط متفاوتی بوده و به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

 

تابلوهای راهنمای مسیر سبز

تابلوهای راهنمای مسیر سبز رنگ به نحوه ای ساخته شده اند که به هدایت راننده های وسایل نقلیه سبک و سنگین به مکان های کنار جاده ها یا مقاصد آن ها یاری کنند. این قبیل از علائم عموما حاوی اطلاعات مهم کمتری بوده و در جهت راهنمایی به مسیرها مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر علائم هدایت مسیر سبز رنگ بوده و علت استفاده از این رنگ جلب توجه کمتر می باشد. از جمله کاربرد این تابلوها مشخص سازی مسیر پیش رو و میزان مسافت در جاده ها و بزرگ راه ها می باشد.

تابلوهای راهنمای مسیر آبی

تابلوهای راهنمای مسیر آبی رنگ عموما نشان دهنده مسیر رستوران ها، پمپ بنزین، تلفن های عمومی، سرویس های بهداشتی و محل های اسکان می باشند. به طور کلی این قبیل از تابلوها در بر دارنده اطلاعات خدماتی مورد استفاده در جاده ها مانند بیمارستان ها، استراحت گاه ها و موضوعاتی از این قبیل می باشند.

 

تابلوهای ترافیکی هدایت مسیر

تابلوهای راهنمای مسیر قهوه ای

تابلوهای راهنمای مسیر قهوه ای عموما اشاره به مناطق تفریحی و عمومی مانند پارک ها، مناطق دیدنی، تاریخی و زیارتی دارند.

 

تابلوهای راهنمای مسیر سفید

تابلوهای راهنمای مسیر سفید عموما برای راهنمایی در ورودی ها و جاده های فرعی کاربرد دارند.

 

تابلوهای هدایت مسیر در خصوص محل قرار گیری آن ها نیز به 3 دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشند:

  • تابلوهای پیش آگاهی: که در مسیرها مورد استفاده قرار گرفته و به رانندگان وسایل نقلیه اطلاعاتی از مسیر را پیش از رسیدن به آن مقصد را ارائه می دهند.
  • تابلوهای خروج و جهت نما: که بیانگر محل دسترسی و جهت مسیر می باشند.
  • تابلوهای تایید مسیر: که ارائه دهنده اطلاعاتی پس از ورود به مسیرهای جدید و در جهت تایید آن ها می باشند.

فروش انواه تابلوهای ترافیکی

ویژگی های کلی تابلوهای هدایت مسیر

اطلاع از ویژگی های کلی تابلوهای هدایت مسیر همانند سایر موارد ذکر شده امری مهم می باشد. شکل هندسی این علائم ترافیکی عموما مستطیل بوده و برای اشاره به مسیری مشخص مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم ترین نکات در ساخت هر یک از این تابلوها استفاده از قلم مناسب و قابلیت رویت از فاصله های ایمن می باشد. در ساخت این علائم و برای رویت بهتر آن ها از فونت جم برای نوشته های فارسی و از فونت هما برای نوشته های انگلیسی زبان استفاده می گردد.

این تابلوها می بایست قابلیت خوانایی از فاصله های دور را دارا بوده و به همین جهت نصب آن ها در ارتفاع استاندارد صورت گرفته و سرعت مسیر تردد نیز برای اندازه آن ها مد نظر قرار گیرد. محل نصب این تابلوها نیز از اهمیت شایانی برخوردار بوده و در فاصله ای ایمن مورد استفاده قرار بگیرند.

مرکز پخش تابلو های ترافیکی راهنمای مسیر

فروش تابلو های راهنمای مسیر

همانگونه که خواندید هر یک از تابلوهای هدایت مسیر از اهمیت های فراوانی برخوردار هستند. برای دسترسی به قیمت تابلو راهنمای مسیر و همچنین نحوه فروش و خرید تابلو های راهنمای مسیر می توانید با واحد فروش ما در ارتباط بوده و خریدی با کیفیت و ایمن را تجربه کنید.

نوشته های مشابه