تابلو معابر, فرتو ترافیک

مشخصات فنی تابلو معابر

انواع تابلو معابر ترافیکی

تابلو معابر، این روزها با افزایش جمعیت شهری و روستایی و همچنین افزایش میزان ترددها و ترافیک های شهری، نیاز به وجود تابلوهای راهنمای مسیر و تابلو معابر نیز گسترش یافته است. آگاهی از کاربردها و مشخصات فنی تابلو معابر یکی از مطالب مهم در خصوص تردد در انواع معابر بوده وبیش از هر هنگامی استفاده از آن ها ضرورت یافته است. عدم درج و نصب به هنگام هر یک از این تابلوها زمینه ساز مشکلات بسیاری برای رانندگان و شهروندان بوده و قسمت مهمی از هویت بصری شهرها و روستاها به شمار می روند. پیش از پرداختن به مشخصات این نوع از تابلوها می بایست به تعریف، انواع و کاربرد تابلو معابر پرداخت.

 

مشخصات تابلو معابر فرتو ترافیک

کاربرد تابلو معابر چیست؟

با افزایش انواع تابلوهای شهری و پیچیده تر شدن آن ها، برای تفکیک هر یک از آن ها با تابلوهای معابر می بایست به  این سوال پرداخت که کاربرد تابلو معابر چیست؟

این دسته از تابلوها و اعلانات که در دسته تابلوهای راهنمای مسیر قرار می گیرند به عابرین و رانندگان اطلاعاتی را در زمینه مسیرها و تعیین جهت مقصد آن ها ارائه می دهند. مسیریابی صحیح و کاهش ترافیک یکی از مهم ترین کاربرد این تابلوها بوده و از ترددهای اضافه و ایجاد انبوهی از ترافیک جلوگیری می کنند. قرارگیری و نصب در موقعیت های استاندارد از جمله الزامات به کارگیری این دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به شمار می رود.

تابلوهای معابر اصولا به دو شکل مسطح و ریلی و مطابق با استاندار ساخته شده و در صورت بهره گیری از انواع برچسب شبرنگ ترافیکی و رنگ های استاندارد رویت پذیری و طول عمر آن ها در شرایط مختلف افزایش می یابد.

 

تولید کننده انواع تابلو معابر

انواع تابلو معابر

انواع تابلو معابر که خود از زیر شاخه های تابلوهای هدایت مسیر راهنمایی و رانندگی قرار می گیرند، از لحاظ مکان قرار گیری و اطلاعات ارائه شده به انواع زیر تقسیم می شوند.

تابلو اسامی شهری

تابلو اسامی شهری همان طور که از نام آن نیز پیداست در سطوح جاده ها و شهر قابل رویت بوده و نقش مهمی در شناسایی اماکن، خیابان ها و کوچه ها دارند. بهره گیری از این دسته از تابلوها از جمله اقدامات ضروری در طراحی شهری بوده نقش بسزایی در کنترل ترافیک دارند. با استفاده از این علائم بسیاری از رانندگان و مسافرین ناآشنا به سمت مسیرهای لازمه هدایت می شوند.

تابلو اسامی روستایی

تابلو اسامی روستایی نیز همانند تابلو معابر شهری نقش مهمی در جهت یابی رانندگان وسیله های نقلیه داشته و با هدایت مسیر به موقع توسط آن ها از میزان ترددهای غیر ضروری به سمت اماکن روستایی به طور چشم گیری کاسته می شود.

تابلو اسامی دیواری یا دیوارکوب

تابلو اسامی دیواری یا دیوارکوب عموما در ابتدای خیابان ها و کوچه ها نصب شده و همانند سایر تابلوهای راهنمای مسیر، رانندگان را به سمت مسیر مشخص راهنمایی می کنند. این قبیل از تابلوها عموما به رنگ آبی برای معابرو به رنگ سبز برای اماکن تفریحی، پارک ها و مساجد قابل مشاهده می باشند.

ابعاد تابلو معابر شهری و روستایی

هر یک از تابلوها و علائم راهنمای هدایت مسیر بسته به اطلاعاتی که ارائه می دهند و محل قرارگیری آن ها در اندازه های مختلفی طراحی و نصب می شوند. ابعاد تابلو معابر شهری و روستایی نیز متفاوت بوده و انواع شهری، روستایی و دیوارکوب آن بر اساس ضوابط معینی تعیین می گردد. به طور کلی برای تابلوهای اعلان مسیر خیابان و کوچه از اندازه 80 در 33 و برای تابلوهای راهنمای میدان ها از ابعاد 30 در 60 استفاده می شود.

ابعاد تابلو معابر کوچه

همان طور که گفته شد طراحی و نصب هر یک از تابلوهای معابر تابع قوانین و ضوابط خاص خود می باشند. ابعاد تابلو معابر کوچه بر اساس قوانین به صورت 80 در 33 سانتی متر برای انواع پایه دار و در اندازه 60 در 26 سانتی متر برای انواع دیوارکوب آن بوده و در طراحی آن ها از شکل مستطیل استفاده می گردد.

ضوابط نصب تابلو معابر

برای ایجاد نظم و راهنمایی به موقع رانندگان می بایست از ضوابط نصب تابلو معابر نیز آگاهی داشت. این تابلوها می بایست در ابتدای ورودی معابر قرار گرفته و در تقاطع خیابان و کوچه می بایست در فاصله معین و پیش از ورودی هر یک از طرفین نصب گردند. همچنین بر اساس قوانین تعیین شده نام معبر به زبان فارسی بوده و برای شماره گذاری از اعداد لاتین استفاده گردد. در خصوص نصب هر یک از این تابلوها می بایست شرایط اقلیمی و بومی را نیز مد نظر قرار داد.

 

مرکز خرید تابلو معابر

مشخصات فنی و مزایای تابلو معابر

استانداردها و معیارهای مشخصی در خصوص مشخصات فنی و مزایای تابلو معابر استاندارد وجود دارند. هر یک از این تابلوها برای آن که در انواع شرایط جوی و اقلیمی حداکثر کارایی را دارا باشند می بایست با آلیاژ و رنگ مناسب و مقاوم طراحی و ساخته شوند.

تابلوهای معابر ساخته شده توسط شرکت فرتو ترافیک از تمامی استانداردهای لازم در طراحی انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تابلو معابر بهره مند می باشند. بدنه به کار رفته در طراحی این تابلوها از جنس گالوانیزه بوده و با بهره مندی از رنگ های استاندارد الکترواستاتیک، ارائه دهنده حداکثر کارایی در انواع شرایط اقلیمی و آب و هوایی می باشند. قلم و فونت به کار گرفته شده در این تابلوها نیز طبق ضوابط استاندارد بوده و به این ترتیب از فاصله ایمن از قابلیت رویت پذیری بالایی برخوردار می باشند.

بهره گیری و نصب هر یک از این علائم در معابر شهری و روستایی اقدامی مفید در جهت کنترل ترافیک شهری بوده و به کارگیری انواع تولید شده استاندارد آن ها از هزینه های آتی به میزان چشم گیری می کاهد. اقدام به تهیه به موقع هر یک از این تجهیزات و علائم نوعی سرمایه گذاری در طراحی شهری، افزایش ایمنی، کاهش ترددهای بی هنگام به شمار رفته و در نهایت باعث کاهش آلودگی هوای شهری می شود.

فروش انواع تابلو معابر

برای کسب اطلاع از شرایط فروش انواع تابلو معابر و قیمت تابلو معابر بروز آن ها می توانید به واحد فروش سایت ترافیک ساز مراجعه کنید. همچنین در جهت کسب اطلاع از محصولات موجود و ارائه شده ما می توانید به جست و جو به سایر صفحات وب سایت بپردازید.

نوشته های مشابه