فرتو ترافیک

کاربردهای بشکه خطر ترافیکی

بشکه خطر، این روزها با گسترش شتاب در عبورو مرور و رانندگی توجه به ایمنی انواع خیابان ها و جاده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است. وجود به موقع تجهیزات ایمنی و ترافیکی نقش بسزایی در کاهش خطرات ناشی از ترددهای پرسرعت داشته و نقش شایانی در کاهش تصادفات درون و برون شهری دارد. یکی از تجهیزات ایمنی و ترافیکی مهم و مورد استفاده بشکه خطر بوده و به همین دلیل کسب آگاهی از کاربردهای بشکه خطر ترافیکی را مهم سازد.

پیشرفت های اساسی تکنولوژی و تجهیز معابر و خودروها به انواع سیستم ها و سنسور های هشدار دهنده، نیاز به بروز رسانی تجهیزات ایمنی و ترافیکی جاده ها را افزایش داده و مهندسین و مسئولین طراحی شهری را به ارتقای تجهیزات ترافیکی سوق می دهد. برای درک هر چه بیشتر از لزوم و ضرورت وجود و کاربردهای این دسته از محصولات می بایست در ابتدا درک کاملی از کاربردها و تعاریف آن ها داشت.

بشکه خطر

بشکه خطر چیست؟

هر یک از تجهیزات ترافیکی و ایمنی دارای نقش مهمی در کنترل ترافیکی بوده و وجود به موقع آن ها از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند. یکی از تجهیزات مهم در این رابطه بشکه های ایمنی بوده که در نهایت ما را به این سوال می رساند که در واقع تعریف و کاربرد بشکه خطر چیست؟ این دسته از محصولات در اصل در دسته تجهیزات ایمنی ترافیکی قرار داشته و از آن ها در جهت ایمن سازی، تفکیک و یا مسدود کردن خیابان ها و جاده های پر تردد استفاده می گردد.

این تجهیزات ترافیکی در ابتدای بلوارها و یا در محورهایی که مسیر حرکت جدا می شود نصب کرده تا از برخورد رانندگان انواع وسایل نقلیه با انواع موانع سیمانی و بلوک های بتنی که جدا کننده مسیر هستند جلوگیری کنند. بر طبق مستندات و آزمایشات صورت گرفته اثبات شده است که وجود بشکه های خطر نقش بسزایی در کاهش خطر مرگ و آسیب های جبران ناپذیر داشته و در مقایسه با بلوک های بتنی و نیوجرسی های سیمانی از برتری های بی شماری بهره مند می باشند. برخورد خودروها با موانع فلزی و بتنی فشار بسیار شدیدی به خودرو و سرنشینان آن وارد ساخته و در برخی موارد وجود برخی از آن ها به تنهایی سبب ساز حوادث جانی و مالی خواهد بود.

تاریخچه و ضرورت بشکه خطر

تاریخچه و ضرورت بشکه خطر در ابتدا به ساخت نیوجرسی های بتنی باز می گردد که سال 1950 میلادی در ایالت نیوجرسی امریکا و در راستای ایجاد مانع و تفکیک کننده مسیرها به ساخته شدند. پس از گذشت چند دهه و بررسی حوادث ناشی از تصادف خودروها با این موانع انواع نیوجرسی های پلاستیکی و بشکه های ایمنی ساخته شدند.

تا اواخر سال 1980 میلادی ، در امریکا و کشورهای همجوار از گالن های فلزی جهت هشدار به فعالیت ساخت و ساز کنار جاده ای بهره گیری شده و از رنگ نارنجی در طراحی آن ها استفاده می شده است. این گالن های فلزی عموما با خاک و آب پر شده و دارای وزن بسیار زیادی بودند. صدمات ناشی از برخورد وسایل نقلیه با این موانع اغلب شدید بوده و کم کم باعث ابداء انواع پلاستیکی آن شد.

از اوایل سال 90 میلادی بشکه های فلزی در امریکا منسوخ شده و کم کم نوع پلاستیکی آن وارد انواع جاده ها و بزرگ راه ها شدند. نوع پلاستیکی این تجهیزات گاها بجای مخروط های ترافیکی استفاده شده و به دلیل سایز بزرگ تر در نتیجه دید بهتری به رانندگان انواع وسایل نقلیه جهت اعلام هشدار ارائه می دهند؛ به عبارت دیگر بشکه های خطر بیشتر قابل رویت بوده و نسبت به مخروطی ها موانع نیرومند تری هستند .

بشکه خطر

کاربردهای بشکه خطر چیست؟

یکی از کلیدی ترین موارد در رابطه با این دسته از تجهیزات پاسخ به این سوال است که کاربرد بشکه خطر چیست؟ از بشکه های خطر که در کشورهای مختلف به رنگ های نارنجی و زرد دیده می شوند در انواع جاده ها و خیابان ها و به منظور کنترل ترافیک و سرعت و همچنین به عنوان علامت گذاری در جهت هشدار و راهنمایی استفاده می گردد. عمده کاربرد این دسته از محصولات ترافیکی، استفاده از آن ها به عنوان هشدار خطر می باشد؛

به طور مثال در نزدیکی کارخانه ها، جاده های در دست تعمیر و ساخت و سایر اماکن خطر ساز استفاده از این بشکه ها برای هشدار به رانندگان بسیار رایج می باشد. برخی دیگر از کاربردهای این ابزار ترافیکی به شرح زیر می باشد:

  • استفاده در کنار موانع سیمانی و نیوجرسی های بتنی
  • استفاده به عنوان تفکیک کننده مسیرها
  • استفاده به عنوان مخروطی های ترافیکی
  • استفاده در نزدیکی پرت گاه ها و گارد ریل ها

نقش بشکه خطر در ترافیک و ایمنی

نقش بشکه خطر در ترافیک و ایمنی شایان بوده و بهره گیری از آن ها در شرایط مختلف دارای مزایای بی شماری می باشد. تهیه و نصب به موقع بشکه های ایمنی نه تنها خسارات جانی و مالی ناشی از برخورد خودروها به سطوح فلزی و بتنی را به میزان چشم گیری کاهش داده، بلکه از استحلاک و احتمال تخریب اماکن تحت مراقبت نیز به میزان قابل قبولی می کاهد.

همان گونه که اشاره شد بهره گیری از این تجهیزات ترافیکی به عنوان جداساز مسیرها نیز کاربرد دارد؛ زیرا این بشکه ها به دلیل بهره مندی از رنگ زرد و قابلیت بازتاب نور کمک شایانی به افزایش دید رانندگان انواع وسایل نقلیه کرده و از انحراف آن ها به مسیرهای اشتباه جلوگیری می کند.
شایان ذکر است که نصب و استفاده از این ابزار در اماکن عمومی به نظر و تایید کارشناسان مربوطه بستگی داشته و در صورت تایید می تواند دارای کاربردهای مختلف و بسیار زیادی باشد.

بشکه خطر

مزایای بشکه خطر چیست؟

همانطور که اشاره شد موانع ترافیکی دارای جنس سیمانی و بتنی در هنگام برخورد خودروها باعث ایجاد خسارات فراوانی به خودروها و سرنشینان آن ها شده و در طی سالیان گذشته میزان استفاده آن ها در سراسر جهان کمتر شده و نسل جدیدی از موانع از جنس پلاستیک مانند نیوجرسی های پلاستیکی و بشکه های ایمنی پلاستیکی جایگزین آن ها شده اند. این تجهیزات که از امکان کاربری های متفاوتی بهره مند می باشند، این سوال را مطرح می سازند که مزایای بشکه خطر چیست

  • قابلیت رویت بسیار بالا
  • قابلیت ارتجاع
  • قابلیت جا به جایی و وزن سبک
  • قابلیت بازیافت
  • کاهش خسارات در هنگام برخورد خودروها

ابعاد بشکه خطر

ابعاد بشکه خطر ارتباط مستقیمی با نوع کاربرد و محل نصب آن دارد. هر یک از این ابزار ترافیکی و ایمنی در ابعاد مختلفی طراحی شده و هر کدام از آن ها برای محل و زمان مختلفی مناسب می باشند. این دسته از ابزار ترافیکی که نقشی کلیدی در افزایش ایمنی در انواع جاده ها، کارخانه ها، اتوبان ها و مناطق شهری به شمار می آیند، از ابعاد مختلفی بهره جویی می کنند؛ با این حال می توان گفت متداول ترین ابعاد و وزن در طراحی و ساخت این محصول 7 کیلوگرم بوده و در اندازه های ۹۰، ۱۲۰ و ۱۰۵ سانتی متری رایج می باشد.
در جهت استحکام هر چه بیشتر این محصول و افزایش مقاومت آن از 2 دریچه ورودی و خروجی بهره گیری شده که می توان پس از نصب در مکان مورد نظر و به آسانی توسط آب و شن آن را پر نمود.؛ بدین ترتیب در هنگام لزوم به جابه جایی می توان از دریچه خروجی مواد ذکر شده را تخلیه کرده و حمل آن را تسهیل نمود. طراحی این ابزار به شکل مخروطی سبب می شود تا مواد ذکر شده به راحتی در داخل آن قرار گرفته و مدیریت آن را تسهیل می سازد.

بشکه خطر

این محصول در حالت عادی دارای وزنی سبک بوده و تنها در شرایط و هنگامی که نیاز به مقاومت و استحکام بیشتر باشد توسط شن یا آب پر می شوند و به این ترتیب قابلیت استفاده آن در کاربردهای مختلف فراهم می آید. یکی دیگر از امکانات تعبیه شده دیگر در برخی از این محصولات برخورداری آن ها از دسته های قابل حمل بوده که جا به جایی آن ها را آسان می سازد.

انواع بشکه خطر

انواع بشکه خطر در شرایط مختلف بستگی به نوع کاربرد آن ها دارد؛ با این حال برخی دیگر از رایج ترین ابعاد این محصول به شرح زیر می باشد:

  • بشکه خطر 85 سانتی متری
  • بشکه خطر 90 سانتی متری
  • بشکه خطر 105 سانتی متری
  • بشکه خطر 120 سانتی متری
  • بشکه خطر پرتابل

بشکه خطر زرد

امروزه استفاده از بشکه های پلاستیکی در ایران و سایر نقاط جهان افزایش یافته و در موارد و کاربردهای متفاوتی استفاده می گردد. در ایران بشکه خطر زرد و دارای شبرنگ دارای استفاده بوده و علت انتخاب این رنگ قابلیت رویت و دید بالای آن در انواع شرایط جوی و آب و هوایی می باشد. همچنین این ابزار ایمنی برای هشدار ورود به اماکن و محل های در حال ساخت و ساز و عملیات های عمرانی جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

بشکه خطر

نصب بشکه خطر

همان طور که اشاره شد نصب بشکه خطر تابع قوانین و دستورالعمل های خاصی می باشد. در واقع نصب و به کارگیری این محصول بسیار آسان بوده و نیازی به تعداد بالای نیروی کار نمی باشد. تنها نکته در نصب این ابزار این است که تایید نصب و به کار گیری بشکه های ایمنی در خیابان ها و جاده ها به تایید کارشناسان مربوطه نیاز داشته و در خصوص نوع کاربری آن ها نیز تصمیم به عمل می آید.

قوانین و ضوابط نصب و به کار گیری هر یک از تجهیزات فراهم کننده ایمنی راه ها و معابر با توجه به شرایط و کاربردهای بسیار مختلف، دارای تفاوت هایی می باشد؛ به طور مثال کارشناس مربوطه برای تصمیم گیری در نصب این تجهیزات نخستین امری که در نظر می گیرند این است که در چه مکانی نیاز به نصب مخروطی، در چه مکانی نیاز به استوانه و در چه محلی نیاز به نصب بشکه خطر می باشد.

عوامل موثر در قیمت بشکه خطر

موارد مختلفی در تعیین قیمت تجهیزات ترافیکی و ایمنی نقش دارند. در خصوص عوامل موثر در قیمت بشکه خطر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سایز و ابعاد به کار رفته در بشکه ایمنی
  • جنس به کار رفته در ساخت بشکه ایمنی
  • رنگ به کار رفته در ساخت
  • بهره مندی یا عدم بهره مندی از شبرنگ
  • برخورداری یا عدم برخورداری از درب
  • برخورداری یا عدم برخورداری از دسته نگه دارنده
  • دسترسی سازنده به موارد اولیه
  • خرید با واسطه یا بدون واسطه

بشکه خطرویژگی های بشکه خطر ترافیک ساز

اگر حداکثر کارایی و بهره وری، افزایش ایمنی، سرعت در تهیه تجهیزات ترافیکی و بهره مندی از با کیفیت ترین محصولات از جمله اولویت های شما به شمار می روند، تهیه بشکه های خطر و سایر تجهیزات ایمنی ترافیک از شرکت ترافیک ساز گزینه ای هوشمندانه می باشد. شرکت ترافیک ساز با ایجاد خط گسترده تولید و سابقه طولانی مدت در تولید انواع تجهیزات ترافیکی توجه ویژه ای به رعایت استانداردهای ساخت و کیفیم و محصولات خود دارد. ویژگی های بشکه خطر ترافیک ساز به شرح زیر می باشد:

  • دسترسی به با کیفیت ترین مواد اولیه در ساخت
  • بهره گیری از جنس بدنه مستحکم و مقاوم پلی اتیلن
  • بهره گیری از رنگ زرد برای قابلیت دید بیشتر
  • برخورداری از قابلیت بازتابش نور برای فضاهای تاریک
  • وزن سبک و قابل حمل
  • قیمت نازل نسبت به کیفیت ارائه شده
  • قابلیت سفارش در ابعاد و سایزهای مختلف
  • امکان خرید بدون واسطه

سفارش و خرید انواع بشکه خطر

بشکه های خطر و سایر تجهیزات ایمنی در جهت حفظ امنیت معابر و جاده ها، تفکیک حد و مرز گذرگاه های پر تردد و جاده ها، حفاظت جان عابرین پیاده و سرنشینان خودروها دارای نقشی بسیار موثر و کلیدی بوده و نقشی اساسی در مدیریت و کنترل ترافیک ایفا می کنند. شرکت ترافیک ساز با به کارگیری از تکنولوژی نوین در ساخت، مهندسین طراحی با تجربه و همچنین ارائه طیف متنوعی از تجهیزات ترافیکی و ایمنی امکان دسترسی به نازل ترین قیمت ها و فروش بدون واسطه را برای متقاضیان فراهم آورده و با رجوع به واحد فروش می توانید نسبت به سفارش و خرید انواع بشکه خطر و سایر تجهیزات ترافیکی و کسب اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر خود اقدام فرمایید. همچنین برای دسترسی و کسب اطلاع از سایر محصولات ارائه شده می توانید در سایر صفحات وب سایت به کاوش بپردازید.